Remote desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 4.415 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar software voor een remote desktop.

Ik zou namelijk graag vanaf mijn de ene computer bij de andere computer willen kijken en werken.

Voorheen werkte ik met Teamviewer, maar die vonden dat ik er tevaak gebruik van maakte dus moest ik een licentie kopen.

Ik ben toen op zoek gegaan naar een gratis variant. Maar ben nog niet iets tegen gekomen waar ik heel blij van werd.

Welke zouden jullie nog kunnen adviseren? Deze heb ik geprobeerd:

- Aeroadmin: werkt heel goed, snel en is heel duidelijk, maar staat maximaal 17 uur per maand toe.

- DWService: Ik krijg het niet werkend, het ontbreken van een handleiding zorgt er bij mij al voor dat ik niet door de installatie heen kom.

- Remote desktop windows: De pc's willen elkaar maar niet herkennen, zelfs niet als ik de firewalls etc helemaal uit zet. De pc's zitten tijdens de installatie op hetzelfde netwerk.

- Ammyy Admin: werkt heel goed, alleen mag je in de gratis versie geen adresboek aanmaken, zodat je dus altijd iemand achter beide pc's moet hebben zitten.

- Chrome Remote Desktop, zoals verwacht werkt deze alleen op Chrome, wat ik dan weer niet gebruik.

- Anydesk: Werkt prima, is alleen wel erg prijzig.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:34
Zit het allemaal op hetzelfde netwerk of ga je ook vanaf buiten via 4g bijvoorbeeld je pc overnemen?
Als het intern is zou ik voor RDP gaan. (Wat heb je ingesteld om dit werkend te krijgen) dat is immers een paar klikken en het werkt.

Voor extern gebruik zou ik eerder een VPN opzetten en RDP gebruiken i.p.v remote tools zoals je omschrijft.

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 26-05-2019 20:34 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

LogmeIn is een bekende variant.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RDP is een eitje. Geen idee hoe je opstelling is (dus LAN only of via WAN), maar check ook eens of NTLM authenticatie aan staat (zo ja, zet die eens uit).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
HKLM_ schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:32:
Zit het allemaal op hetzelfde netwerk of ga je ook vanaf buiten via 4g bijvoorbeeld je pc overnemen?
Als het intern is zou ik voor RDP gaan. (Wat heb je ingesteld om dit werkend te krijgen) dat is immers een paar klikken en het werkt.

Voor extern gebruik zou ik eerder een VPN opzetten en RDP gebruiken i.p.v remote tools zoals je omschrijft.
Uiteindelijk via internet.
Microkid schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:33:
Dank je wel
MAX3400 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:34:
RDP is een eitje. Geen idee hoe je opstelling is (dus LAN only of via WAN), maar check ook eens of NTLM authenticatie aan staat (zo ja, zet die eens uit).
Op internet staat juist dat ik dat dus niet moet doen. Maaar ga het eens proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Zomaar iemand op 26-05-2019 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zomaar iemand schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Uiteindelijk via internet.
Dan zou ik op de router/firewall wel ff je RDP-port omkatten en intern ook. Dus bijvoorbeeld 84.32.91.231:8730 naar 192.168.1.43:5602.

Scheelt scriptkiddies ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
MAX3400 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Dan zou ik op de router/firewall wel ff je RDP-port omkatten en intern ook. Dus bijvoorbeeld 84.32.91.231:8730 naar 192.168.1.43:5602.

Scheelt scriptkiddies ;)
Draai dan gelijk IIS crypto en hang er een geldig SSL certificaat aan. (Maar eigenlijk moet je natuurlijk geen RDP open op het “internet” willen hebben hangen :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Sorry snap heel weinig van wat er nu geschreven wordt.
Is Teamviewer dan werkelijk zo goed dat dit allemaal niet nodig was?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MAX3400 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Scheelt scriptkiddies ;)
HURRRRRRR!
Security-by-obscurity...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:41:
Als je niet weet wat je doet, is Teamviewer, Logmein, Anydesk, etc., inderdaad niet zo'n slecht idee ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Je teamviewer verbinding is standaard beveiligd via 2048bit RSA een Windows RDP sessie kan je ook beveiligen maar dat moet je allemaal zelf regelen en als je niet weet wat je moet doen heb je zo een (hacker) op je pc of server.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Koop een router met VPN server functionaliteit en gebruik TightVNC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Microkid schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:33:
Deze zijn wel erg kostbaar, vooral als je een derde pc erop wilt bekijken. (840 euro per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ga je altijd vanaf dezelfde plek de pc overnemen of vanaf verschillende locaties?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
in principe altijd van 1 plek, maar als het niet te duur wordt, dan zou het fijn zijn als ik vanaf mijn vakantieadres zou kunnen inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jeroen3 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:46:
Koop een router met VPN server functionaliteit en gebruik TightVNC.
Met VPN kun je ook 'gewoon' RDP gebruiken. Scheelt weer software die je moet updaten. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Zomaar iemand schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:51:
in principe altijd van 1 plek, maar als het niet te duur wordt, dan zou het fijn zijn als ik vanaf mijn vakantieadres zou kunnen inloggen.
Software kost altijd geld zoals je ziet. Ik zelf zou een router kopen die VPN kan. Anders toch de External RDP open zetten met security opties geconfigureerd.

Een beginnetje staat hier
https://www.ncsc.nl/actue...regelen-rdp-protocol.html

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 26-05-2019 20:58 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dat VPN heb ik ooit mee zitten stoeien, maar snapte nooit echt hoe het werkte.
Ik zit er nu aan te denken om een combinatie van software te gebruiken, zodat het niet erg is als ik over die 17 uur heen ga.

En dan verder dat DW service in de gaten blijven houden wellicht dat ik het beter snap bij een volgende update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Room42 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Met VPN kun je ook 'gewoon' RDP gebruiken. Scheelt weer software die je moet updaten. :)
Tenzij het Windows Home betreft. Dan wil RDP helemaal niet. Of je installeert Thinstuff, maar ook dat is weer niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:10
Dwservice.net?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

"Van de ene PC naar de andere." Ok, en wat voor systemen hebben we het dan over? Een 486 met Windows 3.11 en een i9 9900 met Windows 10? We weten nu werkelijk niets wat je probeert te bereiken met welke middelen.

Je zegt ook dat RDP niet werkt. Zo zonder enige informatie zeg ik: het OS dat je draait ondersteund het niet.

Over je netwerk zeg je ook niets. Staan de systemen in hetzelfde interne netwerk of zit er een halve wereld tussen? Het enige wat je zegt is dat het ooit in de toekomst via internet vanaf een vakantieadres moet kunnen werken.

Het overzicht van applicaties die je hebt geprobeerd is mooi, maar ik mis VNC, een van de toch wel erg bekende pakketten. Bovendien heb je al een oplossing gevonden, maar blijkbaar is dat te duur. Waarom is dat te duur? Wat is je budget? Wat is het werkelijke doel om van je ene systeem het andere over te nemen?

Kortom, er schort van alles aan je begin post en ook de opvolgende reacties zijn erg kort. Ik zie weinig vooronderzoek en ook op antwoorden van anderen ben je wat kortaf. Kom met duidelijke informatie, ga dieper in de materie en lees jezelf in in de aangegeven oplossingen. Als je zaken als VPN niet snapt, is dat iig al een punt wat afvalt als oplossing.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Wat is eigenlijk je bezwaar tegen het gebruik van Chrome? Zou je het jezelf niet een stuk gemakkelijker maken door gewoon Remote Desktop te gebruiken?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:28:
- Anydesk: Werkt prima, is alleen wel erg prijzig.
Volgens mij kun je dit net als TeamViewer gewoon gratis blijven gebruiken, zo lang je niet zakelijk bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als je router,het niet ondersteund, gewoon een pi-tje kopen en daar openvpn. Op kan je gewoon windows rdp gebruiken.

