Toon posts:

RTX 2080 aanbiedingen/verlaagde prijs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat de RTX 2080 nog steeds erg duur is en ik dacht dat die prijzen rond de zomer naar beneden zouden moeten gaan. Wie van jullie weer er toevallig of er binnenkort weer een actie is ergens? Vorig jaar had Alternate bijvoorbeeld acties maar als ik google kan ik niet vinden wanneer dit is, misschien dat een van jullie zoiets weet. Ook omdat de nieuwe AMD kaarten eraan zouden komen dan zou je haast zeggen dat er binnen een maand of 2 toch wel een flinke prijsdaling zou moeten zijn, ik heb namelijk een RTX 2080 nodig maar ik kan er geen 800 euro voor neerleggen.

Alvast bedankt voor de mensen die dit weten of een sterk vermoeden kunnen hebben. Ik snap dat niemand een glazen bol heeft maar de kenners zouden wel hier en daar een goede voorspelling kunnen trekken lijkt mij.

tnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 22:12
Er is een cashback actie van asus begonnen op onder ander videokaarten https://promotion.asus.com/nl/nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Heel bot gesteld heb je dan pech gehad. ;)
Nvidia vraagt deze prijzen omdat mensen het betalen en omdat mensen altijd naar AMD keken om de prijzen van Nvidia te verlagen, waarna ze Nvidia kochten. AMD verdiende ondertussen nauwelijks wat.

Het lijkt erop dat AMD het zat is om maar de prijzen laag te houden waarna niemand het koopt. Afgelopen week lekte uit day AMD gewoon Nvidia haar prijzen redelijk gaat matchen voor Navi, in ieder geval niet voor RTX2070 en RTX2060 concurrenten. Volgende week maandag horen we waarschijnlijk meer over Navi en release van de eerste modellen lijkt 7 juli te gaan worden. Er komt waarschijnlijk ook niks meer op RTX2080/Vega VII niveau dit jaar om iets met prijzen te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-05-2019 10:44 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24

WhySoSerious

Be the change.

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:40:
Nvidia vraagt deze prijzen omdat mensen het betalen en omdat mensen altijd naar AMD keken om de prijzen van Nvidia te verlagen, waarna ze Nvidia kochten. AMD verdiende ondertussen nauwelijks wat.

Het lijkt erop dat AMD het zat is om maar de prijzen laag te houden waarna niemand het koopt. Het lijkt namelijk afgelopen week uitgelekt te zijn dat AMD gewoon Nvidia haar prijzen redelijk gaat matchen voor Navi, in ieder geval niet voor RTX2070 en RTX2060 concurrenten. Volgende week maandag horen we waarschijnlijk meer over Navi en release van de eerste modellen lijkt 7 juli te gaan worden. Er komt waarschijnlijk ook niks meer op RTX2080/Vega VII niveau dit jaar om iets met prijzen te doen.
*knip* ik heb geen tekort aan humor, maar laten we het gewoon serieus houden :).

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 24-05-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bennnie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:31:
Er is een cashback actie van asus begonnen op onder ander videokaarten https://promotion.asus.com/nl/nl
Thanks, dat is nou eens goede info. Helaas is 80 euro cashback op een GPU die al meer dan 150 euro duurder is dan bijvoorbeeld MSI of Gigabyte niet erg aantrekkelijk voor me omdat je incl. cashback alsnog duurder uitkomt dan die andere kaarten. Maa dit soort dingen bedoel ik dus. Altijd handig om te weten!

Het lijkt erop dat AMD het zat is om maar de prijzen laag te houden waarna niemand het koopt. Het lijkt namelijk afgelopen week uitgelekt te zijn dat AMD gewoon Nvidia haar prijzen redelijk gaat matchen voor Navi, in ieder geval niet voor RTX2070 en RTX2060 concurrenten. Volgende week maandag horen we waarschijnlijk meer over Navi en release van de eerste modellen lijkt 7 juli te gaan worden. Er komt waarschijnlijk ook niks meer op RTX2080/Vega VII niveau dit jaar om iets met prijzen te doen.
Dus eigenlijk moet ik nog even tot na 7 juli wachten met de knoop doorhakken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Thanks, dat is nou eens goede info. Helaas is 80 euro cashback op een GPU die al meer dan 150 euro duurder is dan bijvoorbeeld MSI of Gigabyte niet erg aantrekkelijk voor me omdat je incl. cashback alsnog duurder uitkomt dan die andere kaarten. Maa dit soort dingen bedoel ik dus. Altijd handig om te weten!

[...]

