Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht : Interne bel op netstroom over UTP

Pagina: 1
Acties:

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 21:46

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Ik zoek :

Een simpele bel op netstroom, liefst over het interne bekabelde netwerk.

Dus een drukker op netstroom, en op een andere plek in het gebouw binnen hetzelfde (liefst bekabelde utp)netwerk een deurbelontvanger/bel ook op netstroom.

Edit :
Het is bedoeld als soort "alarm belletje" zodat de andere persoon gewaarschuwd word.
Een batterij oplossing is een harde NEE
Iets met een mobiele telefoon is niet de bedoeling.
Klik aan klik uit is qua bereik net niet handig.
4 van de 8 aders gebruiken is niet gewenst, wil me niet tot 100Mbps beperken.

Na me suf gegoogled te hebben kan ik dit niet vinden. Allerhande draadloze bellen, oplossingen op batterijen, maar niet wat ik zoek.

Help :+

[ Voor 27% gewijzigd door Atomic2005 op 24-05-2019 17:25 ]

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
230V op een deurbel lijkt me niet verstandig.

Een ip-deurbel op POE ?
https://www.webstore4ipcameras.nl/X-Security_XS-V2101E-IP
YouTube: Vandal Proof Villa Outdoor Station Test - Dahua

@Possible kan daar vast wel een ding dong notificatie op je telefoon van maken. (met foto)

[ Voor 47% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-05-2019 11:47 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

AUijtdehaag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:39:
230V op een deurbel lijkt me niet verstandig.
Ik denk ook niet dat TS bedoelt dat er 230V wisselstroom over de drukker moet gaan :+ Als er maar een stekker aan zit.

Bij gebrek aan standaard product (alle bellen die ik zie hebben ingebouwde camera) zul je zelf aan de bak moeten. Neem een Arduino nano met rj45-shield, gebruik de bestaande drukker als input (natuurlijk wel loskoppelen van de 12V beltrafo) en verstuur bij het indrukken van de drukker een bericht naar een MQTT-server. Vervolgens kun je eindeloos veel ontvangers toevoegen die een zoemer laten afgaan als het MQTT-bericht wordt gepublished.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

D-bell

Deze heeft ethernet op de beldrukker en de andere kant kan een pc of nvr zijn (Onvif compatible).
Stel je Google skills maar bij, ik zocht op ethernet doorbell en vond wel meer leuks :)
Een camera er op is bijna onvermijdelijk.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Het is bedoeld als interne bel binnen een bedrijfspand. Niet 230V over een dun beltrafo draadje haha
En liefst zonder camera, gewoon een drukker.

@AUijtdehaag : Het is niet voor thuis bedoeld, Dan had ik of jou of @Possible (oftewel Hans Klok :+ ) wel gevraagd idd. En vwb foto meesturen, ik heb inmiddels al 639 telegram melding dat mn Atlantic Boiler is gestart, dus dat gedeelte is nog niet helemaal top >:)

Beide kanten moeten gewoon aan IP. En een losse 230V adapter ernaast oid.

[ Voor 23% gewijzigd door Atomic2005 op 24-05-2019 12:55 ]

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 18:58
Atomic2005 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:52:
Het is bedoeld als interne bel binnen een bedrijfspand. Niet 230V over een dun beltrafo draadje haha
En liefst zonder camera, gewoon een drukker.
Als je een simpele deurbel zoekt, snap ik niet waarom deze gekoppeld moet worden aan een netwerk. Wat wil je met het signaal doen als er aangebeld wordt?

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
reb3lzrr schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Als je een simpele deurbel zoekt, snap ik niet waarom deze gekoppeld moet worden aan een netwerk. Wat wil je met het signaal doen als er aangebeld wordt?
Op de 2 plekken in het pand waar drukker en ontvanger moeten komen ligt wel bedraad utp en 230V. Er is niet de mogelijkheid een andere kabel tussen die twee plekken te trekken.
Vandaar...

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 18:58
Atomic2005 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Op de 2 plekken in het pand waar drukker en ontvanger moeten komen ligt wel bedraad utp en 230V. Er is niet de mogelijkheid een andere kabel tussen die twee plekken te trekken.
Vandaar...
Ik mis nog het antwoord op wat je met het signaal gaat doen. Want als ik je zo hoor volstaan twee losse, ongekoppelde, traditionele deurbellen ook gewoon...

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:19
1 plek moet een bel komen. 1 plek moet de drukker komen. Er is alleen IP connectiviteit tussen deze 2 plekken, geen wireless/2draad. Dus een traditionele bel gaat niet volstaan.

