Z wave en z wave plus stick

Pagina: 1
Acties:

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:12

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Goedendag,

Ik zoek een goede z wave stick. Maar een hoop sites zijn onduidelijk. Is een z wave stick plus. Nu zowel plus als normale z wave? Zijn er ook sticks die ook meerdere protocollen ondersteunen? Zo als zigbee? Liefst een alles in 1 stick. Mag ook zelfbouw zijn.

Moet werken met openhab. Maar dat lijkt mij geen probleem.

Usenet handleidingen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Z wave plus is backwards compatible met oudere versies.

Een combinatie met Zigbee heb ik zelf niet gevonden, ik ben een paar maanden terug voor deze gegaan: pricewatch: Aeotec Gen 5 Z-Wave Plus USB Interface
Prima ding.

Bereik viel me alleen wat tegen (van meterkast naar zolder door 2 betonnen vloeren lukte niet), maar dat was meer de situatie dan de stick heb ik me laten vertellen.
Heb nu de rasp pi en stick op de midden verdieping en dan werkt het prima.

Qua sticks dus lastig, maar basis stations / hubs hebben soms wel meerdere protocollen aan boord.
https://nl.hardware.info/...review-vergelijkingstabel

[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 26-05-2019 03:23 ]

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:12

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Dat is inderdaad erg mooi dat hij backwards compatibel is. Het is inderdaad erg lastig. Je wilt 1 device die alle protocollen ondersteunt. Moet de stick op je basis station zitten of kan het ook op andere?

Usenet handleidingen

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De Aeotec stick heeft na installeren alleen (USB) power nodig, ongeacht waar je hem in steekt (hij werkt zelfs 15 dagen op een batterijtje).

Volgens mij heb je met een basis station incl zwave/zigbee geen extra stick meer nodig... Maar daar heb ik me niet in verdiept.
Prijs is dan fors hoger, maar je hebt uiteraard ook veel meer opties/mogelijkheden.