Dus eigenlijk moet ik nog even tot na 7 juli wachten met de knoop doorhakken?
Ja en kijk meteen ook naar een Radeon VII. Zoveel slechter zijn die echt niet. Voor 4K gaming en bepaalde productiviteit taken zijn ze waarschijnlijk net zo goed of beter, maar wel goedkoper. Ook kan je kijken bij de Duitsers waar de kaarten vaak wat goedkoper zijn. https://www.caseking.de verscheept ook gewoon naar Nederland. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:58
Vii 649 euro bij caseking .
Ik vindt het persoonlijk een top kaart .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 03:03
MSI RTX 2080 Ventus 8G kun je al vinden voor minder dan 700 euro en dat is gewoon een goede kaart.. Ik heb die vorige week ook gekocht via Megekko.. Ik vond 70 euro meer voor de OC versie teveel en achteraf denk ik dat het een goede keuze was, want deze “gewone” gaat ook dik over de 2000Mhz qua overklok en door dezelfde goede koeler houdt hij dat ook vast in duurtests in games als The Division 2 etc.. Dan wordt hij zo’n 74c met de fan op 43% (standaard fan profiel) amper hoorbaar..

Een Radeon VII zou ik niet aan beginnen.. Zeker niet zolang er geen custom modellen zijn met betere koelers en hij presteert ook gewoon minder dan de RTX 2080, zie b.v.: YouTube: Has AMD's Radeon VII Comeback at the RTX 2080? Updated 38 Game Bench...

[ Voor 56% gewijzigd door Inflatable op 25-05-2019 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Inflatable schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:33:
Een Radeon VII zou ik niet aan beginnen.. Zeker niet zolang er geen custom modellen zijn met betere koelers en hij presteert ook gewoon minder dan de RTX 2080, zie b.v.: YouTube: Has AMD's Radeon VII Comeback at the RTX 2080? Updated 38 Game Bench...
Je moet natuurlijk naar je budget kijken en daar de beste kaart bij kopen. Als je 50 euro meer moet betalen voor een rtx2080 maar dat is je de extra frames niet waard, gewoon niet doen.
Als een kaart aan jouw eisen voldoet, gewoon ervoor gaan. Anders blijf je bezig, want een Ti model is ook veel beter dan de 2080... waarom niet gewoon die halen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Het lijkt erop dat AMD het zat is om maar de prijzen laag te houden waarna niemand het koopt. Afgelopen week lekte uit day AMD gewoon Nvidia haar prijzen redelijk gaat matchen voor Navi, in ieder geval niet voor RTX2070 en RTX2060 concurrenten. Volgende week maandag horen we waarschijnlijk meer over Navi en release van de eerste modellen lijkt 7 juli te gaan worden. Er komt waarschijnlijk ook niks meer op RTX2080/Vega VII niveau dit jaar om iets met prijzen te doen.
AMD die veel goedkoper gaat zijn dan Nvidia zou als eerste economische zelfmoord zijn, en als tweede hebben we nog steeds nul reden om aan te nemen dat ze het zouden doen behalve één gerucht van een half jaar geleden ofzo. En sinds die tijd alleen maar geruchten dat AMD veel moeite heeft met Navi en tegenvallende resultaten.

Voor de TS: De afgelopen 3 jaar zijn kaarten sinds dat ze goed beschikbaar waren eigenlijk nauwelijks goedkoper geworden. Ja er was die Alternate actie, maar dat was omdat ze 10 jaar oud waren ofzo, dus dat zou ik niet dit jaar verwachten. De eerste weken na introductie zijn ze vaak extra duur vanwege tekorten, en dan dalen ze naar adviesprijzen, en gebeurd er eigenlijk niks meer met de prijs.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat iemand een 2080 'nodig' heeft die hem niet kan betalen. Persoonlijk hoop ik dat de 2070TI interessant zal zijn, en misschien ook nog wat prijsdalingen geeft. Maar er is daar nog absoluut niks bekend van. En alle recente geruchten over AMD zijn dat ze dus tegenvallende resultaten hebben, dus ik zou ook niet te hard hopen dat die wat kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 25-05-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke zouden jullie halen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W4rKARe.png

Er is geen verschil tussen de kaarten toch (op het flinke prijsverschil na dan)? Behalve dat die Ventus van die gifgroene razer kleuren heeft en die gigabyte heeft een rgb logo?

Of toch beter even 5 weken wachten tot die nieuwe AMD dingen uit zijn zodat de prijs misschien lager wordt? Maar ja dat dacht ik vorig jaar ook al, toen vond ik 1080ti voor 600 nog te veel want ik dacht als die RTX uit komt zullen ze zo 100 euro goedkoper worden maar het werd zelfs 100 euro duurder

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 23:23
Geen van beide. Ik zou deze aanschaffen (639 euro):

https://www.caseking.de/z...92-mb-gddr6-gczt-118.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zotac? Is dat een beetje wat dan?

Verder weet ik niet of het verstandig is zoiets van een vage Duitse website te kopen. Nu zal deze website in Duitsland misschien wel heel erg hoog aangeprezen staan, maar wat nou als je als Nederlandse consument bijvoorbeeld problemen hebt met de kaart? Hij gaat na 2 maanden artifacts tonen of wat dan ook. Heb je dan niet een heleboel onnodig gezeik achteraf? Je moet waarschijnlijk dat ding internationaal gaan opsturen en zo.