Ik zou wat in elkaar fietsen met een ethernet relay kaart maar daar moet wel wat voor geprogrammeerd worden. Makkelijkste is denk ik toch een slimme deurbel te gebruiken met een dedicated tablet/schermpje. Deze kan ook geluid maken dacht ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:04
Gewoon een kill aan klik uit ( of iets soortgelijks) belsetje en er en adapter aanmaken ipv batterijen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ligt het stroomdraad tussen de 2 punten? Je kan als beldrukker een schakelaar gebruiken (of een beldrukker gebruiken die tegen 230V kan). Als je dan een schakelaar pakt die terugspringt (volgens mij heet dat een wipschakelaar) dan kan je een buzzer op 230V af laten gaan zolang die schakelaar ingedrukt is.

Simpel schema:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4SCjYQB/schema.png

[ Voor 25% gewijzigd door Cheesy op 24-05-2019 15:49 ]

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
@reb3lzrr Het volstaat dat er geluidssignaal af gaat. Verder ga ik daar niets mee "doen".

Precies de situatie die @Jim423 aan geeft hierboven. Maar met tablets etc is too much. Het is alleen bedoeld dat 1 collega een signaaltje kan geven zodat de andere collega weet dat hij moet komen...

@No Hands dan zit je met het bereik, net niet handig/fullproof genoeg

@Cheesy Ja op beide plekken is electra 230V aansluiting en die komen beide uit dezelfde meterkast.. Hoe bedoel je dat precies? Edit : Ah, jij bedoeld 1 electra draad van A naar B. Nee, er hangt op beide plekken gewoon een groepenkast die uit dezelde meterkast vandaan komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Atomic2005 op 24-05-2019 15:52 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Koop bij de plaatselijke bouwmarkt een paar RJ45 plugjes, wat kabel en ga zelf aan de slag. Het is 12V of 24V met een standaard bel trafo. Dus het moet niet zo moeiljk zijn om het zelf te fabrieken.

Bel = 2 draden een + en een -
Travo = 2 draden voor de bel kant + en een -
Schakelaar = 2 draden.

Eerst de schakelaar:
Neem een RJ45 knip daar een op pin 1 en pin 8 een draad in. Sluit deze aan op de drukknop.

De travo en de bel (er van uitgaande dat deze zich naast elkaar bevinden.
Neem de + van de travo en knijp deze op pin 1 van een RJ 45
Neem de + van de bel en knijp deze op pin 8 van de RJ 45
Monteer een draad tussen de bel - en de travo -

Plug de RJ45's in en je bent klaar.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:51:
Koop bij de plaatselijke bouwmarkt een paar RJ45 plugjes, wat kabel en ga zelf aan de slag. Het is 12V of 24V met een standaard bel trafo. Dus het moet niet zo moeiljk zijn om het zelf te fabrieken.

Bel = 2 draden een + en een -
Travo = 2 draden voor de bel kant + en een -
Schakelaar = 2 draden.

Eerst de schakelaar:
Neem een RJ45 knip daar een op pin 1 en pin 8 een draad in. Sluit deze aan op de drukknop.

De travo en de bel (er van uitgaande dat deze zich naast elkaar bevinden.
Neem de + van de travo en knijp deze op pin 1 van een RJ 45
Neem de + van de bel en knijp deze op pin 8 van de RJ 45
Monteer een draad tussen de bel - en de travo -

Plug de RJ45's in en je bent klaar.
Nee, want er draaien gewoon computers etc over die UTP kabels. Als die kabel niet gebruikt zou worden had ik het allang opgelost :+
Ik kan niet zomaar die kabel er uit trekken. Daar draaien computers aan. Ik kan niet "zomaar" een paar aders er af smokkelen. Er loopt 1x utp van eene plek naar andere plek. Aan beide kanten een switch er aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Atomic2005 op 24-05-2019 15:55 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Atomic2005 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Nee, want er draaien gewoon computers etc over die UTP kabels.
En? Het is een end to end kabel, hoeft niet via een switch. Ik neem aan dat er een rail is met UTP aanslutingen die ergens op een wand uit komen.

Heb je geen vrije kabels liggen dan houd het gewoon op.

[ Voor 22% gewijzigd door Wim-Bart op 24-05-2019 15:56 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Ik moet denken aan KNX. Weet niet of dat peer-2-peer tussen 2 unit (schakelaar en relais) kan. Maar je zou dan standaard deurbel + knop kunnen aansluiten.

Edit: een KNX / IP router bridge kost minimaal 200€. Heb je wel iets :)

reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken

Of even kijken in de lijst van industriële data-bussen. Als je een actor en switch voor RS-485 kunt vinden, als voorbeeld, ben je met 2x RS-485 naar ethernet bridges ook klaar.

