Ik kan het antwoord hierop niet vinden. Als ik een smartphone koop die aangeeft een De/Fr/It versie te zijn. Heeft dit alleen betrekking op de taal. Of ook op verschillen in hardware/bandbreedte en eventuele andere locks?
Vraag
Alle reacties
@SoundByte over welke smartphones hebben we het dan precies?
Maar over het algemeen maakt dat helemaal niks uit. De banden zijn hetzelfde, de software is meestal hetzelfde en locks bestaan voor zover ik weet ook niet meer. Verder is Android multi-language, waardoor je de taal gewoon kan kiezen.
Maar over het algemeen maakt dat helemaal niks uit. De banden zijn hetzelfde, de software is meestal hetzelfde en locks bestaan voor zover ik weet ook niet meer. Verder is Android multi-language, waardoor je de taal gewoon kan kiezen.
Heel europa gebruikt dezelfde frequentie banden voor mobiele telefonie. Deze wil in bijvoorbeeld de VS of Japan wel anders zijn.
Soms zit er branding op van een buitenlandse provider. Ook kan het zijn dat sommige dingen niet goed werken, bijvoorbeeld bij Sony NL-Alert.
Het maakt wel uit, verschilt trouwens wel per fabrikant. Samsung gebruikt voor elk land een andere firmware. In de firmware uit andere landen worden bijv geen settings opgenomen voor 4G belllen en bellen over Wifi. Met een buitenlands toestel zal je hiervan dan geen gebruik kunnen maken. Hoe het bij andere fabrikanten zit weet ik niet maar zal zomaar vergelijkbaar over hetzelfde kunnen zijn.
Apple lost dit beter op door de providersettings waarbij de provider/land specifieke settings er bij worden geladen n.a.v. de sim die in het toestel is gestoken.
Apple lost dit beter op door de providersettings waarbij de provider/land specifieke settings er bij worden geladen n.a.v. de sim die in het toestel is gestoken.
Antenne en masten malloot