Installateur wel heel duur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Geen idee of dit hier mag.. zo niet dan sorry :(

Ik heb een tijd terug een offerte gevraagd om een radiator te laten verwijderen omdat we nieuwe kozijnen kregen en hierin zat de oude radiator in de weg. (dat muurtje bestaat niet meer). Kozijn heeft nu een houten muur waar geen radiator tegen aankan maar voor de rest dezelfde plaats alleen een kleinere radiator.

(Staat overigens niet in de offerte; ondanks dat ik dit gezegd had komt er dus nog een meerprijs voor montage op de vloer..)

Zo gezegd zo gedaan, loodgieter heeft de radiator verwijderd. Kozijnen erin en nu zit ik eens goed te kijken.. (te laat ofcourse..)

Maar meneer vraagt 800 euro voor het verwijderen van de radiator en het terugplaatsen van een radiator. Dat laatste moet nu dus nog gedaan worden. Wat er geplaatst wordt is volgens de offerte:

"De huidige radiator wordt gedemonteerd en afgevoerd waarna de nieuwe radiator van de afmeting
1800bx500h type 33 op dezelfde plaats terug geplaatst zal worden."

Wat mij dus niks vertelt over de warmeafgifte of wat voor radiator het is etc, dit heb ik gevraagd en toen kreeg ik een plaatje van google. 8)7 anyhow. Na wat googlen kom ik erachter dat het een radiator is die hoogstwaarschijnlijk op verschillende sites tussen de 300-400 kost.

Dat betekent dat als we van 400 uitgaan, dat deze loodgieter vraagt om 400 euro voor het plaatsen.. hij hanteert een uurtarief van 50 euro zegt die. Dat is een dag werk? Dat lijkt mij een beetje veel voor een radiator toch? 8)7 :?

@dreamscape aangepast en verduidelijkt. Ben het met je eens wat betreft dat topic. Wil het ook best verwijderen en een eigen topic aanmaken hoor.. maar vind het een kleine vraag die geen topic waard is. :P

Wat betreft het redelijke prijs.. tjah ik was voornamelijk bezig met de kunstofkozijnen als je die prijzen ziet dan schrik je niet echt van 800 euro. Nu dat dat allemaal gedaan is en ik de overige offertes voor aanpassingen eens ga nakijken.. ben ik misschien iets te snel geweest. ;) (leergeld I guess, want er is al akkoord..) echter wil ik deze loodgieter misschien ook mn badkamer/extra dingen laten doen. Als deze prijs nu dus al te hoog is; ga ik dat niet meer doen.. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Grvy op 26-05-2019 00:42 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30
Ietwat veel, maar de kans is groot dat die radiator voor hem inkoop meer kost dan bij een prijsstunter op internet. Vind je het zelf 800 euro waard om die radiator te hebben en dat alles geregeld is, dat is de vraag. Gezien je akkoord op de offerte, vind je de prijs niet onredelijk...

En je schrijft "het muurtje bestaat niet meer", dus komt de nieuwe radiator op dezelfde plek, of moeten er ook leidingen verlegd worden?

Maar omdat je het laat doen is het geen DIY en inderdaad behoorlijk offtopic. Het wordt tijd voor een 'ik kan niet klussen en huur anderen in en heb daar toch vragen over'-topic ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 26-05-2019 00:28 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Grvy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:03:
Geen idee of dit hier mag.. zo niet dan sorry :(

Ik heb een tijd terug een offerte gevraagd om een radiator te laten verwijderen omdat we nieuwe kozijnen kregen en hierin zat de oude radiator in de weg. (dat muurtje bestaat niet meer). Kozijn heeft nu een houten muur waar geen radiator tegen aankan maar voor de rest dezelfde plaats alleen een kleinere radiator.

(Staat overigens niet in de offerte; ondanks dat ik dit gezegd had komt er dus nog een meerprijs voor montage op de vloer..)

Zo gezegd zo gedaan, loodgieter heeft de radiator verwijderd. Kozijnen erin en nu zit ik eens goed te kijken.. (te laat ofcourse..)

Maar meneer vraagt 800 euro voor het verwijderen van de radiator en het terugplaatsen van een radiator. Dat laatste moet nu dus nog gedaan worden. Wat er geplaatst wordt is volgens de offerte:

"De huidige radiator wordt gedemonteerd en afgevoerd waarna de nieuwe radiator van de afmeting
1800bx500h type 33 op dezelfde plaats terug geplaatst zal worden."

Wat mij dus niks vertelt over de warmeafgifte of wat voor radiator het is etc, dit heb ik gevraagd en toen kreeg ik een plaatje van google. 8)7 anyhow. Na wat googlen kom ik erachter dat het een radiator is die hoogstwaarschijnlijk op verschillende sites tussen de 300-400 kost.

Dat betekent dat als we van 400 uitgaan, dat deze loodgieter vraagt om 400 euro voor het plaatsen.. hij hanteert een uurtarief van 50 euro zegt die. Dat is een dag werk? Dat lijkt mij een beetje veel voor een radiator toch? 8)7 :?

@dreamscape aangepast en verduidelijkt. Ben het met je eens wat betreft dat topic. Wil het ook best verwijderen en een eigen topic aanmaken hoor.. maar vind het een kleine vraag die geen topic waard is. :P

Wat betreft het redelijke prijs.. tjah ik was voornamelijk bezig met de kunstofkozijnen als je die prijzen ziet dan schrik je niet echt van 800 euro. Nu dat dat allemaal gedaan is en ik de overige offertes voor aanpassingen eens ga nakijken.. ben ik misschien iets te snel geweest. ;) (leergeld I guess, want er is al akkoord..) echter wil ik deze loodgieter misschien ook mn badkamer/extra dingen laten doen. Als deze prijs nu dus al te hoog is; ga ik dat niet meer doen.. :)
Een dergelijke radiator geeft rond de 4600 w aan warmte.
De prijs is pittig. Maar dat is nu precies het nadeel van uitbesteden. Je mag er nog snel 100 euro bij rekenen bovenop de radiator prijs voor fatsoenlijke grond montage c.q beugels. Reken dus 600 - 650 euro plus nog wat materiaal, wegwerken van leidingen, vullen en intluchten systeem en die arbeidsloon is al een stuk logischer.

