Extra kosten bij motorkap opnieuw laten spuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.957 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik heb begin Januari mijn motorkap laten spuiten (hele kap, geen spotrepair) en nu begon 2 weken de lak van de motorkap af te bladeren.

Ben gelijk teruggegaan naar de garage en aangegeven dat ze dit moeten herstellen op hun eigen kosten (garantie e.d). Garage gaat hier mee akkoord en geeft aan dat ze mij nog bellen om afspraak in te plannen (in verband met huur auto).

Ondertussen heb ik een afspraak gemaakt maar nu hoor dat de benzine kosten voor mijzelf zijn. (rest van de kosten betalen hunzelf)

Mijn vraag is aan de medetweakers, wat moet ik hiervan vinden? In mijn optiek vindt ik vreemd dat ik de benzine van de huurauto moet betalen (dit in verband met de benzine prijzen, rijdt zelf namelijk een diesel auto)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt ook kiezen om geen leenauto te nemen of er niet mee te rijden. Ik vind het 'normaal' dat die kosten voor jezelf zijn. En het verschil tussen benzine en diesel ga je op 1 dagje rijden toch nauwelijks merken? :? Of hoeveel km was je van plan te gaan rijden?

edit:
Exact wat @Malt007 zegt...

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 24-05-2019 12:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 17:10
Weer zo'n topic waarbij je denkt 'kom op zeg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Nu online
Room42 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:48:
Je kunt ook kiezen om geen leenauto te nemen of er niet mee te rijden. Ik vind het 'normaal' dat die kosten voor jezelf zijn. En het verschil tussen benzine en diesel ga je op 1 dagje rijden toch nauwelijks merken? :? Of hoeveel km was je van plan te gaan rijden?
Rijdt dagelijks minimaal 100km (woon/werk en prive km). Tevens rekenen 3 dagen repatie/spuit werk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:24

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

En als je wel in je eigen auto gereden had, wie had dan de benzine betaald??

Echt te kansloos dit.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Nu online
Sparhawk schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:49:
En als je wel in je eigen auto gereden had, wie had dan de benzine betaald??

Echt te kansloos dit.
Diesel en benzine prijs zit behoorlijk verschil in ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ExploitSolo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Rijdt dagelijks 100km (woon/werk en prive km). Tevens rekenen 3 dagen repatie/spuit werk
Ok, dus stel dat je 1:10 rijdt, het prijsverschil tussen diesel en benzine zo'n 30 cent is, ben je dus 9 euro extra kwijt.

Dude...!!!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:40

D4NG3R

kiwi

:)

Een leen/huurauto is geen verplichting, jij kiest er zelf voor om deze te gebruiken. Het feit dat ze hem gratis uitlenen en dat jij enkel de brandstof moet betalen vind ik al behoorlijk coulant.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 15:02
Room42 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:51:
[...]

Ok, dus stel dat je 1:10 rijdt, het prijsverschil tussen diesel en benzine zo'n 30 cent is, ben je dus 9 euro kwijt.

Dude...!!!
Ik was exact hetzelfde aan het typen.. je was me net voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 17:10
ExploitSolo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Rijdt dagelijks minimaal 100km (woon/werk en prive km). Tevens rekenen 3 dagen repatie/spuit werk
Dus 300km, grofweg 1:15 benzine en 1:20 diesel. bij prijzen van 1,80 en 1,50 komt dat neer op 13,50 verschil. 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Jeetje zeg. Maak maar een Tikkie aan en deel de QR code. Dan maken we allemaal een kwartje over en kost het je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Nu online
D4NG3R schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:51:
Een leen/huurauto is geen verplichting, jij kiest er zelf voor om deze te gebruiken. Het feit dat ze hem gratis uitlenen en dat jij enkel de brandstof moet betalen vind ik al behoorlijk coulant.
Ben ik helemaal mee eens bij de 1e herstel (waar ik genoeg voor heb betaald) maar niet omdat HUN niet goed spuiten en dat de verf op motorkap begint te bladeren kan ik weer langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:19
Ik vind dat je niet moet zeuren.

