Soms in de spambox, maar ook wel eens in de inbox.
Ik wil het eigenlijk zelfs niet in de spambox hebben.
Voorbeeld: Ik kreeg om vandaag 10.59 een email binnen in mijn inbox die ik naar de prullenbak heb gestuurd
Het onderwerp was: Betaling n.672mBTC
en het adres: BPLP0FDAC@cyjfhjbk-o.botruck.com
Toevallig deze keer in het adres geen cijfers maar een absurde lettercombinatie, typisch het product van een programma dat random adressen aanmaakt (een "bot", toch?).
Het bericht vangt aan met het "verlokkende" € 1.345,95 toegevoegd aan uw account, controleer het nu
plus wat er verder staat als ik het bericht zo openen, wat ik uiteraard niet doe. gevraagd zal wel worden om op een link te klikken of om gegevens te verstrekken, bekende trucjes waar goedgelovigen wel eens intrappen. Natuurlijk is maar een op de tienduizend spammetjes raak, maar dan hebben ze misschien weer honderd piek binnen. En dat dan tig keer per dag!
Dus wie weet hoe dit kan killen op een zodanige wijze dat het zelfs niet in je spambox komt.
Maak je in Gmail een filter dan kan het met deze acties:
Verwijderen
Nooit naar Spam zenden
Mooi, maar je moet wel een adres of zo erbij opgeven,
Dat doen voor BPLP0FDAC@cyjfhjbk-o.botruck.com heeft geen zin, want dat adres is waarschijnlijk maar één keer in gebruik en vervolgens weer vervangen door een nieuwe gekke combinatie.
Drie dagen geleden ontving ik:
Payment n.672mBTC
0SZELH42K@yhpvvxsb.drivefact.org
Dus zelfde onderwerp maar een ander automatisch bedacht adres. Die keer zou mij zo maar € 12.345,89 ten deel zijn gevallen als ik wel even gauw mijn "account" zou checken!
Dus: wie weet een tegen-middel?