filteren van spamadressen die veel cijfers en letters hebben

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hoe kan ik in Gmail spam automatisch wegwerken als het komt van adressen die zeer veel cijfers en letters hebben

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
wildcard in adressen van te filteren email, lijkt niet mogelijk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Daar heeft Google toch zelf spamfilters voor?
Zelf heb ik eigenlijk geen spam op m'n Gmail, dus dan ben ik wel benieuwd naar hoeveel spam je per periode weg moet werken.
Mocht er wel een optie zijn, zou dit denk ik een regex zoekpatroon moeten zijn.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Ik had eigenlijk wat meer eigen inzet gehoopt. Bijvoorbeeld, als je alle opties van Gmail hebt bekeken, een eigen spamfilter inrichten. Het is immers linksom of rechtsom: of je ziet in Gmail (gratis versie?) een optie, of je moet verder kijken :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik de mogelijkheden van Gmail bekeken. Blokkeren, filteren, allemaal duidelijk. dat werkt ook voor "domeinen", maar het probleem is dat de echte veel-spammers volautomatisch bij elke "rit" een nieuw afzendsersemailadres aanmeken dat er bij voorbeeld zo uitziet: Hjk3458dup24@ enz. enz.
Ik heb in Gmail niets kunnen ontdekken dat daartegen zou kunnen helpen. Mooi zou zijn als kan worden opgegeven: maak een filter of blokkeer een adres dat meer dan 5 cijfers plus meer dan 3 letters bevat. Of zoiets. Ik ben vast niet de enige die spam van dat soort automatisch en aan de lopende band gegenereerde adressen afkomstig is. Wie o wie weet er wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar @Verwijderd Komt die mail nou in de Inbox of de spam folder terecht?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Volgens mij is dat wat je zoekt een DLP policy. Met een transportregel kun je ook e.e.a. bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms in de spambox, maar ook wel eens in de inbox.
Ik wil het eigenlijk zelfs niet in de spambox hebben.
Voorbeeld: Ik kreeg om vandaag 10.59 een email binnen in mijn inbox die ik naar de prullenbak heb gestuurd
Het onderwerp was: Betaling n.672mBTC
en het adres: BPLP0FDAC@cyjfhjbk-o.botruck.com
Toevallig deze keer in het adres geen cijfers maar een absurde lettercombinatie, typisch het product van een programma dat random adressen aanmaakt (een "bot", toch?).
Het bericht vangt aan met het "verlokkende" € 1.345,95 toegevoegd aan uw account, controleer het nu
plus wat er verder staat als ik het bericht zo openen, wat ik uiteraard niet doe. gevraagd zal wel worden om op een link te klikken of om gegevens te verstrekken, bekende trucjes waar goedgelovigen wel eens intrappen. Natuurlijk is maar een op de tienduizend spammetjes raak, maar dan hebben ze misschien weer honderd piek binnen. En dat dan tig keer per dag!
Dus wie weet hoe dit kan killen op een zodanige wijze dat het zelfs niet in je spambox komt.
Maak je in Gmail een filter dan kan het met deze acties:
Verwijderen
Nooit naar Spam zenden
Mooi, maar je moet wel een adres of zo erbij opgeven,
Dat doen voor BPLP0FDAC@cyjfhjbk-o.botruck.com heeft geen zin, want dat adres is waarschijnlijk maar één keer in gebruik en vervolgens weer vervangen door een nieuwe gekke combinatie.

Drie dagen geleden ontving ik:
Payment n.672mBTC
0SZELH42K@yhpvvxsb.drivefact.org
Dus zelfde onderwerp maar een ander automatisch bedacht adres. Die keer zou mij zo maar € 12.345,89 ten deel zijn gevallen als ik wel even gauw mijn "account" zou checken!

Dus: wie weet een tegen-middel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:31:

Dus: wie weet een tegen-middel?
Wellicht wat mosterd na de maaltijd, maar je primaire mail account niet op (wazige) winkel/forum/etc sites gebruiken.
Ikzelf heb op mijn main (outlook) account 0,0 spam en voor webshops/fora/etc gebruik ik een Gmail, die ik ook alleen maar bekijk indien nodig (lees, wanneer iets besteld online) en daar zit regelmatig mail in de spam box.

Maar wat @Ursamajor ook al aangeeft, nooit in de inbox, het spam filter van Google is erg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
FIlteren op adressen die er 'random' uit zien lijkt me geen goed plan, er zijn diverse legitieme adressen die op die manier in elkaar gezet worden; neem bijv. marktplaats, die gebruikt voor koper-verkoper communicatie een proxy mailer die voor elke conversatie een random email adres paar opzet, allebei compleet random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Wellicht wat mosterd na de maaltijd, maar je primaire mail account niet op (wazige) winkel/forum/etc sites gebruiken.
Ikzelf heb op mijn main (outlook) account 0,0 spam en voor webshops/fora/etc gebruik ik een Gmail, die ik ook alleen maar bekijk indien nodig (lees, wanneer iets besteld online) en daar zit regelmatig mail in de spam box.
Dat ^^

Om te beginnen is mijn Gmail-accout mijn 'spam'-account. Het is het account dat gekoppeld is aan mijn Android-device en dus sowieso bekend.
Mijn huidige primaire mailaccount is eigenlijk nog nooit het doel geweest van spammers, maar dat is dan ook het account dat ik gebruik om serieuze mail op te ontvangen. Mail van winkels en dergelijke komt niet eens op dat domein aan.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik meerdere domeinen heb... maar het begint allemaal bij hoe en waar je je mailadres(sen) bekend maakt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor de volgende keer, wat handig is met gmail, gebruik voor alles een account+...@gmail.com alias. Mocht je dan ergens op gespammed worden dan weet je zowel waar het vandaan komt én kan je vrij eenvoudig alleen de betreffende alias blokkeren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1