Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor werk, beetje games en 3d printen/ slicen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• foolish_child
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 11:55
Hoihoi, ik heb de vakantiegeld binnen en ga een deel besteden aan een nieuwe laptop. Ik heb er in totaal €800 - €1000 voor over - deels zelf betalen en deels via fiscfree en de werkgever.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk is het voor Word/ PowerPoint/ Excel en Acrobat gebruik, maar daarnaast wil ik een beetje kunnen gamen. Niet ubersnelle fps maar wel Kingmaker. Ik ben nu ook bezig met 3d printen, dus in een vlotte tempo de slicer kunnen draaien vind ik belangrijk. Eventueel ook blender erop leren.

Wat is je budget?
Da's tussen €800 en €1000. Krap.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, af en toe naar het werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb drie opties al gevonden op fiscfree, en hier zijn ze in de Pricewatch:
Lenovo Ideapad 720-15ikb-81ag0032mh
HP Pavilion 15-cx0030nd
Acer Aspire 5 A515-52g-73dl

Alle drie zijn 15,6" met verschillende Core i7 processoren, 8 GB RAM, een SSD en 1 TB aan HDD.
De Lenovo heeft mijn voorkeur omdat ik al goeie ervaringen met een Lenovo hebben (het vervangt mijn trouwe, ouwe y510p) alleen heb ik geen ervaring met een Radeon. Maakt het veel uit?

Overwegingen
De Acer heeft 256GB aan SSD, de andere twee 128 GB, maar die worden steeds goedkoper.
De HP heeft een GTX1050 en die doet het beter dan de andere twee (MX150 en Radeon RX560, alhoewel de Radeon 4GB heeft). Maakt dit veel uit?
De Lenovo heeft een 7th gen processor, de andere 2 een 8e. Ik heb gelezen dat de 8th gen aantoonbaar beter presteert, maar kan niet goed inschatten of dit opgevangen gaat worden met de 4GB videogeheugen. Mede hierdoor mijn post.

Alvast bedankt, in ieder geval!

[ Voor 7% gewijzigd door foolish_child op 24-05-2019 15:05 ]

Alle reacties

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-11 21:16
Mss een nieuwe lenovo y540? kost momenteel 999€ voor het instapmodel. Maar je kunt nog wat customizen.

https://www.lenovo.com/be...1SYCTO1WWNLBE0/customizen

Het OS kost 181€, dat kan je er eventueel aflaten, dat kan je ergens anders goedkoper vinden. en ipv de i5 de i7 dan nemen, zijn ook processoren van de laatste generatie. en met de coupon telespring gaat er nog een 10% van de prijs af.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik ben persoonlijk groot fan van de Dell Latitude serie.
Daar ook al eens naar gekeken?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• foolish_child
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 11:55
Die Y540 is heel mooi, alleen niet beschikbaar via de PC Privé/ fiscfree regeling. Wel zo mooi dat ik geneigd ben om door te gaan sparen in plaats van de helft via de werkgever te financieren!

Dell Latitude heb ik nog niet bekeken, ga ik doen! Bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door foolish_child op 24-05-2019 21:02 ]