Vraag

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
Ik zoek een?
Mobiele telefoon

Wat is je budget?
Tja, dit is het grote pijnpunt: zoontje wil een OnePlus 6T kopen, maar dat vind ik toch net wat te duur.
Zeker omdat hoogstwaarschijnlijk dit toestel binnen het jaar gaat vallen of nat gaat worden.
Zelf dacht ik aan een budget van ongeveer 300€.
Om dat aan hem verkocht te krijgen, zal die echter wel goede specs moeten hebben.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dat weet hij zelf ook nog niet denk ik.
Muziek luisteren, youtube kijken en spelletjes spelen voornamelijk denk ik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Meest interessante telefoons vond ik de Huawei of Honor modellen, maar ja, is dat op dit moment slim?

Welke vragen heb je hier nog over?
Liefst een telefoon die tegen een stootje kan en ook wat waterdicht is voor het geval de broek waar hij in zit nat wordt.
Goede accuduur lijkt me ook belangrijk.
Ideaal gezien ook met 3,5mm jack aansluiting.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris_147 op 26-05-2019 20:41 ]

Beste antwoord (via Chris_147 op 27-05-2019 21:29)

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-10 16:15
Heb je al naar de Xiaomi Pocophone F1 gekeken? Deze is ook behoorlijk populair (zie link onderaan, 40 positieve reviews.De specificaties zijn vergelijkbaar met die van de Oneplus 6t en valt binnen je budget. Verder genoeg youtube videos waaruit blijkt dat deze telefoon aardig waterdicht is (maar geen IP certificering).

product: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram)

[ Voor 26% gewijzigd door sjenk op 27-05-2019 13:46 ]

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mag het een Chinaphone zijn of moet hij in Nederland verkrijgbaar zijn?
Al eens naar Xiaomi gekeken?

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Beste keuze in die pricerange voor je zoontje is de Nokia 7 Plus:

Afbeeldingslocatie: https://nl.hardware.info/product/award/excellent?date=2018-04

Bron: https://nl.hardware.info/reviews/8187/nokia-7-plus-review-android-one-op-zijn-best

[ Voor 66% gewijzigd door CyberMania op 26-05-2019 22:33 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Voor bijna 100 euro minder heb je de Redmi Note 7 en die doet helemaal niets onder voor deze Nokia,

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Chris_147 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:28:

Zeker omdat hoogstwaarschijnlijk dit toestel binnen het jaar gaat vallen of nat gaat worden.
Zeg je hiermee dat er waarschijnlijk een wat kortere levensduur te verwachten is, zonder dat de garantie daarop aangesproken kan worden?

Je kunt ook met iets refurbished of tweedehands beginnen... Zeg maar als proef. Als dat goed gaat, geef je 'em als hij 13 is een nieuw toestel...

Er lopen genoeg kids van 12 rond met een afdankertje uit de familie. Eén van de belangrijker oorzaken van problemen bij kids is het verliezen van het toestel, of het laten stelen uit onvoorzichtigheid. (Rugzakken naast een voetbalveldje, allemaal open want er is net water gedronken, en bij de helft zie je de telefoon gewoon liggen)

• Chris_147
Hij krijgt de telefoon niet, hij mag hem zelf kopen. Maar ik heb niet graag dat hij bijna al zijn geld er aan uitgeeft.
Maar die One Plus 6T zit wel echt in zijn hoofd!
Nokia 7 Plus en Redmi Note 7 en andere Xiaomi voorgesteld, maar telkens gezucht als antwoord.

Zou de One Plus 6T sterk in prijs gaan zakken nu de 7 uit gaat komen?

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11 18:29
Chris_147 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:06:
Hij krijgt de telefoon niet, hij mag hem zelf kopen. Maar ik heb niet graag dat hij bijna al zijn geld er aan uitgeeft.
Nokia 7 Plus en Redmi Note 7 en andere Xiaomi voorgesteld, maar telkens gezucht als antwoord.

Ik verwacht niet dat de prijs sterk zal dalen, even kijkend op hoe duur een One Plus 5 is.

Ik weet niet hoeveel geld zoonlief op de (spaar)rekening heeft staan, maar als zoonlief nu de auto van papa en mama gaat wassen, gras gaat maaien, afwassen en stofzuigen. Misschien dat papa en mamma een beetje willen bij schieten? Voor wat, hoort wat, dan weet zoonlief ook dat hij moet werken voor zijn telefoon en is hij misschien ook wat zuiniger op zijn vet coole(wordt dat nog gebruikt onder de jongeren? :P ) OnePlus 6T.