Of wat is verder de reden dan dat je die zou kopen? Puur alleen om de prijs? Ik moet toegeven hij is zeker erg goedkoop ja, maar is het nu echt zo goed als die MSI of Gigabyte?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 12:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:05

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Zotac? Is dat een beetje wat dan?

Verder weet ik niet of het verstandig is zoiets van een vage Duitse website te kopen. Nu zal deze website in Duitsland misschien wel heel erg hoog aangeprezen staan, maar wat nou als je als Nederlandse consument bijvoorbeeld problemen hebt met de kaart? Hij gaat na 2 maanden artifacts tonen of wat dan ook. Heb je dan niet een heleboel onnodig gezeik achteraf? Je moet waarschijnlijk dat ding internationaal gaan opsturen en zo.

Of wat is verder de reden dan dat je die zou kopen? Puur alleen om de prijs? Ik moet toegeven hij is zeker erg goedkoop ja, maar is het nu echt zo goed als die MSI of Gigabyte?
Ik zou even onderzoeken wat casekings is voordat je dingen als vage duitse website roept.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jgj82 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:20:
[...]

Ik zou even onderzoeken wat casekings is voordat je dingen als vage duitse website roept.. _O-
Ik zeg toch ook "hij zal ongetwijfeld goed aangeprezen staan in Duitsland" maar ja ik woon dus een land verderop en volgens mij is het dan toch echt een stuk meer gedoe en moeite mocht er iets zijn.

Dus mijn vraag is eigenlijk of die gok dan 100 euro korting waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook aangezien ik niet heel bekend ben met Zotac vraag ik me dan af waarom die kaart zoveel goedkoper is dan bijvoorbeeld Gigabyte of MSI in Nederland. Ook als ik die Zotac op zoek bij informatique dan is die ongeveer 150 euro duurder dan bij casekings. En zelfs nog duurder dan de MSI of Gigabyte varianten van de 2080 in Nederland.

Dat is toch fors en een beetje een vaag prijsverschil dus mijn vraag is hoe komt dat? "If it looks too good to be true..."

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Consumentenrecht is EU gedreven en geregeld.

Een product naar een Nederlandse winkel terugsturen doe je normaal gesproken door een retourlabel uit te printen, dit op een doos te plakken, de doos dicht te plakken, deze naar een afgiftepunt van je gekozen vervoerder (PostNL, DHL, UPS, ...) te brengen en dan wordt het pakketje bij de winkel bezorgd.

Een product naar een Duitse winkel terugsturen doe je normaal gesproken door een retourlabel uit te printen, dit op een doos te plakken, de doos dicht te plakken, deze naar een afgiftepunt van je gekozen vervoerder (PostNL, DHL, UPS, ...) te brengen en dan wordt het pakketje bij de winkel bezorgd.

Duitsland is (zo goed als) altijd goedkoper voor hardware en waarom deze kaart net nu in de aanbieding is? Geen idee. Alleen mensen die niet begrijpen hoe de distributie van hardware werkt kopen hun videokaarten nog bij een Nederlandse winkel :+.

[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 25-05-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Als je in Nederland wilt kopen => pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:31:
Consumentenrecht is EU gedreven en geregeld.

Een product naar een Nederlandse winkel terugsturen doe je normaal gesproken door een retourlabel uit te printen, dit op een doos te plakken, de doos dicht te plakken, deze naar een afgiftepunt van je gekozen vervoerder (PostNL, DHL, UPS, ...) te brengen en dan wordt het pakketje bij de winkel bezorgd.

Een product naar een Duitse winkel terugsturen doe je normaal gesproken door een retourlabel uit te printen, dit op een doos te plakken, de doos dicht te plakken, deze naar een afgiftepunt van je gekozen vervoerder (PostNL, DHL, UPS, ...) te brengen en dan wordt het pakketje bij de winkel bezorgd.

Duitsland is (zo goed als) altijd goedkoper voor hardware en waarom deze kaart net nu in de aanbieding is? Geen idee. Alleen mensen die niet begrijpen hoe de distributie van hardware werkt kopen hun videokaarten nog bij een Nederlandse winkel :+.
Ok dan gaat dit misschien toch wel een optie worden dan.

Alleen is die Zotac goed dan? Want bij informatique gaat diezelfde kaart richting de 800 euro (wat duurder is dan de MSI/Gigabyte) dus dan zou je zeggen dat die ook "beter" moet zijn of slaan de prijzen in NL gewoon nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is echt de goedkoopste 2080 in Nederland hè? Ik vind alleen dat gifgroene niet alles, zou liever iets zwarts hebben waarbij je zelf de kleur kan instellen, maar ja dan betaal je natuurlijk weer een hoop meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:41:
[...]
slaan de prijzen in NL gewoon nergens op?
Van Amazon.de (toevallig heeft een Nederlandse koper dezelfde kaart uit Duitsland laten komen):
4,0 van 5 sterren
ZOTAC RTX 2080 TWIN FAN
17 mei 2019

The Zotac kaart is kleiner dan mijn msi armor gtx 1070 maar is wel een stuk zwaarder.

