Komt cif glas netwerk beschikbaar voor kpn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 12:43
Mijn vraag

Ik heb op het radar forum gelezen dat kpn tzt toegang krijgt op het glasnetwerk van Delta. Nu is Delta en caiway samen gegaan. En is het netwerk onder beheer van een zweedse investeerder. Weet iemand of ook het caiway netwerk eindelijk beschikbaar wordt gesteld voor kpn?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AFAIK, het netwerk is al open maar KPN boeit het niets.

Net als dat Ziggo ook mag exploiteren op Caiway maar het ook niet boeit.

Had je 1200 al gebeld met je vraag? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik had al eens gevraagd bij kpn netwerk, maar die reageren niet. Verder nog nergens geinformeerd.
Vreemd dat kpn het niet boeit. Kosten waarschijnlijk te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
fmrama schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:53:
Mijn vraag

Ik heb op het radar forum gelezen dat kpn tzt toegang krijgt op het glasnetwerk van Delta. Nu is Delta en caiway samen gegaan. En is het netwerk onder beheer van een zweedse investeerder. Weet iemand of ook het caiway netwerk eindelijk beschikbaar wordt gesteld voor kpn?
...
KPN dochter Solcon zit wel al op het CIF netwerk. Veel HD meer dan Delta/Caiway maar minder hoge internetsnelheden dan hun normale glasvezelpakketten (max 250 had ik laatst gelezen). Zal met de prijs oid te maken hebben die CIF doorrekend aan Solcon om Delta/Caiway als snelste te laten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto...... op 27-05-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Het is niet dat ik wil overstappen. Hier ligt glasvezel tot in de meterkast van caiway. Ik zit al jaren bij xs4all en het zou fraai zijn als caiway hun netwerk open moet zetten voor kpn/xs4all en/Of kpn gebruik gaat maken van het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:26
Om duidelijkheid te houden: CAIW is de naam van de netwerkbouwer/beheerder en operator (voorheen bekend als CIF). En in een klein deel van Nederland is de netwerkbeheerder Delta (zeeland).
Caiway is de naam van 1 van de providers op dit netwerk. Evenals Delta, de provider.
Al deze bedrijven zijn eigendom van EQT, de zweedse investeerder.

Het FttH-netwerk van CAIW is in principe open voor alle operators op de eerste laag. Dus partijen die zelf hun apparatuur plaatsen in de Pop's, zelf een backbone verbinding naar die apparatuur regelen, en zelf hun diensten daarop leveren. Waarbij de ruimte in de PoP en de vezels worden gehuurd van CAIW. Dit is hetzelfde model als Reggefiber (tegenwoordig KPN NetwerkNL geheten) hanteert.

De prijs voor die huur is echter niet gereguleerd door de overheid zoals dat bij KPN NetwerkNL wel het geval is. De prijs die CAIW momenteel vraagt aan bijvoorbeeld KPN Wholesale is simpelweg te hoog om terug te kunnen verdienen. KPN Wholesale levert namelijk op haar beurt weer de diensten aan alle aangesloten providers en die prijs is ook gereguleerd en kan dus niet zomaar verhoogd worden voor een gebied waar men via CAIW zou leveren.

Individuele providers kunnen ook hun diensten inkopen bij CAIW zoals Delta en Caiway doen. Dat is wat Solcon doet. Het is mij niet bekend dat Solcon meer moet betalen aan CAIW dan Delta of Caiway.
Maar een partij als KPN kan dat helemaal niet omdat hun hele product is gebaseerd op hun eigen platform. Solcon is wel eigendom van KPN maar technisch gezien is er nog geen enkele synergie. Alles is nog volledig los van elkaar.

@fmrama Waar had je dit gelezen?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb dit gelezen op het radar forum, dat kpn toegang gaat krijgen op het netwerk van delta.
https://radar.avrotros.nl...t-in-zeeland-t190497.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
fmrama schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:52:
Ik heb dit gelezen op het radar forum, dat kpn toegang gaat krijgen op het netwerk van delta.
https://radar.avrotros.nl...t-in-zeeland-t190497.html
Op basis van o.a. dit bericht.

https://www.totaaltv.nl/n...svezel-zeeland-veroveren/

Helaas ging dit alleen om Zeeland en niet om de "oude" CIF gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Om dan bij Zeeland te blijven: In dat artikel op TotaalTV staat duidelijk dat KPN haar eigen glasvezel gaat aanleggen in Zeeland onder de naam KPN NetwerkNL (voorheen bekend als Reggefiber).
Dat KPN toegang krijgt tot het Delta netwerk is mij totaal onbekend, en ik hoor nog wel eens wat...