Acties:
  • Beste antwoord

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-10 16:15
Heb je al naar de Xiaomi Pocophone F1 gekeken? Deze is ook behoorlijk populair (zie link onderaan, 40 positieve reviews.De specificaties zijn vergelijkbaar met die van de Oneplus 6t en valt binnen je budget. Verder genoeg youtube videos waaruit blijkt dat deze telefoon aardig waterdicht is (maar geen IP certificering).

[ Voor 26% gewijzigd door sjenk op 27-05-2019 13:46 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14
Pocophone F1 is your answer.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ach, wellicht leert het hem ook gelijk een wijze levensles?
Als het voor hem duidelijk wordt om hoeveel geld het gaat, en hij heeft zelf goed onderzoek gedaan, dan zou ik hem als ouder alleen even aanraden om te wachten op de OnePlus 7-non Pro. Krijgt ie er voor hetzelfde geld stereo-speakers bij. :)

-En nee, een Pocophone, Nokia etc zijn geen alternatief. MIUI en barebones Android zijn beide nogal anders dan OxygenOS.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenneman op 27-05-2019 13:48 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Jeroenneman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Ach, wellicht leert het hem ook gelijk een wijze levensles?
Als het voor hem duidelijk wordt om hoeveel geld het gaat, en hij heeft zelf goed onderzoek gedaan, dan zou ik hem als ouder alleen even aanraden om te wachten op de OnePlus 7-non Pro. Krijgt ie er voor hetzelfde geld stereo-speakers bij. :)

-En nee, een Pocophone, Nokia etc zijn geen alternatief. MIUI en barebones Android zijn beide nogal anders dan OxygenOS.
Want behalve een andere skin heb je niet precies dezelfde functies en kan je er niet dezelfde apps op draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 27-05-2019 13:50 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

-36- schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:50:
[...]

Want behalve een andere skin kan je er niet dezelfde apps op draaien?
Is dat het enige wat van belang is voor een apparaat wat je iedere dag gebruikt? Gek dat iedereen dan niet in een Dacia rijdt, want die brengt je ook van A naar B. ;w

Ik zou hier als ouder ook een les uit trekken: je moet je kinderen een beetje vertrouwen geven. Niets zo irritant als een ouder die denkt dat ie moet gaan bepalen wat de kinderen met hun eigen geld moeten doen.
Als dat zoontje toch een duidelijke voorkeur voor een merk heeft, dan mag dat toch gewoon? Zelf voor gewerkt, zelf bepalen wat je koopt.

OnePlus laadt sneller op, heeft een lichtere skin, veel sneller UFS3.0 geheugen in de 7-lijn, mooier design, minder bloat. Ik snap wel waarom zoonlief dan zucht als zijn vader aankomt met Nokia of Xiaomi. Want dat heeft ie al onderzocht, en hij hoeft het niet.

*vriendinlief hier maakt ook geregeld een opmerking over de OLED, telefoon, grafische kaarten etc. Afgesproken dat ik niets zeg over kleding, en zij niets over uitgaven aan techniek. O-)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:04
Mijn zoon (15) heeft gekozen voor een huawei 20 lite, 216 incl hoesje bij Coolblue. Mooie telefoon moet ik zeggen en snel genoeg voor alles wat hij doet.
Was wel zijn eigen geld ;)

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Als breekschade het grootste risico is (dus groter dan waterschade en diefstal), dan kan je altijd overwegen om terzijnertijd een nieuw scherm te kopen en zelf het scherm te vervangen. Ik spreek uit ervaring aangezien de telefoon van mijn zoon vorige maand gevallen is en het scherm nu kapot is. Het scherm is vrijdag gearriveerd en ligt klaar om ingebouwd te worden. De wijze les dat je voorzichtig moet zijn is ech wel geleerd, maar de financiele schade is te overzien. En daarbij vind ik het als tweaker wel erg leuk om samen met mijn kind een telefoon te repareren. En hij is de enige in de klas die zo kan zeggen dat hij zijn telefoon zelf gerepareerd heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door KabouterSuper op 27-05-2019 14:04 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Jeroenneman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:54:
[...]

Is dat het enige wat van belang is voor een apparaat wat je iedere dag gebruikt? Gek dat iedereen dan niet in een Dacia rijdt, want die brengt je ook van A naar B. ;w

Ik zou hier als ouder ook een les uit trekken: je moet je kinderen een beetje vertrouwen geven. Niets zo irritant als een ouder die denkt dat ie moet gaan bepalen wat de kinderen met hun eigen geld moeten doen.
Als dat zoontje toch een duidelijke voorkeur voor een merk heeft, dan mag dat toch gewoon? Zelf voor gewerkt, zelf bepalen wat je koopt.

