VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
nieuws: OnePlus 7 Pro-gebruikers klagen over 'ghost touches' op display
@True Ik denk dat de bedoeling van de tekst van @TijsZonderH is:
De locaties van de spook-aanrakingen zijn willekeurig op het scherm het, het lijkt er op dat het niet gerelateerd is aan de active (systeem) app.
Echter na het volgen van de links, wat @True vast en zeker als echte tweaker ook heeft gedaan lees ik oa
In een aantal app komen spook-aanrakingen voor op deze telefoon. Bij CPU-Z is het reproduceerbaar voor veel gebruikers dat het notificatie balk naar beneden komt. Maar ook in WhatsApp, Google Hangoutsen zelfs in de dialer (telefoon / bel) app waneer je in gesprek bent.
De spook acties die genoemd worden zijn voornamelijk het openen van de notficatie menu en de context menu knop.
Tijs, dit lijkt mij een goede tip om in het bericht op te nemen zodat men zelf kan zien dat het echt is:
Is er er het volgende te bedenken
Chat /communicatie apps maken blijkbaar veel gebruik van de sensors in de telefoon, en het gebruik van een of meerdere sensors stoort met het aanraakscherm van deze telefoon, de spook aanrakingen doen ziet vooral aan de bovenste regionen van het scherm voor, vaak zie je op die positie ook het mainboard met de sensors zitten in een teardown.
In combinatie met meer last van op 90 Hz dan 60 Hz lijkt dit op een gevalletje inferentie of onvoldoende afscherming van het beeldscherm. Mogelijk is het met het minder gevoelig instellen van de het aanraak hardware, dus dmv een software patch, op te lossen.
Een leuke security en privacy vraag aan Tijs naar aanleiding hiervan is: Maken chat apps niet te veel inbreuk op onze privacy als deze toegang tot sensors van de telefoon hebben? Bij een locatie verzenden via WhatstApp snap ik het maar verder hoeft die app toch eigenlijk niks met de sensor info.
@True Ik denk dat de bedoeling van de tekst van @TijsZonderH is:
De locaties van de spook-aanrakingen zijn willekeurig op het scherm het, het lijkt er op dat het niet gerelateerd is aan de active (systeem) app.
Echter na het volgen van de links, wat @True vast en zeker als echte tweaker ook heeft gedaan lees ik oa
I found OP's post on Reddit as I'm also experiencing the same issue. I've experience the issue not only in CPU-Z but in Flamingo for Twitter, Instagram, and one time just sitting on the default home screen. I've attempted switching between 60Hz and 90Hz refresh rate and noticed less phantom touches with 60Hz but are still present.
En dat zou dan betekenen:Launched CPU-Z and am definitely having this issue. Notification bar gets pulled down and the context menu button keeps getting pushed. Have also noticed phantom touches inside WhatsApp, Google Hangouts and even the dialer when on a call.
In een aantal app komen spook-aanrakingen voor op deze telefoon. Bij CPU-Z is het reproduceerbaar voor veel gebruikers dat het notificatie balk naar beneden komt. Maar ook in WhatsApp, Google Hangoutsen zelfs in de dialer (telefoon / bel) app waneer je in gesprek bent.
De spook acties die genoemd worden zijn voornamelijk het openen van de notficatie menu en de context menu knop.
Tijs, dit lijkt mij een goede tip om in het bericht op te nemen zodat men zelf kan zien dat het echt is:
En tenslotte Maar die is heel erg recent:Hi All, I installed Cpu-z and had the same issue. Enable show Taps in the dev options and put the phone down. You can see there are actual screen Taps registering and where its happening. This is definitely an issue.
==================================
The issue is almost guaranteed to be hardware. The ghosting only happens in limited areas/spots and that's why it isn't noticable in most apps.
Go to; Settings- General- About Phone.
Tap Build Number 7 times to enable Developer Mode.
Enable Show Touches and show pointer location.
This will allow you to see it happening at any time.
In de combinatie met: "happens most in the messages app"hvihavai said: ↑
If I disable "sensors tab" in Cpu-z app the ghost touches go away. Not hundred percent sure, but after quick test seems that way.
Tested this and it also seems to behave normally now.
activated the sensors tab again and problem is back. It definitely looks like a problem caused by the sensors ...
Is er er het volgende te bedenken
Chat /communicatie apps maken blijkbaar veel gebruik van de sensors in de telefoon, en het gebruik van een of meerdere sensors stoort met het aanraakscherm van deze telefoon, de spook aanrakingen doen ziet vooral aan de bovenste regionen van het scherm voor, vaak zie je op die positie ook het mainboard met de sensors zitten in een teardown.
In combinatie met meer last van op 90 Hz dan 60 Hz lijkt dit op een gevalletje inferentie of onvoldoende afscherming van het beeldscherm. Mogelijk is het met het minder gevoelig instellen van de het aanraak hardware, dus dmv een software patch, op te lossen.
Een leuke security en privacy vraag aan Tijs naar aanleiding hiervan is: Maken chat apps niet te veel inbreuk op onze privacy als deze toegang tot sensors van de telefoon hebben? Bij een locatie verzenden via WhatstApp snap ik het maar verder hoeft die app toch eigenlijk niks met de sensor info.
[ Voor 0% gewijzigd door hans3702 op 24-05-2019 20:01 . Reden: Typo / spelling ]
Goede toevoeging @hans3702, ga ff kijken hoe ik dat erin kan verwerken! En het feit dat apps daar toegang toe hebben is een interessante vraag, al speelt de discussie natuurlijk ook al wel jaren. Maar misschien goed om eens een artikel over fingerprinting van toestellen en sites te beschrijven waarin we dit opnemen... Ga ik een keer met Arnoud overleggen, die weet daar sowieso wat meer van dan ik!
@True Wat ik vooral bedoelde was dat het niet alleen in bepaalde apps voorkomt, of bijvoorbeeld alleen in de instellingen, maar overal in het systeem. Dus zowel in apps als settings als op het thuisscherm.
@True Wat ik vooral bedoelde was dat het niet alleen in bepaalde apps voorkomt, of bijvoorbeeld alleen in de instellingen, maar overal in het systeem. Dus zowel in apps als settings als op het thuisscherm.
[ Voor 5% gewijzigd door TijsZonderH op 24-05-2019 21:03 ]
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Je bent mij wederom kwijt.TijsZonderH schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:57:
@True Wat ik vooral bedoelde was dat het niet alleen in bepaalde apps voorkomt, of bijvoorbeeld alleen in de instellingen, maar ook in apps.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
ugh, brainfart toen ik dat schreef. comment gewijzigd.
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.