Tussen vloer isolatie en tegen gaan lekkage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, mijn vraag is:

Situatie: Woonkamer boven winkel, isoleren geluid en he tegen gaan van lekkages.
In de woonkamer valt nog wel eens een groot glas drinken om, dit lekt door de houtenvloer naar het plafond van de winkel gevolg lek plekken plafond.. Hoe kan ik hier het beste zo'n lekkage tegen gaan/minimaliseren.

m.v.gr.
GIvK
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05

orf

Vanaf waar wil je isoleren? Tussen de balken in de winkel, boven het plafond? Gebruik je nu de kale houtenvloer of heb je zelf nog een vloer op de planken liggen?

Als de planken vloer verder niet opgesloten is, kun je aan de onderkant van de planken wel een folie nieten. Daaronder kun je isoleren. Voor geluidsisolatie bestaat speciale, zwaardere isolatie. Maar met voldoende dikte kom je met steenwol ook al best ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:38
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle vloerbedekkingen er af halen. Dampdichte folie neerleggen en daaroverheen een estrichvloer aanbrengen. Dan weet iets er opleggen wat je mooi vindt, tapijt of laminaat etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarschijnlijk zien we nooit meer een reactie van je hier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als het simpel omstoten van een "glas drinken" al een issue is dan vraag ik me bij deze even serieus af met wát voor een constructie we te maken hebben én of je jezelf überhaupt wel veilig op die bovenverdieping als persoon wilt gaan begeven.

:o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Watervast Multiplex al bekeken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1