En KPN NetwerkNL is ook al werkelijk begonnen. In Tholen en inmiddels wordt ook in Yerseke gestart met graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Als kpn weer meer inzet op glas. Kan ik me toch niet voorstellen dat ze in de overige cif gebieden nog een glaskabel gaan ingraven. Zou totale onzin zijn. Gaat ook niet gebeuren. Ik wacht wel af wat er tzt gaat gebeuren en of ik ooit hier glas kan krijgen van xs4all/kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fmrama schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:27:
Als kpn weer meer inzet op glas. Kan ik me toch niet voorstellen dat ze in de overige cif gebieden nog een glaskabel gaan ingraven. Zou totale onzin zijn. Gaat ook niet gebeuren. Ik wacht wel af wat er tzt gaat gebeuren en of ik ooit hier glas kan krijgen van xs4all/kpn.
Totale onzin? Zie:
https://www.ed.nl/de-peel...-in-kern-deurne~aabb6dd5/

Het gebeurt dus wel en dit is niet de enige plek. KPN heeft haar eigen strategie en soms leidt dat ertoe dat ze liever een eigen netwerk aanleggen dan tot in lengte van dagen een glasvezel van een ander moeten huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Het kan dus. Ik ben benieuwd wanneer dat hier in Doorn ook gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Barre73 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:16:
Om dan bij Zeeland te blijven: In dat artikel op TotaalTV staat duidelijk dat KPN haar eigen glasvezel gaat aanleggen in Zeeland onder de naam KPN NetwerkNL (voorheen bekend als Reggefiber).
Dat KPN toegang krijgt tot het Delta netwerk is mij totaal onbekend, en ik hoor nog wel eens wat...

En KPN NetwerkNL is ook al werkelijk begonnen. In Tholen en inmiddels wordt ook in Yerseke gestart met graven.
KPN gaat zeker geen toegang krijgen tot het Delta netwerk. De uitspraak over toegang tot het netwerk van Ziggo geldt niet voor de coaxnetwerken van Delta, Caiway en andere regionale kleine providers. Het feit dat Reggefiber in Yerseke is begonnen met glasvezelaanleg was mij niet bekend, alhoewel ik het in die regio een beetje in de gaten probeer te houden. Vrij onverwacht ook, aangezien KPN daar redelijk wat wijkkasten heeft omgebouwd en aangevuld met DSLAM's. Je zou eerder verwachten dat ze doorgingen in de Zeeuwse plaatsen waar ze in de tijd van Reggefiber al eerder bezig zijn geweest, zoals in Goes en Middelburg(alhoewel daar ook bijna alle verdeelkasten al omgebouwd zijn). Ik ben dan ook erg benieuwd wat hun redenen hiervoor zijn en wat hun verdere plannen in Zeeland inhouden.

@Barre73 Wellicht heb jij hier nog wat meer info over? :P

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
timmie1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:36:
[...]

KPN gaat zeker geen toegang krijgen tot het Delta netwerk. De uitspraak over toegang tot het netwerk van Ziggo geldt niet voor de coaxnetwerken van Delta, Caiway en andere regionale kleine providers. Het feit dat Reggefiber in Yerseke is begonnen met glasvezelaanleg was mij niet bekend, alhoewel ik het in die regio een beetje in de gaten probeer te houden. Vrij onverwacht ook, aangezien KPN daar redelijk wat wijkkasten heeft omgebouwd en aangevuld met DSLAM's. Je zou eerder verwachten dat ze doorgingen in de Zeeuwse plaatsen waar ze in de tijd van Reggefiber al eerder bezig zijn geweest, zoals in Goes en Middelburg(alhoewel daar ook bijna alle verdeelkasten al omgebouwd zijn). Ik ben dan ook erg benieuwd wat hun redenen hiervoor zijn en wat hun verdere plannen in Zeeland inhouden.

@Barre73 Wellicht heb jij hier nog wat meer info over? :P
Leuke poging ... :P
Als ik die info heb kan ik die niet delen uiteraard...
Yerseke is ook nog heel vers hoor. Is pas anderhalve week geleden bekend gemaakt.
Wat dat Delta netwerk betreft ging het in het eerste bericht over het glasvezel netwerk, niet over coax. Maar uitkomst is hetzelfde. Bij mijn weten is KPN niet bezig met toegang verkrijgen tot een glasvezelnetwerk van Delta.

Pagina: 1