Aankoopadvies all-in-one printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 18:30

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Topicstarter
Ik zoek een?
All-in-one kleurenprinter.

Na 2,5 jaar is mijn Canon Pixma MX 925 kapot gegaan. Ik kreeg gisteravond de B200 storing en vandaag doet de printer niets meer.
Ik heb nog wel wat metingen verricht en de printer opengetrokken om te kijken of ik, met mijn beperkte kennis, het probleem kon vaststellen, maar helaas...

De printer is verder altijd prima bevallen, dus zoek ik iets soortgelijks
.
Wat is je budget?
Ik kocht de Canon destijds voor €123,50

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ik ben van mening dat je beter een wat duurdere printer kunt kopen waarvan de inkt goedkoop is, dan andersom.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuisgebruik. 2 Windows 10 computers, een Apple tablet, 2 Android telefoons.
Wij printen niet zo heel veel.

Extra info:

Er zijn een aantal zaken die mij erg bevallen zijn aan de MX 925 die ik graag weer in een nieuwe printer zou terugzien:
  • Wifi
  • ODF, het liefst met dubbelzijdig scannen
  • 2 afgesloten papierlades, waarvan 1 met fotopapier
  • Seperate inkttanks verkrijgbaar bij de Action
  • Automatisch dubbelzijdig afdrukken
  • Software mbt scannen en printen foutloos werkend
  • Kopiëren zonder tussenkomst computer
  • Vlakke bovenkant, zodat je er nog wat spulletjes op kwijt kunt
Als ik zelf ga zoeken kom ik op een soortgelijke Canon uit, maar in de reviews daarvan lees je ook over de beruchte B200 storing. Erg jammer, want wat mij betreft was dit de eerste printer waar ik echt tevreden over was.

Het hoeft niet precies dezelfde te zijn, maar als de wensenlijst zoveel mogelijk benaderd kan worden, zou dit prettig zijn.

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

Beste antwoord (via TheShadow op 10-06-2019 00:43)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
TheShadow schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:45:
Ik had de printer afgelopen week al eens uit elkaar gehad. De voeding laat geen defecten zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb gemeten op de uitgaande stekker naar de printer. (aansluiting cn2 rechtsboven op de print, 1e afbeelding)

Als ik de stekker er niet op heb zitten, meet ik hier 30 Volt en 20 Volt. Tussen welke pennen weet ik even niet meer.
Als ik de stekker er weer indruk, vonkt het middelste pootje en is er nauwelijks meer spanning te meten. Iets van 2 Volt en 8 Volt.

Achter de linker zijkap vond ik een 'moederbord'. Hier heb ik zoveel mogelijk stekkers vanaf gehaald, maar het probleem blijft bestaan.

[Afbeelding]

Ook vond ik een link dat de b200 storing printkop gerelateerd zou zijn, dus had ik ook de printkop er al uit gehad. Ook dat hielp niet. (toch bedankt voor het meedenken! _/-\o_ )

[Afbeelding]

Over het contact met Canon kan ik kort zijn: Die laten niets van zich horen!

Dus heb ik afscheid genomen van de huidige printer. Mijns inziens heeft het geen zin eenzelfde tweedehands te halen omdat je de problemen van een ander in huis haalt.

De zoektocht naar een nieuw exemplaar valt mij tegen. De goedkopere exemplaren, zoals een Epson XP-455 of een Canon TS3150 hebben een 'papierlade' waarbij je het papier aan de achterkant erin moet steken.
Ga je iets duurder, een HP 6970, kan ik geen goedkoop inkt voor vinden en dan heb ik ook nog printers gevonden die een cartridge met printkop hebben. En dat wil ik echt niet meer. Van die patronen voor veel geld met slechts 8ml inkt ofzo.

Overigens kan ik de patronen, Canon 551, voor de huidige printer ook niet meer kopen bij de Action.

Wat hebben ze dan nog wel?

-Canon 525/526
-Canon 570/571
-Epson 29
-Epson T0711-2-3-4
-Epson T1281-2-3-4

Wat had ik gevonden wat mij WEL aanstaat?

Canon MG5750
Deze heeft echter slechte reviews en de papierlade zou niet dicht kunnen met papier erin.

Canon MB2155
Er is ook een variant met 2 lades, maar die is tamelijk lomp. De patronen (1500XL) kan ik hier bestellen voor €24.95.

