Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dochterlief heeft in haar enthousiasme mijn iPhone X van de tafel laten vallen.
Nu zit er een barst in de achterkant en ik wil deze graag repareren. Voorkant is niet kapot en telefoon werkt nog prima.
Dit valt gelukkig onder de kostbaarheden verzekering maar hiervoor is dus wel een inschatting nodig van de kosten.

Op de site van Apple vond ik 591 Euro als bedrag voor de overige reparaties en dat heb ik ook doorgegeven:
https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Bij de Amac winkel wilde ze de telefoon niet repareren en boden alleen een swap aan van 759 Euro.
Scheelt een hoop geld dus. Via Apple site zelf kom ik niet veel verder.

Heeft iemand ervaring met reparaties / vervangen van iPhones via een Apple premium reseller als de achterkant kapot is? Is daar gekozen voor vervangen ipv repareren?

Beste antwoord (via smesjz op 24-05-2019 14:20)

Sowieso lekker via Apple laten doen. Komen ze je telefoon thuis ophalen en terugbrengen en hoef je geen zaken te doen met Amac... Dat is sowieso een behoorlijk rukbedrijf. En met zo'n swap krijg je inderdaad een vervangende iPhone; heb je ook meteen een gloednieuwe accu, dus de kosten voor vervanging daarvan kan je weer een paar jaar verder vooruit schuiven. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Vervanging is in dit geval je enige optie als je het door een geautoriseerde partij laat doen. Dat kost inderdaad € 591,10 zoals je zelf ook al gevonden hebt op de website bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
MelvinW schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:35:
Vervanging is in dit geval je enige optie als je het door een geautoriseerde partij laat doen. Dat kost inderdaad € 591,10 zoals je zelf ook al gevonden hebt op de website bij Apple.
Ja, maar de prijs op de website van Apple is voor reparatie, niet voor het vervangen blijkbaar. Anders had Amac wel die prijs genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

smesjz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Ja, maar de prijs op de website van Apple is voor reparatie, niet voor het vervangen blijkbaar. Anders had Amac wel die prijs genoemd.
Via Apple aanmelden voor reparatie, en Amac lekker vergeten (hun service is waardeloos)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Mar.tin schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Ze noemen het een reparatie, in werkelijkheid zullen ze je toestel gewoon swappen voor een nieuwe.

Je kan hem ook in een bak water gooien, met de auto eroverheen rijden, enzovoort, het bedrag blijft hetzelfde :)
Maar laat 'm niet in de WC vallen, dan willen ze er niks mee te maken hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1149113

Achterkant vervangen doet Apple inmiddels ook, alleen ligt het volgens mij aan de monteur of degene die hem beoordeelt. Ene keer vervangen ze hem wel de andere keer vervangen ze het hele toestel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!
Sowieso lekker via Apple laten doen. Komen ze je telefoon thuis ophalen en terugbrengen en hoef je geen zaken te doen met Amac... Dat is sowieso een behoorlijk rukbedrijf. En met zo'n swap krijg je inderdaad een vervangende iPhone; heb je ook meteen een gloednieuwe accu, dus de kosten voor vervanging daarvan kan je weer een paar jaar verder vooruit schuiven. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Got it. Via de Apple site na aanmaken van een case voor reparatie zie ik nu ook: "Reparatietype: Vervanging van het product (6-10 dagen)"

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het lang duren, maar beter dan weer naar de Amac gaan voor een blijkbaar niet kloppend verhaal over 759 Euro als kosten hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smesjz schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:16:
Got it. Via de Apple site na aanmaken van een case voor reparatie zie ik nu ook: "Reparatietype: Vervanging van het product (6-10 dagen)"

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het lang duren, maar beter dan weer naar de Amac gaan voor een blijkbaar niet kloppend verhaal over 759 Euro als kosten hiervoor.
Dat klopt vast wel, daar zit gewoon een extra bedrag aan administratie/handlingkosten voor Amac bovenop. ;)
Dat mogen ze doen. Zo koste vorig jaar een accuvervanging bij Apple €29 en bij Amac €39. Meer dan een derde extra toeslag. Als ik kijk naar deze prijs in vergelijking met de prijs bij Apple, dan zit daar ook een commissie op van zo'n 30%. Winst voor Amac.

Ook bij Amac zou hij waarschijnlijk niet ter plekke worden omgeruild trouwens, maar als je dat graag wilt kan je altijd nog overwegen om een afspraak te maken bij een Genius bar in de Apple Store. (Amsterdam, Den Haag, Haarlem)

Over het algemeen gaat het omruilen best snel bij Apple trouwens. Waarschijnlijk is dat de volledige turn-around tijd, dus zowel het ophalen van het oude en leveren van nieuwe toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 14:14
Als je hem sneller wil swappen kan je een afspraak maken in de winkel van Apple (Den Haag, Haarlem of Amsterdam). Wisselen ze direct je hele iPhone om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
ex87 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:06:
Als je hem sneller wil swappen kan je een afspraak maken in de winkel van Apple (Den Haag, Haarlem of Amsterdam). Wisselen ze direct je hele iPhone om.
Dat zou een optie zijn geweest als het niet minstens 1.5u rijden was vanaf mn woonplaats.

Enige vervelende van de ophaalservice door UPS is dat ze geen specifiek tijdframe noemen waarop ze vandaag langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

smesjz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:39:
[...]

Dat zou een optie zijn geweest als het niet minstens 1.5u rijden was vanaf mn woonplaats.

Enige vervelende van de ophaalservice door UPS is dat ze geen specifiek tijdframe noemen waarop ze vandaag langs komen.
En, alles voor elkaar nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Yes. Maandag was de telefoon opgehaald door UPS en woensdag een nieuwe gekregen via DHL vanuit Tsjechië. Kostte me eindelijk 150 euro ivm eigen risico en rest ging gelukkig via kostbaarheden verzekering.
En vervolgens toch maar een Apple hoesje voor bescherming gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 22:07
Mar.tin schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Ze noemen het een reparatie, in werkelijkheid zullen ze je toestel gewoon swappen voor een nieuwe.

Je kan hem ook in een bak water gooien, met de auto eroverheen rijden, enzovoort, het bedrag blijft hetzelfde :)
Dat is niet waar. Catastrofale schade repareren ze niet en rekenen ze voor een nieuw toestel de vervangingswaarde (= ~nieuwprijs). Dan heb je het wel bont gemaakt (toestel in meerdere stukken, etc)

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 10-06-2019 14:17 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1