Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze muis & toentsenboord voor gaming/werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-09 15:46
Hey mede-Tweakers.
Ik ben rustig aan het kijken of het wellicht interessant is om mijn muis en toetsenboord te vervangen. Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar ervaringen van mensen die wellicht (nagenoeg) dezelfde eisen hebben gesteld aan hun randapparatuur.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een bureau met beeldscherm waaraan mijn game-pc en werk/studie laptop beide verbonden zijn. Deze twee systemen gebruiken dezelfde randapparatuur (KVM-switch). Momenteel heb ik bedrade randapparatuur die vooral gefocust is op gaming (Steelseries Rival 700, Corsair K70 RGB). Graag heb ik draadloze randapparatuur die een goede middenweg heeft voor gaming en normaal werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet zoveel uit. Ik verwacht nog wel wat voor mijn huidige spullen te krijgen dus laten we het houden op max. 300-350

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een Logitech MX master (1e gen.) voor onderweg/op de universiteit. Wellicht zou ik deze ook thuis kunnen gebruiken. Al weet ik niet zeker of ik dit wel fijn zou vinden gamen (duimknoppen zijn geen fijne macro-knoppen).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Muis en toetsenboord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Logitech, Steelseries, Corsair etc. etc. Ik geef meer om kwaliteit dan de merknaam.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst van hetzelfde merk, zodat er maar één stuk software op m'n computer hoeft te staan om alles in te stellen. Momenteel is dat software van Corsair, Steelseries en Logitech.. 8)7 Daarnaast moet het toetsenboord backlight verlichting hebben, wit of RGB (Zodat ik er wit van kan maken).

Wat verwacht je van ons?
Wat voor muis/toetsenboord vinden jullie fijn werken en gamen tegelijkertijd? Mijn Corsair toetsenbord speelt bijvoorbeeld dan wel lekker weg, maar maakt wel erg veel herrie tijdens het schrijven van rapporten. Graag hoor ik de mening van anderen met eenzelfde setup!

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Dit hoort eigenlijk thuis onder "Overige hardware".

Daarnaast vinden wij het prettig als de topicstarter zelf ook onderzoek doet naar mogelijke combinaties.

Als je Corsair een prima toetsenbord vind kan je ook kijken naar een andere Cherry MX switch zoals Red, Blue, Brown, Black - voor meer info: https://www.keyboardco.co...y-mx-mechanical-switches/

De draadloze optie van Corsair is de K63, maar die heeft alleen Cherry MX Red.

Succes en ik zie graag je eigen suggesties voorbij komen in het topic :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vidra op 24-05-2019 17:45 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• GezondeJongen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-06-2019
Ben zelf ook op zoek naar goede randapparatuur (muis en toetsenbord) om m'n computer vanaf de bank te kunnen besturen. M'n PC wordt aangesloten aan een 4K televisie (Philips 43pus6503/12) met alle input lag van dien. Hopelijk zijn de alom-bekende latency problemen verholpen met wireless tech in 2019.

Qua muizen hoor ik veel loof over de logitech G903 / G Pro.

Ook Corsair heeft wat <1ms latency muizen gemaakt (volgens mij de Harpoon Wireless)

Qua toetsenborden ben ik er ook niet uit, suggesties zijn welkom!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:48
Heb zelf sinds kort een pricewatch: Logitech Pro Wireless

Heerlijk licht, 0,0 lag en accu gaat absurd lang mee als je de RGB uitzet en DPI en Report rate wat omlaag zet.

Hij is prijzig, maar by far de beste muis die ik ooit heb gehad.

Qua toetsenbord: Ga wat uit proberen in de winkel. Mechanische switches zijn zeer persoonlijk. Ik zweer bij bruine switches; een goede maat van mij alleen bij blauwe.

Als je dat eenmaal weet is er een weelde aan keuze. Kijk bv. ook eens op https://www.reddit.com/r/mechanicalkeyboards

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• koen0s
Vidra schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:43:
Dit hoort eigenlijk thuis onder "Overige hardware".

Daarnaast vinden wij het prettig als de topicstarter zelf ook onderzoek doet naar mogelijke combinaties.

Als je Corsair een prima toetsenbord vind kan je ook kijken naar een andere Cherry MX switch zoals Red, Blue, Brown, Black - voor meer info: https://www.keyboardco.co...y-mx-mechanical-switches/

De draadloze optie van Corsair is de K63, maar die heeft alleen Cherry MX Red.

Succes en ik zie graag je eigen suggesties voorbij komen in het topic :)
Excuses als alles niet helemaal duidelijk is overgekomen.

