Tafelradio met goede ontvangst (FM/DAB+)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 15:19

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Ik zoek een?
Tafelradio met FM/DAB

Wat is je budget?
100-200€, meer echt niet

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Probleemloos Studio Brussel ontvangen in ons huis (keuken)
Het echte probleem is de ontvangst in ons huis en locatie. We wonen een beetje op de boerenbuiten aan de grens met Nederland, en tegelijk is ons huis een klein beetje een betonnen bunker (vroegere bungalow met houtbouw erop) :)
We hadden eerst een radio van medion zoals deze
radio
Die deed het best wel ok, had af en toe ontvangstproblemen (FM) maar al bij al te doen. Maar we vonden het wel eens tijd om een nieuwe. Men vriendin had in de Aldi een mooi Medion retro model zien staan, die FM/DAB kon ontvangen dus gingen we ervoor. Iets soortgelijks als dit;
radio2
Jammer genoeg kan deze nieuwe radio zowel FM als DAB niet fantastisch ontvangen, en hij staat nochtans aan het raam in de keuken.
Ook verzetten naar de woonkamer aan een groot raam, of in de veranda bracht niet veel beters op. Soms werkt DAB even goed, om daarna weer geregeld weg te vallen.
Best jammer want dat ding gaf wel een lekker geluid met diepe bass.

De radio zal op het elektriciteitsnet zitten, dus een batterij is niet nodig. Zal ook niet verplaatst worden, maar moet wel op een binnenvensterbank passen.
Connectiviteit (BT ofzo) is ook niet echt vereist, maar is altijd wel een pluspunt

Wat heb je zelf al gevonden?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Internetradio'sImperial Dabman i200 (Zwart)€ 107,99€ 107,99
1Internetradio'sLenco DIR-200 (Zwart)€ 149,-€ 149,-
1Internetradio'sPhilips AE8000/10€ 112,99€ 112,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,98

De i220 zag ik op Coolblue, maar die vind ik niet terug in de Pricewatch
Weet eerlijk gezegd niet echt waar ik precies op moet letten om een zo goed mogelijke koop te doen (prijs/kwaliteit) ;)

Ook hier even op zitten kijken; https://www.themasterswitch.com/best-tabletop-radios
Die Tivoli Audio Model One Digital ziet er fantastisch mooi uit, maar valt miss net wat te duur uit (290€)
Grace digital Mondo+ Classic valt mij ook op, maar das enkel US wellicht

Welke vragen heb je hier nog over?
- Kan de ontvanger van een Medion-apparaat hiervan de oorzaak zijn ? Als we een 'kwalitatiever' merk nemen, zou dit het kunnen oplossen ?
Ik heb hier eigenlijk men twijfels bij, aangezien vooral de nieuwe retro Medion echt wel als een kwalitatief product aanvoelt en ook goede audio levert.
Of zijn er merken die echt bekend staan voor goede ontvangst :|

- Zou ik beter overschakelen naar een internetradio, maar de WiFi is ook nogal twijfelachtig tot aan de keuken.. Of zou ik dit kunnen oplossen met een repeater ergens te zetten ?

Het is nogal dom, maar we zouden graag gewoon probleemloos naar StuBru willen luisteren als achtergrondmuziek in onze keuken
Wat een uitleg voor zo iets dwaas anno 2019 8)

[ Voor 10% gewijzigd door KipCurreh op 27-05-2019 10:45 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Beste antwoord (via KipCurreh op 28-05-2019 09:41)

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:47
Ik heb zelf de teufel 3sixty. Ik heb met dab geen probleem en goed ontvangst. Maar deze wordt meer met internetradio gebruikt. Is wat duurder, maar in mijn ogen echt een goede koop mat een fantastisch geluid. Teufel site in de gaten houden regelmatig is er korting op de radio, En dan kun je kopen voor rond de 220 euro.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ik heb zelf de teufel 3sixty. Ik heb met dab geen probleem en goed ontvangst. Maar deze wordt meer met internetradio gebruikt. Is wat duurder, maar in mijn ogen echt een goede koop mat een fantastisch geluid. Teufel site in de gaten houden regelmatig is er korting op de radio, En dan kun je kopen voor rond de 220 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36
Teufel heeft een bijzonder goede prijs kwaliteitverhouding en mijn ervaring is dat het erg goed werkt.

Tivoli is erg mooi maar is qua geluidservaring niet zo goed als de Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Heb ff de site van Teufel gecheckt, en er is een voucher actie van 20%..

Komt dan idd neer op 220€.. Het design ligt me ook wel, dus ga wellicht deze aankopen.

Thx !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
KipCurreh schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:01:
Heb ff de site van Teufel gecheckt, en er is een voucher actie van 20%..

Komt dan idd neer op 220€.. Het design ligt me ook wel, dus ga wellicht deze aankopen.

Thx !
Krijg je geen spijt van. + je hebt nog retour recht. ff aantal weken proberen, valt die tegen kan je hem alsnog retour zenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:05
Even een klein beetje out of the box.
Kun je niet een internet stream van Studio Brussel oppikken? (wat overigens óók met de voorgestelde Teufel 3sixty kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
fucking hell, 4 weken levertijd is wel niet mis :|
Dieks77 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:11:
Even een klein beetje out of the box.
Kun je niet een internet stream van Studio Brussel oppikken? (wat overigens óók met de voorgestelde Teufel 3sixty kan)
Ja maar de Wifi is nogal net-niet-net-wel in de keuken.. Dan zou ik al een repeater moeten plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31
KipCurreh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:56:
fucking hell, 4 weken levertijd is wel niet mis :|

[...]

Ja maar de Wifi is nogal net-niet-net-wel in de keuken.. Dan zou ik al een repeater moeten plaatsen
Op de 3sixty? Ik heb ‘m afgelopen weekend besteld en vandaag binnengekregen, mooi apparaat :*)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
ephymerous schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:45:
[...]

Op de 3sixty? Ik heb ‘m afgelopen weekend besteld en vandaag binnengekregen, mooi apparaat :*)
Jup, verwachte levering 26/06 :X

Zal net te laat geweest zijn wellicht, zal een volgende lading zijn ofzo..
Stiekem wel aan het hopen dat er toch nog een mailtje komt met een vervroegde levering ;)

Pagina: 1