OnePlus laadt sneller op, heeft een lichtere skin, veel sneller UFS3.0 geheugen in de 7-lijn, mooier design, minder bloat. Ik snap wel waarom zoonlief dan zucht als zijn vader aankomt met Nokia of Xiaomi. Want dat heeft ie al onderzocht, en hij hoeft het niet.

*vriendinlief hier maakt ook geregeld een opmerking over de OLED, telefoon, grafische kaarten etc. Afgesproken dat ik niets zeg over kleding, en zij niets over uitgaven aan techniek. O-)
Je zegt eerst dat het geen alternatief is, vervolgens geef je een lijstje van dingen die beide telefoons doen alleen de oppo iets beter |:(

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat te denken van de nieuwe Samsung Galaxy M20? ;)

Samsung brengt budgetsmartphone met grote accu uit in Nederland
Het toestel komt deze week uit in Nederland uit voor 209 euro, zegt Samsung.

"When you grow up your heart dies"

• Jeroenneman

Jeroenneman

-36- schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Je zegt eerst dat het geen alternatief is, vervolgens geef je een lijstje van dingen die beide telefoons doen alleen de oppo iets beter |:(
Een Audi A5 rijdt op de snelweg even snel als een Dacia Logan. Toch rij ik die rit liever in de Audi.
Je bent een beetje apart als je zelf al weergeeft dat de "oppo" (bedoel je OnePlus?) het iets beter doet. Als je iets beter doet, dan is het toch niet meer hetzelfde?

Anders kunnen we ook allemaal een stokoude Moto G uit 2013 gaan gebruiken. Daar draaien apps ook nog wel op. Traag als de neten, maar het draait.

Ben jij ook zo iemand die de buurman belerend gaat voorlezen waarom hij geen Passat moet kopen, maar een Skoda? Omdat ze bijna hetzelfde zijn, maar toch niet helemaal? 8)7

• ChinaGeek
Jeroenneman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:54:
[...]

Ik zou ook het liefst in een Ferrari rijden. Helaas laat mijn budget dat niet toe en moet ik het met een Toyota Auris TS doen.

• ChinaGeek
Jeroenneman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Een Audi A5 rijdt op de snelweg even snel als een Dacia Logan. Toch rij ik die rit liever in de Audi.
Je bent een beetje apart als je zelf al weergeeft dat de "oppo" (bedoel je OnePlus?) het iets beter doet. Als je iets beter doet, dan is het toch niet meer hetzelfde?

Anders kunnen we ook allemaal een stokoude Moto G uit 2013 gaan gebruiken. Daar draaien apps ook nog wel op. Traag als de neten, maar het draait.

Ben jij ook zo iemand die de buurman belerend gaat voorlezen waarom hij geen Passat moet kopen, maar een Skoda? Omdat ze bijna hetzelfde zijn, maar toch niet helemaal? 8)7
Je vergelijkingen raken echt kant noch wal.
Een Pocophone verhoudt zich niet tot een OnePlus als ene Dacia tot een Audi A5.
Verder heb je het eerst over de software om vervolgens allerlei hardwarematige verschillen op te sommen.

• Jeroenneman

Jeroenneman

ChinaGeek schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Ik zou ook het liefst in een Ferrari rijden. Helaas laat mijn budget dat niet toe en moet ik het met een Toyota Auris TS doen.
Alleen heeft het zoontje dat probleem dus niet. Hij kan de 6T prima zelf betalen. Maar papa denkt nu dat hij vanuit een beschermende rol zijn zoon moet overtuigen om een goedkopere telefoon te halen.

Waarom? Dan kun je alternatieven (als we ze zo kunnen noemen) blijven opsommen, maar ik vermoed dat die zoon daar alleen maar moe van wordt. Ik zou er ook snel genoeg van hebben als iemand anders me gaat vertellen wat ik met mijn geld moet doen.

*Edit Dat ChinaGeek en 36 nogal moeite hebben met kwaliteitsverschillen tussen telefoons, daar kan ik helaas weinig aan doen. Nog steeds staat er steevast bij iedere review van een Xiaomi bij de minpunten de software. Bij OnePlus staat de software juist vaak aan de pluspunten bij een review. Als je dat volledig wil negeren, en alleen focust op SoC, geheugen en accu, pak dan vooral de Poco.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroenneman op 27-05-2019 14:12 ]

• ChinaGeek
Jeroenneman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Alleen heeft het zoontje dat probleem dus niet. Hij kan de 6T prima zelf betalen. Maar papa denkt nu dat hij vanuit een beschermende rol zijn zoon moet overtuigen om een goedkopere telefoon te halen.

