Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Peterhunlet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-05-2022
Ik zou graag tv zenders op mijn tv willen kijken.
Er is geen mogelijkheid om coaxkabels naar de tv te brengen dus heb tot nu toe alles met mijn chromecast gedaan.
Ik heb de mogelijkheid om gebruik te maken van het canaldigital abbonement van mijn moeder of het ziggo tv pakket van mijn vader.
Nu weet ik dat ik via de ziggo app de zenders kan streamen naar mijn chromecast.
Helaas heeft ziggo voortaan de app zo ingesteld dat je telkens de zender die je wilt bekijken als favoriet moet instellen, iets wat irritant begint te worden na veel uren tv kijken (lekker even zappen is dus onmogelijk).
De Canaldigital app heb ik nog niet gebruikt, dus als iemand hier weet of deze gebruiksvriendelijker is hoor ik dat graag.

Mijn vraag is nu of er een soort mediabox bestaat waarmee ik kan inloggen met of het canaldigitaal of het ziggo account zodat ik alsnog tv zenders kan bekijken, zonder coaxkabels te hoeven leggen.
Zelf zat ik te kijken naar een Amazone firestick die dus als een soort tv decorder fungeert (meen ik ergens te lezen), maar blijkbaar is de app een betaversie vanuit ziggo.

* Ik heb een 200mbit internet abbonement, snelheid zou dus hoog genoeg moeten zijn.

Alle reacties

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Binnenkort komt (eindelijk) de ZiggoGo app voor Android TV uit.
Wanneer precies is nog niet bekend, maar het zou niet al te lang meer duren.
https://www.totaaltv.nl/n...ple-tv-stapje-dichterbij/ en geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV

Als dit eenmaal te verkrijgen is, heb je aan een Android-TV kastje voldoende. Daar heb je wat goedkopere versies van, zoals de Mii Box (met wat gemixte ervaringen) of de duurdere koning der mediaspelers, nVidia Shield
Voor Canal Digitaal zou ik het niet weten, heb daar weinig over gehoord mbt Android-TV. Wel dat ze een Smart-TV app hebben voor Samsung en LG.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Peterhunlet, Windows laptop of computer niet beschikbaar? Kunnen beiden prima als Ziggo speler fungeren als je ZiggoGo gebruikt?

Testing, one, two ...

• Peterhunlet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-05-2022
Sorry voor de late reactie. Maar die nVidia Shield ziet er toch wel heel aantrekkelijk uit!

@hardware-lover Ik weet niet hoe het komt maar als ik via mijn desktop of laptop kijk is de fps voor mijn gevoel erg laag op biede systemen (op elke browser). Hardware is bij beide meer dan voldoende om de stream fatsoenlijk te tonen.
Wanneer ik de Ziggo stream via de chromecast bekijk is het beeld echt mooi.
Via de CanalDigitaal app is dit echt minder vergeleken bij de Zigoo stream (veel lagere fps).

Maar ik ga me wat meer verdiepen in de nVidia Shield want ik heb daar wel vertrouwen bij

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Peterhunlet, ik kan niet zien welk besturingssysteem op je pc of laptop staat, maar mocht een van beiden Windows 10 bevatten als OS, dan kun je veel beter de ZiggoGp App gebruiken dan kijken via een browser.

Er is overigens nog geen (officiële) app voor de Shield, dus dit apparaat zet nog weinig zoden aan de dijk wat dat betreft.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2019 16:38 ]

Testing, one, two ...

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
Het is wat omslachtig wellicht maar hoe ik het heb gedaan is als volgt:

Ziggo Coax in een USB DVB-C tuner in een raspberry pi die gratis software draait: TV-Headend

Deze functioneert als "server" vervolgens kan ik in huis op iedere TV een raspberry pi met kodi inprikken en met de TV-headend client software voor kodi tv kijken.

TV-Headend werkt ook op de nvidia shield maar persoonlijk vind ik de built in android/google app nogal gaar. Dus ik heb een betaalde app en die doet het prima.

Ik neem niet op en ik kijk voornamelijk NED 1 2 en 3 en misschien 1 of 2 andere zenders. Maar had hetzelfde probleem mbt Coax naar de slaapkamer.

Het is even werk om het op te zetten maar werkt over ethernet feiloos. Omdat mijn rpi2 geen wifi heeft heb ik dit niet kunnen testen.

Kasper

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
* knip *

Nee, we gaan hier geen V&A advertenties promoten.

[ Voor 96% gewijzigd door S1NN3D op 01-06-2019 16:12 ]

Pagina: 1