Ik heb echter geen idee of het wat is. Het is niet de meest beoordeelde printer.

Ik zal ook de opties die eerder genoemd werden nog eens bekijken.
Leuk dat je zo aan het uitproberen bent geweest! Als ik het goed begrijp, helpt het niet om de printkop opnieuw te plaatsen? Dat hielp bij mij toen wel. Het enige was dat de foutmelding na een paar printjes weer terug kwam. Daarom heb ik uiteindelijk een donorprinter gekocht voor een nieuwe printkop. Overigens, als je nog iets nodig hebt, laat maar weten. Heb nog een MG6450 in onderdelen in een doos liggen. Behalve het papiersysteem mag je alles tegen verzendkosten hebben. Maar als je er geen zin in hebt, zou ik een nieuwe printer kopen.

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zijn de HP Officejet series niet iets?
pricewatch: HP OfficeJet Pro 8710 AiO

[ Voor 188% gewijzigd door Microkid op 26-05-2019 22:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
@CyberMania Bedankt voor de link. Ik heb het contactformulier als volgt ingevuld:
Gisteravond had ik de foutcode B200 en vandaag doet de printer helemaal niets meer. De printer is in oktober 2016 aangeschaft en, gezien het grote aantal vergelijkbare klachten op internet, ben ik van mening dat ik een probleemproduct aangeschaft heb. Mijn verwachting is dat een printer minimaal 5 jaar probleemloos moet kunnen functioneren. Daar de reparatiekosten hoogstwaarschijnlijk hoger zullen zijn dan de dagwaarde van de printer, zou ik het op prijs stellen als ik een tegemoetkoming in de kosten voor de aanschaf van een nieuwe printer kan krijgen. Op de site van de Consumentenbond staat vermeld dat Canon consumenten uitnodigt om contact op te nemen. Hierbij doe ik dat.
Als hierover nieuws te melden is, zal ik dat terugkoppelen. Van wat ik gelezen heb over Canon buiten de garantie, verwacht ik er vooral niet teveel van.

@Microkid Ik neem 'm mee in mijn zoektocht. Bedankt!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 09:22

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kijk ook eens naar 2e hands.
Ex-bedrijfs AIO's zijn wellicht een goede optie voor je, relatief goedkoop, vaak met nog volle toners.

Ik zou, juist als je weinig print, gaan voor een kleurenlaser en niet voor inktjet. Inktjet wil nog wel eens last krijgen van plakkende koppen, laser print én veel goedkoper per pagina én is veel minder gevoelig voor weinig printen. Toner is droog en blijft jaren goed. Mijn ervaring is dat ook toner die jaren over de officiële houdbaarheidsdatum is, nog prima werkt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• hoi1234
@TheShadow B200 error is printkop-gerelateerd. Wat ik zou doen is marktplaats af struinen naar een defecte printer waar de printkop het nog wel van doet. Bijvoorbeeld problemen met papierinname of inktbak vol. Kost je met een beetje geluk 10 euro, met wat pech kost het je 20 euro. Zo heb ik ooit eens een printer gerepareerd die ik gekregen heb, donorprinter was 5 euro, verzenden voor 6,95 en verkocht voor 25 euro.

Het enige dat je moet doen is kijken welke cartridges je gebruikt. Als je een printer vindt die dezelfde cartridges gebruikt, kun je goedkoop een printkop scoren. https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr alleen even controleren of het niet de printkop is die kapot is. Volgens mij kun je trouwens ook nog op aliexpress voor een goede prijs een nieuwe printkop kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door hoi1234 op 01-06-2019 21:13 . Reden: Ook even een filmoje opgezocht :) ]

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:46
Persoonlijk al jaren goede ervaringen met Brother. Heb een AIO (ex fax) welke ook nog op A3 kan printen.
Wifi, dubbelzijdig printen, simpele goed werkende scan-software, goede koppeling Win/iOS en betaalbaar.

Als alternatief voor goedkopere inkt heb je eventueel nog een CIS (Continous Ink System). Verkrijgbaar voor praktisch elke gangbare printer.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Ik had de printer afgelopen week al eens uit elkaar gehad. De voeding laat geen defecten zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qMrNpwWy/20190601-112637.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VNJ6KVbQ/20190601-112643.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dVtDy1s0/20190601-112654.jpg

Ik heb gemeten op de uitgaande stekker naar de printer. (aansluiting cn2 rechtsboven op de print, 1e afbeelding)

Als ik de stekker er niet op heb zitten, meet ik hier 30 Volt en 20 Volt. Tussen welke pennen weet ik even niet meer.
Als ik de stekker er weer indruk, vonkt het middelste pootje en is er nauwelijks meer spanning te meten. Iets van 2 Volt en 8 Volt.

