Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:44
Ik wil mijn voordeur slim(mer) maken. Behalve dat ik deze met mijn normale voordeurssleutel kan openmaken, zou ik deze ook op afstand willen kunnen bedienen en de status (op slot?) kunnen opvragen.

Ik gebruik Domoticz (laatste stable versie) op basis van Z-Wave (uzb.me) op een raspberry pi 3b+.

Als ik goedkope Aliexpress sloten uitsluit heb ik eigenlijk maar 1 slim slot kunnen vinden op basis van z-wave die ook met een cillinder werkt: De danalock v3. Op alle sites moet je daar een cillinder bij bestellen.

Ik wil 'm dus op een bestaande cillinder zetten (of is er een andere truc hoe ik mijn bestaande sleutel kan gebruiken?). heeft iemand daar ervaring mee? Kan dat überhaupt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:25

Illusion

(the art of)

Hij wordt met een speciale cilinder geleverd die aan 1 kant een vlakke stift heeft ipv een sleutelgat.
Je kan niet je bestaande cilinder gebruiken lijkt me. Als je persé dezelde sleutel wilt blijven gebruiken(omdat die op je hele huis past) moet je een goede sleutelmaker vragen of hij zo’n afwijkende cilinder met stift op dezelfde code kan zetten. Duur grapje.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Kammika schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:57:
Ik wil mijn voordeur slim(mer) maken. Behalve dat ik deze met mijn normale voordeurssleutel kan openmaken, zou ik deze ook op afstand willen kunnen bedienen en de status (op slot?) kunnen opvragen.

Ik gebruik Domoticz (laatste stable versie) op basis van Z-Wave (uzb.me) op een raspberry pi 3b+.

Als ik goedkope Aliexpress sloten uitsluit heb ik eigenlijk maar 1 slim slot kunnen vinden op basis van z-wave die ook met een cillinder werkt: De danalock v3. Op alle sites moet je daar een cillinder bij bestellen.

Ik wil 'm dus op een bestaande cillinder zetten (of is er een andere truc hoe ik mijn bestaande sleutel kan gebruiken?). heeft iemand daar ervaring mee? Kan dat überhaupt?
Je moet dan een cilinder hebben die van twee kanten tegelijk te gebruiken is, dat is bij je standaard cilinder niet het geval. Daarvoor biedt Danalock een aparte cilinder aan. Mocht je toch zo’n cilinder hebben, sleutel zo slijpen dat ie in de Danalock past en op de deur monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_delaat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:01
Kijk hier eens: https://www.veiligheids-s...indersloten/merk/danalock

Sommige cilinders zijn in danalock variant beschikbaar

PVOutput - Panasonic Hit Kuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ok. Helder. Reden dat ik de bestaande cilinder wilde gebruiken is omdat ik de bestaande sleutel wil gebruiken (nu zelfde sleutel voor het hele huis. Wil dus geen aparte sleutel voor de voordeur). Iemand nog idee-en hoe ik dat dan voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Kammika schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 06:20:
Ok. Helder. Reden dat ik de bestaande cilinder wilde gebruiken is omdat ik de bestaande sleutel wil gebruiken (nu zelfde sleutel voor het hele huis. Wil dus geen aparte sleutel voor de voordeur). Iemand nog idee-en hoe ik dat dan voor elkaar krijg?
Zoals gezegd, slotenmaker vragen of ie een cilinder voor je kan maken welke van twee kanten tegelijk te gebruiken is. Of een Danalock cilinder nemen en gewoon een andere sleutel er bij nemen, principe van de Danalock is wel dat je eigenlijk geen sleutel meer nodig hebt omdat ie automatisch van en op slot gaat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Helder. Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, misschien lees je het niet meer maar
Het is ook mogelijk om een montageplaat op de deurschild te schroeven.
https://www.slimmedeurslo...ategorie/merken/danalock/
zie de Danalock Keyturner
Pagina: 1