Ik hoor geen coil-wine.

Auto-mode is prima voor normaal gebruik en zo goed als onhoorbaar.

Tja voor 100 tot 300 euro meer kan ik een stillere en misschien iets snellere variant kopen, echter dat ga ik niet doen
aangezien deze kaarten al enorm over-priced zijn. 636 euro kan ik nog net rechtvaardigen daarboven houdt het toch echt snel op.

[ Voor 92% gewijzigd door Paprika op 25-05-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:40
Heb je per se raytracing of dlss nodig?
Anders wellicht een GTX1080Ti?

Bijvoorbeeld deze voor €680
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
GarBaGe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:47:

680 euro voor:
Dit product word kaal geleverd in een alternatieve verpakking.

B-keuze

Een product in deze categorie is bijvoorbeeld geretourneerd onder het herroepingsrecht, maar licht beschadigd. Ook kan het hier gaan om een product dat defect naar ons is teruggestuurd en door de fabrikant is gerepareerd. Onderstaande situaties kunnen bijvoorbeeld van toepassing zijn:

Lichte beschadigingen die het functioneren niet belemmeren
Verpakking ontbreekt
Een display heeft (een) dode pixel(s)
Duidelijke gebruikssporen op het product
In de productomschrijving staat wat er precies met het product aan de hand is. Het product is verder te gebruiken zoals verwacht mag worden.

Kenmerken

Product functioneert goed
Vaak licht beschadigd
Product (en evt. accessoires) zijn uit de verpakking geweest
Product kan geconfigureerd zijn voor gebruik
Acties (cashbacks, gratis games, etc.) zijn niet van toepassing
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Ja dit is echt de goedkoopste 2080 in Nederland hè? Ik vind alleen dat gifgroene niet alles, zou liever iets zwarts hebben waarbij je zelf de kleur kan instellen, maar ja dan betaal je natuurlijk weer een hoop meer
Huh ?
Wat bedoel je, de fans zie je niet die zitten aan de onderkant. enige is opschrift wat je ziet en groen lijntje.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
@Verwijderd, kijk anders hier even voor ervaringen van andere Tweakers mbt Duitsland:
[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Krasje op je videokaart. So what?
Bovendien, TS vindt €800 teveel.
Bezuinigen kan op vele manieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 16:57
Qua kaarten zou ik in ieder geval de gigabyte uit je lijst halen. De windforce kaarten zijn qua kwaliteit slecht, beetje googlen geeft vrij veel resultaten en er loopt ook een reddit draadje. Veel mensen hebben problemen met fan-profielen, het geluid en de temperatuur.

Helaas ben ik voor de nieuwe pc van mijn vriendin uitgegaan van de kwaliteit van de moederborden die gigabyte produceerde en ik altijd goed heb ervaren en heeft ze nu een gigabyte rtx2060 die al 2x terug is gestuurd ivm fan-rattle, veel lawaai bij hoge rpm's en issues met de temperatuur. Deze is ook weer een ramp maar rammelt in ieder geval niet. De terugstuur periode is helaas al een poosje verlopen dus we zitten aan dit ding vast.

Mijn PC is identiek aan die van haar behalve dat ik een MSI kaart heb (2070) die netjes onder de 70 graden blijft bij full load en amper hoorbaar is.

edit: even linkje erbij gezocht wat betreft de fan-issues.
https://www.reddit.com/r/...vving_issues_on_gigabyte/

[ Voor 11% gewijzigd door Pieler op 25-05-2019 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sissors schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:23:
[...]

AMD die veel goedkoper gaat zijn dan Nvidia zou als eerste economische zelfmoord zijn, en als tweede hebben we nog steeds nul reden om aan te nemen dat ze het zouden doen behalve één gerucht van een half jaar geleden ofzo. En sinds die tijd alleen maar geruchten dat AMD veel moeite heeft met AMD en tegenvallende resultaten.

Voor de TS: De afgelopen 3 jaar zijn kaarten sinds dat ze goed beschikbaar waren eigenlijk nauwelijks goedkoper geworden. Ja er was die Alternate actie, maar dat was omdat ze 10 jaar oud waren ofzo, dus dat zou ik niet dit jaar verwachten. De eerste weken na introductie zijn ze vaak extra duur vanwege tekorten, en dan dalen ze naar adviesprijzen, en gebeurd er eigenlijk niks meer met de prijs.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat iemand een 2080 'nodig' heeft die hem niet kan betalen. Persoonlijk hoop ik dat de 2070TI interessant zal zijn, en misschien ook nog wat prijsdalingen geeft. Maar er is daar nog absoluut niks bekend van. En alle recente geruchten over AMD zijn dat ze dus tegenvallende resultaten hebben, dus ik zou ook niet te hard hopen dat die wat kunnen.
Als je informatief wilt zijn doe dat dan wel met de juiste informatie. AMD doet het op dit moment beter dan ooit te voren. De Ryzen CPU's doen het super tegenover de Intel's en op grafische gebied belooft Navi ook het een en ander. Ja Intel heeft nog een performance kroon evenals Nvidia, alleen de Intel processoren zijn het afgelopen jaar aanzienlijk duurder geworden door productie problemen en de RTX karten van Nvidia zijn schreeuwend duur tegenover de performance die zij leveren helemaal als je ook daadwerkelijk gebruik wilt maken van waar de R voor staat en deze kaarten een must-buy zouden moeten zijn.

