Vraag
Alle reacties
Nederlands is makkelijker als je denkt
Maar enig idee wat het kan zijn? Zit in meerdere ramen.
De fabrikant aansprakelijk stellen? Zit een code in aluminum profiel in het glas.kipusoep schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:30:
De aannemer is failliet gegaan vlak na oplevering van de woning 😑
Contact opnemen met Pilkington dus?
http://www.pilkington.com/nl-nl/nl/contact
(Zou zelf een in de buurt kiezen).
De Nederbelg !
Wellicht dat je daar nog garantie kan claimen.
Heb je iets als een SWK garantieregeling die iets voor je kan betekenen nu de aannemer failliet is?kipusoep schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:30:
De aannemer is failliet gegaan vlak na oplevering van de woning 😑
Edit: met bovenstaande post. Ben niet zo snel met linkjes op de ipad

[ Voor 10% gewijzigd door Hrolfr op 26-05-2019 09:57 ]
Juist je waarborgfonds is er dus ook voor de garantieafhandeling als de aannemer failliet gaat.
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Is dat in dit geval wel zo? Het is niet mooi en sommige plekken zitten echt op ooghoogte, maar kan het verder nog kwaad?
We hebben het in minimaal 3 ramen, waarvan degene in de woonkamer 1.80m x 2.20m is.
Dit is raar. Niet dat de glasverzekering dit betaalt (dat heb ik wel vaker gehoord, ook met condens tussen dubbel glas), wel dat de glasverkering betaalt "omdat het nog onder garantie valt". Doorgaans proberen ze meestal onder uitbetaling uit te komen, en garantie lijkt me wel reden #1 om dat te doen.tlpeter schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:31:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Aannemer failliet. Omdat er nog garantie op het huis zat heeft de glasverzekeringhet betaald. Mijn grootste raam was lek met allerlei strepen er in.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dat is zeker de moeite. Als je houten kozijnen hebt moet ook de boel weer afgelakt worden.kipusoep schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:04:
Bij bouwgarant heb je een eigen risico van ongeveer €250. Hebben al eerder te maken gehad met die partij voor een ander probleem. Dat was het eigen risico toen niet waard.
Is dat in dit geval wel zo? Het is niet mooi en sommige plekken zitten echt op ooghoogte, maar kan het verder nog kwaad?
We hebben het in minimaal 3 ramen, waarvan degene in de woonkamer 1.80m x 2.20m is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Tja er is geen partij die de garantie heeft overgenomen. We hebben alleen bouwgarant, maarja iets is beter dan niets.Codeoranje schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:22:
ik zou niet naar de glasleverancier gaan . Dit moet je spelen via de partij die de garantie van de failliete aannemer heeft overgenomen.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik zou ook wel eens een Macro opname van dat "ding" willen zien. Het is sowieso niet iets wat tussen de glasplaten van je HR+++++ glas thuis hoortMandrake466 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:23:
Weet je zeker dat het geen duizendpoot of en anders soort insect is? Ziet er eng uit.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Al deze plekken hebben een ‘puntje’ of ‘rondje’ aan de bovenkant. Daar lijkt het te ontstaan.
Op de foto kun je het ook zien als je goed kijkt.
Irritant zo’n failliete aannemer. Het bedrijf is wel overgenomen (https://www.rtvoost.nl/ni...failliete-Sylva-Bouw-over), maar volgens mij zonder garantie op de opgeleverde projecten, waarbij ik me afvraag waarom dat mogelijk is ☹️
Om de simpele reden dat garantie (feitelijk zijn dat mogelijke schulden) overnemen doorgaans helemaal niet interessant is voor de overnemende partij. Zou die verplicht worden om schulden over te nemen, gaat dat 1 op 1 van de koopprijs af. De curator (verkoper ivm faillissement) wil zoveel mogelijk geld ophalen, dus de schulden (dus ook garanties) blijven in de failliete vennootschap en worden in rang voldaan uit de opbrengst. In sommige gevallen worden wel schulden en garanties overgenomen, maar dat zijn uitzonderingen.kipusoep schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:35:
[…]
Het bedrijf is wel overgenomen (https://www.rtvoost.nl/ni...failliete-Sylva-Bouw-over), maar volgens mij zonder garantie op de opgeleverde projecten, waarbij ik me afvraag waarom dat mogelijk is ☹️
En het antwoord op je vraag: je kunt het bij de leverancier proberen en bij een waarborgfonds/bouwgarant/etc.
