Toon posts:

Monitor keuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe monitor aanschaffen zodat ik deze kan gaan gebruiken voor video editen en gaming. Nu ben ik een student dus is mijn budget gelimiteerd (pro schermen rond de €1000 vallen zeker af). Ik zoek een ultra wide monitor rond de 34” met een VA of IPS paneel.

Voor nu heb ik nog een laptop met een i7 8750h en een volledige gtx 1070 . Dit wordt echter nog een vaste pc, voor nu voldoet de laptop nog. (MSI GE63 8RF-043NL)

Nu heb ik twee monitoren gevonden, namelijk; MSI MAG341CQ en de LG 34UC79G. Nu heeft de msi een VA paneel MET 110% sRGB ondersteuning en 1440p. De Lg heeft een ips paneel met 65% adobe rgb ondersteuning, helaas alleen maar met een 1080p scherm. Beiden zijn 21/9 ultra wide.

Ik ben dus opzoek naar iemand die zijn advies of ervaring wilt delen aangezien ik een keuze moet maken tussen een ips 1080p of een va 1440p.

En ander model rond deze prijs klasse (€500) is natuurlijk ook welkom! Alvast bedankt.

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kickje naar CAA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:34

Funky22

Guild invite

Hoi

Zit ook nog te twijfelen welke 34 curved, heb wel men budget ondertussen verhoogd.

Als je budget echt strak is en max €500 kijk dan eens naar de HKC NB34C.

De Lg met zijn 1080P resolutie moet je niet doen op deze grote ziet dat niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Funky22 op 24-05-2019 08:18 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Verwijderd

Topicstarter
Heb die HKC even bekeken, is inderdaad een mooi scherm! Ik dacht al dat 1080p op zo’n scherm te slecht zou zijn!
Thanks voor je input!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dacht je van deze dan:

pricewatch: BenQ EX3501R Zilver, Zwart

Ik had vroeger de voorgaande versie hiervan 2560 x 1080p. Nu hebben ze deze met HDR erbij.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Funky22

Funky22

Guild invite

Twijfel hier tussen de BenQ EX3501R en Asus ROG Strix XG35VQ.
Maar scheelt toch al een €150 tov de Hkc

Hdr moet je bij de Benq niet te veel van voorstellen het gaat niet verder dan de ondersteuning van het Hdr signaal, nuja voor HDR koop ik zo een monitor niet want trekt ook op niet veel in Win10.

[ Voor 92% gewijzigd door Funky22 op 24-05-2019 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch voor de MSI MAG341CQ ga, reviews hiervan zijn zover goed. Het enige minpunt was het “krakende” geluid wanneer de monitor net aan is. Zodra ik hem even in gebruik heb zal ik hier laten weten als dit scherm het waard is voor de prijs!
Voor nu bedankt voor de input! Ik bestel hem eind volgende week ivm een vakantie. Mochten er nog updates zijn of andere suggesties, zijn die altijd welkom!

• Funky22

Funky22

Guild invite

De MSI MAG341CQ en HKC NB34C. zijn zo goed als hetzelfde hebben ook hetzelfde paneel, Hkc doet er Direct led bij, Msi heeft dan weer Hdmi 2.0 maar met de 1.4 Dp kan je ook alles.

Aaankoop is de Hkc goedkoper, bij de Msi krijg je er een game bij, als je al een Msi account hebt en al eerder een Msi product geregistreerd hebt krijg je er ook nog een Steelseries QcK Prism muismat bij die je evt kan verkopen.

Op Engelse forums ook info gevraagd over de Msi vs de Hkc meeste raden dan toch de Hkc aan.

Onder de €550 zal morgen weten te vertellen hoe de Acer ED347CKR is, alle als Postnl zich aan de levering houd.

[ Voor 10% gewijzigd door Funky22 op 25-05-2019 00:25 ]

Pagina: 1