Voortaan toch zelf gaan doen hé ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:55
Met alleen een radiator ben je er inderdaad niet. Montagebeugels, radiatorkraan, voetventiel, koppelingen, stukje leiding verleggen.

Bovendien: 2X voorrijkosten, want de loodgieter is ook al langs geweest om de oude radiator te verwijderen. En wellicht ook nog kosten voor afvoer van de oude radiator. De oudijzer prijs dekt namelijk bij lange na niet de kosten van brandstof en arbeidsloon.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Euhm, montagebeugels zitten gewoon bij de radiator bijgeleverd, zijn vrijwel altijd complete pakketten
Alleen onderblok, wat aansluitspullen en een thermostaatknop regelen

Sowieso is het niet handig om die oude radiator af te laten voeren door die installateur, is gewoon oud ijzer waar je zelf geld voor kan vangen (dat heeft hij dus nu gedaan)

Ik vind het wel stevig aan de prijs voor een enkele radiator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
400 euro valt toch best mee? Tis niet enkel de nieuwe radiator plaatsen, maar ook de oude demonteren (en afvoeren / verkopen), 2x op- en neer rijden en wat klein spul voor montage.

Aangezien je via een instalateur het eea heb geregeld, draagt hij ook nog een stukje garantie. Mocht er iets verkeerd zijn aangesloten, dan is hij het bokkie.

Had het goedkoper gekund, vast wel! Maar dan had je er eerder goed naar moeten kijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Installateurs hebben niet altijd trek in zulke tussendoorklusjes. Sterker nog, het koste ze eigenlijk meer tijd dan dat zeg graag willen. Nu moet deze installateur 2 keer langskomen. Het afkoppelen van een radiator is het werk niet, mits het CV systeem leeg is. (sorry, maar als je een schroevendraaier vast kunt houden dan kun je afdoppen zelf ook) Al met al kost dit zo'n 2 uurtjes wanneer het systeem nog leeg moet lopen. Dan heb je het netjes voor elkaar denk ik.

Wat moet de installateur met die andere 6 uren doen op die dag? Naar een andere klant rijden (= tijdverlies) waar die bezig moet met een grotere klus die misschien met haastig werken in die 6 uren past? Zou kunnen maar als klant zou ik daar niet op zitten te wachten, heb liever dat een monteur het kalm aan doet en dat het goed komt dan dat het gehaast wordt en dat er een grotere kans op fouten ontstaat.

Kortom zulke prijzen zijn eigenlijk ontmoedigingsbeleid, installateurs schieten er geen bal mee op en klanten voor grotere projecten ook niet. Dat verlies moet ergens gecompenseerd worden. Die bijdrage heb jij nu geleverd.

Op het moment dat deze installateur je badkamer gaat doen en hij daar 2 of 3 dagen achter elkaar aan de bak kan is het voor hem veel voordeliger want minder tijdverlies door heen en weer rijden.

Zorg er wel voor dat je voor je badkamer een half jaar vooraf al afspraken maakt met allerlei partijen, tegelzetters zijn druk, stukadoors zijn druk, installateurs zijn druk... Wanneer een installateur volgende week al tijd voor je project heeft moet je je afvragen waarom dat zo is. De betere installateurs hebben volgende week echt geen tijd voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Grvy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 00:03:
Maar meneer vraagt 800 euro voor het verwijderen van de radiator en het terugplaatsen van een radiator.

(...)

Na wat googlen kom ik erachter dat het een radiator is die hoogstwaarschijnlijk op verschillende sites tussen de 300-400 kost.
Joh, hij biedt je een dienst door iets voor je te willen regelen, als je het er niet mee eens bent kun je gewoon iets elders regelen toch? Als jij hem een radiator geeft, dan geloof ik direct dat ie hem voor je wil installeren voor een stuk minder dan 800 euro. ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Daarnaast zit het gemiddelde uurloon van een loodgieter tegenwoordig op ongeveer 100 per uur exl voorrijkosten. Zo slecht kom je dus niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 17:41
@Anoniem: 455473 nu weet ik niet waar jij je loodgieters vandaan haalt, maar de meesten zitten toch echt rond de 60 euro per uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Lijkt me een redelijke prijs. 2x voorrijkosten, 2x arbeidsloon (want ik ga ervanuit dat hij niet in z'n eentje die radiator gaat ophangen), radiator, klein materiaal...

Ik heb zelf vorige maand mijn radiator laten vervangen en was daarvoor 950 incl BTW kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

FabianGTI schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:42:
Sowieso is het niet handig om die oude radiator af te laten voeren door die installateur, is gewoon oud ijzer waar je zelf geld voor kan vangen (dat heeft hij dus nu gedaan)
Paar cent de kilo voor oud ijzer, wegbrengen kost ook tijd. (levert dus niks op)
BastaRhymez schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:02:
Aangezien je via een instalateur het eea heb geregeld, draagt hij ook nog een stukje garantie. Mocht er iets verkeerd zijn aangesloten, dan is hij het bokkie.
Precies, of een fabrieksfout/lekkage aan de radiator regelt de installateur het.
sypie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:27:
Installateurs hebben niet altijd trek in zulke tussendoorklusjes. Sterker nog, het koste ze eigenlijk meer tijd dan dat zeg graag willen. Nu moet deze installateur 2 keer langskomen. Het afkoppelen van een radiator is het werk niet, mits het CV systeem leeg is. (sorry, maar als je een schroevendraaier vast kunt houden dan kun je afdoppen zelf ook) Al met al kost dit zo'n 2 uurtjes wanneer het systeem nog leeg moet lopen. Dan heb je het netjes voor elkaar denk ik.

