Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw AMD Ryzen Threadripper 1950x of 2920x systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden om simulaties te renderen. Deze simulaties zullen gebruik maken van CPU en GPU.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een bedrag onder de 5000 euro heb ik in gedachten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het is een volledige nieuwe build

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil er 2 2800TIs in SLI inzetten. Daarnaast 32 GB memory. 1 TB SSD. 4 TB normale HD.
Ik ben nog aan het twijfelen of 1950x of 2920x een betere keuze zou zijn. De eerste heeft 16 cores vs de 12 van de tweede. Maar de 2920x is de tweede generatie en een hogere clockspeed.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet redelijk stil zijn.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Waar ik graag hulp bij zou willen:
- keuze van geschikt moederbord (is niet voor gamen)
- bevestiging dat ik geen SLI bridge nodig heb om 2 2800 TIs in SLI te laten draaien.
- hoeveel watt voeding ik nodig heb (zat aan 1200W te denken, maar weet niet of 1000W ook voldoende zou zijn)
- geheugen, zou het beter zijn om 4*8GB te nemen of 2*16GB? En ik las dat sneller geheugen beter is met de Threadtrippers, dus zou ik voor DDR4-3000 moeten gaan of maakt het geen verschil om 2666 te nemen?
- aangezien de machine vele uren zal renderen wil ik een cooler hebben die naast stil ook voldoende capaciteit heeft om alle hitte te verwerken.
- Advies of ik voor de 1950x of 2920x zou moeten gaan. De eerste heeft 16 cores vs de 12 van de tweede. Maar de 2920x is de tweede generatie en een hogere clockspeed.

Als laatste puntje, ik woon in Amerika.

Alvast bedankt voor het advies!

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Alle reacties

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ff wachten op de nieuwe ryzen cpus? Met die in het vooruitzicht zou ik nu niet zo snel meer voor de TR gaan; helemaal als het maar op 2 gpu’s gaat..

specs

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
@RommelD

- Waar is je startlijst? Dat maakt het makkelijk voor ons om te zien in welke richting je denkt.
Handleiding Pricewatch

Wat hints om je lijst te maken.
- Threadripper vereist een TR4 moederbord socket. Die zijn er niet zoveel. In algemene zin zijn de AMD borden van ASRock, MSI, en ASUS beter.
- Tuurlijk heb je SLI Bridge nodig. Dat wil zeggen, het is technisch gezien geen verplichting. Maar het wordt allemaal wel een stuk stabieler wanneer je het gewoon doet. Ze zitten meestal bij het Mobo inbegrepen. Waarom zou je geen bridge willen?
- De voeding moet de som zijn van de TDP van je CPU + de TDP van je videokaarten + het verbruik van je Mobo zelf.
- 4 * 8Gb is sneller. Threadripper houdt van multi-channel
DDR3000 met CL15 is het minimum voor je
- De cooler fabrikanten vermelden de maximaal ondersteunde TDP. Maar denk je ook even aan de airflow in de case? Een geweldige cooler in een dichtgetimmerde case of in een erg hete ruimte gaat toch problemen geven.
- Of voor de nieuwe 39xx? Deze vraag hangt heel erg van je software af en wat je met de PC gaat doen. Meer informatie dus.

[ Voor 12% gewijzigd door pepsiblik op 24-05-2019 11:31 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11 22:04

Sweatleek

404: Member Not Found

Ik zou je aan raden om PCpartpicker te gebruiken. https://pcpartpicker.com/list/

zo als @maratropa ook al zij, volgenden week worden de nieuwe ryzen chips bekend gemaakt en er is een hele grote kans dat daar een 16 core 32 thread met 4,3+ GHz bij zit. En voor een mooie prijsje ;) het na deel is dan wel dat je max 4 geheugen banken heb dus 2x 16GB is een eis.