Kan je gelijk,ook pihole,installeren op het ding en ben je helemaal klaar.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
sypie schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:57:
[...]

Volgens mij kun je dit net als TeamViewer gewoon gratis blijven gebruiken, zo lang je niet zakelijk bezig bent.
Teamviewer heeft hun algoritme aangepast om commercieel gebruik te detecteren. Dat is nu erg gevoelig, en kan plotseling een foutmelding geven.
Bijvoorbeeld op mijn laptop van het werk mag ik niets meer. Zelfs niet mijn 10 Home NUC thuis overnemen.
Terwijl teamviewer op het werk helemaal niet nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 27-05-2019 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29

FreakNL

Well do ya punk?

Jouw login ligt wel extern, dus als teamviewer gehackt wordt kun je een probleem hebben. Dus “zo goed” is ook weer overdreven. “Gemakkelijk in opzet” is een beter beschrijving...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
Teamviewer kun je mailen en dan uitleg geven waarom het niet commercieel is. Dan deblokkeren ze hem weer.
Had ik ook, maar was al over naar anydesk. Maar, teamviewer reageert wel fijner als programma dan anydesk. Maar geen zin om terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Tsjipmanz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:52:
Wat is eigenlijk je bezwaar tegen het gebruik van Chrome? Zou je het jezelf niet een stuk gemakkelijker maken door gewoon Remote Desktop te gebruiken?
Ben niet zo fan van de privacyregels van Google, dus probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Ik heb zitten stoeien met Remote Desktop, maar op 1 of andere manier kan ik op de laptop geen remote desktop gebruiken.
Het scherm bij systeem properties/remote desktop blijft gewoon leeg.Ik kan dus oop de laptop niet kiezen of de mogelijkheid aan of uit gezet mag worden. Wellicht heeft HP dit geblokkeerd.
SadisticPanda schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:24:
Als je router,het niet ondersteund, gewoon een pi-tje kopen en daar openvpn. Op kan je gewoon windows rdp gebruiken.

Kan je gelijk,ook pihole,installeren op het ding en ben je helemaal klaar.
Wat bedoel je met een pi-tje?
FreakNL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:02:
[...]
Jouw login ligt wel extern, dus als teamviewer gehackt wordt kun je een probleem hebben. Dus “zo goed” is ook weer overdreven. “Gemakkelijk in opzet” is een beter beschrijving...
Is inderdaad een betere beschrijving. Vooral als de hack stil houden.
Arunia schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:10:
Teamviewer kun je mailen en dan uitleg geven waarom het niet commercieel is. Dan deblokkeren ze hem weer.
Had ik ook, maar was al over naar anydesk. Maar, teamviewer reageert wel fijner als programma dan anydesk. Maar geen zin om terug te gaan.
Dat had ik ook geprobeerd, maar ze gaven aan dat zij vonden dat het zakelijk was, dus dat een blokkade terecht was. Het kan ook best wel zijn dat ik zakelijk e-mails heb beantwoord. Schijnbaar wordt er erg nauw bijgehouden wat je precies doet. Dat was op zich voor mij ook wel een reden om eens goed na te denken over het gebruik van teamviewer.
Ik heb gisteren ook verkeerd gekeken denk ik, Anydesk kan voor ongeveer 100 euro per jaar. Dat is op zich wel prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 21:12
Zo moeilijk is DWService toch niet?
Had er nog nooit van gehoord, maar had het binnen een kwartier draaiend.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Spasm schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:19:
Zo moeilijk is DWService toch niet?
Had er nog nooit van gehoord, maar had het binnen een kwartier draaiend.
Ik kwam in de installatie niet verder dan de pagina waar je informatie moet invoeren over de agent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

jeroen3 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:44:
[...]

Teamviewer heeft hun algoritme aangepast om commercieel gebruik te detecteren. Dat is nu erg gevoelig, en kan plotseling een foutmelding geven.
Bijvoorbeeld op mijn laptop van het werk mag ik niets meer. Zelfs niet mijn 10 Home NUC thuis overnemen.
Terwijl teamviewer op het werk helemaal niet nodig is.
Inderdaad.

Voor teamviewer is een server OS een instant commercial usecase.
Onder commercial only use valt o.a.
Windows Server
Linux (algemeen)
Domain joined Clients

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Zomaar iemand, er zijn een aantal vragen gesteld waar je nog geen antwoord op hebt gegeven. Wil je dat nog doen?
Ik heb zitten stoeien met Remote Desktop, maar op 1 of andere manier kan ik op de laptop geen remote desktop gebruiken.
Het scherm bij systeem properties/remote desktop blijft gewoon leeg.Ik kan dus oop de laptop niet kiezen of de mogelijkheid aan of uit gezet mag worden. Wellicht heeft HP dit geblokkeerd.
De vereisten zijn kinderlijk eenvoudig te vinden. Geen enkel zelf respecterende OEM leverancier zou dit blokkeren. Toon dus wat moeite en zoek het uit. Of nog makkelijker, beantwoord gewoon de vragen van de mensen hier, dan kan er gelijk gezegd wordt dat je minimaal Windows Pro moet hebben en je nu zeker met 100% waarschijnlijkheid dat niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
@Zomaar iemand anydesk is privé gratis te gebruiken. Dat doe ik iig nu zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:36:
@Zomaar iemand, er zijn een aantal vragen gesteld waar je nog geen antwoord op hebt gegeven. Wil je dat nog doen?

[...]

De vereisten zijn kinderlijk eenvoudig te vinden. Geen enkel zelf respecterende OEM leverancier zou dit blokkeren. Toon dus wat moeite en zoek het uit. Of nog makkelijker, beantwoord gewoon de vragen van de mensen hier, dan kan er gelijk gezegd wordt dat je minimaal Windows Pro moet hebben en je nu zeker met 100% waarschijnlijkheid dat niet hebt.
Sorry had je eerdere bericht gemist.