Ik dacht dat het topic ook onder "overige hardware" thuis hoorden, echter staat er bij die rubriek vermeld dat aankoop adviezen daar niet thuishoren. :S

Uiteraard heb ik mijn onderzoek (deels) uitgevoerd. Hierbij enkele bevindingen:
  • Logitech G613 - Eigenlijk perfect, op het feit na dat er geen achtergrondverlichting is
  • Corsair K63 Wireless - Helaas enkel blauwe achtergrondverlichting, vind ik niet zo mooi. Verder is het design iets te, maar daar valt wel mee te leven
Verder heb ik niet veel kennis van mechanische toetsenborden van kleinere fabrikanten, zoals je op Reddit o.a. veelal ziet. Tevens heb ik momenteel Cherry Brown switches, welke opzich prima bevallen. Echter heb ik nog geen moeite ondervonden met het typen op andere switches, alleen de click-switches vind ik niet fijn (te luidruchtig).
GezondeJongen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:48:
Ben zelf ook op zoek naar goede randapparatuur (muis en toetsenbord) om m'n computer vanaf de bank te kunnen besturen. M'n PC wordt aangesloten aan een 4K televisie (Philips 43pus6503/12) met alle input lag van dien. Hopelijk zijn de alom-bekende latency problemen verholpen met wireless tech in 2019.

Qua muizen hoor ik veel loof over de logitech G903 / G Pro.

Ook Corsair heeft wat <1ms latency muizen gemaakt (volgens mij de Harpoon Wireless)

Qua toetsenborden ben ik er ook niet uit, suggesties zijn welkom!
De Corsair muizen vind ik niet zo fijn. Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de G903, veelal om de fijne (grote) vorm. De G Pro is mij wat te klein. Momenteel mijn Steelseries Rival 700 losgekoppeld en ben maar eens mijn MX Master gaan gebruiken tijdens het gamen, wat bijzonder goed gaat. Ik ben dan ook vrijwel zeker dat ik de Steelseries muis ga verkopen. Wellicht vervang ik deze voor de G903, maar misschien blijf ik ook wel bij de MX Master.
RobbieB schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:26:
Heb zelf sinds kort een pricewatch: Logitech Pro Wireless

Heerlijk licht, 0,0 lag en accu gaat absurd lang mee als je de RGB uitzet en DPI en Report rate wat omlaag zet.

Hij is prijzig, maar by far de beste muis die ik ooit heb gehad.

Qua toetsenbord: Ga wat uit proberen in de winkel. Mechanische switches zijn zeer persoonlijk. Ik zweer bij bruine switches; een goede maat van mij alleen bij blauwe.

Als je dat eenmaal weet is er een weelde aan keuze. Kijk bv. ook eens op https://www.reddit.com/r/mechanicalkeyboards
G Pro is een fijne muis qua prestaties, maar niet mijn vorm. Ik zou dan eerder neigen naar de G903, maar goed om te lezen dat deze bevalt tijdens het gamen! Weet je trouwens of deze muizen ook te configureren zijn met Logitech Options, of heeft de game-lijn van Logitech weer zijn eigen software?

Wellicht maak ik is een topic aan op Reddit. Je ziet daar zoveel creaties dat je door de bomen het bos niet meer ziet. :|

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:48
koen0s schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:55:
[...]

G Pro is een fijne muis qua prestaties, maar niet mijn vorm. Ik zou dan eerder neigen naar de G903, maar goed om te lezen dat deze bevalt tijdens het gamen! Weet je trouwens of deze muizen ook te configureren zijn met Logitech Options, of heeft de game-lijn van Logitech weer zijn eigen software?

Wellicht maak ik is een topic aan op Reddit. Je ziet daar zoveel creaties dat je door de bomen het bos niet meer ziet. :|
G-lijn heeft zijn eigen software. Overigens heeft Logitech net een nieuwe G903 aangekondigd met dezelfde sensor als de Pro en een langere accuduur: nieuws: Logitech voorziet drie gamemuizen van verbeterde sensor

Ik ben zelf niet zo'n fan van die gevormde muizen, heb altijd het gevoel dat mijn hand in een vorm geduwd wordt.. zal er wel mee te maken hebben dat toen ik opgroeide die nog niet echt populair waren, haha...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• koen0s
RobbieB schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:17:
[...]

G-lijn heeft zijn eigen software. Overigens heeft Logitech net een nieuwe G903 aangekondigd met dezelfde sensor als de Pro en een langere accuduur: nieuws: Logitech voorziet drie gamemuizen van verbeterde sensor

Ik ben zelf niet zo'n fan van die gevormde muizen, heb altijd het gevoel dat mijn hand in een vorm geduwd wordt.. zal er wel mee te maken hebben dat toen ik opgroeide die nog niet echt populair waren, haha...
Ah oke, dat is jammer van de software. Zo zou er nog een softwarepakket bijkomen.. 8)7 De teller staat momenteel al op 5:
  • Steelseries muis/headset
  • Corsair toetsenbord
  • Logitech muis (MX Master)
  • Corsair waterkoeler
  • NZXT RGB's
Verder qua muizen:
Het is zeker een feeling-dingetje. Ikzelf heb flink grote handen, waardoor ik bij kleinere muizen gauw een klauw-hand over mijn huis heb. Bij langere sessies met mijn huidige Steelseries Rival 701 vind ik dit zeker een nadeel t.o.v. mijn Logitech MX Master. Maar volgensmij is de G903 ook redelijk groot, waardoor die ook goed in de hand zou moeten liggen. Dit ga ik binnenkort maar eens ergens testen denk ik.
Pagina: 1