Toon posts:

Waterkoeling welke volgordehet best

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ikben een waterkoeling aan het bouwen met een swiftech 462mcw/kachel radiator seat ibiza maat 14cm breed 30cm lang dubbel/
???pomp welke>hoeveel L/p.uur.
Enwelke volgorde is het beste/ dus> pomp>raditor>cpu of anders.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Volgorde?
Maakt dat uit dan?
Ik dacht van niet..
Maar pomp? Kzou iets van rond de 1000 kiezen. Ligt er erg aan hoveel water je hebt.
ivm opwarm tijd etc.

systeem specs

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik zou kiezen voor de volgorde: pomp -> koelblok -> radiateur
Zo pomp je het water eerst langs de hittebron waarna het sterk wordt afgekoeld door die radiateur en vervolgens loopt het terug naar je reservoir. Als pomp aan te raden.. tsja meer is altijd beter, maar normaal gesproken zit je met een 800 liter / uur pomp altijd goed. Als je een reservoir gebruikt moet je trouwens ook letten op de opvoerhoogte van het pompje. Het water moet tenslotte een hoogte overbruggen om vanuit het reservoir naar je cpu te komen.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 27 juli 2001 03:13 schreef Wollige het volgende:
Zo pomp je het water eerst langs de hittebron waarna het sterk wordt afgekoeld door die radiateur en vervolgens loopt het terug naar je reservoir. Als pomp aan te raden.. tsja meer is altijd beter, maar normaal gesproken zit je met een 800 liter / uur pomp altijd goed. Als je een reservoir gebruikt moet je trouwens ook letten op de opvoerhoogte van het pompje. Het water moet tenslotte een hoogte overbruggen om vanuit het reservoir naar je cpu te komen.
tenzij je zo'n externe pomp gebruikt

zou ik aan zo'n 500 l/h pompje genoeg hebben?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Op vrijdag 27 juli 2001 03:13 schreef Wollige het volgende:
Zo pomp je het water eerst langs de hittebron waarna het sterk wordt afgekoeld door die radiateur en vervolgens loopt het terug naar je reservoir.
Mja, ik heb hier tests over gezien, en het schijnt echt helemaal niets of nauwelijks iets uit te maken of de radiator voor of achter je reservoir zit..

Je kan ook helemaal ruig doen, 1 ervoor en 1 erna.. ;) (of dat nuttig is is iets anders :P )

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op vrijdag 27 juli 2001 03:36 schreef BrZ het volgende:

[..]

Mja, ik heb hier tests over gezien, en het schijnt echt helemaal niets of nauwelijks iets uit te maken of de radiator voor of achter je reservoir zit..

Je kan ook helemaal ruig doen, 1 ervoor en 1 erna.. ;) (of dat nuttig is is iets anders :P )
Heb ik ook aan zitten denken, maar zou je niet teveel weerstand in je systeem creeren ? Ik heb nu alles dubbel, ook de pomp, ik ga volgende week eens experimenteren.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Het maatk wel uit of je de radiator voor ej CPU of na je CPU monteerd. In theorie zou het monteren achter de CPU beter zijn. HEt warme water kan dan namelijk ook nog in je reservoir wat afkoelen.

Bij een gesloten systeem zou het zelfs beter zijn om het voor je CPU te doen. De 15 watt aan warmte van je pompje wordt dan ook nog aan de lucht afgegeven.

Verwijderd

kga in mijn casemod ook een watercooling dumpen was eigen lijk van plan om er 2 radiateuren in te douwe dus pomp => radiateur => koelblok =>radiateur => reservoir
misschien is dit wat :?

k*t mot eerst is ff leren lezen :P
Pagina: 1