Achter de linker zijkap vond ik een 'moederbord'. Hier heb ik zoveel mogelijk stekkers vanaf gehaald, maar het probleem blijft bestaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjJF7cFk/20190526-202409.jpg

Ook vond ik een link dat de b200 storing printkop gerelateerd zou zijn, dus had ik ook de printkop er al uit gehad. Ook dat hielp niet. (toch bedankt voor het meedenken! _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bNRsrbjM/20190601-112737.jpg

Dus heb ik afscheid genomen van de huidige printer. Mijns inziens heeft het geen zin eenzelfde tweedehands te halen omdat je de problemen van een ander in huis haalt.

De zoektocht naar een nieuw exemplaar valt mij tegen. De goedkopere exemplaren, zoals een Epson XP-455 of een Canon TS3150 hebben een 'papierlade' waarbij je het papier aan de achterkant erin moet steken.
Ga je iets duurder, een HP 6970, kan ik geen goedkoop inkt voor vinden en dan heb ik ook nog printers gevonden die een cartridge met printkop hebben. En dat wil ik echt niet meer. Van die patronen voor veel geld met slechts 8ml inkt ofzo.

Overigens kan ik de patronen, Canon 551, voor de huidige printer ook niet meer kopen bij de Action.

-Canon 525/526
-Canon 570/571
-Epson 29
-Epson T0711-2-3-4
-Epson T1281-2-3-4

Canon MG5750
Deze heeft echter slechte reviews en de papierlade zou niet dicht kunnen met papier erin.

Canon MB2155
Er is ook een variant met 2 lades, maar die is tamelijk lomp. De patronen (1500XL) kan ik hier bestellen voor €24.95.

Ik heb echter geen idee of het wat is. Het is niet de meest beoordeelde printer.

Acties:
  • Beste antwoord

• hoi1234
TheShadow schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-Canon 525/526
-Canon 570/571
-Epson 29
-Epson T0711-2-3-4
-Epson T1281-2-3-4

Canon MG5750

Canon MB2155

Leuk dat je zo aan het uitproberen bent geweest! Als ik het goed begrijp, helpt het niet om de printkop opnieuw te plaatsen? Dat hielp bij mij toen wel. Het enige was dat de foutmelding na een paar printjes weer terug kwam. Daarom heb ik uiteindelijk een donorprinter gekocht voor een nieuwe printkop. Overigens, als je nog iets nodig hebt, laat maar weten. Heb nog een MG6450 in onderdelen in een doos liggen. Behalve het papiersysteem mag je alles tegen verzendkosten hebben. Maar als je er geen zin in hebt, zou ik een nieuwe printer kopen.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
hoi1234 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:04:
[...]

Ik laat mij niet zomaar Canon. >:)

Mijn printer wil helemaal niet meer aan. Ik kreeg de avond ervoor de B200 melding, wat ik opgelost kreeg door het netsnoer te verwijderen toen de printkop halverwege was. (las ik op internet)
Nu dus helemaal niets. Ook niet met de printkop eruit.

Jammer maar helaas. Weg met dat ding!

Bedankt voor je aanbod! d:)b

• hoi1234
TheShadow schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:16:
[...]

Ik laat mij niet zomaar Canon. >:)

Mijn printer wil helemaal niet meer aan. Ik kreeg de avond ervoor de B200 melding, wat ik opgelost kreeg door het netsnoer te verwijderen toen de printkop halverwege was. (las ik op internet)
Nu dus helemaal niets. Ook niet met de printkop eruit.

Jammer maar helaas. Weg met dat ding!

Bedankt voor je aanbod! d:)b
Ik vind het zonde als je een printer weg moet gooien, zeker als ik de spullen heb die je nodig hebt. Als je nauwelijks kleur print, zou ik voor een laser gaan. Kosten ook niet de wereld én verstoppen niet en kunnen ook geen defecte printkop krijgen. Ik zou dan wel voor eentje die alleen zwart-wit print gaan. Printers gebruiken altijd kleuren inkt (of lasers ook kleurentoner gebruiken, weet ik niet). Maar ik vraag me serieus af wat mensen met een kleurenprinter moeten. Voor het echte werk ga je toch naar een copyshop.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
hoi1234 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:29:
[...]