Wat moet de installateur met die andere 6 uren doen op die dag? Naar een andere klant rijden (= tijdverlies) waar die bezig moet met een grotere klus die misschien met haastig werken in die 6 uren past? Zou kunnen maar als klant zou ik daar niet op zitten te wachten, heb liever dat een monteur het kalm aan doet en dat het goed komt dan dat het gehaast wordt en dat er een grotere kans op fouten ontstaat.

Kortom zulke prijzen zijn eigenlijk ontmoedigingsbeleid, installateurs schieten er geen bal mee op en klanten voor grotere projecten ook niet. Dat verlies moet ergens gecompenseerd worden. Die bijdrage heb jij nu geleverd.

Op het moment dat deze installateur je badkamer gaat doen en hij daar 2 of 3 dagen achter elkaar aan de bak kan is het voor hem veel voordeliger want minder tijdverlies door heen en weer rijden.

Zorg er wel voor dat je voor je badkamer een half jaar vooraf al afspraken maakt met allerlei partijen, tegelzetters zijn druk, stukadoors zijn druk, installateurs zijn druk... Wanneer een installateur volgende week al tijd voor je project heeft moet je je afvragen waarom dat zo is. De betere installateurs hebben volgende week echt geen tijd voor je.
Als jouw installateur zo werkt/rekent zou ik een ander zoeken.
En voor de badkamer, neem een goede aannemer, die regelt dan alle andere partijen.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
edsandje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:57:
[...]
Als jouw installateur zo werkt/rekent zou ik een ander zoeken.
Zo werkt het gewoon hoor. Klussen waar ze geen zin in hebben geven ze een hoge offerte op. Als ze de klus dan alsnog krijgen is dat bonus en zo niet, lekker belangrijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
edsandje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:57:
[...]

Paar cent de kilo voor oud ijzer, wegbrengen kost ook tijd. (levert dus niks op)
Beetje oud ijzer sprokkelaar komt het gewoon ophalen, heb ze al meerdere keren hier gehad, van kleine porties tot grotere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

FabianGTI schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:25:
[...]

Beetje oud ijzer sprokkelaar komt het gewoon ophalen, heb ze al meerdere keren hier gehad, van kleine porties tot grotere ;)
Ja maar de oud ijzer sprokkelaar is geen installateur.
Wat ik bedoel is dat als de installateur de radiator meeneemt en wegbrengt dat het meer kost dan het oplevert.

Overigens vind ik de prijs niet overdreven hoog.
Met 2 man een radiator plaatsen, met voetsteunen en aansluitmateriaal.
En de oude weghalen en afvoeren.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb een type 22 van 1200x600 en dat ding alleen al koste 700 euro (via een bevriende installateur) het is dus ook nog eens afhankelijk van hoe de radiotor eruit ziet. Die van mij is mooi vlak aan de voorzijde en daar betaal je voor.

Het is hier boven allemaal al gezegt (ophang materiaal, beugels, koppelingen, stukje pijp, 2x heen en weer rijden, afvoeren oude radiator etc.) dus 400 euro voor het ophangen en afvoeren van de oude vind ik een mooie prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Schandalig dat er geen loodgieters zijn die onder loondispensatie werken, want nu moet je potverdorie een vakman nog voor zijn werk gaan betalen :( Ik denk dat het gewoon even slikken is, dat is ook zo wanneer je even een onderhoudsbeurtje aan je auto laat doen.

Vakmannen kosten gewoon geld en aangezien de overheid selectief met subsidies is, krijg je dus geen loodgieter met twee linkse handen die voor € 4,43 per uur werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:28

Amphiebietje

In de blubber

sig69 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Zo werkt het gewoon hoor. Klussen waar ze geen zin in hebben geven ze een hoge offerte op. Als ze de klus dan alsnog krijgen is dat bonus en zo niet, lekker belangrijk.
Klinkt als het verschil tussen oplichting en service niet kennen, maar als jij graag in zee gaat met dat soort "professionals"... :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53
Installateurs (daar hoor ik bij) kopen hun spullen het liefst in bij een groothandel waar men service verleent en kennis heeft van zaken, waar met fatsoenlijk terug kan komen als er gebreken zijn of als het om garantie gaat. Daar is de prijs ook naar.

Als je een radiator koopt op een webshop is dat veelal dozen schuiven, garantie? stuur je die radiator op naar de webshop ? of breng je hem liever langs bij de lokale leverancier. Hebben ze daar verstand van zaken ? of is hun core business het verkopen van goederen voor een dump prijs? Lukt er iets niet met aansluiten, heb je dan een klantenservice met vakmensen ?

Het zijn allemaal vragen die je je af kan stellen.

Een jaar of 10 geleden ook zo iets aan de hand gehad:

Camerasysteem geplaatst maar de klant vond de schermen te duur, wilde ze zelf leveren (scheelde 50 euro per scherm) Na 3 maanden begon een scherm te haperen. Ik daar heen, en constateren dat het scherm defect is. Klant krijgt een factuur voorrijkosten + arbeid. En de klant mag het scherm zelf terug sturen naar de webshop. Toen het scherm terug was, ben ik weer langs geweest om het scherm terug te plaatsen, voorrijkosten + arbeid Dit duurde alles bij elkaar 1 maand. Klant wilde de voorrijkosten en arbeid niet betalen want service. Had hij dat scherm bij ons gekocht, was het ons risico, had hij garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 30-05-2019 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:28:
[...]