Beide systemen zijn Pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dv5g9rGJr4Ud0Na5krDcgRxp/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KeQQ1T2GODFnDZ1QYBlwGQke/thumb.jpg
Hero of Time schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:20:
"Van de ene PC naar de andere." Ok, en wat voor systemen hebben we het dan over? Een 486 met Windows 3.11 en een i9 9900 met Windows 10? We weten nu werkelijk niets wat je probeert te bereiken met welke middelen.
1 laptop en 1 vaste pc, met als het de luxe heeft nog een derde pc.
Van de eerste 2 weet ik dat het windows 10 pro is, de andere pc is windows 7, weet alleen niet welke versie.
Je zegt ook dat RDP niet werkt. Zo zonder enige informatie zeg ik: het OS dat je draait ondersteund het niet.
Dat vermoeden heb ik ook. Ik denk dat HP graag wilt dat je een programma van hun gebruikt. Ik kan alleen op de laptop geen programma vinden die dit zou moeten kunnen.
Over je netwerk zeg je ook niets. Staan de systemen in hetzelfde interne netwerk of zit er een halve wereld tussen? Het enige wat je zegt is dat het ooit in de toekomst via internet vanaf een vakantieadres moet kunnen werken.
De computers worden verbonden via internet, niet draadloos. De afstand is ongeveer 30km.
Het overzicht van applicaties die je hebt geprobeerd is mooi, maar ik mis VNC, een van de toch wel erg bekende pakketten.
Als je hiermee RealVNC bedoeld, dit werd op verschillende websites ontraden omdat het niet veilig zou zijn.
Deze heb ik daarom niet geprobeerd.
Bovendien heb je al een oplossing gevonden, maar blijkbaar is dat te duur. Waarom is dat te duur? Wat is je budget?
Zoals ik al schreef in mijn openingspost, ben ik eerst opzoek gegaan naar een gratis oplossing. Als dit er niet is zal ik moeten gaan nadenken over wat ik er voor over heb.
Wat is het werkelijke doel om van je ene systeem het andere over te nemen?
Mijn e-mail lezen en bij mijn bestanden kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:09:
@Zomaar iemand anydesk is privé gratis te gebruiken. Dat doe ik iig nu zelf.
Ja maar wil deze zoektocht het liefst nooit doen. Dus als ik dan die 100 euro betaal, kan ik ook gewoon mijn zakelijke e-mail lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RDP moet gewoon werken op de pro versie. Maar zoals gezegd heeft die wat config nodig wil je die veilig vanaf buiten kunnen gebruiken.

Waar twijfel je nu nog over er zijn best wat opties gegeven?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zomaar iemand schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:13:
[...]

Ja maar wil deze zoektocht het liefst nooit doen. Dus als ik dan die 100 euro betaal, kan ik ook gewoon mijn zakelijke e-mail lezen.
Je zakelijke email & bestanden staan niet op 1 PC!! Daar heb je (hopelijk) een "server" voor (en backup).

Is dat wel zo, dan zou ik als de wiederweerga maar eens nadenken wat er met je mail gebeurt als die PC uitbrandt, gejat wordt of de HDD defect gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 11:12
Ultraviewer werkt op dezelfde manier als Teamviewer maar is wel gratis.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zomaar iemand schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:10:
[...]

Sorry had je eerdere bericht gemist.

Beide systemen zijn Pro.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Ik denk dat HP graag wilt dat je een programma van hun gebruikt. Ik kan alleen op de laptop geen programma vinden die dit zou moeten kunnen.
Dan doe je iets fout. Laat eens zien wat er bij 'Remote Settings' staat.
[...]

De computers worden verbonden via internet, niet draadloos. De afstand is ongeveer 30km.
Dan gaat simpel RDP niet werken. Je moet dan met port forwarding gaan werken en dat is uiteindelijk ook niet echt handig. Laat staan veilig. Mensen gebruiken snel simpele wachtwoorden. Voor RDP is het veiligste gek genoeg geen wachtwoord, want als er geen wachtwoord is ingesteld, mag je niet inloggen via RDP.
[...]

Als je hiermee RealVNC bedoeld, dit werd op verschillende websites ontraden omdat het niet veilig zou zijn.
Deze heb ik daarom niet geprobeerd.
Met een VPN is het geen probleem. Maar die oplossing hebben we al afgeschoten omdat je het niet snapt hoe VPN werkt.
[...]

Mijn e-mail lezen en bij mijn bestanden kunnen komen.
Mail en documenten zet je in de cloud, als je dat nog niet hebt. Je gaat toch niet zeggen dat je mail via POP3 ophaalt en daardoor niet meer op de server staat? Je kan zelfs je telefoon met imap of Exchange instellen om overal ter wereld (en zelfs erbuiten, in het ISS schijnen ze ook gewoon internet te hebben) je mail te lezen.

Bestanden zet je in OneDrive of Google Drive en zo kan je er ook altijd bij.

Als dit je enige vereiste is voor die 'remote desktop' oplossing, denk je op de verkeerde manier en kom je zo met een 'verkeerde' oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
HKLM_ schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:21:
RDP moet gewoon werken op de pro versie. Maar zoals gezegd heeft die wat config nodig wil je die veilig vanaf buiten kunnen gebruiken.

Waar twijfel je nu nog over er zijn best wat opties gegeven?
Ik denk dat de beste opties wel gegeven zijn. Anydesk lijkt goed te werken en de kosten vallen mee.
Hoewel Hero of Time aangeeft dat ik het heel anders moet benaderen.
MAX3400 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Je zakelijke email & bestanden staan niet op 1 PC!! Daar heb je (hopelijk) een "server" voor (en backup).

Is dat wel zo, dan zou ik als de wiederweerga maar eens nadenken wat er met je mail gebeurt als die PC uitbrandt, gejat wordt of de HDD defect gaat.
Alles staat op de thuis PC, waar ik zelf mijn backup opdraai, muv de huidige boekhouding, want dat is in beheer van de boekhouder, de jaarlijkse backup staan op een aparte usb stick.
Op de PC staan vooral tekeningen, e-mailberichten en foto's.
Operations schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:30:
Ultraviewer werkt op dezelfde manier als Teamviewer maar is wel gratis.
Die kende ik nog niet, ga ik toch ook nog even bekijken bedankt.
Hero of Time schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:31:
[...]

Dan doe je iets fout. Laat eens zien wat er bij 'Remote Settings' staat.
Dat vermoeden had ik al, er zit nog wel garantie op de laptop, dus wellicht is er iets niet goed dan. Ik kan er mee langs de cool blue rijden, de service is altijd erg goed daar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O1VdKnfZcKFetW2eo0KOgDz2/thumb.jpg
Dan gaat simpel RDP niet werken. Je moet dan met port forwarding gaan werken en dat is uiteindelijk ook niet echt handig. Laat staan veilig. Mensen gebruiken snel simpele wachtwoorden. Voor RDP is het veiligste gek genoeg geen wachtwoord, want als er geen wachtwoord is ingesteld, mag je niet inloggen via RDP.
Ik heb in principe alleen met mij zelf te maken, ik kan best wel 2 moeilijke wachtwoord bedenken. Of is het dan nog niet veilig genoeg?
Met een VPN is het geen probleem. Maar die oplossing hebben we al afgeschoten omdat je het niet snapt hoe VPN werkt.
Ik ben inmiddels wel aan het zoeken of iemand mijn internet zo kan instellen dat VPN wel werkt. Zonder dat ik er avonden mee bezig ben.
Mail en documenten zet je in de cloud, als je dat nog niet hebt. Je gaat toch niet zeggen dat je mail via POP3 ophaalt en daardoor niet meer op de server staat? Je kan zelfs je telefoon met imap of Exchange instellen om overal ter wereld (en zelfs erbuiten, in het IIS schijnen ze ook gewoon internet te hebben) je mail te lezen.
Ik heb (nog) geen cloud, alleen de boekhouding verloopt via een soort cloudservice. (Trifact)>
Ik haal inderdaad mijn mail op via pop3 via thunderbird. Eigenlijk omdat dit goed werkt en overzichtelijk is.
Het programma dat mijn webprovider biedt is Roundcube. Daar zie ik niet echt zo een uitgebreide mappenstructuur verschijnen, bovendien zijn de mogelijkheden heel erg beperkt.
Bovendien maak ik gebruik van verschillende e-mailadressen, ze 1 voor 1 moeten checken is echt heel veel werk.
Op mijn telefoon krijg ik wel alle e-mail binnen, maar deze verwijder ik als ze op mijn PC staan. Stel dat ik mijn telefoon kwijt raak. Ik laat hem constant overal liggen 8)7
Ik gebruik mijn telefoon vooral om te bellen of om een netwerk te maken zodat ik op een laptop mijn werk kan doen. Gaat sneller dan op mijn telefoon.
Bestanden zet je in OneDrive of Google Drive en zo kan je er ook altijd bij.
Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
Maar misschien snap ik het principe verkeerd. Maar stel dat ik een tekening wil sturen naar iemand, moet ik hem dan eerst downloaden vanuit de cloud en dan via mijn webmail uploaden en versturen? Dan ben ik toch veel langer bezig?
De volgende vraag is nu nog niet van toepassing, maar stel dat ik een bestand wil aanpassen, dan moet de pc waarop ik dan werk wel de jusite software hebben.
Nu kon ik door in te loggen bij teamviewer ook via een "vreemde" PC mee kijken op mijn thuis PC.
Mijn Thuis PC moet dan wel aanstaan.
Als dit je enige vereiste is voor die 'remote desktop' oplossing, denk je op de verkeerde manier en kom je zo met een 'verkeerde' oplossing.
Ik ben niet iemand die zegt:"Het werkt al jaren zo, dus waarom veranderen?" Maar deze manier van werken is wel onstaan toen ik 20 jaar geleden mijn bedrijf begon. Toen werkte Remote Desktop van Windows een stuk makkelijker (en waarschijnlijk ook een stuk onveiliger)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zomaar iemand schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:37:

