Lenovo S440 M.2 nvme ssd of sata sdd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:35
Ik heb een zo'n vijf jaar geleden een Lenovo Thinkpad S440 gekocht en daar gelijk een M.2 ssd bij gekocht. Dat was toen nog een M.2 met een sata interface.

Nu heb ik een M.2 nvme sdd gekocht omdat ik mijn huidige ssd eigenlijk te traag vond. Maarrr nu ik Windows probeer te installeren kan ik de ssd niet vinden bij het installatieproces.

Op internet heb ik eindeloos geprobeerd erachter te komen of m'n laptop compatible is, of ik drivers nodig heb of dat er een bios update nodig is. Maar ik kan de nvme/sata-bomen het ssd-bos niet meer zien.

Mijn vraag is: kan ik mijn nieuwe ssd gebruiken in mijn laptop, en zo ja, wat moet ik daarvoor doen? Of ondersteunt mijn laptop geen M.2 nvme ssd's?

Mijn dank is groot!

Beste antwoord (via Stolpert op 25-05-2019 13:39)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Stolpert Je laptop lijkt geen comptabiliteit te hebben met PCIe/ NVMe SSD. alleen mSata.

https://www.lenovo.com/gb/en/laptops/thinkpad/s-series/s440/

pricewatch: Kingston UV500 mSATA 240GB

[ Voor 51% gewijzigd door Hackus op 25-05-2019 12:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee. volgens de specs doet deze laptop alleen sata ssd, geen NVME.
Up to 500GB HDD
Optional HDD Performance booster 16GB mSATA
Up to 256GB SSD
En waarom denk je dat je huidige sata ssd te langzaam is? Zelfs met 500MB/sec is dat nog steeds behoorlijk snel hoor. Het verschil met NVME is in praktijk amper waarneembaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Stolpert
Hmm sad:( Nou ik wilde mijn opslag sowieso upgraden van 128 naar 240gb, en als je daar dan ook een snelheidswinst kan pakken, dan is altijd fijn. Plus dat programma's als Premiere en After Effects een stuk sneller (projecten) laden.

Thanks voor je antwoord! Begrijp ik het dan ook goed dat een nvme ssd dus fysiek wel in de laptop past, maar de mobo er niet mee overweg kan?

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Stolpert Je laptop lijkt geen comptabiliteit te hebben met PCIe/ NVMe SSD. alleen mSata.

https://www.lenovo.com/gb/en/laptops/thinkpad/s-series/s440/

pricewatch: Kingston UV500 mSATA 240GB

[ Voor 51% gewijzigd door Hackus op 25-05-2019 12:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Stolpert
Thanks voor alle hulp!

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 18:17
Handigste lijkt mij om evt. Je ssd/hdd te vervangen naar een snelle (sata) ssd van samsung. Zelfs een m.2 sata kan via een perfomance boost op de sotware van Samsung sneller worden gezet.

Joey van der Houven

Pagina: 1