Wikipedia: List of automation protocols

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 16:20 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Atomic2005 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:50:

@Cheesy Ja op beide plekken is electra 230V aansluiting en die komen beide uit dezelfde meterkast.. Hoe bedoel je dat precies? Edit : Ah, jij bedoeld 1 electra draad van A naar B. Nee, er hangt op beide plekken gewoon een groepenkast die uit dezelde meterkast vandaan komen.
Ik heb een schema toegevoegd aan m'n post en ging daar inderdaad uit van een draad van A naar B.
Dus deze oplossing is voor jou niet bruikbaar, of je moet in je meterkast draden gaan doorverbinden.

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:53:
[...]

En? Het is een end to end kabel, hoeft niet via een switch. Ik neem aan dat er een rail is met UTP aanslutingen die ergens op een wand uit komen.

Heb je geen vrije kabels liggen dan houd het gewoon op.
Dat maakt het dus lastig, daarom vroeg ik het hier ook :9

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25
Hoe profi moet het? Met twee Arduino's en ethernet shields is dit redelijk simpel te maken, maar je moet dan wel zelf aan de bak. Enige alternatief dat ik zo snel kan vinden is inderdaad een deurbel.

Als draadloos ook mag dan zijn er veel meer (en goedkopere) opties. De ontvanger is dan vaak op 220 en de zender op batterij, maar die batterij gaat over het algemeen heel lang mee (maanden/jaren, afhankelijk hoe vaak je collega binnengelaten wil worden),

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mel33
  • Laatst online: 12:39
app hem gewoon.
gebruik je pc
waarom een deurbel vraag ik mij af?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Mel33 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:39:
app hem gewoon.
gebruik je pc
waarom een deurbel vraag ik mij af?
Omdat ze zonder mobiele telefoon rondlopen, en het is als soort "alarm bel" bedoeld. Dus ik wil een bel, zodat collega het direct hoort en een paar seconden later al kan verschijnen

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 14:14

TommieW

Numa numa.

Kan je niet die PC aansluiten met 100Mbps? Dan kan je de bestaande ethernetkabel gebruiken. Gewoon vier aders voor de computer en dan kan je de overige vier aders voor de deurbel gebruiken.

(Een normale ethernetkabel heeft 8 aders, maar alle 8 de aders zijn alleen nodig voor gigabit. 100 Mbps heeft voldoende aan 4 aders.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
TommieW schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:18:
Kan je niet die PC aansluiten met 100Mbps? Dan kan je de bestaande ethernetkabel gebruiken. Gewoon vier aders voor de computer en dan kan je de overige vier aders voor de deurbel gebruiken.

(Een normale ethernetkabel heeft 8 aders, maar alle 8 de aders zijn alleen nodig voor gigabit. 100 Mbps heeft voldoende aan 4 aders.)
Heb ik eerder wel eens gedaan. Maar dat is hier niet gewenst. Aangezien er ook switch, camera's, nog een pc aan (komen te) hangen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:19
Deurbel met ethernet aansluiting die niet smart is bestaat zover ik weet niet. Je hebt dus geen andere keus een smart deurbel te kopen. Misschien is een Ring met een Ring Chime een optie?

https://nl-nl.ring.com/products/video-doorbell
https://nl-nl.ring.com/products/chime

nvm zie dat dit een p2p verbinding is.

https://www.robbshop.nl/video-deurbel-wit-doorbird
https://www.robbshop.nl/ip-deurbel-doorbird

of

https://www.mobile-harddi...eo-door-station-d101.html
https://www.mobile-harddi...a1061w-white-edition.html

Dit is wel deurbel+gong via IP alleen wel aan de prijs. Zijn wel beide bedraad te gebruiken geloof ik. (naast wifi). De webshops ken ik overigens niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Jim423 op 24-05-2019 18:10 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:04
Atomic2005 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:10:
[...]

en het is als soort "alarm bel" bedoeld.
Afbeeldingslocatie: https://data.kommago.nl/img/products/large/toa-er-1215-rood.jpg

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:28
Atomic2005 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:08:
Ik zoek :

4 van de 8 aders gebruiken is niet gewenst, wil me niet tot 100Mbps beperken.
Wat is het voordeel als een bel op gigabit zou werken ? :+
Volgensmij is het gewoon een pingetje dat kan nog prima op 10mb half duplex...

Volgensmij bedoel je dat er ook nog een datalijn voor een pc over die kabel moet.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 24-05-2019 19:46 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 10:40

Illusion

(the art of)

Zet gewoon 2 afgedankte voip telefoons neer. Speed dial instellen, handsfree, en gaan.
Bonus: je kan meteen vertellen waarom je belt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1