Maar deze manier van werken is wel onstaan toen ik 20 jaar geleden mijn bedrijf begon.
20 jaar geleden werd je opgelicht omdat je de deur opendeed voor een rare verkoper. Niet omdat er iemand malware in een mailtje dumpt, je hele boekhouding, foto's en emails vermaskerd en dan even 2K losgeld eist zonder enige garantie dat het "toch wel weer goed komt".

Mijn mening: stop met je RDP werkend krijgen of vermoeden dat Coolblue dat wel even regelt of aannames doen dat een VPN avonden aan werk kost. Zorg dat je morgen een "goede ICT consultant" over de vloer krijgt om eerst de continuiteit van je bedrijf 100% te waarborgen.

Kan ook zijn dat ik me zorgen maak om niks; gebeurt wel vaker. Wat kost het je aan omzet, fiscale & wettelijke bewijslast en andere bijkomstigheden als daadwerkelijk nu beide PC's acuut nooit meer werken? Ik weet het niet voor jouw bedrijf; jij weet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Zal inderdaad heel vervelend zijn als dat gebeurt. Hoewel er wel elke avond een backup wordt gemaakt.
Ik raak dan wel een hele dag werk kwijt.

Een goede ICT consultant is moeilijk te vinden, een hoop zorgen ervoor dat ze zelf genoeg werk blijven hebben.
Helaas in mijn werk te vaak te maken gehad met dit soort types, maar als ik jullie berichten zo lees is het in dit geval toch wel het beste.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zomaar iemand schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:03:

Helaas in mijn werk te vaak te maken gehad met dit soort types, maar als ik jullie berichten zo lees is het in dit geval toch wel het beste.
Oke, dan nuanceer ik het een beetje: jouw kennis en manier van posten, laat in ieder geval niet zien dat je er zelf uit gaat komen. Dit kan zijn door echt een gebrek aan kennis maar ook misschien door andere zaken waardoor jouw posts wat onsamenhangend overkomen. Je zit met een (goed) idee maar krijgt het er niet uit. Hierdoor zitten wij nogal te prikken in "wat wil je nou", "wat denk je nou", "wat doe je nou"; puur omdat er tot op heden technisch nog geen enkele term gepost is waar we iets meer mee kunnen.

Persoonlijk zie ik nu niets meer / minder aan jouw bedrijf dan "PC op lokatie A, PC op lokatie B, smartphone die je regelmatig kwijt bent". Ongetwijfeld niet de waarheid in jouw ogen maar dat is wel de enige situatie die je ons vertelt. Dan wordt het vrij lastig om je (samen met de vorige paragraaf) constructief op weg te helpen en bij enkelen (mezelf incluis) gaan dan de haren omhoog staan en raden we dus af "remote desktop" werkend te krijgen; puur en alleen door de "simpele / oppervlakkige" antwoorden van je.

Nogmaals; je bent vast ontzettend goed in je werk als het bedrijf al 20 jaar bestaat. En ongetwijfeld zijn er legio redenen dat als beide PC's nu stoppen met werken, dat je over een week (give or take) 99% van je data weer terug hebt. Maar dat ruiken / lezen we niet. Vandaar mijn ietwat duwende antwoord om je eerst te bekommeren over "data veiligheid" en "data redundancy" (dus 100% beschikbaar 24/7 en niet op je de PC's die je nu hebt) en pas daarna eens na te denken of & hoe je wel/niet veilig een connectie kan leggen tussen je PC's, je laptop (ja, die heb je ook recent gekocht) en je smartphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Zomaar iemand pi-tje = raspberry pi. Verbruikt niks en goed genoeg voor vpn. Meestal voor thuis gebruik maar kan ook perefect werken in kleine bedrijsomgeving waar er geen serbers staan die 24/7 draaien of geen router/firewall die geen vpn kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Beste Max3400,
Ik denk dat je het heel goed verwoord.
Het bedrijf dat ik heb heeft niets met ICT te maken, maar wel met beursen, vaste installaties en overheden.
Waarbij sommige ICTers openlijk toegaven dat er express fouten gemaakt worden om werk te houden.
Ik snap dat niet iedereen zo is, dus is het aan mij om de goede te vinden ;-)

Ben altijd wat huiverig geweest over clouds, ook gezien de vele hacks in het verleden. Maar ben vanavond ook opnieuw gaan zoeken en het lijkt erop dat het inmiddels wel beter is en je geen prive foto's online zet ;-)

Ik denk dat ik toch nog maar even moet gaan uitzoeken wat een goede en veilige cloud oplossing zou kunnen zijn. En eens kijken of ik dan het e-mail probleem kan oplossen.
Koppeling met mijn telefoon is niet heel belangrijk, dat werkt wel best zo. Ga toch geen e-mails versturen via mijn telefoon. Mijn vingers zijn te groot voor zo'n schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
SadisticPanda schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:12:
@Zomaar iemand pi-tje = raspberry pi. Verbruikt niks en goed genoeg voor vpn. Meestal voor thuis gebruik maar kan ook perefect werken in kleine bedrijsomgeving waar er geen serbers staan die 24/7 draaien of geen router/firewall die geen vpn kan....
Juist dat VPN was voor mij een hoofdpijn project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 09-10 21:12
Zomaar iemand schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Ik kwam in de installatie niet verder dan de pagina waar je informatie moet invoeren over de agent.
Het is echt kinderlijk eenvoudig. Eerst doe je

Sign Up:
https://www.dwservice.net/en/signup.html

Vervolgens krijg je het User activation scherm die om een code vraagt
die je per mail toegestuurd krijgt.

Hierna kun je inloggen om een Agent aan te maken. Hieronder heb ik hem 'Kantoor' genoemd.
Klik vervolgens op Confirm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ir864xK.png

Nu krijg je een Installation Code:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4PoBCLN.png

Download en installeer op de pc(s) die je over wilt nemen de software
https://www.dwservice.net/en/download.html

Selecteer hier deze optie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qi0J4A4.png

Als je nu op een andere (thuis?) pc inlogt met je DWService account zie je dit:
(als de pc aanstaat zie je available ipv unavailable).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/umm3rI1.png

Klik nu op Connect

Vervolgens op Screen, et voila.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CjLrDwG.png

[ Voor 4% gewijzigd door Spasm op 28-05-2019 08:41 ]

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:46:
[...]

