Emby server met meerdere gebruikers, stream problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal. :)

Ik heb een Emby server, met meerdere gebruikers.
De server draait thuis, en ikzelf kan prima thuis mijn media streamen naar bijvoorbeeld een tv, Chromecast, oid.

Nu wil een andere gebruiker dit ook kunnen, maar dan bij hem/haar eigen huis.
Wanneer een andere gebruiker het stream icoontje aanklikt ziet diegene wel mijn eigen devices (wat ik niet zo fijn vind) maar niet die van hemzelf. Zo kan hij dus niet streamen naar zijn eigen chromecast, tv o.i.d.

Ik ding er vanuit dat wanneer je DLNA aanzette, dat dit voor alle gebruikers zou gelden + hun eigen apparatuur. Maar in plaats daarvan ziet diegene alleen mijn devices.

Hoe los ik dit op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe verbind de andere gebruiker met jouw Emby server? Via VPN of hangt je server aan het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Kaalus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:46:
Hoe verbind de andere gebruiker met jouw Emby server? Via VPN of hangt je server aan het internet?
De server hangt aan het open internet met een firewall. Alleen poort 8096 staat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gebruikt ie dan de webinterfce? Best kans dat die op je server het netwerk scant en niet op het netwerk van de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Kaalus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:48:
Gebruikt ie dan de webinterfce? Best kans dat die op je server het netwerk scant en niet op het netwerk van de gebruiker.
Het is zowel via de App als via de Web interface. Hij scant inderdaad alleen mijn netwerk, en niet die van de gebruiker.

Ik weet dat Plex dat bijvoorbeeld wel doet. Lijkt mij dat Emby dat ook moet kunnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Luchtbakker schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:52:
[...]

Het is zowel via de App als via de Web interface. Hij scant inderdaad alleen mijn netwerk, en niet die van de gebruiker.

Ik weet dat Plex dat bijvoorbeeld wel doet. Lijkt mij dat Emby dat ook moet kunnen, toch?
Omdat pakket X iets kan, verwachten dat pakket Y dat ook kan is niet onmiddellijk aannemelijk. VLC kan .flac afspelen, en iTunes kan dat niet... om maar 1 voorbeeldje te geven.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1