[ Voor 13% gewijzigd door Sweatleek op 24-05-2019 14:00 ]

confused reality

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Misschien ook handig om deze video te kijken van Linus Tech Tips (Hij is wel een jaartje oud maar wel on the point)

YouTube: 3D Modeling & Design – Do you REALLY need a Xeon and Quadro??

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:43
De verwachting is dat AMD over 4 dagen een nieuwe serie van processoren gaat aankondigen, en als de geruchten te geloven zijn is de verbetering tenopzichte van de huidige lineup flink. Ik zou dat op zijn minst even afwachten.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik was inderdaad al aan het kijken op pcpartpicker.com
https://pcpartpicker.com/builds/#c=1047,1175&g=427,424

Goed om te horen dat AMD in 4 dagen een nieuwe lineup bekend maakt. Maar aangezien ik deze computer binnen enkele weken wil hebben, weet ik niet of de processor dan al beschikbaar zal zijn (ik zit wel in de VS dus zal hem wel sneller kunnen krijgen).

Vanwege werk heb ik geen tijd om de computer zelf in elkaar te zetten. Weten jullie toevallig een goede site in de VS waar je jezelf je computer kan samenstellen voor een redelijke prijs? Ik had er 2 gevonden en was begonnen met samenstellen. Hebben jullie ooit van deze sites gehoord en weten of ze betrouwbaar zijn?
https://www.ibuypower.com...er-Configurator/E/9759255
kan alles uitzoeken hier, maar lijkt aan de hoge kant in prijs
https://www.portatech.com...3R9ANbEAMYASAAEgITk_D_BwE
prijs lijkt beter, maar kan alleen 2666 geheugen kiezen en geen 2 2080TI kaarten.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RommelD Speculatie
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ugdtue.png

Aankopen zou je via Amazon of dergelijke kunnen doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

AMD heeft de opvolger van de Threadripper 2xxx uit haar roadmaps gehaald - dit omdat op basis van de geruchten (en zoals hierboven al is gezegd) de prestaties van de nieuwe Ryzen 3000 serie (die maandag wordt aangekondigd) dusdanig vooruitstrevend zijn dat er geen behoefte meer is voor een aparte serie in het HEDT segment.

Ondanks de aankondiging is de verwachting dat de CPU's pas begin juli 2019 leverbaar zullen zijn, ik begrijp dat je daarop niet kan wachten. De keuze zal je maandag/dinsdag zelf even moeten maken :)

@mogelijke websites: Amazon, Newegg, Cyberpowerpc, Dell, Silentpc, NZXT, etc. keuze zat. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Vidra op 24-05-2019 15:52 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
pepsiblik schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:14:
@RommelD

- Waar is je startlijst? Dat maakt het makkelijk voor ons om te zien in welke richting je denkt.
Handleiding Pricewatch

Wat hints om je lijst te maken.
- Threadripper vereist een TR4 moederbord socket. Die zijn er niet zoveel. In algemene zin zijn de AMD borden van ASRock, MSI, en ASUS beter.
- Tuurlijk heb je SLI Bridge nodig. Dat wil zeggen, het is technisch gezien geen verplichting. Maar het wordt allemaal wel een stuk stabieler wanneer je het gewoon doet. Ze zitten meestal bij het Mobo inbegrepen. Waarom zou je geen bridge willen?
- De voeding moet de som zijn van de TDP van je CPU + de TDP van je videokaarten + het verbruik van je Mobo zelf.
- 4 * 8Gb is sneller. Threadripper houdt van multi-channel
DDR3000 met CL15 is het minimum voor je
- De cooler fabrikanten vermelden de maximaal ondersteunde TDP. Maar denk je ook even aan de airflow in de case? Een geweldige cooler in een dichtgetimmerde case of in een erg hete ruimte gaat toch problemen geven.
- Of voor de nieuwe 39xx? Deze vraag hangt heel erg van je software af en wat je met de PC gaat doen. Meer informatie dus.
Bedankt voor de feedback.
Zal dus ook voor de SLI bridg gaan als het de stabiliteit verhoogd.
Zal kijken voor de totale TDP dan. Zat dus te twijfelen tussen 1000 en 1200 Watt.
Aangezien ik de pc ook wellicht wil upgraden in de toekomst, zal ik een mobo met 8 sloten neme (dan 4*8) of een mobo met 4 sloten (dan 2*16 nemen)
Zal de nieuwe 39xx passen op de huidige TR4 boorden of komt er ook een nieuwe chipset en moederborden?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

RommelD schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:52:
[...]