20 jaar geleden werd je opgelicht omdat je de deur opendeed voor een rare verkoper. Niet omdat er iemand malware in een mailtje dumpt, je hele boekhouding, foto's en emails vermaskerd en dan even 2K losgeld eist zonder enige garantie dat het "toch wel weer goed komt".

Mijn mening: stop met je RDP werkend krijgen of vermoeden dat Coolblue dat wel even regelt of aannames doen dat een VPN avonden aan werk kost. Zorg dat je morgen een "goede ICT consultant" over de vloer krijgt om eerst de continuiteit van je bedrijf 100% te waarborgen.

Kan ook zijn dat ik me zorgen maak om niks; gebeurt wel vaker. Wat kost het je aan omzet, fiscale & wettelijke bewijslast en andere bijkomstigheden als daadwerkelijk nu beide PC's acuut nooit meer werken? Ik weet het niet voor jouw bedrijf; jij weet dat.
Ik heb nu met 2 bedrijven gesproken, maar dat is helaas op niets uitgelopen. Vooral omdat ik zelf niet goed kan uitleggen wat ik wil/nodig heb.
Ik heb ze dit topic laten lezen, maar zij deden het af als onzin. En zeiden dat als ik een veilig wachtwoord uitzoek, RDP veilig genoeg is. Uiteraard konden ze dit wel voor ons regelen.
Ik denk dat ik me dan helaas toch verder moet gaan inlezen in de materie, want ik loop nu helemaal vast.

Het liefst zou ik gewoon thunderbird ergens online willen zetten, maar dat is helaas (nog) niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Zomaar iemand Het signaal is dat je blijkbaar iemand nodig hebt die dit voor je oplost. Er wordt ontzettend veel gevraagd aan je maar je reacties laten duidelijk merken dat je niet weet waar we het over hebben. Dat is geen zonde, ik zou waarschijnlijk jouw werk ook niet kunnen doen. Geen probleem!

Maar ik zou als ik jou was iemand in de arm nemen die bij jou op locatie jouw situatie, wensen en eisen inventariseert en dan met een passende oplossing komt. Als dat te veel geld kost, zou ik adviseren om je omgeving te vereenvoudigen.

Maar zorg hoe dan ook dat je altijd backups hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:47:
@Zomaar iemand Het signaal is dat je blijkbaar iemand nodig hebt die dit voor je oplost. Er wordt ontzettend veel gevraagd aan je maar je reacties laten duidelijk merken dat je niet weet waar we het over hebben. Dat is geen zonde, ik zou waarschijnlijk jouw werk ook niet kunnen doen. Geen probleem!

Maar ik zou als ik jou was iemand in de arm nemen die bij jou op locatie jouw situatie, wensen en eisen inventariseert en dan met een passende oplossing komt. Als dat te veel geld kost, zou ik adviseren om je omgeving te vereenvoudigen.

Maar zorg hoe dan ook dat je altijd backups hebt. ;)
Daar heb je helemaal gelijk in, helaas konden de 2 bedrijven mij ook niet vertellen wat ik nou nodig had.
Het rare is dat ik 5 minuten na mijn bericht een tip kreeg van een lokaal ICT bedrijf die wel degelijk begreep wat ik wilde. Van de week gaan we samen zitten om precies in kaart te brengen wat ik wil, wat mogelijk is, hoe het veilig kan en hoe dit te combineren is met onze privacy regels.

Er zit dus eindelijk beweging in de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zomaar iemand schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:06:
[...]
Vooral omdat ik zelf niet goed kan uitleggen wat ik wil/nodig heb.
Ik weet niet of het jou is opgevallen, maar dat probleem heb je hier ook.

't Enige wat duidelijk is, is dat je kennelijk een werkende workflow hebt gevonden mbv teamviewer.
Maar teamviewer is opgevallen dat je het voor je werk gebruikt en stellen zich op het standpunt: "als jij geld verdient met onze software, willen we dat je er voor betaalt". Persoonlijk vind ik dat een alleszins redelijk standpunt.

Je kunt op zoek gaan naar alternatieven, maar alle alternatieven vooronderstellen enige basiskennis van ICT. Die basiskennis heb jij niet. Die moet je dus inhuren of zelf vergaren. Ook dat kost geld.

Als je naar een klant toe moet, jat je geen auto; je huurt of koopt of least er eentje en je betaalt de rekening.
Waarom is dat t.a.v. software ineens zo veel moeilijker?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij echt af wat voor 'ICT ers' TS gesproken heeft als zinnen zoals 'men geeft openlijk toe dat ze expres fouten maken' voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Moet je die vraag niet stellen aan de 2 eerdere ICT bedrijven die ik over de vloer had?

Ik heb nooit gezegd dat het gratis moet, als het gratis kan is dat mooi, maar als het wat kost is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:12:
Ik vraag mij echt af wat voor 'ICT ers' TS gesproken heeft als zinnen zoals 'men geeft openlijk toe dat ze expres fouten maken' voorbij komen.
Dit is toch een algemeen bekend gegeven?
Ze zetten laag in bij de offerte om de klus binnen te krijgen, omdat als ze eenmaal binnen zijn ze bijna altijd mogen blijven om een taak af te maken. Opnieuw beginnen is nml duurder.
Door bewust fouten te maken zorgt men dat men werk blijft houden.

Eerste voorbeeldje via de zoekmachine:
https://www.trouw.nl/nieu...teeds-een-chaos~b43b1711/

[ Voor 11% gewijzigd door Zomaar iemand op 25-06-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar iemand schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Dit is toch een algemeen bekend gegeven?
Ze zetten laag in bij de offerte om de klus binnen te krijgen, omdat als ze eenmaal binnen zijn ze bijna altijd mogen blijven om een taak af te maken. Opnieuw beginnen is nml duurder.
Dat soort verhalen hoor ik alleen van vooral kleine beunhaas clubjes eerlijk gezegd. Kan mij dus ook niet voorstellen dat je met een fatsoenlijk IT bedrijf gesproken hebt.

En de bron die je meegeeft schrijft niets over expres fouten maken. Verder is IT voor de overheid ook wel een andere tak van sport dan een klein bedrijf helpen met een goede IT oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zomaar iemand schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:13:
Moet je die vraag niet stellen aan de 2 eerdere ICT bedrijven die ik over de vloer had?

Ik heb nooit gezegd dat het gratis moet, als het gratis kan is dat mooi, maar als het wat kost is dat geen probleem.
Maar je vond 840 Euro per jaar wel erg prijzig. En je topicstart hangt aan elkaar van "gratis, weinig uur, gratis, werkt niet".
Zomaar iemand schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Ik zou dit ook laten lezen door de bedrijven die je nu benaderd hebt; lekker alles over 1 kam scheren :|

Feit: je krijgt het niet uitgelegd, 7 opties werken allemaal niet (of niet voldoende voor jou) en €840 vind je prijzig. Vraag me dan af wat het wel mag kosten; iets laten inrichten voor €500 is leuk maar wie lost de bende weer op als een patch op een OS de functies weer dichtzet? De eigen IT'er? Die het ook niet werkend krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Zomaar iemand Een groot oorzaak van de uit de hand lopende ICT-projecten is helaas ook de onkunde (dan wel onbekendheid, om het niet te negatief in te steken) van de klant om een volledige vraag neer te leggen. Heel vaak wordt gedurende het project de wens uitgebreid met dingen die "natuurlijk" ook zo hadden moeten werken. Het is de kunst van de aannemer om dit vooraf goed uit te horen maar helaas blijkt dat soms onmogelijk omdat de klant zelf niet weet wat ie precies wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Zomaar iemand schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Ik heb nu met 2 bedrijven gesproken, maar dat is helaas op niets uitgelopen. Vooral omdat ik zelf niet goed kan uitleggen wat ik wil/nodig heb.
Ik heb ze dit topic laten lezen, maar zij deden het af als onzin. En zeiden dat als ik een veilig wachtwoord uitzoek, RDP veilig genoeg is. Uiteraard konden ze dit wel voor ons regelen.
Ik denk dat ik me dan helaas toch verder moet gaan inlezen in de materie, want ik loop nu helemaal vast.