De garage biedt aan het op te lossen en je krijgt ook nog eens een leenauto. Wat wil je nog meer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
ExploitSolo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Ben ik helemaal mee eens bij de 1e herstel (waar ik genoeg voor heb betaald) maar niet omdat HUN niet goed spuiten en dat de verf op motorkap begint te bladeren.
Het gaat om een tientje!!!!
CurtPoindexter schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:53:
Jeetje zeg. Maak maar een Tikkie aan en deel de QR code. Dan maken we allemaal een kwartje over en kost het je niks.
Dit kan je ook doen.. kom op zeg om 10 euro een topic maken om te kijken of het normaal is.. Ja ik vind het normaal en ik had je ook de huurauto zelf laten betalen als je zo moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Ben ik helemaal mee eens bij de 1e herstel (waar ik genoeg voor heb betaald) maar niet omdat HUN niet goed spuiten en dat de verf op motorkap begint te bladeren kan ik weer langskomen.
ONZIN! (en het is 'zij').

Je krijgt gewoon de faciliteit van de huurauto. Dat je voor het verbruik betaalt is volstrekt normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 24-05-2019 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:40

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

En zij fixen nu het spuitwerk, opnieuw; Het feit dat jij gratis een huurauto meekrijgt is extreem coulant.

Het gaat hier om spuitwerk, het is niet alsof ze een reparatie aan de motor hebben verkloot waardoor je fysiek niet meer kon rijden.

Het geld dat jij neer hebt moeten leggen voor brandstof in die drie dagen tijd is verre van genoeg om bij een andere keet een auto te huren, laat staan als je ook de brandstofkosten daar er bij mee telt. :w

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2019 12:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:31
Het kost je niet meer, maar minder!

Stel je hebt de meest voordelige diesel er er bestaat, dan kost een kilometer je nog steeds 15-20 cent met je eigen auto. Dit zijn alle variabele kosten inclusief onderhoud en afschrijving. Dat kost je dus dagelijks minimaal € 15,-

Een leen benzine auto verbruikt maximaal 7l/100km. Dat is dus maximaal € 12,60.

Ik vind dat je de garage € 2,40 moet betalen aan bespaarde kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Nivado op 24-05-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Nu online
Heb duidelijk antwoord. Thanks iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@ExploitSolo je kunt ook in die huurauto een paar km/h minder hard rijden, dan verbruik je minder en ben je misschien nog goedkoper uit dan met je eigen auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knee-Buckler
Room42 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:57:
@ExploitSolo je kunt ook in die huurauto een paar km/h minder hard rijden, dan verbruik je minder en ben je misschien nog goedkoper uit dan met je eigen auto.
Klopt want hij heeft dan met zijn eigen auto (want die staat stil) geen afschrijving :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik vind dat ze je een nieuwe auto moeten geven. Wat denken die mensen wel niet, een beetje fouten maken. Ik als mens maak nooit fouten. Ongehoord. Ik als consument heb rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Om enigzins inhoudelijk te reageren.

Je hebt niet eens recht op die auto, als je de algemene voorwaarden van de spuiter erbij pakt zal daarin staan dat hij gevolgschade van de hand wijst. Dat doet namelijk iedereen met een bedrijf en gezond verstand. Gevolgschade is wettelijk niet beperkt en kan dus enorm oplopen. Daar valt ook niet tegen te verzekeren, immers praktisch kan het onbeperkt zijn.

Waar je recht op hebt is herstel van het aangeschafte werk. Dat jij als gevolg daarvan geen auto hebt is gevolgschade en gegarandeerd uitgesloten. Dat geld dus ook voor je brandstof, de tijd dat het kost om je auto te brengen en het loterij lot met de hoofdprijs dat je daardoor mis liep.

De leenauto is coulance en goodwill, wees er blij mee.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dat de brandstofkosten voor jou zijn, lijkt me volkomen normaal.
Maar misschien is het wel een diesel die je gratis mee krijgt en anders kan je daar om vragen toch?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-04 16:11
Neem je toch lekker je eigen auto mee? Zonder motorkap doet hij het ook prima hoor.

Als je dat een beter idee vind. Scheelt toch mooi een tientje aan brandstof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit topic kan ondertussen wel dicht. De TS heeft zijn antwoord al gevonden.
Wel wil ik iedereen erop wijzen dat we hier netjes met elkaar omgaan en dat inhoudelijk reageren ook hier van toepassing is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.