Slimme thermostaat voor elektrische vloerverwarming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Goedemorgen allemaal,

Laat ik beginnen met vertellen dat ik onwijs handig ben met computers, maar wat betreft huis/tuin/keuken klusjes ik nog net geen 2 linkerhanden heb.

In ons huis (2 jaar geleden naar toe verhuisd) hebben wij een uitbouw waar elektrische vloerverwarming ligt die niet op de centrale thermostaat zit aangesloten, maar op een eigen (simpele) thermostaat.

Binnen korte tijd wil ik de huidige thermostaat (Remeha Celcia 20) gaan vervangen voor een slimme (Nest?). Tevens wil ik ook de simpele thermostaat voor de vloerverwarming gaan vervangen voor een slimme. En het liefste wil ik het hele zooitje ook nog eens in Domoticz hangen (Domoticz draait al voor wat verlichting/sensoren hier en daar). Nu wil de Nest (of alternatief) nog wel lukken, maar van vloerverwarming heb ik echt geen kaas gegeten. Het enige wat ik weet is dat het in principe niet de bedoeling is om vloerwarming regelmatig te schakelen (omdat het best een paar uur duurt voordat de tegels warm zijn).

Is er iemand die wellicht een advies kan geven over een slimme thermostaat voor de vloerverwarming? Ik ben natuurlijk wel een Tweaker dus iets wat met Domoticz overweg kan of uit te lezen is op een of andere manier heeft natuurlijk wel m'n voorkeur.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Alle reacties

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09
Hmm, interessant. Ik heb elektrische vloerverwarming in de badkamer dus ik lees even mee.

Op zich is zo'n thermostaat van elektrische vloerverwarming natuurlijk maar een dom ding; aan of uitschakelen op x tijd bij x temperatuur. Dat doet een standaard CV thermostaat ook. Maar de verbinding met Domoticz is interessant.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:18
Ik gebruik de Heat-it zwave thermostaat voor electrische vloerverwarming.
De intelligentie zit dan in Domoticz