Microfoon aansluiten voor Gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1986
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-08-2020
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag. ik heb een DENVER BTH-205 Headset die ik wil aansluiten aan mijn pc om te gamen. Geluid geven is natuurlijk prima, maar ik krijg de ingebouwde mic op geen manier werkend.

De koptelefoon heeft Bluetooth, USB en een jack aansluiting. Die laatste twee heb ik geprobeerd. De eerste niet omdat ik geen BT adapter op m'n PC heb.

Als ik in Windows mijn geluid wil testen, in het configuratiescherm onder 'geluid', dan ontvangt de mic geen signaal.
Als ik de koptelefoon aan zet, en de jack er in en uit haal, zie ik wel een dat de mic voor een fractie van een seconden iets op pikt, maar geen geluid.

Ook bij de Voice recorder, neemt hij niets op.

Kan iemand mij tips geven? Kan ik misschien allen met BT opnemen?

groet,
Redmar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
Als ik het zo zie is die USB-aansluiting alleen om mee op te laden en gaat over die jack-kabel alleen het geluid, niet het signaal van de microfoon. Denk dat het alleen zou werken met Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 10:50
Product information
Wireless Bluetooth headset
Easy to use, pair with your mobile phone and you are ready to listen to music, and take calls with the headphones on (built-in microphone)
Operating range up to 10 meters
Also AUX input for use with cable (needs power in order to work)
Rechargeable battery built-in - 250mAh (charge time app. 3 hours)
Play music time up to 8 hours
Standby time up to 200 hours

Op de website staat het letterlijk aux is enkel voor audio, USB voor laden en bluetooth voor alles. Je zult dus een simpele bluetooth adapter moeten halen om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup. Pairen met bluetooth, en het zal moeten werken. Je krijgt 3 audio devices, een zgn. Stereo device voor "hoge kwaliteit" geluid, en een headset device. Je zult, als je hem ook als output wilt gebruiken terwijl je spreekt, ook de sound out exclusief via de headset module moeten laten lopen, de reden is dat bluetooth niet zo goed is in duplex audio, en dat 'headset' out-device is feitelijk een lagere kwaliteit codec + mono + lower-latency (bluetooth heeft vrij hoge latency, prima voor muziek/etc...).

Op een android device werkt dat onderwater (je hoort hem als je gebeld wordt ook switchen doorgaans), op Windows kan je dat instellen door de juiste devices als 'communication device' in te stellen. Dat is ook de crux van deze headset... Ik kan ten alle tijden een bluetooth headset als enige geluidsbron voor gamen mét voicerecording afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1986
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-08-2020
Oke, dank voor jullie reacties! ik ga een adapter kopen.

Groet,
Redmar