Zal dus ook voor de SLI bridg gaan als het de stabiliteit verhoogd.
Zal kijken voor de totale TDP dan. Zat dus te twijfelen tussen 1000 en 1200 Watt.
Aangezien ik de pc ook wellicht wil upgraden in de toekomst, zal ik een mobo met 8 sloten neme (dan 4*8) of een mobo met 4 sloten (dan 2*16 nemen)
Zal de nieuwe 39xx passen op de huidige TR4 boorden of komt er ook een nieuwe chipset en moederborden?
Voor de nieuwe Ryzen 3000 serie komt de nieuwe X570 chipset uit (met o.a. PCIe 4.0) en later zal die gevolgd worden voor de B550 chipset.

Gezien dat de opvolger van TR uit de roadmap van AMD is verdwenen, is het de vraag of er nog een opvolger gaat komen die op de TR4 socket gaat passen. De nieuwe Ryzen 9 3xxx lijkt ons meer de opvolger van TR.

[ Voor 13% gewijzigd door Vidra op 24-05-2019 15:55 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Vidra schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Voor de nieuwe Ryzen 3000 serie komt de nieuwe X570 chipset uit (met o.a. PCIe 4.0) en later zal die gevolgd worden voor de B550 chipset.

Gezien dat de opvolger van TR uit de roadmap van AMD is verdwenen, is het de vraag of er nog een opvolger gaat komen die op de TR4 socket gaat passen. De nieuwe Ryzen 9 3xxx lijkt ons meer de opvolger van TR.
Mmm, dan wordt upgraden later een beetje lastig met de TR4 socket :(

Tot eind Juli wachten zal waarschijnlijk niet lukken, maar door de aankondiging van de 3x serie, zullen hopelijk wel de Treadrippers in prijs dalen O-)

De meeste shops zoals Amazon of Newegg leveren componenten, maar je kan geen systemen zelf samenstellen die zij in elkaar zetten (althans dat heb ik niet op hun website gevonden :( )

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:54
Misschien is MicroCenter dan iets, als er één in de buurt zit.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@RommelD als het gaat om het gebruiken van compute power van de gpu’s voor simulaties, in princiepe is daar geen sli bridge voor nodig, sli is voor het syncen van gpu’s voor realtime viewports voor games en apps.

Je hebt ook nog nvlink maar dat is voor de compute context niet relevant hier omdat de gamegpu’s dit niet ondersteunen zoals de pro gpu’s dat doen.

specs

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:11
Of je zet er tijdelijk een 2700X in, verkoopt die over een tijdje weer en pakt alsnog een 3800X/3850X.

Even er van uitgaande dat je simulaties multithreaded draaien...

Met dat in het achterhoofd en je wilt toch voor TR4 gaan, is een 1950X 15% sneller dan een 2920X.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Microcenter doet geen zelf samenstellen van computers (Als ik kijk naar hun website jammergenoeg).

Wil denk toch voor een TR4 systeem gaan op dit moment, dan denk ik dat ik voor de 1950X zal gaan.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Via deze website een overzicht gekregen van shops die PCs samensteld:
https://techguided.com/best-custom-pc-builders/#5

Na een aantal bekeken te hebben lijkt iBuypower de beste bang voor je buck te hebben met ook een makkelijke configurator. Uiteindelijk ben ik op de onderstaande config uitgekomen. Enige opmerkingen hierover of zijn er dingen die not compatible zijn met elkaar?
En is de Kraken een goed genoege cpu cooler voor de Threadripper en past het volledig over de Threadtripper (aangezien deze een erg grote core grootte heeft)? Volgens deze website zou het goed moeten zijn: https://blog.nzxt.com/nzx...patible-amd-threadripper/

En de 1200 Watt voeding is voldoende voor deze configuratie?