Klinkt als het verschil tussen oplichting en service niet kennen, maar als jij graag in zee gaat met dat soort "professionals"... :/
Dus iemand die zijn eigen prijs berekent is niet alleen een oplichter maar kent ook nog geen service?
Jij vindt dat hij maar gratis (want service) en voor niets (dus niet oplichting) het in zijn eigen tijd moet doen? Ga er maar van uit dat professionals juist aan klanten als jou graag teveel rekenen zodat je ze niet meer belt dan ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
Anoniem: 1068241 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:19:
Schandalig dat er geen loodgieters zijn die onder loondispensatie werken, want nu moet je potverdorie een vakman nog voor zijn werk gaan betalen :( Ik denk dat het gewoon even slikken is, dat is ook zo wanneer je even een onderhoudsbeurtje aan je auto laat doen.

Vakmannen kosten gewoon geld en aangezien de overheid selectief met subsidies is, krijg je dus geen loodgieter met twee linkse handen die voor € 4,43 per uur werkt.
Schandalig dat je niet eens even normaal kan reageren. Nergens heb ik het over "goedkoop" iemand inhuren. Of niet willen betalen maargoed.. ik ga er maar vanuit dat je met je verkeerde been uit bed ben gestapt.

Even voor de duidelijkheid, ik heb origineel geen topic aangemaakt en ik vermoed dat een modje graag wilde dat ik wel een eigen topic aanmaakte (origineel gepost in Klussende tweakers etc) had die er wel even bij mogen vermelden wat mij betreft maar okay.

De reden dat ik _geen_ topic had aangemaakt was omdat het gewoon "even" een vraag was omdat ik de prijs vanuit iemand die het niet kent, best wel fors vond bij nader bekijken.

In het topic waar het origineel stond kreeg ik toen ook al te horen dat het nou eenmaal is wat het is, en daarop heb ik dan ook mijn conclusie getrokken dat het een eerlijke al dan niet ietsjes hoge prijs is.

Ik wilde gewoon even een dubbelcheck van iemand die _wel_ wist wat dit ongeveer moest kosten omdat ik er met google zoekopdrachten ook niet uitkwam. :) Daar het ook vaak genoeg gebeurt dat men je oplicht waar je bij staat omdat je er geen verstand van hebt. (is mij immers ook al gebeurd in het verleden.)

Wat betreft de extra materialen wordt dat allemaal naderhand nog gefactureerd volgens de offerte. Dus die zitten er niet bij. (ophangbeugels etc etc) en voor de rest; iedereen bedankt voor de reacties.

Ook leidingwerk is niet nodig de radiator komt op dezelfde plek, op dezelfde hoogte met gebruik van de oude leidingen.

Wat betreft google; kom ik dan uit op zulke sites: https://www.homedeal.nl/cv-ketel/radiator-prijzen/
die dan aangeven dat het gemiddeld 250 euro kost, en maximaal 500. Ja, dan snap ik even niet waar die 400 euro vandaan komt als we uitgaan van een radiator van 400 euro.. en dus vraag ik dat.. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Grvy op 30-05-2019 18:50 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
Ik zou hem voor de badkamer alvast afschrijven als hij over een radiator ophangen een dagwerk gaat rekenen. Als de aansluitpunten op een andere plaats zitten dan de oude radiator, dan is het een prutser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Grvy schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:43:
[...]

Schandalig dat je niet eens even normaal kan reageren. Nergens heb ik het over "goedkoop" iemand inhuren. Of niet willen betalen maargoed.. ik ga er maar vanuit dat je met je verkeerde been uit bed ben gestapt.

Even voor de duidelijkheid, ik heb origineel geen topic aangemaakt en ik vermoed dat een modje graag wilde dat ik wel een eigen topic aanmaakte (origineel gepost in Klussende tweakers etc) had die er wel even bij mogen vermelden wat mij betreft maar okay.

De reden dat ik _geen_ topic had aangemaakt was omdat het gewoon "even" een vraag was omdat ik de prijs vanuit iemand die het niet kent, best wel fors vond bij nader bekijken.

In het topic waar het origineel stond kreeg ik toen ook al te horen dat het nou eenmaal is wat het is, en daarop heb ik dan ook mijn conclusie getrokken dat het een eerlijke al dan niet ietsjes hoge prijs is.

Ik wilde gewoon even een dubbelcheck van iemand die _wel_ wist wat dit ongeveer moest kosten omdat ik er met google zoekopdrachten ook niet uitkwam. :) Daar het ook vaak genoeg gebeurt dat men je oplicht waar je bij staat omdat je er geen verstand van hebt. (is mij immers ook al gebeurd in het verleden.)

Wat betreft de extra materialen wordt dat allemaal naderhand nog gefactureerd volgens de offerte. Dus die zitten er niet bij. (ophangbeugels etc etc) en voor de rest; iedereen bedankt voor de reacties.

Ook leidingwerk is niet nodig de radiator komt op dezelfde plek, op dezelfde hoogte met gebruik van de oude leidingen.
En toch denk ik dat het geen vreemde bedragen zijn: een auto monteur die twee minuten werk verricht, rekent daar ook gauw dik € 50 voor bijvoorbeeld. Of ze hanteren gewoon een tarief van dik € 30 voor een lullig filtertje vervangen, terwijl het filtertje zelf geen drol kost.

Ik ben zelf serieus iemand die moeite heeft met de prijzen van vakmannen: vandaar dat ik mijn vader mijn slaapkamer heb laten schilderen. Maar als ik dan die vakman in zou huren, dan kan ik moeilijk van hem verwachten dat hij € 10 voor 5 liter verf rekent. Dat zal wel eerdere € 30 ofzo zijn?

