Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:58
Ik en mijn vrouw hebben beide een eigen google account. Toch bleek vandaag dat zij mijn zoekgeschiedenis als suggesties op haar telefoon kan zien. Ik was aan het werk op mijn laptop en gebruikte hele specifieke zoektermen als 'python' en 'json'. Deze termen blijken nu in haar telefoon onder haar account op te duiken. als zoeksuggesties, terwijl ik zeker weet dat ik deze telefoon nog nooit gebruikt heb hiervoor. Als ik in haar telefoon zoek op zoekhistorie kom ik deze termen niet tegen. Mijn account is ook nergens in haar telefoon actief. Ik vind dit uiterst ongemakkelijk, want als ik een cadeau zoek voor haar verjaardag ziet zij waar ik op zoek. Haar telefoon is een Huawei en we hadden al grapjes dat hiermee de spionage van Huawei is aangetoond. Maar serieus, ik vind dat dit niet zou moeten kunnen. Ik kan van dit fenomeen weinig vinden. Iemand suggesties?

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je geen gedeelde cookies via derden ? Bijv. een gedeeld facebook account of iets simpelers als een webshop met veel tracking ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen idee hoe het komt, maar misschien eens op zoek naar een anoniemere zoekmachine.
www.startpage.nl bijvoorbeeld en dan niet met Chrome zoeken maar met Firefox, dat scheelt ook weer een stuk aan tracking door Google.

[ Voor 31% gewijzigd door Ernemmer op 26-05-2019 17:49 ]

• Poecillia
DukeBox schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:39:
Heb je geen gedeelde cookies via derden ? Bijv. een gedeeld facebook account of iets simpelers als een webshop met veel tracking ?
Geen facebook en op cookies etc ben ik scherp: ik heb meerdere blockers op dat gebied actief.

• Poecillia
Ernemmer schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:47:
Geen idee hoe het komt, maar misschien eens op zoek naar een anoniemere zoekmachine.
www.startpage.nl bijvoorbeeld en dan niet met Chrome zoeken maar met Firefox scheelt ook weer een stuk aan tracking door Google.
Startpage ken ik niet maar ik gebruik duckduckgo wel eens, maar voor het dagelijkse zoeken vind ik google toch fijner.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is weer het zoveelste topic/nieuwsbericht waarin duidelijk wordt dat het hoog tijd wordt om te stoppen met het gebruik maken van Google diensten.
Om te beginnen met een andere search engine...

Edit: En chrome... Ik gebruik nu steeds vaker Firefox icm duckduckgo.com

[ Voor 16% gewijzigd door fm77 op 26-05-2019 19:24 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Poecillia schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:50:
[...]

Startpage ken ik niet maar ik gebruik duckduckgo wel eens, maar voor het dagelijkse zoeken vind ik google toch fijner.
Startpage is gelijk aan Google maar dan anoniem.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Profiel op basis van publiek IP adres?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Poecillia schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:37:
Ik vind dit uiterst ongemakkelijk, want als ik een cadeau zoek voor haar verjaardag ziet zij waar ik op zoek.
Wat een onzin. Hiervoor zit er dus in elke browser een 'incognito' mode.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat mij nog niet duidelijk is, als je dus gaat naar https://myactivity.google.com/item?restrict=waa zie je van elkaar de geschiedenis ?
Poecillia schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:48:
...ik heb meerdere blockers op dat gebied actief.
Soms is dat ook de oorzaak, als je bijv. niet met een google account bent ingelogged waar je aangeeft dat je geen tracking / history wilt, gaan die dingen soms op ip dingen koppelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:31
Er is een speciale versie van Firefox, die geen zoekgeschiedenis bijhoudt. Daarnaast kan je altijd kiezen voor het browsen in incognito modus.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-11 18:34
Poecillia schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:37:
Ik vind dit uiterst ongemakkelijk, want als ik een cadeau zoek voor haar verjaardag ziet zij waar ik op zoek.
Ik zie je probleem, maar als je een cadeau voor je vriendin zoekt is het nog lastiger natuurlijk :9

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1