Wat Caseking betreft dit is een hele grote in Duitslan en heeft zijn zaken prima op orde. Zelf heb ik eind vorig jaar een Vega kaart bij hun vandaan laten komen voor bijna 180 euro goedkoper dan hier in Nederland aangeboden werd.

Verder het merk Zotac, heb ik geen ervaring mee, maar ik weet dat zij ook al even wat langer meegaan. Echt een heel onbekend merk is het absoluut niet, zij hebben alleen wat meer verschillende andere producten.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 25-05-2019 13:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:42:
[...]

Van Amazon.de (toevallig heeft een Nederlandse koper dezelfde kaart uit Duitsland laten komen):

[...]
Thanks, ja zo zit ik dus ook te denken ja. Vind alles boven de 700 euro echt belachelijk. 600 en een beetje gaat dan nog nét. Maar is dat nu een goede keuze of toch nog even 1 a 2 maanden wachten tot het AMD nieuws of zal dat niks schelen?
GarBaGe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:47:

Volgens mij kan je echt geen 1080ti meer krijgen voor een normale prijs. Misschien afgedankte miner kaarten maar dat risico ga ik al helemaal niet lopen.
Hackus schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:52:
[...]

Huh ?
Wat bedoel je, de fans zie je niet die zitten aan de onderkant. enige is opschrift wat je ziet en groen lijntje.
Ja misschien is dat groen wel te verwaarlozen dan ja maar toch m'n build is vooral zwart/oranje met wat rgb hier en daar dan wil ik een beetje dat aanhouden en niet groen erbij doen maar ja aangezien ik zo goedkoop mogelijk uit wil zijn moet ik dat misschien maar uit m'n hoofd zetten ja die kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:27:
[...]
Thanks, ja zo zit ik dus ook te denken ja. Vind alles boven de 700 euro echt belachelijk. 600 en een beetje gaat dan nog nét. Maar is dat nu een goede keuze of toch nog even 1 a 2 maanden wachten tot het AMD nieuws of zal dat niks schelen?
Afbeeldingslocatie: http://www.hansklaasse.nl/wp-content/uploads/Glazen-bol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Je kan ook ff wachten wat "super" gaat doen...
YouTube: Something super is coming…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de OP al beschreven
Alvast bedankt voor de mensen die dit weten of een sterk vermoeden kunnen hebben. Ik snap dat niemand een glazen bol heeft maar de kenners zouden wel hier en daar een goede voorspelling kunnen trekken lijkt mij.
vraag ik niet om exacte informatie maar de kenners moeten toch weten dat/of er iets aankomt? Vorig jaar bij alternate wisten mensen volgens mij ook al dat ze iets zouden doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Als je informatief wilt zijn doe dat dan wel met de juiste informatie. AMD doet het op dit moment beter dan ooit te voren. De Ryzen CPU's doen het super tegenover de Intel's en op grafische gebied belooft Navi ook het een en ander.
Ik had een tikfoutje gemaakt, nu aangepast. Ryzen zal me geen drol uitmaken hier, het gaat immers over GPUs. En wat betreft Navi zijn alle recente geruchten negatief, waarbij AMD allerlei problemen ermee zou hebben. Kloppen die? Geen idee. Maar het gerucht dat we RTX2070 performance voor €250 zouden krijgen slaat zeker weten nergens op. Dat sloeg al nergens op voor de geruchten van Navi problemen, en nu al helemaal niet. Want dat is bedrijfskundig gewoon een idiote actie.

En het stuk waar ik op reageerde, waarbij AMD het 'zat' zou zijn dat ze geweldige prijzen zouden hebben maar niemand het koopt, en dus dat ze nu maar duur gaan worden, gaat natuurlijk nergens over. AMD maakt gewoon een afweging met welk prijspijl de marge * verkopen het hoogst is. AMD gaat nu niet prijzen omhoog gooien omdat ze 'boos' op de consument zijn. AMD gaat ook niet een factor 2 onder Nvidia zitten qua prijs, omdat hoge verkopen nooit gaan opwegen tegen een belabberde (zo niet negatieve) marge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:30

ZenTex

Doet maar wat.

Wat Navi betreft is het gewoon nog allemaal speculatie. Wat wel vast staat is dat iedereen die in de markt is voor een videokaart hoopt op een goede prijs voor navi ongeacht de redenatie die er achter zit. Ik zelf vermoed dat totdat er weer concurrentie is, nVidia de prijzen gewoon handhaaft. Dus als navi dezelfde performance voor de zelfde prijs kan bieden zou dit mogelijk een effect op Nvidia prijzen kunnen hebben.