Waarom? Dan kun je alternatieven (als we ze zo kunnen noemen) blijven opsommen, maar ik vermoed dat die zoon daar alleen maar moe van wordt. Ik zou er ook snel genoeg van hebben als iemand anders me gaat vertellen wat ik met mijn geld moet doen.
Het zoontje is 12. Het lijkt me heel verstandig dat papa hier corrigerend optreedt.
Maar dat is verder de discussie helemaal niet, jij maakt er een opvoedkundige discussie van.
Papa vraagt naar alternatieven, met het liefst een maximum van 300 euro. En die worden hier opgesomd. Dat is immers de vraag.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gek he, kids willen Samsung of Apple ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jeroenneman

Jeroenneman

ChinaGeek schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Het zoontje is 12. Het lijkt me heel verstandig dat papa hier corrigerend optreedt.
Maar dat is verder de discussie helemaal niet, jij maakt er een opvoedkundige discussie van.
Papa vraagt naar alternatieven, met het liefst een maximum van 300 euro. En die worden hier opgesomd. Dat is immers de vraag.
Simpel vragen beantwoorden, daar hebben we de Pricewatch en Google voor toch? Beetje jammer om dan handmatig te doen.

Focus on the right questions, not the right answers

Leuk dat TS hier dalijk 50 alternatieven heeft. Of zoonlief daar ook maar enige boodschap aan gaat hebben? Ik zou er als kind in ieder geval behoorlijk moe van worden.

• ChinaGeek
Jeroenneman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:10:
[...]

*Edit Dat ChinaGeek en 36 nogal moeite hebben met kwaliteitsverschillen tussen telefoons, daar kan ik helaas weinig aan doen. Nog steeds staat er steevast bij iedere review van een Xiaomi bij de minpunten de software. Bij OnePlus staat de software juist vaak aan de pluspunten bij een review. Als je dat volledig wil negeren, en alleen focust op SoC, geheugen en accu, pak dan vooral de Poco.
Ik heb alle modellen gehad, de skin is zowel gewenning als persoonlijke voorkeur. Dat heeft verder helemaal niets van doen met kwaliteitsverschillen.

• ChinaGeek
Jeroenneman schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Simpel vragen beantwoorden, daar hebben we de Pricewatch en Google voor toch? Beetje jammer om dan handmatig te doen.

Focus on the right questions, not the right answers

Leuk dat TS hier dalijk 50 alternatieven heeft. Of zoonlief daar ook maar enige boodschap aan gaat hebben? Ik zou er als kind in ieder geval behoorlijk moe van worden.
Prima, blijkbaar wordt je er als volwassen vent ook nog steeds behoorlijk moe van.
Maar daar vraagt de TS niet naar. Net zoals hij niet vraagt naar de vragen die jij je erbij stelt.

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:58
Vraag aan TS. Waarom vind je zoon die telefoon zo goed?

Hij kan natuurlijk best die telefoon willen maar als hij primair alleen wat apps draait en internet dan is dat allemaal echt overkill. Maar tegenwoordig is er schijnbaar ook een markt voor game telefoons? Wil hij er fortnite op gaan spelen ofzo? (Weet niet eens of die telefoon dat kan)

Denk dat met de extra info (waarom die telefoon?) we al veel beter een gericht alternatief kunnen geven.

Edit: zie ook dat als je alternatieve geeft dat hij dan zucht maar waarom? Wat vind hij niet goed aan die alternatieven. Argument voor jouw is wel dat de alternatieven die je geeft heel stuk goedkoper zijn. Dan mag hij weer met een tegen argument komen waarom hij die 200+ duurdere telefoon nodig heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Utoka op 27-05-2019 14:43 ]

• Chris_147
Bedankt voor de uitgebreide reacties.

De Pocophone F1 had ik vluchtig gezien, maar bij nader inlezen blijkt deze inderdaad best interessant.
Misschien kan ik hem overtuigen met de betere batterij tov de OnePlus 6.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Reken je zoontje anders eens voor hoe lang hij over twee jaar zal moeten werken om dit geld bij elkaar te sparen, en of hij die telefoon zo veel waard vindt.
De goedkoopste 6T kost 520 euro. Minimumloon voor een 14 jarige is €4,68 en die mag maximaal 12 uur per week werken. 521/12/4.68=9,26 weken maximaal bijwerken.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

en wellicht overbodig maar een goed hoesje en screen protector doen wonderen voor de levensduur en zijn al voor een paar euro op AE te halen

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
je zou een samsung a50 kunnen overwegen. koop hier een screen protector en een goed hoesje voor en je bent klaar. Dit is natuurlijk geen garantie dat de telefoon alles overleefd maar het helpt altijd om een goed hoesje te hebben.

uit eigen ervaring: ik had een sony z3 met een *hufter proof hoesje* deze is gevallen toe ik op het dak stond en werkte nog perfect enige probleem was dat er een hoekje uit het hoesje miste

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-11 12:17
sjenk schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:44:

Ik heb zelf de Pocophone F1 en ben er zeer tevreden over, echt een aanrader.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:36

ikt

Als je zoontje het kan betalen, waarom niet? Vraag hem anders waarom hij per sé de OP6T móét hebben. Als hij gewoon goede redenen geeft, heeft hij prima onderzoek gedaan en kun je ook wel verwachten dat hij er redelijk zuinig mee om zal gaan.

