Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ik heb op dit moment een eigen bedrijf (activiteiten overgenomen van het bedrijf van mijn ouders), echter na bijna 10 jaar om een heel aantal redenen heb ik besloten er mee te stoppen. Niet om financiële redenen overigens.

In mijn huidige bedrijf was (want activiteiten inmiddels weer overgeheveld naar mijn ouders) ik de 'directeur' van het bedrijf met zo rond de 15 werknemers. Mijn achtergrond is HBO elektrotechniek. In dat vakgebied bevind mijn bedrijf zich ook (ik wil niet meer vertellen er over want ik wil het graag anoniem houden).

In mijn bedrijf hield ik me bezig me primair bezig met de verkoop (acquisitie en relatiebeheer) en de R&D.
Daarnaast het dagelijks management, zoals planningen in de gaten houden, personeelsmanagement (wat ik overigens het minst leuke vond), aansturen van de afdelingsverantwoordelijken en de vele tientallen andere kleine taken die in een klein bedrijf er bij komen kijken.

Ik ben nu 33, en ik wil door met mijn leven. Iets nieuws beginnen, en nieuwe weg in slaan. Enerzijds wil ik wel nog werkzaam zijn in dit vakgebied (elektronica), maar anderzijds weer niet want ergens ben ik er ook wel klaar mee. Mijn interesses zijn heel breed. Dat is ook meteen mijn probleem, ik vind bijna alles wel leuk. Bedrijfsprocessen verbeteren verkoop, inkoop, management, ontwikkelen, programmeren etc.

Dat zorgt er anderzijds ook wel weer voor dat ik nergens écht expert in ben, maar wel op heel veel gebieden wel dusdanig diepe kennis heb dat ik met experts kan meedenken en meepraten. Ik ben op mijn 23e begonnen in het bedrijf dus enige management ervaring heb ik dan ook wel weer opgebouwd, maar ik denk niet dat ik nog langer 'manager' wil zijn.

Wat mij wel opviel is dat ik het erg leuk vond om de bedrijfsprocessen te automatiseren. Toen ik er pas begon trof ik een bedrijf aan wat naar mijn mening vrij ouderwets bezig was met de bedrijfsprocessen, dat heb ik in al die jaren sterk verbeterd. Ik kan me herinneren dat toen ik een nieuw ERP systeem implementeerde ik nog een compliment kreeg van de consultant dat hij zelden iemand mee maakte die zich er zo in verdiept (vooral op technisch vlak wat ik allemaal wilde met het systeem).

Nu zit ik er aan te denken om iets in die richting te gaan doen, maar ik weet niet wat. In principe heb ik er geen opleiding voor gevolgd, ik heb er behalve in mijn eigen bedrijf ook geen schat aan ervaring in.

Ik zou graag wat advies willen van mensen uit het werkveld wat ik met mijn achtergrond en ervaring hier in zou kunnen. Moet ik me laten omscholen, of zou ik met mijn ervaring direct al iets in die richting kunnen doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ga lekker voor de klas, op MBO niveau 4. Daar kun je van alles in kwijt wat je hier aanhaalt. Bovendien kun je je opgedane kennis van het bedrijfsleven ook nog eens verspreiden onder de jongelui die richting elektro/electronica willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
RooT schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:24:

<<Knipperdeknip>>

Dat zorgt er anderzijds ook wel weer voor dat ik nergens écht expert in ben, maar wel op heel veel gebieden wel dusdanig diepe kennis heb dat ik met experts kan meedenken en meepraten. Ik ben op mijn 23e begonnen in het bedrijf dus enige management ervaring heb ik dan ook wel weer opgebouwd, maar ik denk niet dat ik nog langer 'manager' wil zijn.

Wat mij wel opviel is dat ik het erg leuk vond om de bedrijfsprocessen te automatiseren. Toen ik er pas begon trof ik een bedrijf aan wat naar mijn mening vrij ouderwets bezig was met de bedrijfsprocessen, dat heb ik in al die jaren sterk verbeterd. Ik kan me herinneren dat toen ik een nieuw ERP systeem implementeerde ik nog een compliment kreeg van de consultant dat hij zelden iemand mee maakte die zich er zo in verdiept (vooral op technisch vlak wat ik allemaal wilde met het systeem).

<<Knipperdeknip>>
Als eerste, praat er met anderen over, je partner, vrienden die je goed kennen en niet bang zijn om kritisch te zijn. Daarnaast, waarom bel je die complimenteuze consultant niet eens op om samen een bak koffie te doen? Misschien vind je zijn baan best wel leuk en kan je, met alle kennis die je hebt opgedaan, snel aan de slag als consultant, projectleider / manager bij een club die zich (ook) actief is in de sector waar je nu werkt?

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.