En de geruchten over Navi negatief?
>2070 performance voor dezelfde prijs vind ik niet negatief. Enkel de power consumptie zou tegen kunnen vallen volgens de geruchtenmolen.

Enfin, maandag weten we meer en voor 2 dagen ga ik mijn glazen bol niet van zolder halen.

(persoonlijk hoop ik natuurlijk dat navi zeer scherp geprijsd word omdat navi gewoon in mijn volgende computer komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sissors schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:30:
[...]

Ik had een tikfoutje gemaakt, nu aangepast. Ryzen zal me geen drol uitmaken hier, het gaat immers over GPUs. En wat betreft Navi zijn alle recente geruchten negatief, waarbij AMD allerlei problemen ermee zou hebben. Kloppen die? Geen idee. Maar het gerucht dat we RTX2070 performance voor €250 zouden krijgen slaat zeker weten nergens op. Dat sloeg al nergens op voor de geruchten van Navi problemen, en nu al helemaal niet. Want dat is bedrijfskundig gewoon een idiote actie.

En het stuk waar ik op reageerde, waarbij AMD het 'zat' zou zijn dat ze geweldige prijzen zouden hebben maar niemand het koopt, en dus dat ze nu maar duur gaan worden, gaat natuurlijk nergens over. AMD maakt gewoon een afweging met welk prijspijl de marge * verkopen het hoogst is. AMD gaat nu niet prijzen omhoog gooien omdat ze 'boos' op de consument zijn. AMD gaat ook niet een factor 2 onder Nvidia zitten qua prijs, omdat hoge verkopen nooit gaan opwegen tegen een belabberde (zo niet negatieve) marge.
speculatie
RX3080XT $330.- net onder RTX2070
RX3080 $280.- Vega64 10%

@Verwijderd quote was niet aan jou gericht ;)

edit: dit zijn dus RX5700 en RX5700XT geworden a €365,- en €429,-

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 30-07-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:59:
[...]

speculatie
RX3080XT $330.- net onder RTX2070
RX3080 $280.- Vega64 10%
Maar ik wil gaan gamen op 4k @ 60fps en ik doe altijd lang met mijn videokaarten (mijn vorige ook bijna 5 jaar mee gedaan) dus ik denk dat ik echt minimaal voor een 2080 moet gaan omdat ik anders iets heb wat nu al net met hakken aan over de sloot komt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die Zotac wel erg interessant en dan met name de prijs (die 2080 is gewoon 100 euro goedkoper dan de rest) maar waar ik bang voor ben is dat die kwaliteit niet alles is. Als ik op youtube gewoon wat reviews of unboxings etc wil bekijken van die kaart kom ik alleen maar Chineze dingen tegen. De enige Engelse reviews over de 2080 en 2080ti zijn dan hele andere modellen de AMP of zo.

Zou dat misschien wat te maken kunnen hebben met die hele lage prijs? Dat hij gewoon toch niet zo goed is dat ze hem daarom voor 600 euro verkopen? Of moet er echt geen verschil zijn met bijvoorbeeld een MSI variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:47:
Ik vind die Zotac wel erg interessant en dan met name de prijs (die 2080 is gewoon 100 euro goedkoper dan de rest) maar waar ik bang voor ben is dat die kwaliteit niet alles is. Als ik op youtube gewoon wat reviews of unboxings etc wil bekijken van die kaart kom ik alleen maar Chineze dingen tegen. De enige Engelse reviews over de 2080 en 2080ti zijn dan hele andere modellen de AMP of zo.

Zou dat misschien wat te maken kunnen hebben met die hele lage prijs? Dat hij gewoon toch niet zo goed is dat ze hem daarom voor 600 euro verkopen? Of moet er echt geen verschil zijn met bijvoorbeeld een MSI variant?
Zotac is een van de merken onder het PC Partner conglomeraat. Dat is op zijn zachts gezegd een flinke producent van videokaarten. Het meeste wat ze produceren eindigt in OEM systemen waardoor ze minder bekend zijn. Betekent niet dat het niet deugt. Zotac is meestal een vrij generiek merk waar ze gewoon een simpele, maar adequate kaarten produceren en die goedkoper verkopen. Geen RGB, geen logo's, geen dure versiersels zoals MSI, ASUS of Gigabyte. Daar betaal je namelijk voor. Nee gewoon kaart en koeler. Potentieel is die iets minder stil, maar dat maakt verder ook weinig uit. Een beetje fatsoenlijke videokaart hoort in 2019 niet over de speakers van je PC uit te komen.

