Toon posts:

opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Zoals je in de bijlage kan zien heb ik dit probleem iedere keer als ik men pc opstart. Ik heb geprobeerd windows te herinstalleren op 64bits maar het wilt maar niet werken. Het gebeurde nadat ik men hardware heb verplaatst in een nieuwe behuizing, voor de rest is er niks veranderd. men pc draait op een i5 4400, GTX 970, moederbord is de asrock b85m pro 4, 8 RAM en 1TB HDD + 250GB SSD.

voordat ik alles had verhuisd in een nieuwe case was er nog niks aan de hand. toen ik het aansloot nadat ik klaar was kreeg ik dit ervoor.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/61383773_2412592792307683_8842471105567391744_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=341c84980c08e214ee31dfe1d83b58f7&oe=5D62F66B

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb windows opnieuw geinstalleerd, maar blijft het helaas nog steeds weergeven. ook heb ik geprobeerd het te herstellen met de herstelopties van windows

Alvast bedankt!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 22:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Verwijderd je snapt natuurlijk hopelijk zelf wel dat we met zo weinig informatie niets kunnen. Graag dus meer info over je systeem, wat je exact veranderd hebt enz enz.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:41:
Mijn vraag

Zoals je in de bijlage kan zien heb ik dit probleem iedere keer als ik men pc opstart. Ik heb geprobeerd windows te herinstalleren op 64bits maar het wilt maar niet werken. Het gebeurde nadat ik men hardware heb verplaatst in een nieuwe behuizing, voor de rest is er niks veranderd. men pc draait op een i5 4400, GTX 970, moederbord is de asrock b450m pro 4, 8 RAM en 1TB HDD + 250GB SSD.

voordat ik alles had verhuisd in een nieuwe case was er nog niks aan de hand. toen ik het aansloot nadat ik klaar was kreeg ik dit ervoor.

[Afbeelding]

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb windows opnieuw geinstalleerd, maar blijft het helaas nog steeds weergeven. ook heb ik geprobeerd het te herstellen met de herstelopties van windows

Alvast bedankt!
edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er van uit gaand dat je hardware niet veranderd is, en je dus alleen de boel in een nieuwe kast hebt gezet, lijkt het alsof Windows de disk niet kan vinden (gezien de Efi melding). Weet je zeker dat je de disk op exact dezelfde sata poort hebt aangesloten?
En anders hier even kijken: https://kb.paragon-software.com/article/270

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeybal1996
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-08 00:31
Boot hij wel in safeboot ?

[ Voor 88% gewijzigd door Joeybal1996 op 25-05-2019 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja via usb drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:46:
Er van uit gaand dat je hardware niet veranderd is, en je dus alleen de boel in een nieuwe kast hebt gezet, lijkt het alsof Windows de disk niet kan vinden (gezien de Efi melding). Weet je zeker dat je de disk op exact dezelfde sata poort hebt aangesloten?
En anders hier even kijken: https://kb.paragon-software.com/article/270
op exact dezelfde poort durf ik niet te zeggen, leek me ook niet echt essentieel :?
Het rare is, wanneer ik dan in de Commandprompt zit en ik type in "bootrec /rebuildbcd"
dat ie dan zegt geen geinstalleerde windows te hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:41:
Mijn vraag

Ik zou alleen de SSD aansluiten (BIOS opstartvolgorde checken) en dan een nieuwe Windows installatie doen via een USB stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan het zo snel niet vinden maar grote kans dat er 2 SATA-controllers aanwezig zijn want 4x 600 en 2x 300.

Steek er even tijd en moeite in om alle poorten af te lopen, SSD in te prikken, booten en bij error de volgende poort te proberen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1