Case :: iBUYPOWER Trace Tempered Glass RGB Gaming Case
iBUYPOWER Elite Build Package :: None
Case Fans :: Default Case Fan
Case Lighting :: None
iBUYPOWER Labs - Noise Reduction :: None
iBUYPOWER Labs - Internal Expansion :: None
Processor :: AMD Ryzen Threadripper 2920X Processor (12x 3.5GHZ/32MB L3 Cache)
Processor Cooling :: NZXT Kraken X62 280mm Liquid Cooling System
Memory :: 32 GB [8 GB x4] DDR4-3200 Memory Module - Certified Major Brand Gaming Memory
Video Card :: NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti - 11GB GDDR6 (VR-Ready) - SLI Mode (Dual Cards)
SLI Bridge :: GIGABYTE NVLink Bridge (3-slot) High Bandwidth for RTX 2080 Ti/2080 Series (2-Way SLI)
Motherboard :: ASUS PRIME X399-A -- RGB, Gb LAN, USB 3.1 (8 Rear, 4 Front), ASUS Exclusive Features - FREE Upgrade to ASUS ROG STRIX X399-E Gaming RGB Motherboard
Power Supply :: 1200 Watt - be quiet! Dark Power Pro 11 - 80 PLUS Platinum, Full Modular
Advance Cabling Options :: Standard Default Cables
M.2/PCI-E SSD Card :: 1 TB Samsung 970 EVO PLUS M.2 PCIe NVMe SSD -- Read: 3500MB/s; Write: 3300MB/s
Primary Hard Drive :: 4 TB Toshiba Hard Drive -- 64MB Cache, 7200RPM, 6.0Gb/s - Single Drive
Data Hard Drive :: None
Optical Drive :: None
Media Card Reader / Writer :: None
Meter Display :: None
Sound Card :: 3D Premium Surround Sound Onboard
Network Card :: Onboard LAN Network (Gb or 10/100)
USB Expansion Card :: None

[ Voor 4% gewijzigd door RommelD op 04-06-2019 20:35 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11 22:04

Sweatleek

404: Member Not Found

RommelD schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:37:
Via deze website een overzicht gekregen van shops die PCs samensteld:
https://techguided.com/best-custom-pc-builders/#5

Na een aantal bekeken te hebben lijkt iBuypower de beste bang voor je buck te hebben met ook een makkelijke configurator. Uiteindelijk ben ik op de onderstaande config uitgekomen. Enige opmerkingen hierover of zijn er dingen die not compatible zijn met elkaar?
En is de Kraken een goed genoege cpu cooler voor de Threadripper en past het volledig over de Threadtripper (aangezien deze een erg grote core grootte heeft)? Volgens deze website zou het goed moeten zijn: https://blog.nzxt.com/nzx...patible-amd-threadripper/