Ik vraag me alleen wel af of hij weet dat OP deze niet meer levert :+ Misschien kan dat ook een prima argument zijn.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
ikt schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:52:
Als je zoontje het kan betalen, waarom niet? Vraag hem anders waarom hij per sé de OP6T móét hebben. Als hij gewoon goede redenen geeft, heeft hij prima onderzoek gedaan en kun je ook wel verwachten dat hij er redelijk zuinig mee om zal gaan.

Ik vraag me alleen wel af of hij weet dat OP deze niet meer levert :+ Misschien kan dat ook een prima argument zijn.
Misschien omdat iemand van 12 nog geen besef heeft dat 500€ een hele zak geld is. Het staat op de rekening, maar hoe lang hij heeft moeten sparen, of hoeveel geld hij van oma's en opa's ooit kreeg beseft hij misschien nog niet.

Trouwens, waarom dan geen iPhone XS MAX 256 GB, misschien staat er wel 2000€ op die rekening...

En zelfs als iemand zuinig met zijn telefoon om gaat, dan nog kan die gestolen worden, of eens echt ongelukkig vallen.
Er zijn eigenlijk weinig redenen om een 12-jarige zo'n dure telefoon te geven of zelfs te laten kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Gewoon die F1 halen en anders toch maar je zoon de OP6T laten halen. Als het kapot gaat, gestolen word of wat dan ook dan leert die de waarde van geld wel goed kennen, en meteen dat het zonde is om zo'n duur ding overal mee te zuilen. ;) En misschien is het toch niet wat die er van verwacht dan zal die ook wel iets van leren. Dat is kind zijn ;)

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-11 15:24
Daarom hebben wij de schuifdoorregeling...elke twee jaar is er een nieuwe mobiel voor paps en mams.. kinders krijgen dan de oude..

Het kan verstoord worden door nattigheid en zwaartekracht... voor eenieder in huize Waarnemer geldt; schade is zelf lappen... nieuwe worden tussendoor niet gekocht... hooguit tweedehandsjes......

Nog niet voorgekomen... die waarschuwing is blijkbaar voldoende om voorzichtig te zijn...

(ik ben nu op zoek naar een stuk eikenhout om het af te kloppen)

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tommie12 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:24:
[...]

Misschien omdat iemand van 12 nog geen besef heeft dat 500€ een hele zak geld is. Het staat op de rekening, maar hoe lang hij heeft moeten sparen, of hoeveel geld hij van oma's en opa's ooit kreeg beseft hij misschien nog niet.

Trouwens, waarom dan geen iPhone XS MAX 256 GB, misschien staat er wel 2000€ op die rekening...

En zelfs als iemand zuinig met zijn telefoon om gaat, dan nog kan die gestolen worden, of eens echt ongelukkig vallen.
Er zijn eigenlijk weinig redenen om een 12-jarige zo'n dure telefoon te geven of zelfs te laten kopen.
Weinig redenen? Welke betere les om de waarde van geld te leren kan er zijn?
Er zijn sowieso weinig redenen om "iemand" een telefoon van 1000+ euro te laten kopen als ik dit topic zo lees. Een Xiaomi van 200 euro kan toch ook alles? En toch worden die telefoons wel verkocht. Schijnbaar mensen die het wel het geld waard vinden. Dan is zo'n OP6T nog een koopje.

Hadden we het wel allemaal okay gevonden als iemand van 12 een PC wil laten samenstellen? Ik kan je verzekeren dat er dan gewoon een systeem was samengesteld van 600 euro. Maar nu is 600 euro voor een telefoon opeens belachelijk voor een 12-jarige.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
-36- schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:12:
en wellicht overbodig maar een goed hoesje en screen protector doen wonderen voor de levensduur en zijn al voor een paar euro op AE te halen
Ja, hoesjes dus niet op AE kopen... Veel hoesjes daar zijn gewoon papieren rotzooi. Koop een iets duurdere en het betaalt zich terug.