Vervolgens is Casekings.de eigenlijk meer een groothandel die ook zelf los verkoopt. Het is zeker geen kleine speler in Europa, verre van. De meeste Duitse webwinkels doen moeilijk over verschepen buiten Duitsland, Casekings niet. Dat gaat waarschijnlijk ook veranderen door nieuwe EU wetgeving waardoor alle Duitse webwinkels zich gedwongen kunnen zien om in heel de EU te leveren. Dat zou voor PC hardware een gigantische impact kunnen gaan hebben omdat bepaalde dingen gewoon veel te duur zijn in de kleinere EU landen. Met name videokaarten zijn soms echt hopeloos. Vervolgens gaat Duitsland echt de EU niet verlaten en Nederland ook niet. Betekent dus dat EU wetgeving omtrent consumentenrecht van toepassing is mocht er wat gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Als je de actie van Casekings negeert is de prijs van die videokaart hetzelfde als de andere 'instap' modellen. Als jij MSI of Gigabyte hun dure marketing en waardeloze software wilt sponsoren, immers zit dat allemaal in hun (hogere) prijzen verwerkt, ga gerust je gang. Je vroeg voor een goedkoop model, dan moet je niet bij de merken kijken die een flinke media presence hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door Paprika op 26-05-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk dan, dan is die zotac momenteel m´n #1 keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Paprika schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:19:
Als je de actie van Casekings negeert is de prijs van die videokaart hetzelfde als de andere 'instap' modellen. Als jij MSI of Gigabyte hun dure marketing en waardeloze software wilt sponsoren, immers zit dat allemaal in hun (hogere) prijzen verwerkt, ga gerust je gang. Je vroeg voor een goedkoop model, dan moet je niet bij de merken kijken die een flinke media presence hebben.
Wat een onzin.. MSI heeft met Afterburner zo'n beetje de beste OC software voor Nvidia kaarten op de markt en hun Ventus model is een van de goedkoopste 2080's die je kan kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Inflatable schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:10:
[...]
Wat een onzin.. MSI heeft met Afterburner zo'n beetje de beste OC software voor Nvidia kaarten op de markt en hun Ventus model is een van de goedkoopste 2080's die je kan kopen..
Afterburner is gewoon RT met een skin, met bijbehorende exploits waarmee alle security van je pc in één keer te niet wordt gedaan.
Affected software:

NTIOLib.sys / NTIOLib_X64.sys
MSI FastBoot
MSI Command Center
MSI Live Update
MSI Gaming APP
MSI Super Charger
MSI Dragon Center
WinIO.sys / WinIO64.sys
MSI Dragon Gaming Center
MSI Dragon Center
RTCore32.sys / RTCore64.sys
MSI Afterburner

NTIOLib functionality exposed through IOCTLs:

read/write physical memory (using MmMapIoSpace)
read write MSR registers (using rdmsr/wrmsr opcodes)
read PMC register (using rdpmc opcode)
in/out port operations
HalGetBusDataByOffset / HalSetBusDataByOffset

WinIO functionality exposed through IOCTLs:

read/write physical memory (ZwMapViewOfSection of “\\Device\\PhysicalMemory”)
in/out port operations

RTCore functionality exposed through IOCTLs:

read/write physical memory (ZwMapViewOfSection of “\\Device\\PhysicalMemory”)
read write MSR registers (using rdmsr/wrmsr opcodes)
in/out port operations
HalGetBusDataByOffset / HalSetBusDataByOffset

It appears that RTCore driver is kind of hybrid between NTIOLib and WinIO. It’s also worth noting that WinIO driver is just compiled (and signed by MSI) version of the code that can be found here: http://www.internals.com/utilities_main.htm.

Some of the mentioned applications load vulnerable driver on demand, but some of them loads the driver with service startup and keeps it loaded for the whole time, thus exploitation is rather trivial. I haven’t thoroughly inspected all MSI applications, since it’s not really possible (different version of the software for different hardware, multiple installers etc), so it’s very probable that my list doesn’t cover all cases. Generally if someone owns any MSI hardware, it’s good to check if any of above drivers (or with similar name) is loaded, and if yes, just remove the application that installed it.

[ Voor 70% gewijzigd door Paprika op 26-05-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ik kan weinig met die informatie zonder bron en datum vermelding.. Mij is niks bekend dat MSI Afterburner zo'n enorm groot veiligheids risico zou zijn en kan er zo snel ook niks over vinden.. Lijkt me sterk dat zoiets niet allang algemeen bekend zou zijn als het klopt.. Het wordt ook gewoon gebruikt door bekende websites en andere hardware reviewers etc..

[ Voor 13% gewijzigd door Inflatable op 26-05-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Inflatable schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:13:
Ik kan weinig met die informatie zonder bron en datum vermelding.. Mij is niks bekend dat MSI Afterburner zo'n enorm groot veiligheids risico zou zijn en kan er zo snel ook niks over vinden.. Lijkt me sterk dat zoiets niet allang algemeen bekend zou zijn als het klopt.. Het wordt ook gewoon gebruikt door bekende websites en andere hardware reviewers etc..
Hoezo? https://www.google.com/search?q=msi+afterburner+exploit
Tweede link. Is al jaren bekend. Geldt overigens ook voor CPU-Z en GPU-Z...