Sowieso is er geen vaste prijs: op forums word nogal veel geschreven. Maar een ondernemer heeft zijn eigen prijs, dus dan heb je blijkbaar een dure te pakken? De vraag is, heeft hij zijn werk goed gedaan? Overigens een les voor de volgende keer, verdiep je eerst in de prijzen en vraag offertes op bij meerderen partijen.

Ik ga binnenkort trouwen en de ene fotograaf rekent € 700 terwijl de andere dik € 2000 rekent voor dezelfde uren. Mijn vorige reactie was trouwens met een knipoog bedoeld, omdat veel mensen niet voor vakmannen willen betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 30-05-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
@Anoniem: 1068241 dat kan ik nog niet beoordelen daar ik nu al 2 weken bezig ben om hem langs te laten komen om het spul weer te monteren. Zoals iemand anders in het topic al zei zit de loodgieter volgens mij nog steeds niet te wachten op deze tussendoor klus want hij heeft er absoluut geen haast mee.

Was toen ook al 2 weken bezig om ervoor te zorgen dat die echt voordat de mensen van de kunstof kozijnen kwamen weg was.. koste ook enorm veel moeite.

Goed, maak me er nu nog niet superdruk om want het wordt weer warm dus ik heb het niet nodig maar toch.. voor deze prijs vind ik het wel zuur dat ik er zo erg achteraan moet.
Anoniem: 1068241 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:51:
[...]
Overigens een les voor de volgende keer, verdiep je eerst in de prijzen en vraag offertes op bij meerderen partijen.
Dit heb ik uiteraard geprobeerd.. ik heb 5 loodgieters aangeschreven waarvan 4 al zeiden "nee, geen tijd voor. Veels te druk" dus ik heb er maar 1 gehad uiteindelijk.. tjah, na 4 keer horen "te druk voor dit klusje" dacht ik al van oh.. er valt dus niks mee te verdienen? en tjah.. de datum dat het spul weg moest zijn kwam steeds dichterbij.. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Grvy op 30-05-2019 18:58 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik snap het doel van dit topic niet helemaal. Je hebt een offerte aangevraagd en daarna akkoord gegeven voor de opdracht. Pas daarna ga je jezelf afvragen of het niet te duur is? Je hebt nu al akkoord gegeven, dus je zit vast aan de afgesproken prijs. Als je twijfels had over het bedrag, waarom ben je dan al akkoord gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
@ZieglerNichols lezen is zeer lastig blijkbaar. Nogmaals ik had geen topic aangemaakt maar een tussendoor vraag gesteld. Die nu gesplits is.

Daarbij staat in de tekst ook dat de 800 euro niet echt opviel in de prijzen die ik op dat moment aan het bekijken was. En daarnaast staat er ook nog eens dat ik weet dat ik al akkoord gegaan ben maar toch een check wil omdat ik deze loodgieter misschien ook andere klussen wil laten doen.

Dus dat.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Grvy schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:13:
@ZieglerNichols lezen is zeer lastig blijkbaar. Nogmaals ik had geen topic aangemaakt maar een tussendoor vraag gesteld. Die nu gesplits is.

Daarbij staat in de tekst ook dat de 800 euro niet echt opviel in de prijzen die ik op dat moment aan het bekijken was. En daarnaast staat er ook nog eens dat ik weet dat ik al akkoord gegaan ben maar toch een check wil omdat ik deze loodgieter misschien ook andere klussen wil laten doen.

Dus dat.
Ik kan prima lezen, dank je. Als die 800 euro je niet opviel, dan is het blijkbaar niet zo belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

sypie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:27:
Installateurs hebben niet altijd trek in zulke tussendoorklusjes.
Wel hij heeft een offerte gegeven (die in mijn ervaring aan de prijs is maar niet abnormaal) nietwaar? Als ik zou denken dat mijn loodgieter een offerte zo duur maakt dat ik hem niet kies zou ik razendsnel van loodgieter wijzigen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Nee, vind het geen heel gekke prijs voor:
- voorrijden en radiator verwijderen.
- voorrijden en nieuwe radiator plaatsen.
- afvoeren oud spul.
- radiator, die hij niet bij de goedkoopste dozenduwert koopt
- wat klein materiaal.

Kan vast iets goedkoper, maar ik betaal graag iets meer voor een vakman waar ik vertrouwen in heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lionser
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-02 07:48
Prijs van de installateur is acceptabel. Waar ik mij over verbaas is, het wantrouwen naar de installateur en de onwetende consument over loonkosten in Nederland. Zelfs de hoger opgeleide consumenten weten niet of steken de kop in het zand hoeveel een vakman kost. Bedrijfskosten , verzekeringen, certificeringskosten, bijscholing, persoonlijke bescherming, wagenpark, gereedschap, overheadkosten, afval/afvoerkosten, pensioen, belastingen,belastingen enz,enz. Het laag denken over de vakman die veel en zwaar werk doet. De installateur mag blij zijn als hij € 2000,00 netto overhoudt per maand. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vind het best wel aan de prijs. Had hier een offerte voor 2 x type 22 400 x 2000 (Vasco Flatline) voor nét iets meer dan 1000 euro.

Uiteindelijk zelf de klus gedaan voor 650 :o

Uiteindelijk zelf maar gedaan omdat 90% van die vakmannen maar wat doen en je de helft van de tijd ze weer terug moet laten komen als je ze niet in de gaten gehouden hebt :p En het vervangen van een radiator is echt een heel simpel klusje.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
Anoniem: 310408 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:03:
[...]

