Clipping problemen platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 10:29
Voor mijn verjaardag heb ik een Crosley platenspeler met ingebouwde pre amp gekregen. Vervolgens zelf Klipsch R 41pm actieve boekenplankspeakers aangeschaft.

Na wat oude plaatjes van mijn ouders te hebben afgespeeld, vanmiddag nieuwe plaatjes gescoord. Ik werd vervolgens onaangenaam verrast door de verschrikkelijke clipping / bass distortion of hoe je het ook mag noemen. Zelfs bij het verminderen van het volume bleef dit een ontzettend probleem.

Ik ben vervolgens mijn boxen gaan verplaatsen, geen verschil. Platenspeler verplaats naar zwevend tv meubel, geen verschil. Uiteindelijk na veel forums en technische praat met mogelijke oplossingen voor mensen met soortgelijke problemen nog niks wijzer geworden. Zelf denk ik dat het aan een waardeloze pre amp van mijn Crosley ligt, maar ik heb er persoonlijk weinig verstand van.

Moet ik mijn portemonnee trekken voor een fatsoenlijke platenspeler, of doe ik iets verkeerds? Ik hoop dat hier iemand mij wijzer kan maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welk model Crosley hebben we het? Het kwaliteitsverschil tussen de goedkopere en duurdere Crosleys is best flink, dus is dat het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9
Het gaat om de crosley portfolio cr6252a-ql4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een koffermodelletje dus. De kwaliteit van die platenspelers is niet al te best, dus het is goed mogelijk dat de preamp gewoon bagger is. Waarschijnlijk heb je dit minder gemerkt met de oudere plaatjes, omdat vroeger muziek niet zo hard gemasterd werd als nu. Dus moderne releases/remasters zorgen ervoor dat het probleem zich nu laat horen.

Een betere kwaliteit draaitafel is geen overbodige luxe als je lp's actief gaat verzamelen en luisteren, zeker niet als je ze op goede kwaliteit speakers beluisterd zoals de Klipsch speakers die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heel tof van je ouders, maar dit ding is meer leuk om naar te kijken, dan leuk om maar te luisteren.

De naald is erg matig.
De speakers worden door de interne amp ge-EQ-ed en dat wordt ook doorgegeven op de tulp/jack (dus bassy/rommelig geluid).

Wat je zou kunnen doen is de naald upgraden (is de originele naald eigenlijk nog goed?), maar eigenlijk zoek je een "echte" platenspeler :Y

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 27-05-2019 00:24 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9
Bedankt voor jullie reacties. Ik was hier al bang voor, maar dan zit er niets anders op dan de platenspeler proberen te verkopen. Dan ga ik op zoek naar iets anders.

Voordat ik deze platenspeler kreeg heb ik zelf al naar platenspelers gekeken. Was zelf gecharmeerd van de U-turn, echter wordt dit merk alleen in de VS verkocht. Hebben jullie nog tips voor een goede (minimalistisch ogende) platenspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Pro-Ject al eens bekeken? Die maken redelijk strak vormgegeven modellen die ook nog eens behoorlijk goed klinken.

Debut
Essential
Elemental

Ze hebben uitvoeringen met en zonder pre-amp en ook een met een geïntegreerde eindversterker (Jukebox).

Anders REGA of Argon eens bekijken?

REGA is wat duurder, maar Pro-Ject en Argon hebben al tafels van onder de 200 euro.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:15:
Pro-Ject al eens bekeken? Die maken redelijk strak vormgegeven modellen die ook nog eens behoorlijk goed klinken.

Debut
Essential
Elemental

Ze hebben uitvoeringen met en zonder pre-amp en ook een met een geïntegreerde eindversterker (Jukebox).

Anders REGA of Argon eens bekijken?

REGA is wat duurder, maar Pro-Ject en Argon hebben al tafels van onder de 200 euro.
Bedankt voor de goeie tips. Staan mooie platenspelers tussen! Nu even wat verder in verdiepen welke voor mij de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtOfVinyl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-01 11:40
Deze koffer-model Crosley spelers zien er mooi uit, maar zijn waardeloos.
Als je serieus muziek wil gaan luisteren kan ik je adviseren om een refurbished Thorens, Technics, Dual etc. aan te schaffen. Zorg wel dat je bij iemand langs gaat die er verstand van heeft.
Dan heb je voor 200-300 euro een platenspeler waar geen enkele nieuwe speler onder de 1000 euro aan kan tippen.

Bij vragen kun je altijd een PM sturen.
Pagina: 1