Het liefst zou ik gewoon thunderbird ergens online willen zetten, maar dat is helaas (nog) niet mogelijk.
Laten staan die bedrijven, RDP op het internet hangen, is nooit veilig.
Op mijn bedrijf had de vorige IT man ook RDP rechstreeks op het internet gehangen met een paswoord van zeker 20 tekens. Lekker snel gekraakt, en alle data ge-ransomwared :D

VPN (1 portforward) en dan RDP gebruiken....
Ik weet niet welk materiaal je ter beschikking hebt maar standaard openvpn met RDP opzetten is peanuts.
Je hebt wel toegang nodig tot de firewall/router van bedrijf, en en openvpn server (virtueel of echte server).

That's it :)

Stuur anders maar DM. Mss kan ik wat voor tolk spelen mss :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 21:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
RDP in combinatie met Duo Security lijkt me wel veilig (toch? :P).

Bij een vriend van me is een tijdje geleden ook dmv RDP (standaard-poort, geen enorm sterk wachtwoord) het een en ander versleuteld door rapid-ransomware. Ik had bij mezelf tot enige tijd geleden ook altijd RDP openstaan zonder extra beveiliging (behalve een redelijk goed wachtwoord) maar een tijdje geleden heb ik dat Duo geactiveerd. Nu krijg ik dus voor ik echt op mijn pc kan een push-melding op mijn telefoon (of als internet weer eens hapert op mijn telefoon dmv een passcode).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SadisticPanda schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:40:
[...]

Stuur anders maar DM. Mss kan ik wat voor tolk spelen mss :D
Vraag me af of dat nodig zou zijn; ik mag toch aannemen dat als je een IT-bedrijf belt en zegt "hoi, ik wil op lokatie A vanaf PC1 ook op lokatie B PC2 kunnen aansturen (beiden Windows). Nou is RDP daar een bekend protocol voor maar we willen dit graag veilig (SSL?) en graag iemand die dit op routers C & D kan realiseren".

Ongetwijfeld is de vraagstelling wat kort maar zo moeilijk kan het niet zijn om een bedrijf te vinden die dan zegt "ja, dat kunnen we wel. RDP is een protocol van Microsoft. Wij zijn gecertificeerd & partner. Als de afstand tussen de 2 lokaties minder dan 50km is, dan zou dat in 4 uur wel werkend zijn. Wanneer kunnen we langskomen voor een intake?"

Heb dus een beetje mijn vraagtekens bij welke bedrijven benaderd zijn en waarom ze niets kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-03-2024
Je kant dit gebruiken als VPN.
https://www.vpn.net/
en rdp (y) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:00:
RDP in combinatie met Duo Security lijkt me wel veilig (toch? :P).

Bij een vriend van me is een tijdje geleden ook dmv RDP (standaard-poort, geen enorm sterk wachtwoord) het een en ander versleuteld door rapid-ransomware. Ik had bij mezelf tot enige tijd geleden ook altijd RDP openstaan zonder extra beveiliging (behalve een redelijk goed wachtwoord) maar een tijdje geleden heb ik dat Duo geactiveerd. Nu krijg ik dus voor ik echt op mijn pc kan een push-melding op mijn telefoon (of als internet weer eens hapert op mijn telefoon dmv een passcode).
Duo kun je gebruiken ja of gewoon MFA van Microsoft zelf.

Indien goed ingesteld een stuk veiliger dan een server met open poorten aan het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Vraag me af of dat nodig zou zijn; ik mag toch aannemen dat als je een IT-bedrijf belt en zegt "hoi, ik wil op lokatie A vanaf PC1 ook op lokatie B PC2 kunnen aansturen (beiden Windows). Nou is RDP daar een bekend protocol voor maar we willen dit graag veilig (SSL?) en graag iemand die dit op routers C & D kan realiseren".

Ongetwijfeld is de vraagstelling wat kort maar zo moeilijk kan het niet zijn om een bedrijf te vinden die dan zegt "ja, dat kunnen we wel. RDP is een protocol van Microsoft. Wij zijn gecertificeerd & partner. Als de afstand tussen de 2 lokaties minder dan 50km is, dan zou dat in 4 uur wel werkend zijn. Wanneer kunnen we langskomen voor een intake?"

Heb dus een beetje mijn vraagtekens bij welke bedrijven benaderd zijn en waarom ze niets kunnen leveren.
Dit gaat nu ook eindelijk gebeuren. Ik ben zelf altijd erg gecharmeerd van lokale bedrijven, ik merk dat je dan toch beter dezelfde taal spreekt en dezelfde soort humor kan hebben.
Een goede klik is erg belangrijk als je zo een lange samenwerking aangaat met een bedrijf die je gegevens gaat beschermen.
Helaas betekend lokaal ook wel vaak dat achter die mooie website gewoon een hobbyist zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 00:17:
[...]

Helaas betekend lokaal ook wel vaak dat achter die mooie website gewoon een hobbyist zit.
Normaal gesproken is dat voor jouw vraag ook wel voldoende, maar blijkbaar heb jij een bijzonder geval dat het toch wat meer hands-on ervaring vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Schijnbaar en schijnbaar zijn deze "ICT" hobbyisten, niet in staan een vraag te vertalen.
In dit geval is dat hun verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zomaar iemand schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 01:12:
Schijnbaar en schijnbaar zijn deze "ICT" hobbyisten, niet in staan een vraag te vertalen.
In dit geval is dat hun verlies.
Sorry, maar dan is blijkbaar iedereen in dit hele topic is dan niet in staat om jouw vraag te vertalen... zit er dan misschien toch aan jouw kant een barrière? ;)

Goede houding, wel. Het ligt vast aan de ander. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 02-07-2019 01:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Maar iedereen in dit topic noemt zich geen ITC specialist. Ook niet iedereen in dit topic snapt niet wat ik nodig heb. Ik heb hele waardevolle reacties gekregen.

En tuurlijk ligt er een groot deel aan mij, maar als ik een kenner zou zijn heb ik ook geen ICTer nodig.
Het is juist omdat ik er de ballen verstand van heb dat ik een externe partij wil inschakelen...

[ Voor 16% gewijzigd door Zomaar iemand op 02-07-2019 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Als teamviewer aan al je verwachtingen voldeed? Waarom koop je gewoon geen licentie?
Zal stukken goedkoper zijn dan externe ict specialist te moeten laten komen, die naar alle waarschijnlijkheid ook “zijn” software zal proberen aan te smeren (ook al zijn er legio gratis oplossingen voor je probleem)

Ps: Er zitten genoeg mensen in dit topic die meer dan genoeg kennis hebben om jouw probleem op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:50
Ik ben bang dat je niet de juiste hulp gaat krijgen. Er is een reden dat bepaalde dingen duur zijn.