Wel hij heeft een offerte gegeven (die in mijn ervaring aan de prijs is maar niet abnormaal) nietwaar? Als ik zou denken dat mijn loodgieter een offerte zo duur maakt dat ik hem niet kies zou ik razendsnel van loodgieter wijzigen!
Dat is precies wat je loodgieter wil, klusjes voor particulieren naar de concurrent sturen. :P Voor het geval dat je in een vlaag van verstandsverbijstering toch akkoord gaat met zijn offerte zit er 100.- 'zeurgeld' in verwerkt. Hoewel er een hoop particulieren zijn die je in de watten leggen zijn er net zoveel die zeiken over alles. Kijk maar naar het shoppingforum op deze website. Voor je het weet zit je in een discussie over schadevergoedingen omdat je hun plastic Action handoek-haakje per ongeluk hebt gesloopt.
Ik snap wel dat ze liever 24 badkamers installeren voor bouwbedrijf X. ;)
Glashelder schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:57:
Uiteindelijk zelf maar gedaan omdat 90% van die vakmannen maar wat doen en je de helft van de tijd ze weer terug moet laten komen als je ze niet in de gaten gehouden hebt :p En het vervangen van een radiator is echt een heel simpel klusje.
Dat is een beetje het nadeel van de schaarste en een overblijfsel uit de vorige crisis. Veels te veel zelfstandigen die niets kunnen en profiteren van de hoeveelheid werk of echte vakmensen die niet in staat zijn hun eigen agenda bij te houden en daardoor zoveel werk aannemen dat alles een haastklus wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Amphiebietje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:28:
[...]

Jij snapt er niks van. Alle mensen die iets met hun handen kunnen zitten minimaal de komende 6 maanden vol. Met mooie klussen (badkamers, wc's, grote dingen). Dat is mooi werk, daar heb je wat aan. Als er dan iemand een offerte vraagt voor een radiatortje en je hebt er geen zin in gooi je er een hoge offerte uit, klaar. Als diegene dan akkoord gaat met die offerte is dat toch prima? Oplichting? Nee, onzin. Service? Geen idee waar je het over hebt, heb ik het ook niet over gehad. En die "professionals" waar je het over hebt zijn vrienden van me dus ik weet wel ongeveer hoe het werkt

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glashelder schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:57:
Vind het best wel aan de prijs. Had hier een offerte voor 2 x type 22 400 x 2000 (Vasco Flatline) voor nét iets meer dan 1000 euro.

Uiteindelijk zelf de klus gedaan voor 650 :o

Dat vind ik niet gek. TS heeft 1 radiator laten vervangen in 2 etappes met een poos ertussen. Dat is altijd duurder, want veel overhead, veel gedoe voor een klein klusje.

TS betaalt waarschijnlijk al ruim meer dan 100 euro aan voorrijkosten alleen.

Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te doen, maar een goede loodgieter is over het algemeen zijn geld waard. Als je een koopje wil zul je moeten wachten tot de volgende crisis. De werkvoorraad is nu nog te groot. Zodra de grote bouwjongens weer stilvallen, verandert dat weer. Mijn vrouw wilde graag de bestrating in de achtertuin laten veranderen en vervangen. Ik zag de bui al hangen en wilde het zelf doen. Geen enorme klus, maar na een paar maanden aan het lijntje gehouden te zijn mocht ik het toch zelf doen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 31-05-2019 06:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jadjong schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Dat is precies wat je loodgieter wil, klusjes voor particulieren naar de concurrent sturen. :P Voor het geval dat je in een vlaag van verstandsverbijstering toch akkoord gaat met zijn offerte zit er 100.- 'zeurgeld' in verwerkt. Hoewel er een hoop particulieren zijn die je in de watten leggen zijn er net zoveel die zeiken over alles. Kijk maar naar het shoppingforum op deze website. Voor je het weet zit je in een discussie over schadevergoedingen omdat je hun plastic Action handoek-haakje per ongeluk hebt gesloopt.

[...]

Dat is een beetje het nadeel van de schaarste en een overblijfsel uit de vorige crisis. Veels te veel zelfstandigen die niets kunnen en profiteren van de hoeveelheid werk of echte vakmensen die niet in staat zijn hun eigen agenda bij te houden en daardoor zoveel werk aannemen dat alles een haastklus wordt.
Ik zie dit bij mijn zwager
van oorsprong elektriciën, maar zijn vorige werkgever wilde een allrounder, dus hij moest bijleren.
ondertussen diverse diploma's en bekwaamheden gehaald, ( toen ging de werkgever failliet :+ )
Hij is in 2006 voor zichzelf begonnen, en zichzelf opgebouwd tot respectabel aannemingsbedrijf met 3 man in dienst. Er is zelfs ruimte voor nog 2 FTE erbij.
Maar goed personeel ( gecertificieerd en bekwaam ) is bijna niet meer te vinden, de concurrent vist in dezelfde vijver.

zijn agenda zit propvol, en wordt volop gevraagd.
Hij klaagt niet, maar heeft wekelijks die 'ik wil het snel' particulieren aan de telefoon.
Lionser schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:42:
Prijs van de installateur is acceptabel. Waar ik mij over verbaas is, het wantrouwen naar de installateur en de onwetende consument over loonkosten in Nederland. Zelfs de hoger opgeleide consumenten weten niet of steken de kop in het zand hoeveel een vakman kost. Bedrijfskosten , verzekeringen, certificeringskosten, bijscholing, persoonlijke bescherming, wagenpark, gereedschap, overheadkosten, afval/afvoerkosten, pensioen, belastingen,belastingen enz,enz. Het laag denken over de vakman die veel en zwaar werk doet. De installateur mag blij zijn als hij € 2000,00 netto overhoudt per maand. :(
Die zgn hoger opgeleide is vaak dommer dan de "laag-opgeleide"
Zonder de groep die WEL hun handen vies maken, heeft die HBO'er nog geen pot om in te poepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

FreshMaker schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 06:31:
[...]

