Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:34
Graag jullie hulp, ik ga een close-in Boiler aansluiten van Inventum Q15. Heb hierbij de QFix installatieset gekocht maar er ontbreekt het e.e.a. aan aansluit materiaal. Dit is mijn eerste boiler en ik ben niet ervaren met loodgieters werk.

Wie kan me vertellen wat er nog ontbreekt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LzERTzTDJFtxA7LtHjokej5a/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SzTr9wyuOkHhi5tnkFjPMHKV/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hEHX0LmTuZI8GBzDTtzN2YhI/thumb.jpg

Ik moet dus nog een T-stuk halen voor de koudwater toevoer om deze achter de stopkraan te plaatsen. Dan kan ik de stopkraan van de warmwater toevoer dicht draaien. Maar hoe ik de warmwater leiding vanuit de boiler op de kraan moet aansluiten is me een raadsel. Dit zijn twee female aansluiting met schroefdraad. Hier ook weer een F-F koppelstukje voor kopen?

Nog een vraag, ik zie dat het allemaal knelfittingen zijn, moet je deze nog met hennep afdichten?

[ Voor 22% gewijzigd door Vaevictis_ op 25-05-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05 23:43
Zelf heb ik geen ervaring met close in boilers. Is een veiligheidsgroep noodzakelijk of wordt de druk verhoging tijdens opwarmen anders opgelost?

Knel moet zonder hennep of teflon.
Verder heb je het wel aardig door denk ik.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33
Je mist ook de inlaatcombinatie ("3") en hiervoor zul je ook een aansluiting op de afvoer moeten maken.