Je wilt diensten gratis of spotgoedkoop, dan stel ik jou de vraag werk jij ook gratis of voor een euro per uur?

Je hebt specialisten nodig die wellicht je een nieuwe manier van werken uitleggen. Maar daarvoor dienen ze eerst te weten wat je nu allemaal doet. Dat kun je zelf niet verwoorden tenminste ik lees het nergens. Je e-mailt en je hebt bestanden. Het is onbekend wat voor bestanden.

Er zijn een aantal mensen die zich terecht zorgen maken, je backup lijkt niet op orde, je beveiliging lijkt niet op orde. Ik denk dat je tot nu toe nog geluk hebt gehad dat alles nog goed heeft gewerkt.

Ik kan geen advies geven op hetgeen wat je tot nu toe hebt geschreven maar er zijn legio oplossingen, ze kosten allemaal geld (zie mijn eerste punt). Heb je dat er niet voor over dan kan ik je alleen veel succes wensen. Als je een (lokaal) bedrijf inschakelt dan hoop ik voor je dat ze kennis hebben van security. Alles kun je zo instellen, maar dat betekend niet dat het direct veilig is. Ook een VPN verbinding kan onveilig zijn door gebrek van kennis (denk aan een vpn verbinding waar de verbinding zelf niet versleuteld is omdat iemand daar geen kennis van heeft, de verbinding werkt dan prima en jij merkt niet dat er nog iemand anders mee kijkt en dingen doet die je niet wilt). De verzekering van zulke bedrijven is ook niet mals, als iemand per ongeluk iets verkeerds doet waardoor je veel gegevens (=geld) kwijt bent dan zijn de meeste bedrijven daarvoor verzekerd, als ze dat niet zijn dan zijn ze wellicht zo failliet.

Ik denk dat je dit eerder moet zien als een investeringsproject.

Verder vind ik dat je erg negatief overkomt op mensen die je zouden moeten helpen. Met de instelling van “jullie” proberen toch alleen maar extra werk te creëeren zodat je niet zonder werk zit daar gaat niemand je mee helpen. Vaak komt er meerwerk bij omdat er mensen zonder ICT achtergrond een vraag stellen en die niet duidelijk genoeg verwoorden (als ik dit topic lees dan hoort daar nog iemand bij). Dus ik zeg hierbij alvast: jou lokale ICT bedrijf komt vast achteraf met dingen die nog gedaan moeten worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Zomaar iemand Misschien dat ik er overheen lees, maar wat is je use-case?
Zou je eens, in plaats van vragen om een alternatief voor TeamViewer, kunnen omschrijven wat je probleem is?

Als ik zo snel tussen de regels door lees, zou je namelijk wel eens beter af kunnen zijn met je hele kantoorautomatisering (als ik het goed lees gaat het om 1 werkplek) uit te besteden, maar dat is een érg voorbarige conclusie op basis van wat tussen de regels doorlezen.

Wat ik niet begrijp, is waarom je mensen hier hobbyist noemt. Er reageren toch duidelijk een aantal mensen waarvan ik vrij zeker ben dat ze verstand hebben van ICT en die zich beroepsmatig met ICT bezig houden. De "ICT specialisten" dus, die in jouw beleving ontbreken. :)

Anyhow, begin eens overnieuw, schets het probleem en niet de oplossing. Wellicht dat we je dan een zinvol antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar iemand schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 01:49:
Maar iedereen in dit topic noemt zich geen ITC specialist. Ook niet iedereen in dit topic snapt niet wat ik nodig heb. Ik heb hele waardevolle reacties gekregen.

En tuurlijk ligt er een groot deel aan mij, maar als ik een kenner zou zijn heb ik ook geen ICTer nodig.
Het is juist omdat ik er de ballen verstand van heb dat ik een externe partij wil inschakelen...
Nou, schakel diegene eens in dan?

Als je niet zo waardeloos je posts zo opstellen had je overigens allang geholpen kunnen zijn. Misschien dat het nu wat duidelijker is voor je? En reageer eens fatsoenlijk en niet selectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oheng
  • Laatst online: 10-10 22:25
Met RDP is het verstandig om het aantal login pogingen te beperken en te loggen, dat doe je als volgt:

Beperken aantal loginpogingen:
gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Accountvergrendelingsbeleid -> Drempel voor accountvergrendelingen: 10 ongeldige aanmeldingen, (beide timeouts op 1 minuut)
Let op: bij teveel login attempts wordt een legitieme user ook geblokkeerd voor 1 minuut!

Loggen van mislukte inlogpogingen:
gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Lokaal beleid -> Controlebeleid -> Aanmeldingsgebeurtenissen controleren: Mislukte pogingen aanvinken
Controleer periodiek eventvwr.msc, Beveiliging op: Controle mislukt, event 4625

En hierboven wordt lacherig gedaan over het veranderen van de standaard poort 3389, maar ik zie scans voorbijkomen die specifiek 3389 testen, en niet een range. Dus zo gek is dat niet.
Liever doe je RDP over een VPN, maar dit zijn dingen die sowieso fijn zijn om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oheng schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:44:
Met RDP is het verstandig om het aantal login pogingen te beperken en te loggen, dat doe je als volgt:

Beperken aantal loginpogingen:
gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Accountvergrendelingsbeleid -> Drempel voor accountvergrendelingen: 10 ongeldige aanmeldingen, (beide timeouts op 1 minuut)
Let op: bij teveel login attempts wordt een legitieme user ook geblokkeerd voor 1 minuut!

Loggen van mislukte inlogpogingen:
gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Lokaal beleid -> Controlebeleid -> Aanmeldingsgebeurtenissen controleren: Mislukte pogingen aanvinken
Controleer periodiek eventvwr.msc, Beveiliging op: Controle mislukt, event 4625

En hierboven wordt lacherig gedaan over het veranderen van de standaard poort 3389, maar ik zie scans voorbijkomen die specifiek 3389 testen, en niet een range. Dus zo gek is dat niet.
Liever doe je RDP over een VPN, maar dit zijn dingen die sowieso fijn zijn om te hebben.
Port forwards zijn symptoom bestrijding. Het is niet lastig om achter een custom port te komen en deze daarna aan te vallen.

Blokkeren is leuk maar ik zou dit echt in combinatie doen met beveiliging door middel van MFA en een sterk wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:08:
[...]
Port forwards zijn symptoom bestrijding. Het is niet lastig om achter een custom port te komen en deze daarna aan te vallen.

Blokkeren is leuk maar ik zou dit echt in combinatie doen met beveiliging door middel van MFA en een sterk wachtwoord.
Waarom zou je het niet doen? Het is seconden werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oheng schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:11:
[...]

Waarom zou je het niet doen? Het is seconden werk.
Port forwards: ik zou dat niet doen omdat het dus niet heel veel helpt. Beter om RDGateway o.i.d. te gebruiken in combinatie met MFA.

Policy: ik zeg niet dat je het niet moet doen. Maar ik denk dat het niet genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:13:
[...]

Port forwards: ik zou dat niet doen omdat het dus niet heel veel helpt.
Ja, maar het helpt dus wel een beetje. Mooi, zijn we het daar over eens.

Je moet iedere maatregel nemen die de veiligheid verhoogt.

Overigens bedenk ik me nu dat RDP volgens mij niet werkt als de netwerkverbinding als "Openbaar" staat ingesteld. Dit zou weleens het probleem van de OP kunnen zijn.

