Matrox G400 Dualhead & TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi,
Is het mogelijk om een pc met een G400 te gebruiken zonder monitor, dus uitsluitend met een TV? (ok, alleen tijdens de installatie kan er tijdelijk een monitor op). Ik wil namelijk een DVD-pc-Player bouwen met wat onderdelen die ik nog heb maar ik moet nog een videokaart hebben. Zo kan ik eventeel ook via mijn tv nog spelen en internetten.

Heeft iemand deze opstelling misschien of weet of dit mogelijk is. Vooral vraag ik me af of je ook de win2k login via je TV kan laten lopen?

Thanx alvast,
Kevin

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Reken er wel op dat de resolutie op tv veel groffere pixels kent. Computeren via je tv (zoals internetten) levert haast onleesbare texten op, werkt in ieder geval erg onprettig. De tv-out van de dual head kan al lopen tijdens het opstarten zelf. Je krijgt dus gewoon je bios opstart, plug and pray etc. te zien.

• kross
  • Niet online
Ok, ja van die pixelresolutie wist ik wel (heb namelijk ook een ASUSv3800 met TV-out). Maar gewoon pc gebruik is een bonus, het gaat me hoofdzakelijk om de dvd optie.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Volgens mij moet je z'n bios updaten met een utility die bij de kaart geleverd werd. Je moet dan Dos scherm voor tv aanzetten of zo iets. Daarna moet je dan Dualclone aanzetten in Windows en dan zou je alles op je tv moeten zien inc het booten van de pc.

Maar duidelijk is anders op een tv.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ga er vanuit dat je je pc een keer goed configureert en dat het daarna gewoon alleen hoeft te werken. In dat geval hoeft die kaart het helemaal niet in DOS te doen. Je zet gewoon een auto-logon erop en als je je pc aanzet krijg je na 1-2 minuten (of hoe lang dat ding er ook over doet om op te starten) vanzelf beeld.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Mijn broer kan met dualhead gewoon zijn PC starten met het bootscherm op zijn tv, nadat hij opnieuw gestart is en zijn G400 op Dualhead met tv uitgang heeft gezet..

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
HO HO EENS EVEN!

DVD's afspelen met je G400 op je TV een 'gekloond' beeld van je PC laten zien zijn twee totaal verschillende dingen!

Als je je G400 op DualHead Clone zet, heb je idd altijd beeld op je TV, maar kun je geen DVD's afspelen op die TV!

Als je je G400 op DualHead DVDMax zet kun je DVD's perfect kijken op je TV, maar zie je het normale pc beeld niet, dan geeft je TV slechts een zwart/blauw beeld!

Volgens mij zal je idee dus niet werken!!!

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

bij een g400dh word een stekker bij gelevert
1: stelde computerin met beelkscherm , instelingen , geavanceerd
a: adapter op standartwaarden
b: monitor instellen op t.v. in instelling
c: sluit de computer af
d: sluit de tv aan op de bij geleverd adapter
zet de adapter op mintor aan sluiting 1
èn hopen dat alles goed gaat maar ik denk het wel

• kross
  • Niet online
Weet iemand of het idee van suijkerbuijk werkt?

Wat daarvoor over DVDMax gezegd is kan ik niet terug vinden op de site maar het klinkt wel logisch.... snik

• De Vliegmieren
  • Laatst online: 29-11-2025

De Vliegmieren

Eet Vapona lekker zelf op!

Je bent best wel dom als je dat gaat proberen... alsof de tv-convertor in de kabel zit! HAHAHAHA

voor alle duidelijkheid: nee, je kan niet _ALLEEN_ de TV aansluiten...

dan moet je maar een nVidioot kaartje kopen als je zoiets wilt, maar die zijn alleen goed voor miereneters, de vuile moordenaars!

Stop de genocide! Dood aan de MierenEters!!!

Verwijderd

bij mijn g400dh staat mijn monitor op aansluiting 1
en de tv op aansluiting 2 voor dvd
dus ik heb wel een convertje bij gekregen om mijn tv aan te sluitn en de maximalen resulutie is 1024\768 dus waarom zal het niet werkeb op aansluiting 1 windows staat dan in gesteld voor tv als jullie dat niet door hebben bij de g400 16 mb normaal dus geen duoheat kan je deze ook aansluiten ik rust hier bij

• kross
  • Niet online
Heb ff geklust vandaag.

1x 14" noname monitor
1x schroevendraaier
2x hoogglans zwarte spuitbus

De monitor casing uit elkaar gehaald. Kranten eronder en spuiten maar. Het staat nu te drogen in de schuur.

En nu hij zwart is zie je hem straks toch niet meer zo opvallen.

:)Dan maar een monitor ernaast :)

Verwijderd

Volgens mij kan het WEL, gewoon in "clone mode" .

Op die manier zie je je pc-beeld op de TV, en kan je vanaf daar je DVD starten die dan ook weer op de TV te volgen is. Zelfs in fullscreen mode, dacht ik.

Correct me if i am wrong :)

ps: Ja, je letters zien er niet fraai uit op de TV. Na wat rotzooien met fonts en sizes had ik vrij grote letters op de TV die er "redelijk" uitzagen, maar ook niet meer dan dat...

• Wiggie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Goldie Lox

Ik heb een G400 DH gehad en dat ging WEL hoor! DVD weergave op monitor EN TV!!!

Tag User In

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
DUUHH!! Natuurlijk zie je als je DVD's afspeelt op je TV ook het normale beeld incl. DVD op je MONITOR.
Wat ik wou zeggen is, als je GEEN DVD's afspeelt en je kaart staat op DVDMax geeft je TV geen beeld....

En in 'clone' mode kun je GEEN DVD's afspelen op je TV, de overlay functie werkt dan niet.

PUNT UIT!

Het kan niet. Ik heb het zelf nog ff uitgeprobeerd...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

je kan ze allebij aan zetten de clonen en de dvd opsie hoor beter lezen wat er in her boekje staat je kan de clone opte aan zetten en onder in kan je ook dvd optie aan zetten zo staat het bij mij ook je kan dan je moitor uitzetten of verwijder ook uitgeprobeert werkt gewoon met bij het opstarten niet op letten van het biepen van de compuer start ten slotten ook op zoder moniter
Pagina: 1