Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een PC die geschikt is voor deep learning. Voor deep learning is een (relatief) goede GPU nodig. Er zal Linux op draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit lijstje gemaakt. Aangepast van wat ik hier op het forum vond over game-pc's met dit budget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een NVIDIA GPU met tensor cores nodig (in verband met compatibiliteit met bepaalde software). Ik heb gekozen voor de RTX 2070 omdat de 2080 toch een stuk duurder is en ik dan liever de optie openhoud om over een poosje een extra 2070 te kopen. [En ik bedenk nu dat ik dan misschien meteen een andere voeding moet kopen?]
Ik heb gezien dat Intel erg goedkope SSD's heeft op het moment, maar de EVO heeft snellere specs, en SSD snelheid vind ik erg fijn, daar heb ik wel een paar tientjes meer voor over. Als de Intel in de praktijk (bijna) net zo snel is vind ik die ook prima. Duurzaamheid van SSD is ook belangrijk, want er wordt veel data gelezen en geschreven (een dataset is zomaar tientallen gigabytes).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Duurzaamheid is belangrijk. Als stillere componenten net wat duurder zijn heb ik dat er ook voor over.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of het systeem in mijn wishlist een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft, en of jullie nog tips hebben voor veranderingen.
Specifiek vraag ik me af:
Ik wil een PC die geschikt is voor deep learning. Voor deep learning is een (relatief) goede GPU nodig. Er zal Linux op draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit lijstje gemaakt. Aangepast van wat ik hier op het forum vond over game-pc's met dit budget.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 298,49 | € 298,49 |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 539,95 | € 539,95 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 75,94 | € 75,94 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 189,95 | € 189,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.352,23 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een NVIDIA GPU met tensor cores nodig (in verband met compatibiliteit met bepaalde software). Ik heb gekozen voor de RTX 2070 omdat de 2080 toch een stuk duurder is en ik dan liever de optie openhoud om over een poosje een extra 2070 te kopen. [En ik bedenk nu dat ik dan misschien meteen een andere voeding moet kopen?]
Ik heb gezien dat Intel erg goedkope SSD's heeft op het moment, maar de EVO heeft snellere specs, en SSD snelheid vind ik erg fijn, daar heb ik wel een paar tientjes meer voor over. Als de Intel in de praktijk (bijna) net zo snel is vind ik die ook prima. Duurzaamheid van SSD is ook belangrijk, want er wordt veel data gelezen en geschreven (een dataset is zomaar tientallen gigabytes).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Duurzaamheid is belangrijk. Als stillere componenten net wat duurder zijn heb ik dat er ook voor over.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of het systeem in mijn wishlist een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft, en of jullie nog tips hebben voor veranderingen.
Specifiek vraag ik me af:
- De Ryzen 2700X wordt in reviews vaak aangeraden t.o.v. de 2700 omdat hij maar drie tientjes duurder is. Op dit moment is hij 75 euro duurder. Is het dat verschil nog steeds waard? Voor deep learning is vooral de GPU belangrijk, maar ik heb veel data die bijvoorbeeld geunzipt of voorbewerkt moet worden, dus ik wil wel een redelijk goede CPU. (Ik houd ook het nieuws over de Ryzen 3000 in de gaten, maar ik weet niet of ik daar op wil wachten).
- Ik heb geen idee wat voor moederboard handig is. Ik wil de optie openhouden om er een tweede GPU in te zetten. Internet zegt dat je dan moet letten op de ruimte tussen slots. Ik kan daar maar weinig informatie over vinden. Past op dit moederboard een M2 SSD met 2 GPU's? De tweede GPU hoeft niet op x16 modus.
- Tips voor voeding? PC gaat veel aan staan.