Herinstall win10 nieuwe schijf, licentie vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
Ik heb een systeem met win10 op een te kleine partitie op een HDD. Is een legale Win7 geupgrade destijds naar win10.

Nu zou ik graag het systeem upgraden door de HDD te vervangen door een ssd, met een grotere capaciteit.

Kan ik de licentie code noteren en domweg hergebruiken als ik win10 op de SSD installeer? Werkt dat?
Ik stel de vraag om de situatie te voorkomen dat mijn licentie onbruikbaar wordt door mijn onkundig gepruts. En ik naast de SSD ook een nieuwe licentie voor win10 moet aanschaffen.

Ik heb geprobeerd een image te maken. Naast het probleem van niet overeenkomstige partities qua grootte start dan de SSD niet op.
En een complete herinstallatie is eigenlijk wel wenselijk.

(hoe) Kan ik een nieuwe SSD voorzien van win10, gebruik makend van mijn huidige licentie? (Oorspronkelijk Win7)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:28
Windows downloaden: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Tijdens de installatie geen sleutel ingeven. Windows wordt in jouw geval automatisch geactiveerd zodra je aan Internet hangt.

[ Voor 3% gewijzigd door Noel op 26-05-2019 18:26 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 19:58
Als het goed is wordt je licentie meegenomen als je inlogt met een Microsoft Account. Althans zo is het bij mij op meerdere apparaten goed gegaan, omdat hij de extra validatie uit kan voeren (zelfde gebruiker).

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
De licentie hoeft helemaal niet meegenomen te worden via de Microsoft account, aangezien het geen nieuwe computer betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door Noel op 26-05-2019 18:28 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
3 man sterk ziet mijn probleem niet. Dan is het er niet ;)

Dank jullie wel. Ik ga een ssd bestellen en het proberen. Zo te lezen komt het goed. Dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 19:58
Noel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:27:
De licentie hoeft helemaal niet meegenomen te worden via de Microsoft account, aangezien het geen nieuwe computer betreft.
Heel knap dat je ergens uit mijn reactie een 'nieuwe PC' hebt weten te genereren.

Maar om de TS even het volledige verhaal/instructie vanuit de bron te geven:
https://support.microsoft...0735/windows-10-reinstall

Succes met de installatie ... en zorg voor de zekerheid even dat je een USB-stick met minimaal de laatste driver van je netwerkkaart klaar maakt voordat je begint. Als de hardware nieuwer is dan Windows standaard aan boord heeft kom je anders voor een uitdaging te staan (zonder extra pc). Al vermoed ik dat dit (omdat je van Windows 7 vandaan komt) niet het geval zal zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door DJ Adidas op 26-05-2019 18:57 ]

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
DJ Adidas schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:54:
[...]Heel knap dat je ergens uit mijn reactie een 'nieuwe PC' hebt weten te genereren.
Ik leg die link omdat het meenemen van de licentie via Microsoft account alleen nuttig is als je effectief hardware veranderingen door voert zonder dat je een Windows herinstallatie wil doen, want dan heb je volgens Microsoft een nieuwe computer en heb je dus een '(her)activatie' nodig. Wat je dan inderdaad met de Microsoft account optie kan doen mbv de hardware has changed optie.

Maar in dit geval dus totaal niet van toepassing is.

[ Voor 8% gewijzigd door Noel op 26-05-2019 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beerten
Allen, het werkt prima. Nieuwe SSD besteld, USB stick met Win10 iso downloaden, monteren en installeren en het werkt. Inloggen op mijn microsoftaccount hoeft niet. Ik heb helemaal geen microsoftaccount. En de overige gebruikers ook niet.
Licentiecode wordt inderdaad gewoon opgehaald en herkend.

Dank jullie voor de info.

[ Voor 22% gewijzigd door beerten op 02-06-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

beerten schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:25:
Allen, het werkt prima. Nieuwe SSD besteld, USB stick met Win10 iso downloaden, monteren en installeren en het werkt. Inloggen op mijn microsoftaccount hoeft niet. Ik heb helemaal geen microsoftaccount. En de overige gebruikers ook niet.
Licentiecode wordt inderdaad gewoon opgehaald en herkend.

Dank jullie voor de info.
Ik zou deze:
Noel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:25:
Windows downloaden: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Tijdens de installatie geen sleutel ingeven. Windows wordt in jouw geval automatisch geactiveerd zodra je aan Internet hangt.
Nog even markeren als het correcte antwoord.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1