Mijn vraag
Kwa voorbereiding op de toekomst (VR), wil ik graag een upgrade doen van mijn GPU.
Specifiek ga ik de Valve Index halen, daar raak ik de recommended specs aan maar begrijp dat je dan niet altijd 100% kwaliteit hebt.
Dit wil ik dus voorkomen, zit erg te twijfelen tussen een upgrade naar de 20XX serie of naar de 1080TI.
Ik snap dat je met de 20XX serie het hele RTX verhaal krijgt maar kwa performance komt de 1080TI er toch beter boven op (naast de 20XXTI serie). Wat heeft in dit geval de meeste toegevoegde waarde de 20XX range of toch de 1080TI?
Relevante software en hardware die ik gebruik
PCPartPicker Part List
CPU: Intel - Core i5-8600K 3.6 GHz 6-Core Processor
CPU Cooler: NZXT - Kraken X52 Liquid CPU Cooler
Motherboard: Gigabyte - H370 AORUS Gaming 3 WIFI ATX LGA1151 Motherboard
Memory: Corsair - Vengeance LPX 16 GB (1 x 16 GB) DDR4-3000 Memory
Video Card: Gigabyte - GeForce GTX 1070 8 GB G1 Gaming Video Card
Case: Corsair - 450D ATX Mid Tower Case
Power Supply: Corsair - HX Platinum 750 W 80+ Platinum Certified Fully Modular ATX Power Supply
P.S. Storage is een mixje van HDD's en SSD's
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Twijfel tussen upgrade naar 20XX serie met RTX mogelijkheden of een 1080TI.
Kwa voorbereiding op de toekomst (VR), wil ik graag een upgrade doen van mijn GPU.
Specifiek ga ik de Valve Index halen, daar raak ik de recommended specs aan maar begrijp dat je dan niet altijd 100% kwaliteit hebt.
Dit wil ik dus voorkomen, zit erg te twijfelen tussen een upgrade naar de 20XX serie of naar de 1080TI.
Ik snap dat je met de 20XX serie het hele RTX verhaal krijgt maar kwa performance komt de 1080TI er toch beter boven op (naast de 20XXTI serie). Wat heeft in dit geval de meeste toegevoegde waarde de 20XX range of toch de 1080TI?
Relevante software en hardware die ik gebruik
PCPartPicker Part List
CPU: Intel - Core i5-8600K 3.6 GHz 6-Core Processor
CPU Cooler: NZXT - Kraken X52 Liquid CPU Cooler
Motherboard: Gigabyte - H370 AORUS Gaming 3 WIFI ATX LGA1151 Motherboard
Memory: Corsair - Vengeance LPX 16 GB (1 x 16 GB) DDR4-3000 Memory
Video Card: Gigabyte - GeForce GTX 1070 8 GB G1 Gaming Video Card
Case: Corsair - 450D ATX Mid Tower Case
Power Supply: Corsair - HX Platinum 750 W 80+ Platinum Certified Fully Modular ATX Power Supply
P.S. Storage is een mixje van HDD's en SSD's
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Twijfel tussen upgrade naar 20XX serie met RTX mogelijkheden of een 1080TI.