Dus heb ik contact opgenomen met de Woningborg groep, die nemen de garantie over bij aannemers die failliet gaan.
De reactie is als volgt:
Buiten het feit dat het echt storend is omdat het zo opvalt (en dus lelijk), kan ik me voorstellen dat dit ook een functie heeft die nu niet meer 100% functioneert?Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw beroep op de herstelwaarborg.
De door u gemelde klacht betreft geen garantieklacht maar een esthetische klacht. Esthetische klachten zijn echter uitgesloten van garantie. Derhalve kunnen wij uw beroep op de waarborg niet honoreren.
Kunnen jullie helpen met hoe ik een reactie het beste aan kan vliegen, inhoudelijk gezien?
Het voelt als een bullshit excuus om eronder uit te komen namelijk

De kans is wel aanwezig dat je moet betalen voor het verwijderen van het oude glas en het plaatsen van het nieuwe glas.. die kosten zou de aannemer of van plikington vergoed krijgen of voor eigen rekening zijn.
Gewoon even bellen en vragen hoe je dit moet oplossen, normaal zijn ze behoorlijk behulpzaam bij pilkington.
en zo niet dan aansprakelijk stellen via de gebruikelijke weg.
edit:
Wat betreft woonborg, je kan zeggen dat glas doorgaans doorzichtig is, en aangezien dat het nu niet meer is het dus niet alleen estetisch is.
[ Voor 17% gewijzigd door twain4me op 22-08-2019 15:32 ]
Heb Pilkington ook al een mail gestuurd inderdaad of ze me kunnen vertellen wat er precies aan de hand is in het glas en of dit effect heeft op de functionaliteit van de gelaagdheid.twain4me schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:26:
Dat de aannemer failliet is maakt toch niet veel uit, de fabrikant bestaat nog en uiteindelijk komt de garantie bij hun vandaan, dit lijkt me een fabrikage fout en geen plaatsings fout (breuk door te krappe plaatsing bv)
De kans is wel aanwezig dat je moet betalen voor het verwijderen van het oude glas en het plaatsen van het nieuwe glas.. die kosten zou de aannemer of van plikington vergoed krijgen of voor eigen rekening zijn.
Gewoon even bellen en vragen hoe je dit moet oplossen, normaal zijn ze behoorlijk behulpzaam bij pilkington.
edit:
Wat betreft woonborg, je kan zeggen dat glas doorgaans doorzichtig is, en aangezien dat het nu niet meer is het dus niet alleen estetisch is.Of de coatings nu nog werken durf ik niet te zeggen, maar ook dat weten ze bij pilkington misschien wel
Probleem is dat de kosten voor het vervangen van de ruiten veel hoger zijn dan de ruit zelf, vandaar dat ik het bij de aannemer, maar in dit geval Woningborg, probeer te verhalen.
Ik plaats ramen en deuren en af en toe komen wij wel eens een fabrieksfout tegen van de glashandel, een andere ruit wordt kosteloos geleverd, maar het op en neer rijden en de tijd die je er in steekt om te vervangen is gewoon voor mijn baas. Daar komt de glashandel niet in tussen.twain4me schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:26:
Dat de aannemer failliet is maakt toch niet veel uit, de fabrikant bestaat nog en uiteindelijk komt de garantie bij hun vandaan, dit lijkt me een fabrikage fout en geen plaatsings fout (breuk door te krappe plaatsing bv)
edit:
Wat betreft woonborg, je kan zeggen dat glas doorgaans doorzichtig is, en aangezien dat het nu niet meer is het dus niet alleen estetisch is.Of de coatings nu nog werken durf ik niet te zeggen, maar ook dat weten ze bij pilkington misschien wel
De Nederbelg !
Ik moet alles maar via Webo laten lopen, aangezien die het glas bij ze besteld heeft, niet echt klantvriendelijk imo.
Nou rest de vraag dus nog; wat voor argumenten zou ik kunnen aanhalen richting Woningborg. Iemand enig idee?
Tja toevallig voor én achter het huis 😉AzzKickah schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:51:
Je zou bijna hopen dat 'een buurkind een bal door die ruit heen knalt'.
Ohkipusoep schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:10:
[...]
Tja toevallig voor én achter het huis 😉