Zonwerend glas besteld, gewoon glas geleverd [België]

Pagina: 1
Acties:

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:06
Wij hebben onze veranda volledig laten verbouwen. Omdat de veranda Z-W-W ligt twijfelden we om zonwerend glas te nemen. In de offerte die wij ondertekend hebben staat:
Indien U zonnewerend glas neemt zal er een meerkost aangerekend worden van xxx euro
We hebben achteraf mondeling bevestigd dat we de effectief zonwerend glas wilden. Nu het glas geplaatst is merken we dat het toch niet zonwerend is. De aannemer beweert dat hij "het zich niet kan herinneren" dat we zonwerend glas hebben gevraagd en dat het glas vervangen wel kan voor 850€ + werktijd...

Hebben wij hier een poot om op te staan? Ik veronderstel van niet maar vraag het toch maar voor de zekerheid.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Een mondelinge overeenkomst is gewoon geldig. (In Nederland dan) Maar bewijs dat maar eens. Ik zou proberen om het op een akkoordje te gooien. Iets van jij betaald het materiaal en hij de uren.

[ Voor 5% gewijzigd door .Maarten op 24-05-2019 20:11 ]

• mathias82
.Maarten schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:11:
Een mondelinge overeenkomst is gewoon geldig. (In Nederland dan) Maar bewijs dat maar eens. Ik zou proberen om het op een akkoordje te gooien. Iets van jij betaald het materiaal en hij de uren.
Ja in België is dit ook geldig maar je kan het inderdaad niet bewijzen.
Ik vind 850€ nog altijd best veel geld, ik weet niet of het mij dat waard is...

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Honesty

kattenneus!

heeft de aannemer de meerkosten berekend?
zo ja moet je natuurlijk de meerkosten betalen, en ja moet hij het doen.
Zo nee, natuurlijk niet
Bij twijfel zal ik ook meerkosten willen betalen maar zeker niet verwijderen en opnieuw plaatsen.

[ Voor 80% gewijzigd door Honesty op 24-05-2019 20:27 ]

Festina lente

• mathias82
Honesty schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:24:
heeft de aannemer de meerkosten berekend?
Nee want hij "kan het zich niet herinneren" dat ik zonwerend glas heb gevraagd. Zou maar straf zijn dat hij het supplement dan aanrekent.
Honesty schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:24:
Bij twijfel zal ik ook meerkosten willen betalen maar zeker niet verwijderen en opnieuw plaatsen.
Sorry maar daar kan ik niets van maken

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Nee want hij "kan het zich niet herinneren" dat ik zonwerend glas heb gevraagd. Zou maar straf zijn dat hij het supplement dan aanrekent.

ben je wel welwillend om het supplement te betalen en hij de rest van de kosten op zich neemt

Festina lente

• mathias82
Honesty schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:58:

ben je wel welwillend om het supplement te betalen en hij de rest van de kosten op zich neemt
Uiteraard maar het supplement was maar 215€ en hij spreekt van 850€ voor nieuw glas...

• Honesty

Honesty

kattenneus!

zal die 215 wel betalen maar de rest niet maar ligt ook aan de afspraken, liefst op papier.

Festina lente

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, helaas pindakaas in dit geval. Hij is het eerlijk vergeten, jij hebt geen bevestiging op papier.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01 02:43
mathias82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:03:
[...]

Uiteraard maar het supplement was maar 215€ en hij spreekt van 850€ voor nieuw glas...
Maar dat is niet zo gek: Oude glas afvoeren, nieuwe glas kopen en weer plaatsen, inclusief bevestigingsmiddelen. Dat laagje is niet zo duur, maar nu moet je nieuwe panelen laten komen, en die zijn wel duur. Er zal wel iets van halfgehard HR glas ofzo in gaan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-02 22:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wie eist bewijst zeggen ze dan. Wijze les: dit soort dingen altijd op papier vast laten leggen.
Zou de beste man bellen, wat als je het alsnog zou willen. Kijken of er een oplossing is. Of een alternatief. Zonwerende folie of coating bestaat ook, heeft ie vast ook wel ervaring mee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 15:11
Een schrale troost, zonwerend glas doet amper iets voor de temperatuur. En met €850, of zelfs €215 kun je een paar hele mooie zonnebrillen kopen wanneer schittering het probleem is.

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Koop voor dat geld mooie zonwering voor onder het glas, hebben wij ook.. veel effectiever dan zonwerend glas...

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 21:44
Chntl321 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:28:
Koop voor dat geld mooie zonwering voor onder het glas, hebben wij ook.. veel effectiever dan zonwerend glas...
Zonwering buiten het glas bedoel je

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
leecher schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:25:
[...]

Zonwering buiten het glas bedoel je
Nee, als ik dat had bedoeld dan had ik dat wel geschreven.. Wij hebben zelf ook zonwering onder het glas (y)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:16
Als dat een hele veranda is, en dat glas moet echt vervangen worden, dan is 815€ nog heel schappelijk.

Probeer iets te onderhandelen, maar ga zeker niet dreigen.
Ik zou het doen, wat een bakoven als veranda, daar heb je weinig aan.

Eigenlijk denk ik dat die een laag komt kleven voor dat geld. Ca 300€ materiaal, en de rest een halve dag werk met 2 man. Kan me niet voorstellen dat hij voor dat geld het glas kan vervangen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• mathias82
Chntl321 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:31:
[...]

Nee, als ik dat had bedoeld dan had ik dat wel geschreven.. Wij hebben zelf ook zonwering onder het glas (y)
Zonwering buiten is veel effectiever dan binnen. Alleen is dat bij ons spijtig genoeg niet mogelijk. Wij gaan sowieso zonwering langs binnen voorzien, hopelijk helpt dat toch iets.

• mathias82
Tommie12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:36:
Als dat een hele veranda is, en dat glas moet echt vervangen worden, dan is 815€ nog heel schappelijk.

Probeer iets te onderhandelen, maar ga zeker niet dreigen.
Ik zou het doen, wat een bakoven als veranda, daar heb je weinig aan.

Eigenlijk denk ik dat die een laag komt kleven voor dat geld. Ca 300€ materiaal, en de rest een halve dag werk met 2 man. Kan me niet voorstellen dat hij voor dat geld het glas kan vervangen.
Nee er zit alleen glas in het schuifraam. Het dak is een plat dak met een grote matte koepel. Het is 850€ voor enkel het glas, komt nog werktijd bij. Ik denk dat de prijs zeker schappelijk is, het gaat mij er gewoon om dat dit glas er eigenlijk al van in het begin had moeten in zitten.

Verwijderd

Tsja, beetje suf, had je natuurlijk op de mail moeten zetten. Nu wordt het welles-nietes.

Je zou kunnen voorstellen het verschil te delen maar feitelijk ben je afhankelijk van zijn coulance.

• mathias82
Bedankt voor de replies, het is weer een levensles om voortaan alles op mail te hebben. Ik ken de aannemer nogal goed en had niet verwacht dat hij zoiets zou vergeten, zal mij niet meer overkomen.

Iets anders: heeft er iemand ervaring met zonwerende folies zoals voorgesteld door @The Eagle ? Ik lees zowel positieve als negatieve ervaringen op internet.
Pagina: 1