Hier is de regkey om de poortnummer te veranderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

Hoewel je dit soort dingen liever in de router doet.

[ Voor 45% gewijzigd door oheng op 05-07-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

oheng schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:17:
[...]
Ja, maar het helpt dus wel een beetje. Mooi, zijn we het daar over eens.

Je moet iedere maatregel nemen die de veiligheid verhoogt.
Onzin.

Security-by-obscurity is vrijwel altijd een slecht idee en maakt het niet veiliger. Sterker nog, het maakt het *onveiliger* omdat je opeens iets hebt draaien op een vreemde poort. Qua firewall rules en security is het heel fijn om standaard dingen op standaard poorten te hebben draaien.

Ook een stuk handiger. Hoe irritant is het als je via ssh iets moet doen en opeens moet je je afvragen op welke poort dat ook alweer draaide voor die specifieke host. Lekker, als om 2 uur 's nachts de boel er uit klapt en je met je half duffe hooft shit moet gaan fixen.

Je moet ook niet iedere maatregel nemen die de veiligheid verhoogt. Je krijgt dan een totaal onbruikbaar systeem, domweg omdat er geen 100% veilig systeem is. Zodra een systeem data bevat is het onveilig en aan een systeem zonder data heb je niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oheng
unezra schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:09:
[...]

Onzin.

Security-by-obscurity is vrijwel altijd een slecht idee en maakt het niet veiliger. Sterker nog, het maakt het *onveiliger* omdat je opeens iets hebt draaien op een vreemde poort. Qua firewall rules en security is het heel fijn om standaard dingen op standaard poorten te hebben draaien.

Ook een stuk handiger. Hoe irritant is het als je via ssh iets moet doen en opeens moet je je afvragen op welke poort dat ook alweer draaide voor die specifieke host. Lekker, als om 2 uur 's nachts de boel er uit klapt en je met je half duffe hooft shit moet gaan fixen.

Je moet ook niet iedere maatregel nemen die de veiligheid verhoogt. Je krijgt dan een totaal onbruikbaar systeem, domweg omdat er geen 100% veilig systeem is. Zodra een systeem data bevat is het onveilig en aan een systeem zonder data heb je niets.
Even een tip: documenteer hoe je DHCP en firewall zijn ingericht en/of maak een (leesbare) backup van de config. Want als de situatie maar complex of groot genoeg wordt, heb je sowieso niks meer aan standaard instellingen, omdat er altijd een uitzondering is.
Ik vind het ook raar dat jij niet ala seconde dit soort informatie tevoorschijn kan toveren, dat betekent dat je geen idee hebt van de rest van de instellingen. Hoe wil je dan problemen oplossen?

Maar goed, ik volg de firewall logs die -alleen- poort 3389 scannen. Het is gewoon een slecht idee om die poort te gebruiken, ik snap niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor jullie.
Afgezien nog dat je eenextra beveiligingslaag zou moeten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oheng schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:42:
[...]
Even een tip: documenteer hoe je DHCP en firewall zijn ingericht en/of maak een (leesbare) backup van de config. Want als de situatie maar complex of groot genoeg wordt, heb je sowieso niks meer aan standaard instellingen, omdat er altijd een uitzondering is.
Ik vind het ook raar dat jij niet ala seconde dit soort informatie tevoorschijn kan toveren, dat betekent dat je geen idee hebt van de rest van de instellingen. Hoe wil je dan problemen oplossen?

Maar goed, ik volg de firewall logs die -alleen- poort 3389 scannen. Het is gewoon een slecht idee om die poort te gebruiken, ik snap niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is voor jullie.
Afgezien nog dat je eenextra beveiligingslaag zou moeten draaien.
Ik begrijp het maar al te goed. Maar jij begrijpt ons punt niet: een alternatieve poort is bijna even slecht. Het maakt niet heel veel uit wat voor poort je gebruikt. 3389 is ietsje sneller voor de gemiddelde scan op te pikken. Lekker boeiend.

Maar goed, verder dwalen we ook af. TS reageert amper en al helemaal niet op feedback van mensen die hem willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 00:07:
[...]

Ik begrijp het maar al te goed. Maar jij begrijpt ons punt niet: een alternatieve poort is bijna even slecht. Het maakt niet heel veel uit wat voor poort je gebruikt. 3389 is ietsje sneller voor de gemiddelde scan op te pikken. Lekker boeiend.

Maar goed, verder dwalen we ook af. TS reageert amper en al helemaal niet op feedback van mensen die hem willen helpen.
Oh jawel, ik snap je wel. Het probleem is dat je zegt: bijna.

Alle kleine beetjes helpen, hoe klein ook. 1% minder kans op problemen? Ik neem die 1% met beide armen aan. Als systeembeheerder automatiseer je dit soort "kleine beetjes veiligheid" in je scripts of configs of programma's of whatever. Echt, dit werkt. Ik heb in mijn werk omgevingen al in geen jaren meer een virus, cryptolocker, bot of worm gezien.

En wat de TS denkt is nu idd niet meer belangrijk: maar deze resultaten zijn terug te vinden in search engines. Daarom nogmaals: RDP werkt niet met een openbaar netwerk

[ Voor 8% gewijzigd door oheng op 06-07-2019 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit topic gaat al richting de TS afbranden. Enigszins begrijpelijk gezien zijn antwoorden, maar een beetje rekening houden met zijn/haar kennis kan geen kwaad.
Ideaal zou natuurlijk zijn om een VPN verbinding te hebben waarmee er een remote desktop verbinding opgezet zou kunnen worden. Daar moet echter een bedrijf voor ingeschakeld worden om dat op te zetten (en te onderhouden). Die doen dat helaas niet voor niets...
Dus als Teamviewer voldoet, en je gebruikt die zakelijk, lijkt me dat de beste oplossing. Een licentie aanschaffen is goedkoper dan een bedrijf in te schakelen die het voor je op gaat lossen...

Je kan natuurlijk iemand vinden die het eenmalig voor je instelt. Maar als het niet onderhouden wordt loop je de kans dat het opeens niet meer werkt. Of nog erger, er iemand anders opeens in jouw systeem komt...
Je moet dus een keuze maken wat je werk je waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

oheng schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 00:34:
[...]
Oh jawel, ik snap je wel. Het probleem is dat je zegt: bijna.

Alle kleine beetjes helpen, hoe klein ook. 1% minder kans op problemen? Ik neem die 1% met beide armen aan. Als systeembeheerder automatiseer je dit soort "kleine beetjes veiligheid" in je scripts of configs of programma's of whatever. Echt, dit werkt. Ik heb in mijn werk omgevingen al in geen jaren meer een virus, cryptolocker, bot of worm gezien.
Dus jij komt maandag op kantoor en zet alle computersystemen uit?
(Immers: 99% minder kans op problemen.)

Als systeembeheerder hoor je ook te weten dat security-by-obscurity altijd een slecht idee is, zo goed als geen veiligheid toe voegt, maar juist een hoop veiligheid weg haalt en ongemak brengt.

Het werkt niet, je creeert enkel een soort van schijnveiligheid voor jezelf en je werkgever.

[ Voor 18% gewijzigd door unezra op 06-07-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het topic loopt nu de verkeerde kant op. Zodra @Zomaar iemand een update heeft wat hij met de externe partij gaat doen en ons hierover wil inlichten, kan hij mij of @F_J_K een DM sturen om dit topic weer van slot te halen. Ik gooi 'm nu dus dicht zodat het geen heen en weer gepraat wordt over wat men kan of moet doen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.