Ik heb recentelijk een nieuwe TV gekocht (Samsung UE65NU8000) en moet zeggen dat ik wel te spreken ben over Tizen. Ik vind het erg handig dat het OS mijn inputs automatisch herkent, configureert en switcht. Maar toch zit ik een beetje met een vraag.
Ik wil op den duur een HiFi om deze TV heen gaan bouwen. Nou zou ik gewoonlijk al mijn bronnen aansluiten op een receiver, de receiver aansluiten op de TV en klaar is kees. Maar dan verlies ik natuurlijk de functies van Tizen input apparaten.
Dus de concrete vraag: Als ik optical S/PDIF of ARC gebruik om de audio van mijn tv te routen naar een receiver, verlies is dan functionaliteit (Dolby atmos, surround, etc...)?
Ik gebruik de setup voor:
- 4K gaming
- Films kijken via Netflix & Apple TV (Tizen app, niet het kastje)
Ik wil op den duur een HiFi om deze TV heen gaan bouwen. Nou zou ik gewoonlijk al mijn bronnen aansluiten op een receiver, de receiver aansluiten op de TV en klaar is kees. Maar dan verlies ik natuurlijk de functies van Tizen input apparaten.
Dus de concrete vraag: Als ik optical S/PDIF of ARC gebruik om de audio van mijn tv te routen naar een receiver, verlies is dan functionaliteit (Dolby atmos, surround, etc...)?
Ik gebruik de setup voor:
- 4K gaming
- Films kijken via Netflix & Apple TV (Tizen app, niet het kastje)