Case :: iBUYPOWER Trace Tempered Glass RGB Gaming Case
iBUYPOWER Elite Build Package :: None
Case Fans :: Default Case Fan
Case Lighting :: None
iBUYPOWER Labs - Noise Reduction :: None
iBUYPOWER Labs - Internal Expansion :: None
Processor :: AMD Ryzen Threadripper 2920X Processor (12x 3.5GHZ/32MB L3 Cache)
Processor Cooling :: NZXT Kraken X62 280mm Liquid Cooling System
Memory :: 32 GB [8 GB x4] DDR4-3200 Memory Module - Certified Major Brand Gaming Memory
Video Card :: NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti - 11GB GDDR6 (VR-Ready) - SLI Mode (Dual Cards)
SLI Bridge :: GIGABYTE NVLink Bridge (3-slot) High Bandwidth for RTX 2080 Ti/2080 Series (2-Way SLI)
Motherboard :: ASUS PRIME X399-A -- RGB, Gb LAN, USB 3.1 (8 Rear, 4 Front), ASUS Exclusive Features - FREE Upgrade to ASUS ROG STRIX X399-E Gaming RGB Motherboard
Power Supply :: 1200 Watt - be quiet! Dark Power Pro 11 - 80 PLUS Platinum, Full Modular
Advance Cabling Options :: Standard Default Cables
M.2/PCI-E SSD Card :: 1 TB Samsung 970 EVO PLUS M.2 PCIe NVMe SSD -- Read: 3500MB/s; Write: 3300MB/s
Primary Hard Drive :: 4 TB Toshiba Hard Drive -- 64MB Cache, 7200RPM, 6.0Gb/s - Single Drive
Data Hard Drive :: None
Optical Drive :: None
Media Card Reader / Writer :: None
Meter Display :: None
Sound Card :: 3D Premium Surround Sound Onboard
Network Card :: Onboard LAN Network (Gb or 10/100)
USB Expansion Card :: None
Ik zou persoonlijk hard weg rennen bij iBUYPOWER

YouTube: This guy should get FIRED!! - $1500 Gaming PC Secret Shopper pt3

TL:DR je staat er compleet alleen voor.

is er een rede dat je hem zelf niet wilt bouwen ? Je kan een beteren bang for de buck krijgen als je zelf gaat bouwen, zie lijstje hier onder.

https://pcpartpicker.com/list/r8QgV6

Je hebt echt geen EVO nodig als je simualtie snele data nodig hebt is een ram disk/cache mischien beter ? Heb ook voor de lol even 64GB ram gedaan voor dit voorbeeld: (even uit gaan van dat het ook kan werken in de echte wereld) anders schild het zoon 100~ dollar

32Gb ram disk hot
1TB ssd cache Warm
4TB slow HDD storage cold

[ Voor 10% gewijzigd door Sweatleek op 05-06-2019 09:10 ]

confused reality

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Aangezien ik deze computer op ons werk ga gebruiken heb ik niet de behoefte/tijd om alles zelf te bouwen, vandaar dat ik alles in elkaar gezet wil hebben :)

Heb de video gezien, maar aangezien we genoeg hier van computers af weten denk ik niet dat het een probleem zal zijn.

Voor de rest geen opmerkingen over de config of er dingen zijn die not compatible zijn?
En is de Kraken een goed genoege cpu cooler voor de Threadripper? Volgens deze website zou het goed moeten zijn: https://blog.nzxt.com/nzx...patible-amd-threadripper/

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Azerty zal dit ook wel willen bouwen hoor, of een andere goed aangeschreven toko.

Ik heb zelf een 1920x (ik weet niet wat je simuleerd, maar of de 1950x óf 2920x sneller is hangt er érg vanaf). Voor mij was de use-case PCI-E waardoor X*70 (zelfs 570 helaas, ondanks dat PCI-E 4.0 écht sexy is... ik verheug me op TR 3rd gen echter) af viel. Naast mid-range GPU (wel met hoge bandbreedte dus geen 8 lanes opofferen) had ik zeker 12 dedicated nodig voor storage (en wil naar 20...); en tsja, typical Threadripper stuff.

Ik heb een tijd een Kraken X72 gehad, en ik vond het soms wat krap aan worden. Een blog van NZXT zal ik met een korrel zout nemen. Ik ben nu voor een custom loop gegaan, ook over m'n 2080 (non-TI, Cuda/Tensor impact is mild gelukkig) heen. Zodra een TR z'n turbo lang vol houd en, in mijn geval, ook een milde overclock heeft én er staan wat GPU's te stampen wil hij nogal zweten. Ik zou toch naar een non-asetek gaan kijken, of, tsja... vloeken in de kerk... een joekel Noctua air cooler halen... als je niet tenminste gelijk voor een custom loop wilt gaan (maar je wilt niet eenmalig zelf bouwen, dus elk jaar water wisselen zal je ook wel niet willen). Overigens was de X72 wel lekker stil te krijgen, maar het was het toch nét niet...