Ik zie dit bij mijn zwager
van oorsprong elektriciën, maar zijn vorige werkgever wilde een allrounder, dus hij moest bijleren.
ondertussen diverse diploma's en bekwaamheden gehaald, ( toen ging de werkgever failliet :+ )
Hij is in 2006 voor zichzelf begonnen, en zichzelf opgebouwd tot respectabel aannemingsbedrijf met 3 man in dienst. Er is zelfs ruimte voor nog 2 FTE erbij.
Maar goed personeel ( gecertificieerd en bekwaam ) is bijna niet meer te vinden, de concurrent vist in dezelfde vijver.

zijn agenda zit propvol, en wordt volop gevraagd.
Hij klaagt niet, maar heeft wekelijks die 'ik wil het snel' particulieren aan de telefoon.

[...]

Die zgn hoger opgeleide is vaak dommer dan de "laag-opgeleide"
Zonder de groep die WEL hun handen vies maken, heeft die HBO'er nog geen pot om in te poepen ;)
Heeft totaal niks met intelligentie te maken dit geleuter, waarom dat er altijd bijgesleept wordt vraag ik me af. Hebben mensen zo weinig zelfvertrouwen of een minderwaardigheidscomplexje?

Je zwager kan toch prima een aangepast tarief hanteren voor de mensen die het snel willen. Aan die wat het echt snel willen verdien je dan goed en de rest die snel en goedkoop wil haakt vanzelf af.

Kwestie van marktwerking. Ik zie online zoveel gebash van klusvolk over de de 'hoogopgeleide' (alsof die patent heeft op iets goedkoop willen), maar ze lijken de periode rond 2010 vergeten. Toen was het huilen met de kluspet op.

Doe mij maar een vakman die ook een beetje communicatief vaardig is. Kost vaak ook wat meer, weet je wel waar je aan toe bent en hoe prijzen tot stand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:14:
[...]

Heeft totaal niks met intelligentie te maken dit geleuter, waarom dat er altijd bijgesleept wordt vraag ik me af. Hebben mensen zo weinig zelfvertrouwen of een minderwaardigheidscomplexje?

Je zwager kan toch prima een aangepast tarief hanteren voor de mensen die het snel willen. Aan die wat het echt snel willen verdien je dan goed en de rest die snel en goedkoop wil haakt vanzelf af.

Kwestie van marktwerking. Ik zie online zoveel gebash van klusvolk over de de 'hoogopgeleide' (alsof die patent heeft op iets goedkoop willen), maar ze lijken de periode rond 2010 vergeten. Toen was het huilen met de kluspet op.

Doe mij maar een vakman die ook een beetje communicatief vaardig is. Kost vaak ook wat meer, weet je wel waar je aan toe bent en hoe prijzen tot stand komen.
Dat klinkt leuk, maar ik vraag me af of dat in de praktijk gaat werken. Je kunt wel leuk voor al die "ik wil het snel" particulieren een offerte maken met een "ik wil het snel" opslag, maar als ze daarna allemaal afhaken want "zo duur???!!!1111" dan heb je voor niks al die mooie offertes zitten maken.

Misschien werkt het bij veel particulieren anders als bij mij, maar ik wil vooral duidelijkheid. Ben je te druk? Zeg dat dan! Dan hoeven we elkaar verder niet tot last te zijn. Gebeurt er iets waardoor je planning dermate overhoop gaat dat mijn klus pas "God weet wanneer" kan beginnen? Zeg dat dan! Dan zetten we er gewoon een streep doorheen.

De laatste klusser die ik voor de tuin een offerte had uit laten brengen was te druk om ook maar binnen een paar weken op een appje te reageren, maar had blijkbaar alle tijd om op vakantie te gaan, op stap te gaan met zijn vrienden en om de haverklap ziek te zijn (en dat in de meest ongeloofwaardige volgordes). Heb hem uiteindelijk maar geappt dat we niet verder wilden. Zelfs daarop reageerde hij niet. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:25:
[...]

Dat klinkt leuk, maar ik vraag me af of dat in de praktijk gaat werken. Je kunt wel leuk voor al die "ik wil het snel" particulieren een offerte maken met een "ik wil het snel" opslag, maar als ze daarna allemaal afhaken want "zo duur???!!!1111" dan heb je voor niks al die mooie offertes zitten maken.

Misschien werkt het bij veel particulieren anders als bij mij, maar ik wil vooral duidelijkheid. Ben je te druk? Zeg dat dan! Dan hoeven we elkaar verder niet tot last te zijn. Gebeurt er iets waardoor je planning dermate overhoop gaat dat mijn klus pas "God weet wanneer" kan beginnen? Zeg dat dan! Dan zetten we er gewoon een streep doorheen.

De laatste klusser die ik voor de tuin een offerte had uit laten brengen was te druk om ook maar binnen een paar weken op een appje te reageren, maar had blijkbaar alle tijd om op vakantie te gaan, op stap te gaan met zijn vrienden en om de haverklap ziek te zijn (en dat in de meest ongeloofwaardige volgordes). Heb hem uiteindelijk maar geappt dat we niet verder wilden. Zelfs daarop reageerde hij niet. ;w
Maar dat is ook veel realistischer. Als de agenda vol (echt vol) zit ga je niet opeens voor meer geld naar een andere klant, althans een beetje vakman doet dat niet. Zoals je zelf hebt ervaren is vol niet altijd echt vol......
Wat dat betreft zijn vakmannen vaak goed in hun vak en minder in de andere zaken. Korte termijn denken en slecht inschatten gaat hand in hand met goed vakmanschap. Het zijn net mensen.....wat dat betreft ben je spekkoper als je die vaardigheden wel hebt naast een goed vakman te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:08
Het valt in de lijn der verwachting dat handmatig werk weer veel gaat opleveren. Vanwege vergrijzing tot hoger opleidingsniveau.