Ik ben zeer gecharmeerd van Spigen. Wel zwaar maar zeer goede protectie. Toen ik even iets moest pakken is m'n fiets Incl. OP6 in een smartphonehouder gevallen. Niks aan de hand, terwijl de telefoon met LCD naar beneden gericht viel.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

hoi1234 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:45:
[...]

Ja, hoesjes dus niet op AE kopen... Veel hoesjes daar zijn gewoon papieren rotzooi. Koop een iets duurdere en het betaalt zich terug.

Ik ben zeer gecharmeerd van Spigen. Wel zwaar maar zeer goede protectie. Toen ik even iets moest pakken is m'n fiets Incl. OP6 in een smartphonehouder gevallen. Niks aan de hand, terwijl de telefoon met LCD naar beneden gericht viel.
je moet idd even zoeken tussen de rommel en goede leren klaphoesjes heb ik er nog niet gezien daar zit idd vaak melkpakkenkarton in, maar die s-line tpu dingen voor een euro zijn prima en betaal je hier in de telefoonzaak soms het 10voudige van. Zelfde voor de tough case hoesjes

• MrSparkels
  • Laatst online: 13:32
Hadden we het wel allemaal okay gevonden als iemand van 12 een PC wil laten samenstellen? Ik kan je verzekeren dat er dan gewoon een systeem was samengesteld van 600 euro. Maar nu is 600 euro voor een telefoon opeens belachelijk voor een 12-jarige.
Prachtige redenatie maar we mogen wel aannemen dat een 12 jarige met een PC anders omspringt dan met een telefoon. Een PC schrijf ik niet in 2 jaar volledig af wat met een telefoon (in de leeftijdscategorie van 12 -25+) vaak wel het geval is.

Als vader van 2 kan ik mij heel goed voorstellen dat onze TS alternatieven wilt die 'n iets mindere aanslag is op het spaargeld van zoonlief.
Die twee van mij heb ik altijd uitgedaagd om iets te vinden wat voldeed voor minder geld en niet als een }:O achter de rest van de kudde aan te lopen.

Ik snap dat de tijd van nu niet te vergelijken is met mijn 12 jarige tijd van 38 jaar geleden, maar 500 euro's voor een praatplaat om te showen .... naahhh dat gaat er toch slecht in.

Oppo, samsung of Hauwei ... en voor die andere 200 euro's wat anders leuks ....

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37

Dan neem je toch de F1 en zet Pixel rom erop? Hoesje erom en hij heeft een bijna One Plus 6T ;-)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:30
Tsa...

Toch zou ik als ouder laten zien, dat je ook een tv, een xbox EN een telefoon kan kopen voor het geld dat hij nu aan enkel een telefoon wil uitgeven.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
MrSparkels schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Prachtige redenatie maar we mogen wel aannemen dat een 12 jarige met een PC anders omspringt dan met een telefoon. Een PC schrijf ik niet in 2 jaar volledig af wat met een telefoon (in de leeftijdscategorie van 12 -25+) vaak wel het geval is.

Als vader van 2 kan ik mij heel goed voorstellen dat onze TS alternatieven wilt die 'n iets mindere aanslag is op het spaargeld van zoonlief.
Die twee van mij heb ik altijd uitgedaagd om iets te vinden wat voldeed voor minder geld en niet als een }:O achter de rest van de kudde aan te lopen.

Ik snap dat de tijd van nu niet te vergelijken is met mijn 12 jarige tijd van 38 jaar geleden, maar 500 euro's voor een praatplaat om te showen .... naahhh dat gaat er toch slecht in.

Oppo, samsung of Hauwei ... en voor die andere 200 euro's wat anders leuks ....
Zou momenteel geen Huawei nemen. Dit is echt hét merk als je ongeveer zeker wilt weten dat je je telefoon na een paar maanden kunt weggooien. Dat hele debacle rondom Huawei geeft mij weinig vertrouwen dat er over een jaar ook nog updates komen.

Samsung, wordt beter, maar je bent echt aan de grillen van Samsung overgeleverd of je updates krijgt of niet. Als het echt goedkoop moet, zou ik een Xiaomi mi A2(lite) of Nokia 7 plus kopen. Met die telefoons kun je zeker 3 jaar doen.

