[RoutIT] registratie FreePBX/Asterisk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphA_108
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
Heb al een eindje gezocht op GoT maar kom deze vraag niet concreet tegen. Ik heb ook al een behoorlijk eind geGoogled, maar kom er simpelweg niet uit.

In het verleden is het mij gelukt om een FreePBX distri te verbinden met het Hosted Voice netwerk van RoutIT. Ons bedrijf neemt dit af via MSP Telfort Zakelijk. De config van de werkende FreePBX stond uiteraard op een gecrashte bak waarvan niemand een backup heeft gemaakt, dus aan mij de mooie taak om vanaf scratch de machine opnieuw op te bouwen.

Tot op heden is het mij niet gelukt om de SIP registratie voor elkaar te krijgen. Ik maak op de locatie van de machine gebruik van een Ziggo (consument) verbinding met een Ubee modem met DHCP. Daarachter hangt een switch waar o.a. mijn FreePBX bak aan hangt.

Ik heb de volgende gegevens staan in de trunk
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
SIP settings

Outgoing

Trunk name:  freepbx_trunk
PEER details:
host=tzhosted.tfzvoip.nl
outboudproxy=145.131.159.59
username=freepbx
authuser=freepbx
secret=*********
insecure=invite
type=friend
context=default
sendrpid=yes
trustrpid=yes
nat=yes
qualify=yes

Incoming

USER context: freepbx
USER Details: *LEEG*
Register String: freepbx:********@tzhosted.tfzvoip.nl:5060/freepbx

Kan iemand de fout spotten of heeft iemand een template waarmee ik het werkend kan krijgen?
Tips zijn van harte welkom :*)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 21:10
Weet je zeker dat die username klopt? Volgens mij moet je altijd het line id ingeven van de pilot user uit Broadsoft als username en dat wordt volgens mij altijd een telefoonnummer in 11 cijferig formaat. Het kan nu heel veel oorzaken hebben, het meest makkelijke is om een Wireshark trace te maken na een registratie poging. Ook betwijfel ik of de outbound proxy goed is. Volgens mij is dat het SBC adres voor KPN EEN oplossingen. Tenzij het een BedrijfsConnect is, maar kan eventueel even opzoeken of dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnodh87
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-12-2020
Het is een beetje mosterd na de maaltijd zo lang erna, maar lees je post nu pas.

Heb je gezien dat je outboundproxy een N mist? Staat nu outboudproxy.

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphA_108
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
Arnodh87 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:57:
Het is een beetje mosterd na de maaltijd zo lang erna, maar lees je post nu pas.

Heb je gezien dat je outboundproxy een N mist? Staat nu outboudproxy.

Met vriendelijke groet.
Dat was 'm inderdaad!
Heb zojuist even snel getest in een Virtual Machine en hij werkt nu :)

Thanks!