Ik gebruik nu sinds 2008 een Macbook Pro.
Deze is in 2014 overleden en heb toen een late 2014 Macbook Pro gekocht.
Hierop heb ik mijn Time Machine op teruggezet met alle instellingen en programma's.
Nu zijn we al weer een aantal jaren verder en ondertussen staat er Mojave op.
In de vroegere jaren van alle soorten programma's erop geïnstalleerd, maar sommige worden nu niet meer ondersteund.
Ik krijg hiervoor bij opstarten meldingen dat programma x niet meer ondersteund wordt.
Omdat ik hier vanaf wil zijn wil ik nu een schone installatie doen met Mojave.
Als ik dit erop heb staan wil ik mijn bestanden en Photo's Bibliotheek weer terugzetten vanuit mijn Time Machine back-up.
iTunes bibliotheek staat op mijn Nas dus koppel ik later.
Programma's die ik wil gebruiken haal ik dan uit de app store.
En installeer daarna Office en wat kleine programma's van internet.
Mail instellen.
iCloud aanzetten.
En klaar.
Daarna voor mijn vrouw weer een account aanmaken en daar haar mail en iCloud instellen.
Mijn vraag is:
Kan ik Mojave downloaden en deze door OSX schoon laten installeren?
Of moet ik wat kunst en vliegwerk doen om dit geregeld te krijgen?
Moet ik bij een schone installatie ook uitloggen bij iCloud, iTunes en iMessage?
Met migratieassistent wil ik dan mijn documenten en Photo's bibliotheek terug laten zetten.
Kan ik dat los selecteren, of is het alles of niets?
En moet ik op het Account van mijn vrouw de migratieassistent nogmaals uitvoeren, of doet hij dat direct goed terug zetten?
Of zie ik nog iets over het hoofd?
Als dit achter de rug is gaat dan Time Machine weer verder waar hij gebleven is met back-uppen, of maakt hij dan weer een nieuwe bundel aan?
Deze is in 2014 overleden en heb toen een late 2014 Macbook Pro gekocht.
Hierop heb ik mijn Time Machine op teruggezet met alle instellingen en programma's.
Nu zijn we al weer een aantal jaren verder en ondertussen staat er Mojave op.
In de vroegere jaren van alle soorten programma's erop geïnstalleerd, maar sommige worden nu niet meer ondersteund.
Ik krijg hiervoor bij opstarten meldingen dat programma x niet meer ondersteund wordt.
Omdat ik hier vanaf wil zijn wil ik nu een schone installatie doen met Mojave.
Als ik dit erop heb staan wil ik mijn bestanden en Photo's Bibliotheek weer terugzetten vanuit mijn Time Machine back-up.
iTunes bibliotheek staat op mijn Nas dus koppel ik later.
Programma's die ik wil gebruiken haal ik dan uit de app store.
En installeer daarna Office en wat kleine programma's van internet.
Mail instellen.
iCloud aanzetten.
En klaar.
Daarna voor mijn vrouw weer een account aanmaken en daar haar mail en iCloud instellen.
Mijn vraag is:
Kan ik Mojave downloaden en deze door OSX schoon laten installeren?
Of moet ik wat kunst en vliegwerk doen om dit geregeld te krijgen?
Moet ik bij een schone installatie ook uitloggen bij iCloud, iTunes en iMessage?
Met migratieassistent wil ik dan mijn documenten en Photo's bibliotheek terug laten zetten.
Kan ik dat los selecteren, of is het alles of niets?
En moet ik op het Account van mijn vrouw de migratieassistent nogmaals uitvoeren, of doet hij dat direct goed terug zetten?
Of zie ik nog iets over het hoofd?
Als dit achter de rug is gaat dan Time Machine weer verder waar hij gebleven is met back-uppen, of maakt hij dan weer een nieuwe bundel aan?