Als het echt een OP moet zijn, zou ik voor de OP 5T of voor de OP 6 gaan. De 6T heeft een vingerafdrukscanner onder het scherm. Het schijnt dat het soms echt even zoeken is, voordat je vingerafdruk gescand wordt. De 5T is nog van metaal. Een glazen achterkant is echt idioot, dus zou lekker de 5T nemen, is ook een stuk minder breekbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 27-05-2019 17:05 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Aparte keuze van een 12 jarige imho. Niks mis met een oneplus 6T, maar waarom wil hij die?
Ben nieuwsgierig. Misschien is er dan ook geen alternatief. Ik kom ook vaak op een oneplus uit bij mijn wenslijst.
En een fraaie 2e hands een idee? Samen ophalen en bekijken geeft hem ook wat verandwoordelijkheid en gewicht aan de zaak.
*Zegt pinin zonder kiddos ....

www.casarodriguillo.com

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Chris_147 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:28:
Ik zoek een?
Mobiele telefoon

Wat is je budget?
Tja, dit is het grote pijnpunt: zoontje wil een OnePlus 6T kopen, maar dat vind ik toch net wat te duur.
Zelf dacht ik aan een budget van ongeveer 300€.
Om dat aan hem verkocht te krijgen, zal die echter wel goede specs moeten hebben.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dat weet hij zelf ook nog niet denk ik.
Muziek luisteren, youtube kijken en spelletjes spelen voornamelijk denk ik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Meest interessante telefoons vond ik de Huawei of Honor modellen, maar ja, is dat op dit moment slim?

Welke vragen heb je hier nog over?
Liefst een telefoon die tegen een stootje kan en ook wat waterdicht is voor het geval de broek waar hij in zit nat wordt.
Goede accuduur lijkt me ook belangrijk.
Ideaal gezien ook met 3,5mm jack aansluiting.
Genoeg te vinden hier op tweakers en in een internet zoek machine.
Neus- lang? Of een verkapte advertentie? Zoals zoveel onderwerp starters de laatste tijd op Tweakers.....

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 21:53
hoi1234 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:45:
[...]

Je fiets viel incl telefoon, in een smartphonehouder :? Dat was n beste houder dan :o

:+

(iets met een missend leesteken :P )
of is je fiets, incl OP6 in een smartphonehouder, gevallen?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
Pinin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:10:
Aparte keuze van een 12 jarige imho. Niks mis met een oneplus 6T, maar waarom wil hij die?
Ben nieuwsgierig. Misschien is er dan ook geen alternatief. Ik kom ook vaak op een oneplus uit bij mijn wenslijst.
En een fraaie 2e hands een idee? Samen ophalen en bekijken geeft hem ook wat verandwoordelijkheid en gewicht aan de zaak.
*Zegt pinin zonder kiddos ....
Heb dat ooit met een 11 jarige besproken.
Hij wou een Apple telefoon.
Ikke: Waarom dan?
Hij: Omdat dat een dure telefoon is, en dus beter....

Als je daar je kinderen niet in opvoedt willen ze later ook graag een Ferrari, en liefst betaald door iemand anders.

Wat ik ooit met de directeur van de lagere school besprak.
Bij het opvoeden is het belangrijk dat er grenzen zijn, en dat die grenzen langzaamaan verlegd worden.
Hij paste dat doe met schooluitstapjes. Kleuterschool: lokale speeltuin
8 Jaar : naar de nabijgelegen stad of dierentuin
10 Jaar : Met de trein naar een stad of plaats wat verder
12 jaar: Naar zee of ardennen

En dat moet je doortrekken in alles: telefoon van 200€ op je 12e, 300€ op je 15e etc
Of uitgaan tot x op je 16, en X+... op je 17 en zo verder.

Hij had al meermaals gezien dat kinderen waar die grenzen te snel opengaan (of waar er geen zijn) op hun 18e geen uitdaging meer hebben, en dan maar aan de drugs gaan, of zelfs zo ver gaan zelfmoordspelletjes te spelen.
Gaat ver, maar een telefoon op je 12 is een goede manier op grenzen en regels te bepalen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Tommie12 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:40:
[...]

Heb dat ooit met een 11 jarige besproken.
Hij wou een Apple telefoon.
Ikke: Waarom dan?
Hij: Omdat dat een dure telefoon is, en dus beter....

Als je daar je kinderen niet in opvoedt willen ze later ook graag een Ferrari, en liefst betaald door iemand anders.

Wat ik ooit met de directeur van de lagere school besprak.
Bij het opvoeden is het belangrijk dat er grenzen zijn, en dat die grenzen langzaamaan verlegd worden.
Hij paste dat doe met schooluitstapjes. Kleuterschool: lokale speeltuin
8 Jaar : naar de nabijgelegen stad of dierentuin
10 Jaar : Met de trein naar een stad of plaats wat verder
12 jaar: Naar zee of ardennen

En dat moet je doortrekken in alles: telefoon van 200€ op je 12e, 300€ op je 15e etc
Of uitgaan tot x op je 16, en X+... op je 17 en zo verder.