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 26-05-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:48:
[...]

Zotac is een van de merken onder het PC Partner conglomeraat. Dat is op zijn zachts gezegd een flinke producent van videokaarten. Het meeste wat ze produceren eindigt in OEM systemen waardoor ze minder bekend zijn. Betekent niet dat het niet deugt. Zotac is meestal een vrij generiek merk waar ze gewoon een simpele, maar adequate kaarten produceren en die goedkoper verkopen. Geen RGB, geen logo's, geen dure versiersels zoals MSI, ASUS of Gigabyte. Daar betaal je namelijk voor. Nee gewoon kaart en koeler. Potentieel is die iets minder stil, maar dat maakt verder ook weinig uit. Een beetje fatsoenlijke videokaart hoort in 2019 niet over de speakers van je PC uit te komen.

Vervolgens is Casekings.de eigenlijk meer een groothandel die ook zelf los verkoopt. Het is zeker geen kleine speler in Europa, verre van. De meeste Duitse webwinkels doen moeilijk over verschepen buiten Duitsland, Casekings niet. Dat gaat waarschijnlijk ook veranderen door nieuwe EU wetgeving waardoor alle Duitse webwinkels zich gedwongen kunnen zien om in heel de EU te leveren. Dat zou voor PC hardware een gigantische impact kunnen gaan hebben omdat bepaalde dingen gewoon veel te duur zijn in de kleinere EU landen. Met name videokaarten zijn soms echt hopeloos. Vervolgens gaat Duitsland echt de EU niet verlaten en Nederland ook niet. Betekent dus dat EU wetgeving omtrent consumentenrecht van toepassing is mocht er wat gebeuren. :)
Een relevant punt is wel retourneren. Wat ik zo snel vond is dat bij Casekings gratis, en ik kon niet direct een uitzondering voor buiten Duitsland vinden. Maar veel andere webshops zullen dat niet doen, dus dan betaal je die kosten wel als hij niet bevalt. En ik weet ook niet of ze bij garantie de verzendkosten moeten betalen buiten hun eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is maandag geweest dan was er toch nieuws of zo over AMD kaarten? Gaan de RTX 2080 kaarten nu goedkoper zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:20:
Ok het is maandag geweest dan was er toch nieuws of zo over AMD kaarten? Gaan de RTX 2080 kaarten nu goedkoper zijn?
Je kunt met jouw vragen beter terecht bij een waarzegster. Wij op Tweakers hebben geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Er is nul nieuws over de prijs van de AMD kaarten. En zolang die niet bekend is, gaan andere prijzen echt niet omlaag alvast. Daarnaast is het primair een 2070 concurrent en niet 2080. Nu zal de 2080 ook wel wat naarbeneden gaan als de 2070 goedkoper moet worden, maar goede kans dat die minder naarbeneden zal gaan in prijs in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Assix schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:14:
[...]

Je kunt met jouw vragen beter terecht bij een waarzegster. Wij op Tweakers hebben geen glazen bol.
Zoals in de OP beschreven en wat ik daarna nog een keer heb uitgelegd vraag ik niet om een glazen bol. Er zou maandag AMD nieuws zijn (gisteren dus) waarnaar hier meer info over mogelijke prijsdaling zou zijn. Dat wil dus niet zeggen dat ik iets verwacht in de trand van "op die datum kost het zoveel euro minder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde die kaart bij casekings bestellen en ik zie nu dat er opeens een hoop bijkomende kosten zijn. Er zouden 10 euro verzendkosten bij komen maar het totaalbedrag komt nu bijna op 660 euro. Hoe komt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:54
Er komen nieuwe varianten van de RTX 2080 iets met super edition die zijn sneller en lager geprijsd dan die van nu en dit word morgen officieel bekend gemaakt :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmxmmx schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:22:
Er komen nieuwe varianten van de RTX 2080 iets met super edition die zijn sneller en lager geprijsd dan die van nu en dit word morgen officieel bekend gemaakt :)
thanks, zoiets hoorde ik idd dat de bestaande kaarten dan met 100 euro naar beneden gaan of zo.

Dan wordt het eindelijk weer interessant. 1 dagje wachten dan maar? Of hoe lang zal zo'n daling duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fearblaster
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-08-2023
nog niet bekend gemaakt jammer genoeg ondanks alle verwachtingen. De meeste artikelen speculeren atm ... :/

WOLOYOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 15:05
Dit topic is een beetje overleden.....

Ik ga binnenkort een systeem samenstellen. En ik twijfel tussen de RTX2070 Super en een RTX 2080. Zie in reviews dat de 2080 5-10% sneller is. En ik dacht, als er een leuke aanbieding is...... Maar die ben ik nog niet echt tegen gekomen.

Iemand wel?

Overigens heb ik een Acer Z35P monitor met G-sync. Dus een 5700XT is geen optie voor me, helaas.
Pagina: 1