Asus A7V133 of MSI K7T turbo

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik ga een extra PC bouwen, die moet beginnen als budget PC (Duron processor), maar waar ik later (als ik weer geld heb :)) een betere proc (Athlon 2 GHz?) in duw en nog wat andere dingen. Deze PC is bedoelt als download bak, zodat ik rustig kan gamen/werken op mn andere PC. Er zal stevig op gedownload worden (1Mb/s). En nu twijfel ik dus tussen deze 2 plankjes, de Asus A7V133 of MSI K7T turbo. Weet er iemand of hier ook een Palomino in kan, of is dat nog niet bekend.

Heeft er iemand een nuttig advies?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Enige KT133a mobo waarvan gezegd word dat er Palomino's op kunnen (Athlon 4 dus ;) ) is de Abit KT7A...

Maar ja, als je tussen die 2 moet kiezen.. tja.. moeilijk... de MSI is wel een stuk goedkoper...

Lees wat reviews enzo zou ik zeggen...

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24
Als op het ene KT133A bordje Athlon4's kunnen zal dat op een ander bord met dezelfde chipset ook wel kunnen.

Kan me niet voorstellen dat Asus daar de boot mee wil missen.

• Byte_Me
Op vrijdag 27 juli 2001 01:37 schreef BrZ het volgende:

de MSI is wel een stuk goedkoper...

lees wat reviews enzo zou ik zeggen...
De prijs maakt niet veel uit, scheelt een tientje in de pricewatch. Ik heb al aardig wat revies gelezen, en daarom heb ik besloten een van deze twee plankjes te gaan halen. Volgens de reviews is de asus het snelste, en de MSI het stabielst. Tsja, lastige keuze...

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 22:56

Sogree

..::te huur::..

de A7V ondersteunt de Palomino vanaf biosversie 1008.01D

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bios/index.htm

de A7V133 ondersteunt hem nog niet, maar het lijkt mij sterk dat als een voorloper het kan, de opvolger het niet zou kunnen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36
Op vrijdag 27 juli 2001 01:56 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

De prijs maakt niet veel uit, scheelt een tientje in de pricewatch. Ik heb al aardig wat revies gelezen, en daarom heb ik besloten een van deze twee plankjes te gaan halen. Volgens de reviews is de asus het snelste, en de MSI het stabielst. Tsja, lastige keuze...
als je er een downloadbak van maakt... moet ie natuurlijk wel stabiel zijn....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 27 juli 2001 02:08 schreef Sogree het volgende:
de A7V ondersteunt de Palomino vanaf biosversie 1008.01D

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bios/index.htm

de A7V133 ondersteunt hem nog niet, maar het lijkt mij sterk dat als een voorloper het kan, de opvolger het niet zou kunnen
Hmmm vaag... aangezien de palomino alleen in 133MHz FSB versie komt en dat kan de A7V dus niet aan :?

Verwijderd

Een feature die ik op de MSI heb gemist, is een jumper voor het omzetten van de RAID controller naar een ATA100 controller: Voor harde schijven maakt dit niet uit (je maakt dan een array aan van 1 schijf): Voor bijv. ZIPdrives wel. ZIP100's werken dus niet op een K7T Turbo :(

Als je sowieso RAID gaat gebruiken, maakt het niet uit.

Heb zelf de Asus, heb wat mindere ervaringen qua MSI: Paar dode borden tegengekomen, en een paar die redelijk snel de geest gaven...

Verder is mijn A7V133 i.i.g. vreselijk stabiel. Heb hier eigenlijk geen vastlopers wotsoever (win2K / win98), terwijl hier toch afwisselend edonkey, divX, online games, normale games etc etc etc worden gedaan :)
Daarbij heb ik alle PCI sloten volgepropt (zie sig)

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik een asus nemen ik heb nu drie MSI K7T Turbo borden gehad en allemaal waren ze zeer onstabiel :( en gingen kapot.Ik heb nu een asus A7V133 *D en die loopt als een trein.

Verwijderd

Volgens MIJ kan je het beste een MSI K7T Turbo nemen, want die is KT133A.

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
De A7v133 heeft ook een KT133a chipset..
Dat boeit dus niet :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Ik verkoop beide borden en de MSI K7T TURBO heeft een veel hoger uitvalpercentage dan de ASUS A7V133. Zelf zou ik dus een A7V133 kopen (heb ik ook gedaan >:) )

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou ook voor de A7V133 gaan. Schoonvader heeft een Turbo en het kost gewoon meer moeite en meer tijd om alles stabiel te krijgen.

Verwijderd

Heb een A7V133, loopt als een trein. :) geen ervaring met MSI bord, maar die Asus bevalt mij prima!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik ben ook niet echt 100% overtuigd van de stabiliteit van de MSI moederborden. Heb er hier intussen 6 lopen, en ze crashen iedere middag wel eens tijdens NFS Porsche...

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op vrijdag 27 juli 2001 08:51 schreef werty het volgende:
Een feature die ik op de MSI heb gemist, is een jumper voor het omzetten van de RAID controller naar een ATA100 controller: Voor harde schijven maakt dit niet uit (je maakt dan een array aan van 1 schijf): Voor bijv. ZIPdrives wel. ZIP100's werken dus niet op een K7T Turbo :(
Waarom zou je een ATAPI-Device op een ATA-controller plakken ???? Je maakt toch geen snelheidswinst.

-

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

'k heb 'n MSI K7T Turbo waarop 'n Athlon 1200 (266FSB) @ 1333 draait gekoeld door 'n Alpha PAL6035. Voor een goede airflow heb ik ook nog eens twee 80x80 Coolermaster ventilators in m'n cast zitten (een intake, een outtake). Overclocken van de FSB heb ik nog niet geprobeerd met Mtec :r geheugen. Verder heb ik 'n Hercules Prophet 4500 (Kyro II) en 'n Terratec DMX XFire 1024 in de machine zitten.

Ik heb nog geen een vastloper gehad (en dat met Mtec :r ) geheugen, afgezien van de problemen die m'n Alcatel USB modem heeft veroorzaakt. Maar die laatste schijnt een probleem te hebben met alle VIA based mamaplankjes (ook voor iNtel CPU's).

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Byte_Me
Okee, bedankt voor jullie hulp, het wordt de asus. laat de topic maar wegzakken.
Pagina: 1