Hij had al meermaals gezien dat kinderen waar die grenzen te snel opengaan (of waar er geen zijn) op hun 18e geen uitdaging meer hebben, en dan maar aan de drugs gaan, of zelfs zo ver gaan zelfmoordspelletjes te spelen.
Gaat ver, maar een telefoon op je 12 is een goede manier op grenzen en regels te bepalen.
Tja, ik heb altijd voor alles moeten werken en nooit zomaar iets gekregen. Dus als ik iets heel graag wilde moest ik daar al dan niet heel lang voor werken. Maar stel de zoon van TS heeft een hele goede rede om de 6T te willen en alles en iedereen raadt hem bijvoorbeeld een pocoF1 aan en hij is daar niet blij mee, is het €300 besteedt *van zijn eigen zuurverdiende geld* aan iets stoms. Dus ik vind het niet vreemd als de 12-jarige het goed zou kunnen onderbouwen, want een 6T kies je met een rede, het is geen iPhone ofzo die je koopt om enkel de naam.

En dus wil hij misschien liever een mooie 2e hands 6T dan een nieuwe pocoF1.

www.casarodriguillo.com

• Chris_147
Nogmaals bedankt voor de antwoorden, hoewel er niet veel voorstellen meer uit kwamen.
Ik heb hem kunnen overtuigen van een Pocophone F1, bij Alternate besteld met hoesje (want zijn geduld was nu wel echt op!)
Zo heeft hij dan nog geld over om mettertijd een uSD kaartje te kopen of andere leuke dingen. (Of om reparaties te doen, hopelijk niet)

Hopelijk vind hij hem goed, anders ga ik het lang mogen horen! ;-)

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Wij zijn allemaal 12 jaar geweest. Ik denk misschien dat 1 van zijn vriendjes erover heeft horen spreken of een vriendje er zelf ook 1 heeft gehad voor zijn verjaardag/opa/oma/mama/papa.

Pocophone is trouwens een goede keus.

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-11 12:17
Chris_147 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:00:
Nogmaals bedankt voor de antwoorden, hoewel er niet veel voorstellen meer uit kwamen.
Ik heb hem kunnen overtuigen van een Pocophone F1, bij Alternate besteld met hoesje (want zijn geduld was nu wel echt op!)
Zo heeft hij dan nog geld over om mettertijd een uSD kaartje te kopen of andere leuke dingen. (Of om reparaties te doen, hopelijk niet)

Hopelijk vind hij hem goed, anders ga ik het lang mogen horen! ;-)
Mwa ik denk dat je een hele goed keus hebt gemaakt. Kwa snelheid en prestaties gaat je zoon echt dik tevreden zijn.

Stel zijn telefoon op de region "Hong kong" in en dan kan die ook de blits maken op de schoolplein dat hij face unlock op zijn telefoon heeft :)
Settings --> System & Device --> Additional Settings --> Region
En hoppa, ineens heb je de optie om faceunlock aan te zetten
Settings --> System & Device --> Lock screen & password --> Manage face data
Kan wel zijn dat je dan het klokje even moet verzetten (weet niet meer zeker)

[ Voor 7% gewijzigd door ManiakNL op 27-05-2019 21:37 ]

• Vossie94
  • Laatst online: 08-11 22:36
Kijk ook eens even naar de Motorola G6/G7 (al dan niet de Plus versie). Nette toestellen met een 3,5 mm jack voor niet al te veel geld. Ze worden geleverd met een vrijwel stock Android versie inclusief de belofte vanuit Motorola om deze toestellen ook nog een paar jaar Android updates te geven (alhoewel dat natuurlijk altijd een heikel punt is waarbij het eerst zien en dan geloven is). Mijn G6 Plus draait op het moment Android Pie met security updates van februari 2019. Zeker voor de prijs (ongeveer 200 euro momenteel) ben ik er niet ontevreden over.

Let wel op dat de telefoon vrij groot is. Ik heb mij nooit echt bezig gehouden met toestel afmetingen, maar van mij had de G6 plus zeker niet groter hoeven zijn. Integendeel, ietsje kleiner had van mij ook wel gemogen maar ik kan er mee leven aangezien ik vaak een jas/colbert met ruime binnenzak draag. Als dit belangrijk voor je is, dan moet je zeker van tevoren wellicht eens gaan kijken bij de MediaMarkt oid om te zien of de grootte oké is. Daarnaast is het een vrij breekbaar toestel (aluminium/glas), maar dat zijn de meeste toestellen tegenwoordig wel. Ik heb het prima kunnen oplossen met deze dunne maar toch stevige hardcase (https://www.mobilesupplie...a-moto-g6-plus-zwart.html) waardoor mijn telefoon het toch al een half jaar heeft overleefd. Dat mag wel wat zeggen aangezien ik hem niet zelden op de grond laat kletteren.
Pagina: 1