Maar ik vraag me serieus af wat mensen met een kleurenprinter moeten. Voor het echte werk ga je toch naar een copyshop.
Niet de deur uit hoeven voor een printje is wel een geldige reden, toch?

Verwijderd

[...]
Maar ik vraag me serieus af wat mensen met een kleurenprinter moeten. Voor het echte werk ga je toch naar een copyshop.
Spul afdrukken dat niet bestemd is voor de ogen van copyshop medewerkers?
Collega fotograaf vond zijn foto's ooit terug op een website zonder daarvoor toestemming te hebben verleend.
Verder kan het zo zijn dat je thuiswerk doet en privacy-gevoelige informatie afdrukt zoals zorgdocumenten, kortom, er zijn legio situaties te bedenken om een derde partij te vermijden.

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Deze is het geworden.

Dit komt het meest in de buurt van mijn wensen.
Ik heb ook gekeken naar een Epson Ecotank printer. Ik vind het een ontzettend handig idee dat je de boel kan bijvullen met flesjes, tegen lage kosten. Alleen de printer waar ik dan op uitkom heeft meer nadelen dan voordelen. Voor een printer die wel aan de eisen voldoet, betaal je de hoofdprijs.

Ik hoop dat een bijvulbare printer de komende jaren meer mainstream gaat worden en, als deze Brother versleten is, we nooit meer gedonder met cartridges hebben.
Tot die tijd kijken hoe ik uit ga komen met de inkt. Eventueel imitatie of zelf bijvullen.

Bedankt allemaal voor de reacties!

• unezra

unezra

[...]
Ik vind het zonde als je een printer weg moet gooien, zeker als ik de spullen heb die je nodig hebt. Als je nauwelijks kleur print, zou ik voor een laser gaan. Kosten ook niet de wereld én verstoppen niet en kunnen ook geen defecte printkop krijgen. Ik zou dan wel voor eentje die alleen zwart-wit print gaan. Printers gebruiken altijd kleuren inkt (of lasers ook kleurentoner gebruiken, weet ik niet). Maar ik vraag me serieus af wat mensen met een kleurenprinter moeten. Voor het echte werk ga je toch naar een copyshop.
Sommige mensen vragen zich af wat je überhaupt nog met een printer thuis moet. Zelf vind ik het wel handig. Print niet heel veel, maar het gedoe van naar een copyshop gaan of wachten tot ik op kantoor ben vind ik niet praktisch.

Zelf werk ik nog wel eens thuis, of ben ik bezig met een stuk muziek op papier dat ik even snel wil printen om het mee naar les te nemen of beneden op de piano verder mee te klooien.

Kleur is dan niet per-sé nodig, maar soms wel handig of gewoon leuk en een 2e hands kleurenlaser is niet zo duur. (Zeker niet per pagina. Enige échte nadeel is dat áls de toner aan vervanging toe is, dat wel meteen de hoofdprijs kost. Het is veel geld in 1x en daarna weer jaren printen.)
TheShadow schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:02:
Deze is het geworden.

Dit komt het meest in de buurt van mijn wensen.
Ik heb ook gekeken naar een Epson Ecotank printer. Ik vind het een ontzettend handig idee dat je de boel kan bijvullen met flesjes, tegen lage kosten. Alleen de printer waar ik dan op uitkom heeft meer nadelen dan voordelen. Voor een printer die wel aan de eisen voldoet, betaal je de hoofdprijs.

Ik hoop dat een bijvulbare printer de komende jaren meer mainstream gaat worden en, als deze Brother versleten is, we nooit meer gedonder met cartridges hebben.
Tot die tijd kijken hoe ik uit ga komen met de inkt. Eventueel imitatie of zelf bijvullen.

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ziet er niet verkeerd uit. Ik hoop wel dat ze inmiddels het probleem van ingedroogde inkt een beetje hebben opgelost. Dat was altijd hét nadeel van inktjets die niet veel gebruikt werden.

