Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

probleem met games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martijn_Dtc
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-06-2019
Mijn vraag
hoe kan ik mijn games soepel laten lopen is er misschien software die ik kan gebruiken
want als ik fortnite, gta, pupg, speel laat het allemaal traag en het werkt niet smoot
Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb in mijn pc een Q6600 cpu, ram 8bg en een 1050it

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al wat wat aan mensen gevraagt en die zeiden het zou moeten werken want mijn video kaart doet ook vrij weinig met games de fans staan dan gwn stil dus hij word niet warm

ik hoop dat iemand mij kan helpen hier mee.

alvast bedankt mvg Martijn

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn_Dtc op 24-05-2019 11:23 ]

Alle reacties

• Izamito
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:44
Welke games heb je issues mee met spelen? Dat zou namelijk al helpen met het zoeken naar een oplossing.

Een Q6600 is ook al een oudje wat betreft CPU, dus CPU intensieve games zullen daar nog best wel eens over kunnen struikelen.

"Tja, als je Lego niet meer leuk vindt, dan ben je pas echt oud."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

- Welke games?
- Wat loopt er niet soepel?
- Voldoe je aan de systeemvereisten?
- Heeft het eerder gewerkt?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
Dat je videokaart weinig doet, is omdat je CPU het waarschijnlijk niet kan bijbenen/
Je hebt een CPU uit 2007 (12 jaar oud) gecombineerd met een relatieve nieuwe GPU.

Zit er dik in dat in meeste games die 1050ti maar op 25% werkt omdat de CPU het niet kan bijbenen en m letterlijk naar beneden trekt.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Martijn_Dtc
kan ik niet zeg maar ergens instellen dat hij meer van de videokaart pakt inplaats van de cpu

• Turismo
Martijn_Dtc schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:24:
kan ik niet zeg maar ergens instellen dat hij meer van de videokaart pakt inplaats van de cpu
Zo werkt dat niet...
Het is alsof je vraagt ik heb mijn auto geupgrade naar 1000 pk maar de rest niet, hoe kan ik nu veilig 500km p/u rijden, kunnen we wellicht wat van de pk naar de remmen verschuiven ofzo?.

[ Voor 28% gewijzigd door Turismo op 24-05-2019 11:38 ]

• Martijn_Dtc
oke dus ik moet gewoon kijken voor een andere cpu is het beste

• Turismo
Martijn_Dtc schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:27:
Dat klopt (+nieuw mobo/geheugen), het is totaal ongebalanceerd momenteel

Weet ik natuurlijk nog steeds niet of je de gewenste performance gaat halen.
Zoals gezegd een vermelding van je games target resolutie en op welke kwaliteit je wil spelen is wel handig om beter advies te geven.

Verwijderd

Meer voor 90% aan onderdelen voor een nieuwe pc. Enige wat nog de moeite waard is, is die videokaart.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 11:29 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:54
Nee, het is het beste als je duidelijkheid geeft. Check gewoon even ingame of je CPU op 100% staat.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Resolutie en grafische instellingen flink naar beneden knallen is de enige manier om meer FPS te krijgen, en dan denk ik alsnog dat het een beetje een verloren strijd is. De Q6600 is een twaalf jaar oude CPU, daar kun je niet meer van verwachten dat het moderne games gaat bijbenen. Ook zullen je RAM en moederbord aan de oude kant zijn. Een nieuw moederbord/CPU/RAM combo zal dus je beste optie zijn, de 1050Ti kun je nog meenemen.

EDIT: En sommige games zullen niet eens meer werken op een Q6600, die heeft geen SSE4 extensies waardoor games zoals Apex Legends niet draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 11:37 ]

• Turismo
Nog even voor je beeldvorming, deze video toont duidelijk aan wat jij waarschijnlijk ook ziet.
Ik zat er niet veel naast, een 1050ti werkt op 40~50% in de meeste games.

Afhankelijk van je budget kan je dan kiezen voor nieuwe onderdelen of een upgrade uit vraag en aanbod, staan genoeg I5 2500k upgrades te koop

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-11 20:33
Geef anders even aan of en wat je budget is voor het vernieuwen van je systeem en dan kunnen we je hier vast helpen met het samenstellen van een leuke machine.

• casrutjes
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05-2022
Vervang het moederbord, CPU en de RAM. Dan loopt hij beter als het goed is.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:28
Dat houdt ook in dat je een ander moederbord en geheugen moet hebben en de voeding zal ook aan vervanging toe zijn na zoveel jaren. Bijna een nieuw systeem dus.
Wat is je budget?
Pagina: 1