White Feather schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:02:
[...]
[...]
Goed dat je advies probeert te geven, maar lees je eerst eens in voordat je advies probeert te geven. Je zet de TS alleen maar op het verkeerde been met dit soort antwoorden:
- Een Ryzen 7 2700 heeft helemaal geen gpu, dus de aansluitingen op het moederbord zullen nooit wat doen.
- In de lijst die je aangeeft staat dat voor een Ryzen 7 2700 je nodig hebt bios versie "All". Dat betekent dus dat iedere bios waarmee het bord uitgeleverd is voldoende is. Logisch, want de B450/X470-chipsets zijn gemaakt voor Ryzen 2x00-reeks.
Goed dat je mij feedback geeft, maar lees ook zelf even de ts zijn posts en wat voor reactie's hij krijgt......
We krijgen bar weinig informatie dus we beginnen maar gewoon aan de basis..... En daarvalt bij mij biosupdate onder
Er kan vaak ook nog een rev versie inzitten iin de mobo.
Mijn moederbord is rev 1.0 en ondersteund de 7000 serie na een biosupdate maar de 2.0 versie ondersteund alles. Alleen op de website van fabrikant word met geen woord gerept over revisie....

Er staan in dit stukje tekst al genoeg linkjes om een flink eind op weg te helpen....
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dat een bios alles ondersteund wil niet zeggen dat hij alles slikt.
Soms wil even het opnieuw flashen van een bios al wel helpen....
Ik ben niet erg bekend in AMD land maar op dit gebied moet je gewoon even wat beter inlezen.
Google weet veel, maar tovert alleen dat uit zijn hoed als jij goed de trefwoorden zoekt.
Hier heb ik al wat enig resultaten gevonden en het heeft mij slechts 5 seconden geduurd.
Ik lees daarbij dat verschillende mensen problemen hebben gehad en dat het 5 tot 10 minuten duurt voordat de boel doorstart....
Maar het kan ook wezen dat hij ram gebruikt wat niet word geslikt door het moederbord
Dus nogmaals als hij hulp wilt moet hij wel met meer informatie over de brug komen......
En in de 3 post (want dat ben ik) komt al de Hangen en opstart troubleshooter voorbij.....
vengage lpx ddr4 16g
Met dit als tekst kunnen we niet helpen. Kom met gespecificeerde informatie, staat het wel op de QVL lijst wat @
MAX3400 al aangeeft? Ik wil graag mensen helpen, maar kom dan wel met meer info...
@
Bart Tijl
Graag een complete gespecificeerde overzicht van je onderdelen die je hebt?
Waar ben je achter gekomen? Heb je al beep-code gehoord? Zo nee sluit een speakertje aan (vaak geleverd bij je case) en start de pc op.
Laat de pc voor 5-10 minuten lopen....
Alles goed aangesloten? Demonteer alles en bouw het buiten de kast eens op....
Goede tip van @Nivida_intel voordat je begint met bouwen in de kast gewoon alles buiten de kast opbouwen en kijken of er een biospost komt.... Zo ja dan kan je alles netjes inbouwen... zo niet dan kan je al beginnen met zoeken naar oplossingen.
Nogmaals als je ts start staan er een tal van vragen en spelregels.
Geef zo veel informatie....../
[
Voor 0% gewijzigd door
J.S. Bach op 26-05-2019 11:36
. Reden: kromme zin recht geslagen ]