En dat brengt me ook op de PSU. Kwaliteit voor alles. Voor mij was stilte ook wel een ding. Ik ben voor een goede 1000-watter gegaan, en idle staat die fan ook uit, en met load blijf ik mooi in de piek-efficiëntie.

Met dual GPU zal 1000 ook wel kunnen, maar dan komt de vraag: ga je ook overklokken, en omdat je voor RTX/Turing gaat, is turbo voor je belangrijk? Temp/power bepaald namelijk ook een stuk hoe snel/lang je GPU's boosten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Waarom de kaarten in SLI? Daarmee halveer je het vram. Itt gamen kan je met computetaken de gpu's beter enkel laten draaien.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Uszka schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:13:
Waarom de kaarten in SLI? Daarmee halveer je het vram. Itt gamen kan je met computetaken de gpu's beter enkel laten draaien.
Technisch kán een Turing GPU ook niet in SLI draaien, de TS heeft wijs genoeg (zal nogmaals niet kopen waar hij wil maar bij een goede NL-se keten, zeker als het zakelijk is...) een NVLink bridge in z'n lijstje gezet. NVLink lijkt heel erg op CPU interconnects zoals hypertransport, maar... nVidia zal nVidia niet zijn als ze software matig zouden knijpen. Boeee.

nVlink op consumenten turing kaarten, waar de GeForce serie dus onder valt (Titan en Quadro niet), heeft helaas een software matige block op memory pooling... en inderdaad: dat betekend dat TS met een 2080Ti enkel en alleen 11GiB GDDR6 zal hebben, ipv 22... Best geniepig.

Over het hele GPU-Compute stuk is echter een hoop te zeggen, want voor sommige workflows kan zelfs een... euh... geknepen nVLink wel degelijk een hulp zijn. Sommige workflows kunnen namelijk niet zonder dat meer GPU's aanspreken. Anderen weer wel, en dan wil je die hele bridge er ook uithalen (je blijft rebooten met zo'n ding, en Threadripper is al niet zo'n snelle UEFI-POST-er... zoals HEDT systemen wel vaker niet zijn). Dit is overigens ook de hele reden dat ik maar één GPU heb, en volgende keer niet meer voor nVidia ga...

AMD, naast bijna dubbel de geheugenbandbreedte, heeft namelijk dit soort beperkingen niet, en is in sommige workflows zelfs weer sneller (er komt geen einde aan de lol rondom GPU compute... heb ik het nog niet eens over code schrijven gehad, want Cuda schrijft wel zó fijn dat je soms alle gebreken van nVidia voor lief neemt)...

Het punt dat de TS de zwaarte op de CPU lijkt te leggen, en bovendien het model van de GPU al niet goed omschreef, en ook z'n workflow niet specifiek maakte, deed mij er toe besluiten misschien (ten onrechte) iets overdreven simpel te schrijven...

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:10:
Azerty zal dit ook wel willen bouwen hoor, of een andere goed aangeschreven toko....
Ik woon in de VS, dus Azerty zal lastig worden.

Jammer om te horen dat de Kraken niet geweldig is. We willen niet gaan overklokken en ook geen water verversen elk jaar.
De volgende coolers zijn beschikbaar via deze shop, vandaar dat ik de X62 had gekozen. Is een van de andere wellicht toch beter?
- Asetek 570LXL 240mm Liquid Cooling System
- ENERMAX 240mm LTTRTO240 TR4 II CPU Cooler
- NZXT Kraken X52 240mm Liquid Cooling System
- NZXT Kraken X62 280mm Liquid Cooling System
- Asetek 591LX 360mm Ultimate Liquid Cooling System

Voor de voeding, zou je voor de 1000 of 1200 watt gaan? Be quiet was toch een redelijk merk als ik me goed herriner?

Pagina: 1