Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.
Z wave plus is backwards compatible met oudere versies.
Een combinatie met Zigbee heb ik zelf niet gevonden, ik ben een paar maanden terug voor deze gegaan: pricewatch: Aeotec Gen 5 Z-Wave Plus USB Interface
Prima ding.
Bereik viel me alleen wat tegen (van meterkast naar zolder door 2 betonnen vloeren lukte niet), maar dat was meer de situatie dan de stick heb ik me laten vertellen.
Heb nu de rasp pi en stick op de midden verdieping en dan werkt het prima.
Qua sticks dus lastig, maar basis stations / hubs hebben soms wel meerdere protocollen aan boord.
https://nl.hardware.info/...review-vergelijkingstabel
Een combinatie met Zigbee heb ik zelf niet gevonden, ik ben een paar maanden terug voor deze gegaan: pricewatch: Aeotec Gen 5 Z-Wave Plus USB Interface
Prima ding.
Bereik viel me alleen wat tegen (van meterkast naar zolder door 2 betonnen vloeren lukte niet), maar dat was meer de situatie dan de stick heb ik me laten vertellen.
Heb nu de rasp pi en stick op de midden verdieping en dan werkt het prima.
Qua sticks dus lastig, maar basis stations / hubs hebben soms wel meerdere protocollen aan boord.
https://nl.hardware.info/...review-vergelijkingstabel
[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 26-05-2019 03:23 ]
Dat is inderdaad erg mooi dat hij backwards compatibel is. Het is inderdaad erg lastig. Je wilt 1 device die alle protocollen ondersteunt. Moet de stick op je basis station zitten of kan het ook op andere?
De Aeotec stick heeft na installeren alleen (USB) power nodig, ongeacht waar je hem in steekt (hij werkt zelfs 15 dagen op een batterijtje).
Volgens mij heb je met een basis station incl zwave/zigbee geen extra stick meer nodig... Maar daar heb ik me niet in verdiept.
Prijs is dan fors hoger, maar je hebt uiteraard ook veel meer opties/mogelijkheden.
Volgens mij heb je met een basis station incl zwave/zigbee geen extra stick meer nodig... Maar daar heb ik me niet in verdiept.
Prijs is dan fors hoger, maar je hebt uiteraard ook veel meer opties/mogelijkheden.