Jester-NL schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:29:
En ik kan me al helemaal niets voorstellen bij een probleem dat zich iedere 4 maanden herhaalt. Sowieso, als ik kijk naar de programma's waar je je PC voor gebruikt, begrijp ik al helemaal niet wat je voor constant terugkomende issues hebt. Ik zou me daar op richten.
Wat een gezeik. Newsflash: hardware kan spontaan kapot gaan. Je moet dan vervanging gaan regelen en dat duurt minimaal een dag. Hij heeft gewoon een oude pc staan en kan daarop verder, binnen een uur.
Updates gaan op zo ongeveer elk OS volautomatisch, en bij het weer in gebruik nemen van een machine kan je eventjes op "update now" drukken.
unezra schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:55:
Blijft, wat doe je met het systeem dat je geen 3 dagen zonder kunt? Is het bedrijfsmatig gebruik?
Dan zou ik namelijk een systeem kopen met servicecontract bij een goede leverancier als Dell, waarbij je gewoon de volgende dag iemand op de stoep hebt staan die je systeem repareert.
Maar een reserve-pc kost niks en werkt binnen een uur, op elke dag van de week. Dat is zo ontzettend veel beter dan zelfs next-business-day-onsite, wat ook nog eens handenvol geld kost, en je moet ook nog even een nieuwe PC afnemen van $bedrijf. Het enige voordeel zou er zijn als de reserve-pc ook kapot is/gaat maar die kans is wel erg klein.
Als Linux geen probleem voor je is zou ik dat er gewoon op zetten, het is maar voor een paar dagen per jaar dus ik neem aan dat je daar omheen kan werken. Dan heb je zeker weten geen gedoe met licenties. Alle dingen die je hebt genoemd werken op alle gangbare distro's, en iets als Kubuntu komt qua feel behoorlijk in de buurt van Windows (maar er zijn zat andere keuzes). Surfen, Youtube en ZiggoGo werken bijv. in Firefox (net getest), Excel en Word met LibreOffice, Outlook met bijv. Thunderbird.
[
Voor 15% gewijzigd door
DataGhost op 28-05-2019 13:57
]