Bij dagelijks gebruik speelde dat niet maar als je zoals ik, 1x per week of minder print, was het altijd gezeik. Dat is dé reden waarom ik al heel lang privé op 2e hands laserprinters print. (Plus dat laser 100% watervast is. Er zijn momenten waarop dat best praktisch is.)

• hoi1234
unezra schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:29:
[...]

Sommige mensen vragen zich af wat je überhaupt nog met een printer thuis moet. Zelf vind ik het wel handig. Print niet heel veel, maar het gedoe van naar een copyshop gaan of wachten tot ik op kantoor ben vind ik niet praktisch.

Zelf werk ik nog wel eens thuis, of ben ik bezig met een stuk muziek op papier dat ik even snel wil printen om het mee naar les te nemen of beneden op de piano verder mee te klooien.

Kleur is dan niet per-sé nodig, maar soms wel handig of gewoon leuk en een 2e hands kleurenlaser is niet zo duur. (Zeker niet per pagina. Enige échte nadeel is dat áls de toner aan vervanging toe is, dat wel meteen de hoofdprijs kost. Het is veel geld in 1x en daarna weer jaren printen.)
Gebruikt een kleurenlaser dan ook kleurentoner om zwart-wit te printen? De reden die fabrikanten opgeven dat inkjetprinters altijd kleur verbruiken is namelijk tweeledig. Ten eerste om de printkop schoon te spuiten en ten tweede, omdat zwart mooier wordt als je het mengt met een kleur. Ondertussen is een cartridge wel halfleeg als ik 100 pagina's zwart-wit print. (wou mijn printer met b200 foutmelding die ik gerepareerd had even testen, dus heb ik een aantal oefenexamens voor m'n zusje geprint). Dat vind ik gewoon erg zonde. Ik print overwegend zwart-wit ofwel omdat het tekst is ofwel omdat het de postbode niks uitmaakt dat het postnl-logo op het verzendlabel zwart-wit is.

• unezra

unezra

hoi1234 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:48:
[...]
Gebruikt een kleurenlaser dan ook kleurentoner om zwart-wit te printen? De reden die fabrikanten opgeven dat inkjetprinters altijd kleur verbruiken is namelijk tweeledig. Ten eerste om de printkop schoon te spuiten en ten tweede, omdat zwart mooier wordt als je het mengt met een kleur.
Voor zover ik weet is een kleurenlaser gewoon CMYK en print 'ie dus zwart, daadwerkelijk met zwarte toner.
Ondertussen is een cartridge wel halfleeg als ik 100 pagina's zwart-wit print. (wou mijn printer met b200 foutmelding die ik gerepareerd had even testen, dus heb ik een aantal oefenexamens voor m'n zusje geprint). Dat vind ik gewoon erg zonde. Ik print overwegend zwart-wit ofwel omdat het tekst is ofwel omdat het de postbode niks uitmaakt dat het postnl-logo op het verzendlabel zwart-wit is.
Ik heb pas sinds kort een kleurenlaser, de monochroom laser die ik had (een Laserjet 4100tn of iets vergelijkbaars) vond ik wat te groot en eens een keer kleur kunnen printen leek me handig. Dus een 2e hands kleurenlaser aangeschaft via Tweakers V&A. :) Bevalt tot nu toe goed, ook al is de printer iets minder sturdy dan mijn 4100. Logisch ook, de kleurenlaser was een instapper, de 4100 niet bepaald.

Ik zwéér echt bij laser voor thuis. Prijs per pagina is onovertroffen laag, zwart is ook echt zwart, spul is watervast. (Oh en qua stroomverbruik, logischerwijs zet ik 'm uit en niet in standby als ik 'm niet nodig heb.) Zeker 2e hands vind ik laserprinters dé keuze voor thuis en juist ook als je weinig print. Alleen als je fotokwaliteit wil printen heb je meer aan een gespecialiseerde inktjet. (Die met méér kleuren print dan CMYK.)

• TheShadow

TheShadow

Topicstarter
Wat mij betreft mag de discussie wel afgerond worden, of voortgezet in een ander draadje.
Ik heb een beslissing genomen en een wens voor de toekomst uitgesproken en ben daarbij prima geholpen! Dat was het doel van dit draadje.

Dat er 2 nieuwe onderwerpen (een 2e hands laser is verstandiger en waarom zou je nog uberhaupt een printer hebben) uit voortvloeien is leuk, maar ik denk dat je een groter publiek aanboort als je een eigen topic opent.

Pagina: 1