[Zoekende] 2 audio bronnen op 1 speaker aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrowningElysium
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-07 14:09
Op moment ben ik zoekende naar een oplossing om mijn computer en mijn Nintendo Switch aan te sluiten op dezelfde speakers. Echter kan ik in de pricewatch niet gemakkelijk vinden wat ik zoek. Hierom zou ik graag wat advies willen.

Er zijn op moment 2 opties die ik overweeg:
  • Een 3.5mm Y splitter
  • Een 3.5mm switch
Het probleem met de Y splitter is dat beide geluidsbronnen tegelijk te horen zijn. Maar wel makkelijk vindbaar zijn.
Het probleem met de Switch is dat er te weinig informatie is en ook slecht verkrijgbaar/oud wanneer je iets vindt.

Hebben jullie misschien suggesties? De mooiste situatie zou zijn een switch waarbij je de geluidsbron aan of uit kan zetten, waardoor je eventueel als je wilt meerdere geluidsbronnen kan afspelen.

Edit: aangezien dit meer voor gemak is zodat ik niet achter mijn bureau moet kruipen en de kabels moet verwisselen, is mijn budget rond de 20-30 euro max inclusief extra kabels die ik eventueel moet halen. (Op moment maar 1 3.5mm kabel in mijn bezit)

[ Voor 13% gewijzigd door DrowningElysium op 26-05-2019 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heet dat niet gewoon een (hele simpele) stereo-versterker?

Of wil je juist PC en Nintendo tegelijk over de speakers laten kwetteren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

DrowningElysium schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:05:
Op moment ben ik zoekende naar een oplossing om mijn computer en mijn Nintendo Switch aan te sluiten op dezelfde speakers. Echter kan ik in de pricewatch niet gemakkelijk vinden wat ik zoek. Hierom zou ik graag wat advies willen.

Er zijn op moment 2 opties die ik overweeg:
  • Een 3.5mm Y splitter
  • Een 3.5mm switch
Het probleem met de Y splitter is dat beide geluidsbronnen tegelijk te horen zijn. Maar wel makkelijk vindbaar zijn.
Het probleem met de Switch is dat er te weinig informatie is en ook slecht verkrijgbaar/oud wanneer je iets vindt.

Hebben jullie misschien suggesties? De mooiste situatie zou zijn een switch waarbij je de geluidsbron aan of uit kan zetten, waardoor je eventueel als je wilt meerdere geluidsbronnen kan afspelen.
Y split kan je niet hiervoor gebruiken. Als je zoekt zal je vinden dat hier de oprichting van GoT ongeveer wekelijks een topic over geopend is :+.

Een switch kan wel. Een klein mixertje ook als je beide bronnen tegelijk wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op wat voor speakers wil je aansluiten? Ik ga uit van actieve speakers cq een PC setje? Of heb je er een losse versterker tussen zitten?

Either way, bij bijvoorbeeld bax shop hebben ze tweekanaals mixertjes die de wereld niet kosten en doen wat jij wilt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Je kunt zoeken op kleine 3.5mm Jack mixertjes met 2 kanalen, dan vind je bijvoorbeeld deze optie.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrowningElysium
Jag schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Y split kan je niet hiervoor gebruiken. Als je zoekt zal je vinden dat hier de oprichting van GoT ongeveer wekelijks een topic over geopend is :+.

Een switch kan wel. Een klein mixertje ook als je beide bronnen tegelijk wilt horen.
Mijn excuses. Ik had een aantal pagina's door genomen. Maar was hem niet tegen gekomen bij de topics.
Mixertjes zijn me wel snel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DrowningElysium schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:20:
[...]

Mixertjes zijn me wel snel te duur.
Er stond geen budget in je startpost ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Wil je de oplossing simpel kunnen vervoeren en beide bronnen tegelijk kunnen horen?
Allicht is de Djoclate 2 dan iets voor je: https://www.bax-shop.nl/d...late-2-kanaals-audiomixer Lekker portable en redelijk betaalbaar imho.
De makers er van hebben ook een Kickstarter campagne gehad met een bluetooth versie er van, maar ze hebben toen helaas niet genoeg geld opgehaald. De bluetooth versie had ik zelf geweldig gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 26-05-2019 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrowningElysium
Bedankt mensen.

Ik zal de Pepperdecks DJoclate 2 kopen. Deze voldoet aan mijn eisen en heeft ook de nodige kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
Ali heeft mooie audio selectors. Bijvoorbeeld deze:

€ 5,22 | 4 Port AV Audio Video RCA 4 Ingang 1 Uitgang Switcher Switch Selector Splitter Box Drop Shipping Ondersteuning
https://s.click.aliexpress.com/e/rGF10OvTl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Eventueel zou je ook de line-in van je pc kunnen gebruiken, dan ben je met 1 kabeltje klaar. Het enige nadeel is dat deze aan moet staan
Pagina: 1