Heb een asrock b450 gaming k4 met amd ryzen 7 2700 en vengea

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06-2019
Mijn vraag
het wil niet opstarten zelfs geen beeld op de vga HDMI en niet op de video kaart geforge gtx asus gtx1070-08gaansluiting.
alles draait licht op het moederboard brand ook vennetjes draaien
zelfs de bios komt niet

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
andere videokaart :| andere voeding 1000w

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen? Welke voeding, geef eens de volledige specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 03:36
Bios update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Deze al doorgenomen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daarbij wij zijn geen vraagbaak, we vragen een beetje eigen inzet....
Heb je kabels allemaal aangesloten en misschien staat de on-board video aan van je mobo aan...

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
ik krijg zelfs de bios niet te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
vengage lpx ddr4 16g
corsaere hx 100w
strix geforge gtx1070 ddr5 8g
proc amd ryzen 7 2700 8core 16 tr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BIOS 3.2 nodig (vraag even na bij de winkel welke BIOS op je moederbord zit).

Zoals @Nivida_intel aangeeft; je doet wel heeeel weinig info geven. Bijvoorbeeld of je alle stroomkabels (zie handleiding van je moederbord en videokaart) hebt aangesloten. Staat je geheugen wel op de QVL van Asrock?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Bart Tijl schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:00:
ik krijg zelfs de bios niet te zien
Daarom zeg ik al haal je videokaart eruit en sluit je videokabel aan op je moederbord kijken wat er gebeurd.
Alles netjes aangesloten? Alles van prik voorzien?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
video kaart verwijderd vga aan sluiting geprobeerd ook daar geen beeld op

dus kan ook de bios niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
alles is van prik voorzien maar krijg op geen enkele manier beeld om verder te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tenzij je een hele special Ryzen 2700 hebt (of ik lees niet goed): je weet dat die CPU niet zelf beeld kan geven want geen IGP/APU aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
nee maar moederboard heeft een vga
ook mijn videokaart strix geforge gtx1070 ddr5 8g geeft geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
moet toch op zijn minst in de bios kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Bart Tijl schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:18:
nee maar moederboard heeft een vga
Ja, en hoe denk je dat daar beeld uit komt dan? Alleen door een CPU met IGP/APU aan boord.
ook mijn videokaart strix geforge gtx1070 ddr5 8g geeft geen beeld
Logisch, want je moederbord lijkt niet te willen booten; hangt dus op een niet-zichtbare BIOS, niet-zichtbare error, of je hebt (echt, bij enorm gebrek aan normale zinnen & informatie) gewoon zaken niet goed aangesloten of onderdelen op je moederbord geprikt die er niet op kunnen / horen volgens de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
ga morgen dan maar verder zoeken
maar duidelijk is anders helaas moest bij elkaar kunnen moet nu helaas even weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nogal wiedes dat niks werkt. Ik denk dat je bios geupdate moet worden naar een nieuwere versie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZOmqv7i.png
Dus een update is vereist:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qE3oJiq.png

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Nivida_intel Tuurlijk niet, heeft niets met (laatste)bios te maken.

@Bart Tijl Ryzen7 2700 heeft geen interne videochip, dus krijg je geen beeld op moederbord aansluiting.
loop alles even na uit post van 18:59u. je hebt dit systeem net in elkaar gezet of is het al bestaand systeem etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Nivida_intel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:12:
[...]

Daarom zeg ik al haal je videokaart eruit en sluit je videokabel aan op je moederbord kijken wat er gebeurd.
Ryzen 2700 heeft geen IGP.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Hackus schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:32:
@Nivida_intel Tuurlijk niet, heeft niets met (laatste)bios te maken.
Soms wel, maar in dit geval zeer zeker niet :)

@Bart Tijl zet hier zoals eerder genoemd een complete duidelijke lijst neer met alles wat er in de pc zit en sluit op z'n minst alle kabels opnieuw aan. Normaal gesproken zou het alles gewoon moeten opstarten mits er niet iets stuk is.
Bart Tijl schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:16:

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
En hardware die je gebruikt is gewoon alle hardware die in je pc zit....

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Nivida_intel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:12:
[...]

Nivida_intel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:25:
Nogal wiedes dat niks werkt. Ik denk dat je bios geupdate moet worden naar een nieuwere versie
[Afbeelding]
Dus een update is vereist:
[Afbeelding]
Goed dat je advies probeert te geven, maar lees je eerst eens in voordat je advies probeert te geven. Je zet de TS alleen maar op het verkeerde been met dit soort antwoorden:
- Een Ryzen 7 2700 heeft helemaal geen gpu, dus de aansluitingen op het moederbord zullen nooit wat doen.
- In de lijst die je aangeeft staat dat voor een Ryzen 7 2700 je nodig hebt bios versie "All". Dat betekent dus dat iedere bios waarmee het bord uitgeleverd is voldoende is. Logisch, want de B450/X470-chipsets zijn gemaakt voor Ryzen 2x00-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

White Feather schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:02:
[...]

[...]

