Vraag

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een vervanger voor mijn Nokia 6.1, onlangs schreef ik al in het topic van de Nokia dat ik problemen had met het opladen van de telefoon. Daarna is mijn telefoon opgestuurd naar Nokia waar ze de usb-c poort hebben vervangen. Nu na enkele weken heb ik opnieuw last van hetzelfde probleem. Via coolblue krijg ik het aankoop bedrag teruggestort in de vorm van shoptegoed.

Wat is je budget?
Normaal gezien koop ik smartphones rond de 300 euro. Echter heb ik dit keer een shoptegoed van een kleine 300 euro van coolblue. Ik wil zelf ongeveer nog 150 tot maximaal 200 euro bijleggen wat op een bedrag van ongeveer 500 euro komt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als basis gebruik ik mijn smartphone om te bellen, te appen en smsen. Daarnaast gebruik ik het toestel ook om foto's mee te maken, te surfen op het web, het spelen van simpele spelletjes zoals mijneveger en bubble shooter om de tijd in het openbaar vervoer te doden. Daarnaast luister ik veel muziek via spotify en kijk ik zo nu en dan een aflevering op Netflix.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf vooral samsung toestellen gevonden, de samsung galaxy a70, de s9/s9 plus en de s10e.

Welke vragen heb je hier nog over?
Normaal gesproken kies ik voor een mid range toestel welke ik een jaartje of twee gebruik waarna hij helemaal op is. Is het zo dat één top toestel van samsung langer meegaat dan de wat mindere a70? Ik wil liever geen Nokia weer, met deze heb ik naar mijn idee te veel gedoe mee gehad dan plezier.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
De Samsung A en S serie gaan even lang mee en krijgen beide 3 jaar updates vanaf het moment van uitbrengen van het toestel.
Verschil is dat de A serie van dit jaar gebaseerd is op de S serie van vorig jaar met een mid range soc er in en vaak wat bredere randen.

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Er zijn 4 zaken die de levensduur van je toestel sterk beïnvloeden:

1) Bouwkwaliteit
Dit zou bij beide Samsungs zeker in orde moeten zijn

2) Ondersteuning
Ook dit is bij beide Samsungs evenlang

3) Processor
De s10e zal normaal gezien langer 'snel' blijven werken aangezien er een betere processor inzit

4) RAM
Beide hebben 6GB RAM dus ook hier zou je geen verschil in moeten merken

(natuurlijk heb jijzelf de grootste invloed op de levensduur, maar ik neem aan dat je beide gsm's gelijk zult behandelen)

Als je het mij vraagt zou ik voor de A70 gaan als je er geen probleem mee hebt dat deze toch wel echt groot is.

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Hmm, de A70 is inderdaad wel erg groot in verhouding met de andere toestellen. Ik denk dat ik zeer waarschijnlijk voor de s10e ga.

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
koop de nokia 9 pureview 563,- met 50,- cashback hou je nog geld over :)

met android 9 pie standaard en goede updates en upgrades :) heb m zelf ook geweldig toestel!