Laatst gaf mijn vriendin aan dat zij zich misschien wilt laten omscholen om een betere kans te krijgen om een baan te vinden. Ze heeft een MBO opleiding afgerond en geen verdere vervolgstudie. Ze merkt nu dat ze op de creatieve sector eigenlijk vrij weinig kans heeft om een andere baan te vinden.
Ze krijgt regelmatig een van de volgende redenen terug:
Ik vroeg mij af, wat zijn globaal de stappen nodig om je naar een developer om te laten scholen? Omdat ze vrijwel geen ervaring in het vakgebied heeft had ik al aangegeven dat ze kan beginnen met het leren van HTML, PHP, CSS en Javascript. Misschien dat ze alsnog aan een opleiding wilt beginnen, maar daar was ze zelf niet helemaal zeker van.
Ze krijgt regelmatig een van de volgende redenen terug:
- Geen HBO diploma heeft
- Haar portofolio is niet goed genoeg
- Haar Engels is onvoldoende
- Huidige werkzaamheden komen niet overeen met wat ze met de nieuwe baan zou gaan doen
Ik vroeg mij af, wat zijn globaal de stappen nodig om je naar een developer om te laten scholen? Omdat ze vrijwel geen ervaring in het vakgebied heeft had ik al aangegeven dat ze kan beginnen met het leren van HTML, PHP, CSS en Javascript. Misschien dat ze alsnog aan een opleiding wilt beginnen, maar daar was ze zelf niet helemaal zeker van.