Upgrade van processor voor VR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-01 11:02
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Een nieuwe processor, waarmee ik VR games beter kan draaien.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Redelijk ruim, wat nodig is om soepel te kunnen racen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
AMD

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Op dit moment heb ik in het systeem het volgende:
AMD Ryzen 5 1600
Nvidia GTX 1070
Tomahawk Artic B350 Moederbord

Ik heb begrepen dat iRacing (daar gaat het vooral om), vooral processor-dependent is. Op dit moment lukt het eigenlijk net niet voldoende om soepel te racen, dus vandaar deze upgrade. Mijn vraag is dus: naar welke processor kan ik het beste upgraden, die nog compatibel is met dit moederbord?

Veel dank alvast! _/-\o_

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.msi.com/Mothe...MAHAWK-ARCTIC#support-cpu :)

Hou je er rekening mee dat een andere CPU mogelijk ook andere / sneller RAM nodig heeft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Loekoe
MAX3400 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:11:
https://www.msi.com/Mothe...MAHAWK-ARCTIC#support-cpu :)

Hou je er rekening mee dat een andere CPU mogelijk ook andere / sneller RAM nodig heeft?
Dank voor je snelle antwoord. Met welke van die lijst zou ik, denk je, VR goed moeten kunnen draaien op lage settings?
Ik heb op dit moment deze 8 GB ram, dus dat leek me wel voldoende, of zie ik dat mis?
EDIT: En zonder dat mijn videokaart keihard de bottleneck wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekoe op 24-05-2019 18:14 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zeggen de iRacing requirements?

Neem aan dat je die er al bij had gepakt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Loekoe
MAX3400 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:14:
Wat zeggen de iRacing requirements?

Neem aan dat je die er al bij had gepakt?
Die heb ik er uitgebreid bijgepakt, maar op dit moment voldoe ik daar opzich aan. Toch blijkt uit al m'n tests dat mijn CPU de bottleneck is en is het echt niet soepel genoeg allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekoe op 24-05-2019 18:16 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:10
Veel cores heb je volgens mij niks aan, een 2600X lijkt me dan het meest logisch.
(of een 2600 met stevige overklok)

PS: je had beter een Intel kunnen kopen (en misschien nu alsnog).

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 24-05-2019 19:04 ]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
mitsumark schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:00:
Veel cores heb je volgens mij niks aan, een 2600X lijkt me dan het meest logisch.
(of een 2600 met stevige overklok)

PS: je had beter een Intel kunnen kopen (en misschien nu alsnog).
onzin...
vr is juist niet single core afhankelijk. dus een Intel is helemaal geen betere keuze dan een ryzen.
Op dit moment is juist ryzen de betere keus aangezien de 3000 serie in aantocht is en waarschijnlijk net zo snel of sneller is dan de 9 serie van Intel tegen een lagere prijs ( is nog een beetje afwachten maar het is de verwachting)
En dan is de 9 serie op de 1151 end of live terwijl de ryzen am4 socket doorgaat.
Intel is alleen een betere keus als je een hoog budget hebt en dat wil uitgeven voor een paar % winst tegenover een ryzen.

En nee ik ben geen amd fanboy, maar ryzen is op dit moment de juiste keus voor een budget en middel budget. Indien budget geen probleem is dan is een Intel 9 serie de overweging waard.

Voor Vr maakt het al helemaal niet veel uit.

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10-2025
Wachten tot de nieuwe announcement van de 3e gen ryzen. Overigens wat voor ram heb je op dit moment?de ryzen cpu's kunnen gebottleneckt worden door langzaam ram

Joey van der Houven

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:10
Elmo_b schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:05:
[...]

onzin...
vr is juist niet single core afhankelijk. dus een Intel is helemaal geen betere keuze dan een ryzen.
Op dit moment is juist ryzen de betere keus aangezien de 3000 serie in aantocht is en waarschijnlijk net zo snel of sneller is dan de 9 serie van Intel tegen een lagere prijs ( is nog een beetje afwachten maar het is de verwachting)
En dan is de 9 serie op de 1151 end of live terwijl de ryzen am4 socket doorgaat.
Intel is alleen een betere keus als je een hoog budget hebt en dat wil uitgeven voor een paar % winst tegenover een ryzen.

En nee ik ben geen amd fanboy, maar ryzen is op dit moment de juiste keus voor een budget en middel budget. Indien budget geen probleem is dan is een Intel 9 serie de overweging waard.

Voor Vr maakt het al helemaal niet veel uit.
Dat gaat in tegen alles wat ik erover gelezen heb.

https://boxthislap.org/more-vr-tips/ Staan ook wat tips in wat betreft settings.
I still believe that the VR implementation in iRacing is the best of all the racing titles I own. And considering they do this with an aging system architecure that can only utilize 2 CPU cores!

Niet teveel shadows en mirrors...
https://docs.google.com/s...d_PWw/edit#gid=1733441560

Ryzen 3 kan goed/beter zijn, dat weten we nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 24-05-2019 22:56 ]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
mitsumark schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:24:
[...]

Dat gaat in tegen alles wat ik erover gelezen heb.

https://boxthislap.org/more-vr-tips/ Staan ook wat tips in wat betreft settings.
I still believe that the VR implementation in iRacing is the best of all the racing titles I own. And considering they do this with an aging system architecure that can only utilize 2 CPU cores!

Niet teveel shadows en mirrors...
https://docs.google.com/s...d_PWw/edit#gid=1733441560

Ryzen 3 kan goed/beter zijn, dat weten we nog niet.
Vergeet niet dat naast de game zelf er ook nog stereo beeld en tracking gedraaid moet worden, dus meer cores vind vr wel lekker
Pagina: 1