tips/advies voor subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help4PC
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-08 18:10
Ik heb thuis op mijn slaapkamer bij mijn PC een paar mooie audioengine 2+ speakers staan waar ik erg tevreden mee ben, alleen mis ik nog een subwoofer. Ik luister voornamelijk naar muziek met de speakers, en dat is meestal Hiphop/RNB/Trap.

Ik heb zelf al de Audio Engine subwoofer s8 gevonden maar hoor van veel mensen dat deze subwoofer veel te duur is voor de kwaliteit die hij levert, en dat ik makkelijk een andere kan vinden voor die prijs (alleen vertellen ze mij niet welke).

Zijn er hier misschien mensen met de zelfde speakers of verstand van zaken die mij een mooie subwoofer kunnen aanraden uit ervaring of kennis? Of is de Audio Engine subwoofer s8 zo gek nog niet?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Audio Engine 2+ speakers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Audio Engine subwoofer s8

Links:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PC speakersetsAudioengine A2+ Wit€ 249,-€ 249,-
1SpeakersAudioengine S8 (Wit)€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij hifiklubben is er maar een subwoofer goedkoper. Dus zo gek lijkt deze bijpassende keuze niet.
De goedkopere Argon en de wat duurdere DALI wegen ook nog minder.

[ Voor 25% gewijzigd door bouwfraude op 25-05-2019 12:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:08
Goedkoper: de BK Gemini
Ongeveer gelijkgeprijsd: BK xls200

Beiden enkel via de bk website te bestellen. Beiden zijn 10" en daarmee dus wat groter dan de audio engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Klipsch R-100SW of nog beter de svs sb1000 gesloten subwoofer die mooier zal klinken met snelle bas.
De svs is wel behoorlijk duurder en 2e hands moet je er snel bij zijn die zijn zo weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Goofy1978 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:40:
Klipsch R-100SW of nog beter de svs sb1000 gesloten subwoofer die mooier zal klinken met snelle bas.
De svs is wel behoorlijk duurder en 2e hands moet je er snel bij zijn die zijn zo weg.
Ik gebruik zelf een SVS SB12-NSD bij een bureau-opstelling. Is een iets ouder model en komt af en toe voorbij voor rond de 350 a 400 euro. Voor die prijs kun je niet veel beters vinden, of het moet een BK XXLS400 zijn maar die is toch weer een stukje groter. Ik heb ze overigens allebei.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@Exirion dat zijn mooie subs idd, die bk gebruikt dezelfde driver als de svs 2000 serie.
Heb zelf een sb2000 ook erg mooie bas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het maakt allemaal niet zoveel uit, voor deze muziek is een frequentiebereik tot 30 Hz voldoende en dat halen de meeste subwoofers wel. Als je op een normaal volume luistert gaan alle subwoofers ook wel hard genoeg. Hoe het uiteindelijk klinkt wordt voornamelijk bepaald door de akoestiek van je kamer, hoe je een eventuele equalizer hebt ingesteld en waar jij en de subwoofer zich in de kamer bevinden.

[ Voor 6% gewijzigd door TBTL op 26-05-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help4PC
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-08 18:10
Heel erg bedankt allemaal voor de hulp en tips!
LA-384 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39:
Goedkoper: de BK Gemini
Ongeveer gelijkgeprijsd: BK xls200

Beiden enkel via de bk website te bestellen. Beiden zijn 10" en daarmee dus wat groter dan de audio engine.
Mijn oog is gevallen op de BK xls200.
deze zou voor mij 431 euro zijn met verzenden er bij zie ik. Is het het waard om die 80 euro meer te betalen tegenover de https://tweakers.net/pric...audioengine-s8-(wit).html die ik voor 350 euro kan vinden? Ik weet namelijk niet precies wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:08
Help4PC schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:33:
Ik weet namelijk niet precies wat het verschil is.
De xls200 heeft:
- een 10" driver (ipv 8")
- 275w vermogen (ipv 125)
- keuze tussen down fire en front fire
- verkrijgbaar in diverse kleuren

Dat maakt em op papier de betere subwoofer. Hoe het in de praktijk klinkt, kan ik niet zeggen, ik heb beide subs nooit in bezit gehad. Of het "nodig" is in een slaapkamer is eveneens niet te zeggen. Ik denk echter niet dat je spijt zal hebben van een evt aankoop. Ook de Gemini zal gewoon prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Aan de andere kant heet de Audio Engine S8 een basreflexkast i.p.v. gesloten, dus met een 8" woofer kan hij ongeveer even hard als de 10" XLS200 met zijn gesloten kast.
Pagina: 1