Welke mediaspeler moet ik kiezen die het volgende kan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peggy73
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-03-2020
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaspeler die het volgende kan.
- goede netflix-ondersteuning, mininimaal HD, liefst 4k
- nederlandse apps zoals npo start, ziggo
- kodi
- krachtig genoeg
- ethernetaansluiting
- gebruiksvriendelijk, zowel qua aansluiting, als menu als qua afstandsbediening.

Verder vraag ik mij af of een mogelijkheid tot een kabelaansluiting een voordeel biedt? Ik zie dit soms langskomen. Zou dit mijn Horizon van Ziggo kunnen vervangen?

Ikzelf heb een macbook pro en een oude tv (geen smart-tv). Zodra deze kapot is zal ik een nieuwe kopen, maar hij doet het nog steeds prima...Ik heb een chromecast 1e generatie, maar dit heeft heeft zo zijn beperkingen. Streamen gaat alleen bij netflix goed. Verder wil ik graag KODI gebruiken en dat kan niet met de chromecast.

Ik heb mijn ook laten vallen op de MINIX U9-H. Komt goed uit testen, maar deze is ook vrij prijzig. Bij alieexpress zie ik zeer veel goedkope mediaboxen, maar dat durf ik toch niet goed aan. Heeft iemand tips voor mij?

Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 15:30
Wat wil je er aan kwijt. Ik heb een voorloper van die minix gehad. Erg blij mee, maar de minix heeft minpunten. Bijgeleverde afstandsbediening is erg slecht en de softwarematige ondersteuning is kort. Op een gegeven moment ontvang je geen nieuwe Android versies meer en dat is echt killing voor de stabiliteit. De minix draait daarnaast op een smartphone versie van Android. Dat heeft voordelen, want uitgebreide store, maar veel meer nadelen wat mij betreft. De navigatie op een minix werkt nooit echt lekker. Dat apparaat speelt overigens alles af, maar of die al goede Netflix ondersteuning heeft weet ik niet, de X8H had dat toentertijd niet.

Ik heb de minix 2 jaar geleden vervangen voor een Nvidia shield. Stuk duurder, maar kwalitatief velen malen beter dan een minix. Wat een fantastisch apparaat. Speelt alles af, goede Netflix, kodi en plex ondersteuning. Nadeel, geen volwaardige Android store. Mij boeit het niet, omdat het een mediaspeler is en geen smartphone. De software ondersteuning vanuit Nvidia is top, al stoort het me wel dat de shield nog geen dolby vision ondersteuning heeft en YouTube HDR waarschijnlijk nooit gaat ondersteunen. HDR via Netflix, Kodi en Plex werkt wel prima.

Een Vero 4K+ is ook een prima mediaspeler (volgens velen beter dan een shield) die volgens mij goedkoper is dan een shield. Geen idee hoe het zit met de Netflix ondersteuning.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 25-05-2019 19:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

DIt is aankoopadvies, dus ik verplaats je even naar het subforum daarvoor ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor een nieuwe Kodi-mediaspeler raad ik je aan om deze posts te lezen: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916 en Jorgen in "Vraag over alternatief Popcorn Hour speler" en Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"

Goed dat je niet zomaar een goedkope mediaspeler hebt aangeschaft. Daar zijn vaak problemen met de integratie van hardware (SOC) en software, waardoor hij buggy werkt, en de ondersteuning is vaak slecht. (Duur hoeft ook lang niet altijd overigens ;)) Kijk in het topic op het Kodi-forum waar je echt op moet letten bij de aanschaf. Zeker in combinatie met FHD/UHD ondersteuning van Netflix moet je op bepaalde dingen letten.

Als je na het lezen van de links nog vragen hebt, stel ze gerust.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 28-05-2019 18:12 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:49
Xiaomi Mi Box?

Heb er zojuist een besteld, dus kan er nog niet al te veel over zeggen, maar check het topic zou ik zeggen.

Android TV, dus Kodi en Netflix zijn beschikbaar, NPO start komt binnen enkele weken en Ziggo deze zomer.
https://www.totaaltv.nl/n...ple-tv-stapje-dichterbij/

Daarnaast kun je ook casten zoals een Chromecast.

Voor ethernet moet je een USB naar ethernet adapter aanschaffen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:21
Wellicht kan je in ieder geval beginnen met het vervangen van je horizon box door de Next. Nu is dit niet zaligmakend, maar het werkt een stuk beter dan de horizon, heeft ondersteuning voor Netflix en YouTube. Zelf heb ik de Vero 4k+ en voor dat geld kan je hier geen buil aan vallen.

To dare is to do

Pagina: 1