Goed dat je advies probeert te geven, maar lees je eerst eens in voordat je advies probeert te geven. Je zet de TS alleen maar op het verkeerde been met dit soort antwoorden:
- Een Ryzen 7 2700 heeft helemaal geen gpu, dus de aansluitingen op het moederbord zullen nooit wat doen.
- In de lijst die je aangeeft staat dat voor een Ryzen 7 2700 je nodig hebt bios versie "All". Dat betekent dus dat iedere bios waarmee het bord uitgeleverd is voldoende is. Logisch, want de B450/X470-chipsets zijn gemaakt voor Ryzen 2x00-reeks.
Goed dat je mij feedback geeft, maar lees ook zelf even de ts zijn posts en wat voor reactie's hij krijgt......
We krijgen bar weinig informatie dus we beginnen maar gewoon aan de basis..... En daarvalt bij mij biosupdate onder
Er kan vaak ook nog een rev versie inzitten iin de mobo.
Mijn moederbord is rev 1.0 en ondersteund de 7000 serie na een biosupdate maar de 2.0 versie ondersteund alles. Alleen op de website van fabrikant word met geen woord gerept over revisie....
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pTjcYKx.png
Er staan in dit stukje tekst al genoeg linkjes om een flink eind op weg te helpen....
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dat een bios alles ondersteund wil niet zeggen dat hij alles slikt.
Soms wil even het opnieuw flashen van een bios al wel helpen....
Ik ben niet erg bekend in AMD land maar op dit gebied moet je gewoon even wat beter inlezen.
Google weet veel, maar tovert alleen dat uit zijn hoed als jij goed de trefwoorden zoekt.
Hier heb ik al wat enig resultaten gevonden en het heeft mij slechts 5 seconden geduurd.
Ik lees daarbij dat verschillende mensen problemen hebben gehad en dat het 5 tot 10 minuten duurt voordat de boel doorstart....
Maar het kan ook wezen dat hij ram gebruikt wat niet word geslikt door het moederbord
Dus nogmaals als hij hulp wilt moet hij wel met meer informatie over de brug komen......
En in de 3 post (want dat ben ik) komt al de Hangen en opstart troubleshooter voorbij.....
vengage lpx ddr4 16g
Met dit als tekst kunnen we niet helpen. Kom met gespecificeerde informatie, staat het wel op de QVL lijst wat @MAX3400 al aangeeft? Ik wil graag mensen helpen, maar kom dan wel met meer info...
@Bart Tijl
Graag een complete gespecificeerde overzicht van je onderdelen die je hebt?
Waar ben je achter gekomen? Heb je al beep-code gehoord? Zo nee sluit een speakertje aan (vaak geleverd bij je case) en start de pc op.
Laat de pc voor 5-10 minuten lopen....
Alles goed aangesloten? Demonteer alles en bouw het buiten de kast eens op....
Goede tip van @Nivida_intel voordat je begint met bouwen in de kast gewoon alles buiten de kast opbouwen en kijken of er een biospost komt.... Zo ja dan kan je alles netjes inbouwen... zo niet dan kan je al beginnen met zoeken naar oplossingen.
Nogmaals als je ts start staan er een tal van vragen en spelregels.
Geef zo veel informatie....../

[ Voor 0% gewijzigd door J.S. Bach op 26-05-2019 11:36 . Reden: kromme zin recht geslagen ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Nivida_intel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Goed dat je mij feedback geeft, maar lees ook zelf even de ts zijn posts en wat voor reactie's hij krijgt......
We krijgen bar weinig informatie dus we beginnen maar gewoon aan de basis..... En daarvalt bij mij biosupdate onder
Er kan vaak ook nog een rev versie inzitten iin de mobo.
Mijn moederbord is rev 1.0 en ondersteund de 7000 serie na een biosupdate maar de 2.0 versie ondersteund alles. Alleen op de website van fabrikant word met geen woord gerept over revisie....
Jij hebt een socket 1151 versie 1, met een 1x0-chipset, die oorspronkelijk alleen de 6x00-reeks ondersteunt en door middel van een bios- update de 7x00-reeks. Als een fabrikant een nieuwe revisie uitbrengt op het moment dat de bios ondersteuning er al is in de 1e revisie is het natuurlijk logisch dat de fabrikant daar dan op doorgaat en in de basisbios van de revisie er dus gelijk voor de 7x00-reeks in zit.
Had je een moederbord met de 2x0-chipset gehad, dan had die 7x00 er sowieso direct opgepast, want daar is die reeks voor bedoeld. Dat is hier dus ook het geval.

Ik ben het met je eens dat de TS bijzonder weinig info geeft en alle vragen gewist heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:45
Maar blijkbaar is het probleem dat (alhoewel er wel iets van voeding is aangesloten want er branden LED's en de ventilatoren draaien) het moederbord niet opstart.
Het probleem is dus niet alleen dat er geen beeld is, maar de CPU start niet (want er gebeurt verder niets).