Elektricien, loodgieter en schilder zijn GEEN domme beroepen.

Ik zie het nu al in de toename van zzp aanvragen: van timmerman tot infra monteur. Ze zoeken vakmannen en de prijs stijgt. Ook een mooie klap tegen de sjw cultuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm_H op 31-05-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harm_H schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:26:
Het valt in de lijn der verwachting dat handmatig werk weer veel gaat opleveren. Van vergrijzing tot hoger opleidingsniveau.

Elektricien, loodgieter en schilder zijn GEEN domme beroepen.

Ik zie het nu al in de toename van zzp aanvragen. Ze zoeken vakmannen en de prijs stijgt. Ook een mooie klap tegen de sjw cultuur.
Hier snap ik dus geen bal van. Waarom zouden het domme beroepen zijn? Waarom wordt dat geroepen? En wat heeft sjw hier mee te maken?

Er worden verbanden gelegd waar ik echt niks van snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:08
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:27:
[...]

Hier snap ik dus geen bal van. Waarom zouden het domme beroepen zijn? Waarom wordt dat geroepen? En wat heeft sjw hier mee te maken?

Er worden verbanden gelegd waar ik echt niks van snap.
Ik kan hier op ingaan hoe bijvoorbeeld loodgieters belachelijk worden gemaakt de laatste 50 jaar. Kan ik daar over uitweiden? Nee, dan word ik gemodereerd want het is off-topic. (en ik ga er geen nieuw topic voor openen om vervolgens gebrand te worden. Beetje zelf nadenken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Grvy Waarom zo denigrerend ?

Je laat een offerte opmaken, en gaat akkoord. Verder weten wij niet wat de situatie is, en wat er aangepast moet worden. Dat jij nu nadien online een soortgelijke radiator ziet van €400,- doet toch niet ter zake ?
Je brengt het nu net van; radiator verwijderen en ander model terugplaatsen.(gewoon ff omwisselen) welke capaciteit de nieuwe(nodig) heeft had jezelf ook kunnen berekenen. beetje eigen onderzoek(wat je nu nadien gaat doen) Verder schrijf je niet of het een klusjesman is van Werkspot, of een technisch installateur.

Het gaat er om dat je een klus laat uitvoeren voor een bepaald bedrag, en gaat akkoord. Is het te duur, verdient ie meer per uur dan jij ? snap de hele reden van dit topic eigenlijk niet. -ook al heb jij dit niet aangemaakt-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:14:
[...]

Je kan wel hoge prijzen rekenen voor wie het snel wil, maar hoe ga je dan ooit je planning fatsoenlijk rond krijgen?

Ofwel moet je in de planning van je grotere klussen die bij de goede installateurs op dit moment meerdere maanden beslaat veel ruimte vrij laten voor die 'snelle klanten' waar je een hoger tarief voor rekent. Dat heeft twee nadelen: de overige klanten moeten nog veel langer wachten en je weet vooraf niet of je de gaten in je planning wel gevuld krijgt met 'snelle klussen'.

Ofwel moet je telkens als zo'n snelle klus een opdracht wordt gaan schuiven in je reguliere planning, eerder gemaakte afspraken verplaatsen en/of flink overwerken.

Beide opties resulteren in meer ontevreden klanten en daarmee minder goede recensies. Je bent gek als je als kleine zelfstandige daar aan gaat beginnen.

Voor bedrijven met een grote vaste klantenkring en meerdere personeelsleden kan het wel een optie zijn om iets ruimte vrij te houden voor 'snelle klusjes'. Immers: hoe groter het bedrijf en de vaste klantenkring, hoe meer zekerheid er is dat er voldoende kleine snelle klussen binnen komen om de daarvoor gereserveerde ruimte op te vullen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jadjong schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:03:
[...]

On the other hand; het blijkt lastig genoeg om mensen te vinden die gewoon netjes hun werk doen zonder dat je erover hoeft te zeiken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harm_H schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:40:
[...]

Ik kan hier op ingaan hoe bijvoorbeeld loodgieters belachelijk worden gemaakt de laatste 50 jaar. Kan ik daar over uitweiden? Nee, dan word ik gemodereerd want het is off-topic. (en ik ga er geen nieuw topic voor openen om vervolgens gebrand te worden. Beetje zelf nadenken)
Je maakt al een behoorlijke aanname met je opmerking en gaat er dus op in.
Tis maar wat je belachelijk maken vindt, noem mij een beroepsgroep waar niet wel eens wat over gezegd is........mensen die dat serieus nemen hebben gewoon een minderwaardigheidscomplex of behoren tot de daadwerkelijke prutsers als ze zich aangesproken voelen. Nog los van de mensen die een grap niet eens herkennen.
Zoals ik niet automatisch respect heb voor een vakman denk ik ook niet automatisch dat het wel een prutser is, dat mag je bewijzen met bewezen diensten (ongeacht beroep).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
De discussie hoog vs laag opgeleid of hand vs hersens is voer voor AWM.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-06 22:19
Kwestie van vraag en aanbod. Op dit moment is er simpelweg een gigantische vraag naar installateurs/loodgieters etc. vanwege de huizenmarkt (nieuwbouw). Daarom is het allemaal wat duurder, maar ik gun het ze van harte (in de crisis gingen er heel veel over de kop)

Als je het allemaal te duur vind, dan is de oplossing gewoon om het zelf op te hangen en te monteren. Is zeer eenvoudig en gemakkelijk als je dezelfde leidingen gaat gebruiken en op dezelfde plek gaat terughangen. Leen een kruislaser met waterpas en evt. een leidingdetector.

[ Voor 11% gewijzigd door Monkeydancer op 31-05-2019 10:05 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
Goed bedoeld, maar wel heel offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 02-06-2019 21:45 ]

Pagina: 1