Ik zou dus een stap terug doen:
1. checken dat de speaker in de kast correct is aangesloten op het moederbord (als de beepcodes daaruit moeten komen)
2. opstarten en luisteren naar beepcodes en of er andere tekenen zijn dat de CPU werkt.
3. hier vermelden of de CPU werkt (dan gaan na het opstarten dingen gebeuren zoals beepcodes en zoeken naar opstartmedia) of niet.
Afhankelijk van het antwoord kan dan m.i. meer gericht actie worden ondernomen.

Nu dus even wachten op antwoord van @Bart Tijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bart Tijl Dat dus om te beginnen en dan graag alle acties en gevolgen posten.
White Feather schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:33:
[...]
Ik ben het met je eens dat de TS bijzonder weinig info geeft en alle vragen gewist heeft.
En daar zit nu net het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
vengage lpx ddr4 16g
corsaere hx 100w
strix geforge gtx1070 ddr5 8g
proc amd ryzen 7 2700 8core 16 t

Ik heb het oude moederboord aangesloten met de geforge en alles werkt
maar pak ik de corsaere voeding dan gebeurd er niets.
nieuwe moederboord aangesloten op de oude voeding gebeurd niets
nieuwe voeding geprobeerd gebeurd niets
ik kan pech hebben zo te zien voeding tikt maar geeft geen spanning niet op het oude en niet op het nieuwe boord
nieuwe boord slaat niet aan met de oude en ook niet met het nieuwe boord
kan toeval zijn maar lijken mij allebij kapot?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
wat het bios betreft geen beeld dus ook geen bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bart zou jij eens beter willen kijken wat jij tikt, het is soms moeilijk leesbaar en het stikt van de tikfouten. Daarnaast is het ook niet netjes steeds reacties achtereen te geven als jij de laatste bent die in het topic heeft gereageerd. Dit noemen wij een topic omhoog trappen als dit binnen 24 uur gebeurd en is not-done.

Ander voorbeeld, wat bedoeld jij exact met 'corsaere hx 100w', ik vermoed dat het hier om een Corsair voeding gaat. Ik mag echter hopen dat deze meer dan 100 Watt leverd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Tijl
sorry ik ben dit niet gewend het is inderdaad een 1000 wat voeding
het is ook voor de eerste keer dat ik zoiets meemaak en zocht wat info of iemand die mij kon helpen ermee
maar het blijft een fijt sommigen hebben het maar over bios updaten maar zoals jullie kunnen lezen krijg ik die niet te zien.
alles was nieuw gekocht om een nieuw systeem in elkaar te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Biosupdate is het niet want de cpu wordt vanaf de release van het bord ondersteund.

Post eens wat foto's van hoe je het eea hebt aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Tijl
bedankt allemaal morgen terug naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Klinkt mij als niet (goed) aangesloten kabels. Zoals @Uszka al zegt, maak eens foto's hoe je alles hebt aangesloten. Met name de kabels.

Kabels van de kast al gecheckt?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:52
_Dune_ schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:07:
[mbr]Bart zou jij eens beter willen kijken wat jij tikt, het is soms moeilijk leesbaar en het stikt van de tikfouten. Daarnaast is het ook niet netjes steeds reacties achtereen te geven als jij de laatste bent die in het topic heeft gereageerd. Dit noemen wij een topic omhoog trappen als dit binnen 24 uur gebeurd en is not-done.

Ander voorbeeld, wat bedoeld jij exact met 'corsaere hx 100w', ik vermoed dat het hier om een Corsair voeding gaat. Ik mag echter hopen dat deze meer dan 100 Watt leverd.[/mbr]
Wat ben ik blij dat een mod dit aangeeft, nog nooit zoveel spelfouten gezien op dit forum. Het kan natuurlijk zijn dat Nederlands niet je moedertaal is, maar merk namen moet je toch makkelijk kunnen overtypen.

Op het probleem van het topic terug te komen, ik denk dat je iets niet goed hebt aangesloten op het moederbord, welke foutcode geeft hij aan ? Hoeveel piepjes hoor je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bart Tijl schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:15:
sorry ik ben dit niet gewend het is inderdaad een 1000 wat voeding
het is ook voor de eerste keer dat ik zoiets meemaak en zocht wat info of iemand die mij kon helpen ermee
maar het blijft een fijt sommigen hebben het maar over bios updaten maar zoals jullie kunnen lezen krijg ik die niet te zien.
alles was nieuw gekocht om een nieuw systeem in elkaar te zetten
Ik vraag mij werkelijk af wat voor systeem jij nu echt aan het bouwen bent, want waarom een 1000 Watt voeding? Wil je gaan overclocken? Dan zou ik mij eerst eens heel goed gaan inlezen in de materie en dan bedoel ik wat is wat en hoe zit een Pc in elkaar.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 23:55

dmvdberg

Cake or Death?

Afgezien van het 1000watt verhaal. Wat ik mij zo afvraag.... met welke kabel connect jij je beeldscherm?
Het is echt spitten naar info in dit topic namelijk :')

Anyway, waarom ik dat vraag. In een recentelijke build hadden we (ik) wel beeld over HDMI maar pas beeld over de displayport na het uitvoeren van wat updates en installeren van windows. Al is niet niet logisch maar soms zit een update je gewoon in de weg.

Succes =)

M1 Max user

Pagina: 1